Referral

Referral oznacza skierowanie nowych użytkowników lub klientów do danej strony internetowej bądź firmy przez osoby trzecie. W kontekście marketingu i e-commerce referencje są często wykorzystywane jako strategia pozyskiwania klientów dzięki poleceniom od osób, które mają już pozytywne doświadczenia z marką. Działa to szczególnie skutecznie w modelu rekomendacji dla usług takich jak hosting dla WordPress czy kreator stron, gdzie obecni użytkownicy mogą polecić produkt innym, np. za dodatkowe korzyści.

Jak działa program referral?

Firmy stosujące programy referencyjne oferują nagrody lub rabaty za polecenie swoich usług. Klient, który poleca znajomego, otrzymuje wynagrodzenie, jeśli polecony użytkownik skorzysta z oferty. Przykładem mogą być polecenia dla platform e-commerce, gdzie referral ma na celu rozbudowę sieci klientów korzystających z oprogramowania sklepu internetowego, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży i wzrostu liczby użytkowników.