CDN

CDN (Content Delivery Network) to zdecentralizowana sieć serwerów, która umożliwia szybkie dostarczanie treści internetowych, takich jak strony internetowe, pliki multimedialne i inne zasoby, użytkownikom z różnych lokalizacji geograficznych. Głównym celem CDN jest zwiększenie wydajności i dostępności treści internetowych poprzez zminimalizowanie czasu odpowiedzi serwera i zmniejszenie opóźnień w dostarczaniu treści użytkownikom.

CDN jest często stosowane przez duże witryny internetowe, platformy e-commerce, serwisy multimedialne i inne usługi online, aby poprawić wydajność, dostępność i doświadczenie użytkownika. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, CDN może być nieocenionym narzędziem w zapewnieniu szybkiego i bezpiecznego dostępu do Twojej strony. Dzięki temu klienci będą mieli lepsze doświadczenia zakupowe, co może przełożyć się na wyższe wskaźniki konwersji i większe zyski.

Zalety CDN

  • przyspiesza czasy ładowania strony – poprzez dystrybucje treści jak najbliżej użytkownika,
  • zmniejsza koszt transferu – transfer wygenerowany przez serwery jest jednym z istotnych elementów kosztów utrzymania infrastruktury. Dzięki CDN i technikom cache w CDN, ilość transferu wygenerowania przez serwer może zostać znacząco obniżona.
  • zwiększona dostępność serwisu oraz redundancja – duża ilość ruchu lub też awarie sprzętu mogą doprowadzić niedostępności strony. CDN dzięki swej rozproszonej architekturze może obsługiwać więcej ruchu oraz zapewnić redundancje kierując ruch do kilku serwerów aplikacji, dużo lepiej niż kilkanaście serwerów aplikacji znajdujących się w jednej lokalizacji.
  • zwiększa bezpieczeństwo strony – CDN może świadczyć funkcję mitygacji ataków DDoS, SSL offload, optymalizacji treści, kompresji i wiele innych optymalizacji.