W tym artykule pokażę Ci jak otworzyć sklep internetowy w łatwy i szybki sposób. A do tego nie musisz posiadać ani tysięcy złotych na start, ani kompetencji technicznych. Wszystko dzięki _Stores, czyli oprogramowaniu sklepów internetowych od cyber_Folks.
W dzisiejszym cyfrowym świecie coraz więcej osób decyduje się na otwarcie własnego sklepu internetowego. Wejście w świat e-commerce to sektor gospodarki, który cały czas się rozwija i ma przed sobą dalsze perspektywy wzrostu. Stworzenie własnego sklepu może wydawać się trudnym i przytłaczającym zadaniem, szczególnie dla osób początkujących. Pokażę Ci, że wcale nie musi tak być, jeśli wybierzesz naszą platformę sklepową _Stores, na której szybko i łatwo stworzyć swój sklep.
Czym jest sklep internetowy
Sklep internetowy to rodzaj strony internetowej, która umożliwia sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem internetu. Jest to wirtualna przestrzeń, gdzie sprzedawcy prezentują swoje produkty lub usługi, a klienci mogą przeglądać ich ofertę, wybierać i wygodnie dokonywać zakupów bez wychodzenia z domu. To właśnie wygoda i dostępność sklepów internetowych 24 godziny na dobę daje tej formie handlu przewagę na sprzedażą prowadzoną stacjonarnie.
Oczywiście jedno drugiego nie wyklucza. Wręcz przeciwnie – otwarcie sklepu internetowego przy działającym już sklepie stacjonarnym, to doskonały pomysł na poszerzenie rynku i zyskanie nowych klientów.
Jak otworzyć sklep internetowy w _Stores
_Stores to oprogramowanie do tworzenia i prowadzenia sklepów internetowych, które działa w modelu SaaS (ang. Software as a Service, oprogramowanie jako usługa). Oznacza to, że użytkownik korzysta z gotowej platformy, na której zakłada konto i buduje swój sklep internetowy. Przy czym korzysta z gotowych elementów i integracji, które oferuje platforma, w tym m.in. z szablonów graficznych, bloków oraz rozszerzeń (np. wtyczek) oraz integracji.
Dużą zaletą tego rozwiązania jest to, że właściciel sklepu nie musi ponosić kosztów na wdrożenie i uruchomienie sklepu. Wystarczy, że wprowadzi produkty oraz skonfiguruje metody płatności oraz sposoby wysyłki. W razie jakichkolwiek wątpliwości czy problemów pomocą służy Zespół Wsparcia. A wszystko w ramach jednej opłaty abonamentowej. Sprawdź jak to wygląda w _Stores.
Kreator sklepu internetowego w _Stores
Dzięki rozwojowi technologii dziś tworzenie sklepów internetowych przestało być jedynie domeną osób posiadających kompetencje techniczne (programistów, deweloperów, webmasterów). Jeśli potrafisz obsługiwać komputer oraz korzystać na nim z internetu, potrafisz też stworzyć sklep internetowy.
Założenie sklepu w _Stores to dosłownie kilka kroków. Przedstawia je poniższy schemat, a ich szczegółowy opis wraz ze zrzutami ekranu znajdziesz w dalszej części artykułu.
Strona powitalna kreatora sklepu
Stworzenie sklepu internetowego na platformie sklepowej _Stores zaczyna się na stronie Kreatora sklepu, gdzie zobaczysz stronę powitalną.
Z tego miejsca za sprawą przycisku „Wystartuj ze swoim sklepem” przejdziesz ekranu z prostym formularzem (jak poniżej).
Załóż bezpłatnie konto
Otwarcie sklepu internetowego w _Stores zaczyna się od utworzenia bezpłatnego konta na platformie. W tym celu należy podać podstawowe dane: adres e-mail, numer telefonu, a także ustawić hasło dostępu do tworzonego właśnie sklepu. Za jego pomocą zalogujesz się do panelu sklepu, czyli miejsca, z którego będziesz zarządzać swoim sklepem. Po zaznaczeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przechodzisz dalej.
Wybierz branżę Twojego biznesu
Na kolejnym ekranie zobaczysz nazwy różnych branż. Wybierz tę, która jest najbliższa Twojemu przyszłemu sklepowi. Wybór ten pomoże nam zaproponować Ci w kolejnym kroku najbardziej odpowiedni szablon graficzny. Jeśli nie widzisz branży, która Ci odpowiada, wybierz opcję „Zobacz wszystkie” – pozwoli Ci to sprawdzić wszystkie dostępne szablony i otworzyć sklep internetowy zgodnie z wybranych szablonem.
Od tego miejsca będzie towarzyszyć Ci Zosia, asystentka, która za pomocą podpowiedzi w żółtych dymkach ułatwi Ci przejście przez kreator.
Po wyborze branży czas na wybór szablonu. Pamiętaj, że możesz tutaj wybrać dowolny szablon, niekoniecznie ten który jest zbieżny z Twoją branżą. Jest to tylko nasza sugestia, której nie musisz się jej kurczowo trzymać. Równie dobrze na szablonie kosmetycznym możesz sprzedawać karmę dla zwierząt, a na modowym książki. Wszystko zależy od Twojej decyzji i upodobań.
W decyzji może Ci pomóc podejrzenie całego szablonu. Zrobisz to klikając na przycisk „Podgląd szablonu” i przewijając stronę w dół.
Wybierz styl graficzny sklepu
Po wyborze szablonu czas na wybór jego stylu. Mowa tutaj o doborze palety kolorystycznej oraz kroju pisma (fontu), które będą charakteryzowały wygląd Twojego sklepu. Po kliknięciu w wybrany zestaw po prawej stronie, po lewej zobaczyć podgląd jak będzie wyglądał na stronie.
Wybierz układ wyglądu strony głównej
W kolejnym kroku czeka Cię wybór układu modułów strony głównej. Podobnie jak wcześniej, tutaj również możesz podejrzeć jak wyglądają w całości proponowane układy za pomocą przycisku „Podgląd układu”.
Wybierz podstrony Twojego sklepu
Na stronę sklepu internetowego składają się różne podstrony i w poniższym kroku możesz zdecydować, które z nich chcesz mieć w strukturze swojego sklepu. Zwróć uwagę na podstrony, gdzie przygotowaliśmy dla Ciebie wzory dokumentów: „Polityka prywatności” oraz „Regulamin sklepu”. Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego _Stores nie musisz za nie dodatkowo płacić, ponieważ otrzymujesz je w ramach opłaty abonamentowej
Nazwij swój sklep
I tym sposobem dotarliśmy niemal do końca, czyli miejsca, w którym podajesz nazwę swojego sklepu oraz opcjonalnie wgrywasz jego logo. Bez obaw – oba te elementy będzie można później zmienić w panelu sklepu – po jego utworzeniu.
Krótka chwila i gotowe!
I teraz dzieje się magia – Twój sklep jest zakładany na platformie _Stores. Trwa to dosłownie chwilę, po której wyświetli się ekran potwierdzający, z którego przejdziesz do panelu Twojego sklepu.
Pierwsze kroki w panelu sklepu
Kiedy system zakończy konfigurację, możesz przejść do panelu swojego sklepu, który właśnie utworzyłaś lun utworzyłeś. Tam asystentka Zosia wskaże Ci najważniejsze miejsca w panelu z odpowiednimi instrukcjami.
W pierwszej kolejności dobrze jest uzupełnić Twoje dane. Oczywiście możesz to zrobić później. Pamiętaj tylko, że dane te będą niezbędne, aby zakupić platformę sklepu internetowego _Stores po okresie testowym.
W sekcji „Komunikaty” znajdziesz najważniejsze, bieżące informacje systemowe, dotyczące zmian w panelu oraz aktualizacji. Jest to miejsce naszej bieżącej komunikacji z Tobą dostępnej z poziomu panelu sklepu.
Po lewej stronie znajduje się panel boczny, który służy do nawigowania po różnych zakładkach i tym samym funkcjach i ustawieniach w sklepie. Całość została zaprojektowana w siedmiu głównych kategoriach, aby zapewnić Ci komfortowe zarządzanie sklepem.
W górnej nawigacji znajdziesz przycisk „Dodaj”, który będziesz mieć zawsze pod ręką. Za jego pomocą dodasz nowy produkt, stronę, zamówienie, kupon oraz inne elementy.
Pamiętaj, że nasz zespół zawsze gotowy jest Ci pomóc. Możesz kontaktować się z nami poprzez mail, czat oraz telefon.
Dodawanie produktów
Już wiesz jak otworzyć sklep internetowy. Teraz czas na wprowadzenie do niego produktów i tym samym zaprezentowanie ich potencjalnym klientom. Sklep internetowy jako rodzaj strony internetowej ze ściśle sprecyzowanym celem sprzedażowym, która składa się z kilku istotnych elementów. Najważniejszym z nich jest właśnie prezentacja oferty.
W sklepie online każdy produkt posiada własną podstronę produktową (tzw. kartę produktu), na której znajdują się najważniejsze informacje na jego temat, takie jak: parametry techniczne, opis, zdjęcia, czasem również wideo. Informacje na karcie produktu mają za zadanie dostarczyć klientowi najistotniejszych informacji na jego temat, a także zachęcić czy wręcz przekonać do zakupu. Więcej informacji na temat tego, jak powinna wyglądać dobra karta produktu, znajdziesz w artykule Dobra karta produktu, czyli jak prezentować produkty w sklepie internetowym?
W przypadku większej liczby produktów (a tak zazwyczaj jest) w sklepie internetowym grupuje się je w kategorie (a dalej nawet w podkategorie) na podstawie wspólnych cech czy zastosowań. W sklepie odzieżowym mogą to być np.:
Kategoria: odzież męska
Podkategorie:
- koszule,
- garnitury,
- spodnie,
- marynarki.
Przemyślana struktura prezentowania produktów w sklepie jest istotna. Z jednej strony pozwala klientom łatwo zapoznać się z ofertą sklepu i znaleźć to, czego szukają. Z drugiej pomaga wypozycjonować sklep na bardziej ogólne frazy kluczowe. Po więcej informacji o tym sięgnij do wpisu Drzewo kategorii produktów i opis kategorii – jak je przygotować?
Z kolei, jeśli chcesz się dowiedzieć jak dodać produkt w _Stores zajrzyj do artykułu Jak dodać nowy produkt w _Stores?
Przy dodawaniu produktów do sklepu mogą Ci się przydać informacje na temat tworzenia opisów produktów oraz robienia zdjęć produktowych. Znajdziesz je również na naszej stronie:
- Skuteczny opis produktu w sklepie internetowym – jak go napisać?
- Zdjęcia produktów do sklepu internetowego – co musisz wiedzieć?
Najważniejsze integracje – płatności i przesyłki
Po wprowadzeniu produktów do sklepu czekają Cię jeszcze dwie ważne sprawy do zrobienia. Sklep trzeba zintegrować z systemem płatności online oraz firmą kurierską. Obie te integracje znajdują się w panelu sklepu i należy je ustawić zgodnie z instrukcjami opisanymi w poniższych artykułach:
Dzięki integracji z operatorem Tpay klienci Twojego sklepu będą mogli płacić za zakupy w Twoim sklepie w wygodny dla nich sposób, w tym przelewami błyskawicznymi oraz popularnym systemem BLIK, a także za pomocą coraz popularniejszych płatności odroczonych.
Z kolei integracja wysyłek z Apaczką pozwala zarządzać wysyłką produktów bezpośrednio z panelu sklepu. Za pośrednictwem Apaczki zyskujesz dostęp do usług najpopularniejszych przewoźników, jak np. Poczta Polska, DHL, UPS, DPD, InPost, Allegro i wielu innych
Zalety sklepu internetowego na platformie _Stores
Tworzenie sklepu internetowego na platformie SaaS, jaką jest _Stores posiada wiele zalet, które z pewnością docenią osoby, które chcą samodzielnie zbudować swój sklep, ale nie posiadają umiejętności technicznych. Jest to najlepszy sposób, aby bez dużych nakładów finansowych zacząć szybko sprzedawać w sieci.
Łatwe i szybkie wdrożenie
Po przejściu kreatora sklepu w _Stores masz gotowy sklep internetowy, który po wprowadzeniu do niego produktów oraz skonfigurowaniu płatności i przesyłek jest przygotowany do sprzedawania przez internet. Nie musisz zlecać wdrożenia, ponosić jego kosztów i tygodniami czekać na jego realizację.
Brak kosztów infrastrukturalnych
W opłacie abonamentowej otrzymujesz miejsce na serwerze (hosting) i nie musisz go dodatkowo kupować, konfigurować, a także nim zarządzać. Wszystkie te kwestie znajdują się po naszej stronie, abyś mogła lub mógł skupić się na prowadzeniu sklepu.
Łatwość zarządzania sklepem
_Stores zbudowaliśmy tak, aby nie tylko łatwo było w nim otworzyć sklep internetowy, ale również bez trudu się z niego korzystało. Z kolei panel sklepu zaprojektowaliśmy tak, żeby można było zarządzać nim w jak najprostszy sposób. Realizację zadań technicznych (w tym bieżące utrzymanie oprogramowania i jego aktualizacje) bierzemy na siebie. Ty możesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu.
Świetna obsługa techniczna
W ramach abonamentu zyskujesz opiekę naszego Zespołu Wsparcia. W razie jakichkolwiek problemów lub pytań nie zostajesz sam, nasi specjaliści służą Ci pomocą.
Abonamentowy model płatności
Koszty, jakie poniesiesz na założenie, a potem prowadzenie sklepu są jasno określone i zależne jedynie od planu abonamentowego, jaki wybierzesz.
Bezpieczeństwo i aktualizacje
Zapewniamy bezpieczeństwo danych oraz regularne aktualizacje oprogramowania i jego bieżące utrzymanie.
SaaS dobry na początek
Stworzenie sklepu internetowego, jak każde inne przedsięwzięcie biznesowe obarczone jest ryzykiem. Platformy działające w modelu SaaS są odpowiedzią na pytanie jak otworzyć sklep internetowy minimalizując to ryzyko. W tym rozwiązaniu nie trzeba inwestować sporych nakładów początkowych w budowanie sklepu. Można skorzystać z gotowego rozwiązania i sprawdzić czy pomysł na sklep zyska klientów i będzie przynosił zyski.
Te cechy sprawiają, że sklepy internetowe w modelu SaaS są bardzo popularne wśród małych i średnich firm, które potrzebują łatwego i niedrogiego sposobu na prowadzenie biznesu online.
Polecane dla Ciebie
Migracja sklepu internetowego do _Stores
Zdarza się, że migracja sklepu internetowego może poprawić jego funkcjonowanie. Nie zawsze pierwszy wybór platformy do prowadzenia e-handlu jest optymalny. […]
Kampania reklamowa, w której pokazujemy jak łatwo uruchomić własny sklep internetowy
W dzisiejszym świecie, gdzie internet jest nieodłącznym elementem naszego życia, przeniesienie swojego biznesu do wirtualnej przestrzeni wydaje się być wręcz […]
Jak pozyskać klientów dla sklepu internetowego?
Niskie bariery wejścia są jednym z kluczowych czynników, sprawiającym, że branża e-commerce staje się tak atrakcyjną drogą dla rozwijania swojego pomysłu online. Dlatego też, w mocno konkurencyjnym i nasyconym środowisku, coraz ważniejsze jest poszukiwanie nowych sposobów pozyskiwania klientów.
Szukasz dalej?