W tym artykule pokażę Ci jak otworzyć sklep internetowy w łatwy i szybki sposób. A do tego nie musisz posiadać ani tysięcy złotych na start, ani kompetencji technicznych. Wszystko dzięki _Stores, czyli oprogramowaniu sklepów internetowych od cyber_Folks.
W dzisiejszym cyfrowym świecie coraz więcej osób decyduje się na otwarcie własnego sklepu internetowego. Wejście w świat e-commerce to sektor gospodarki, który cały czas się rozwija i ma przed sobą dalsze perspektywy wzrostu. Stworzenie własnego sklepu może wydawać się trudnym i przytłaczającym zadaniem, szczególnie dla osób początkujących. Pokażę Ci, że wcale nie musi tak być, jeśli wybierzesz naszą platformę sklepową _Stores, na której szybko i łatwo stworzyć swój sklep.
Czym jest sklep internetowy
Sklep internetowy to rodzaj strony internetowej, która umożliwia sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem internetu. Jest to wirtualna przestrzeń, gdzie sprzedawcy prezentują swoje produkty lub usługi, a klienci mogą przeglądać ich ofertę, wybierać i wygodnie dokonywać zakupów bez wychodzenia z domu. To właśnie wygoda i dostępność sklepów internetowych 24 godziny na dobę daje tej formie handlu przewagę na sprzedażą prowadzoną stacjonarnie.
Oczywiście jedno drugiego nie wyklucza. Wręcz przeciwnie – otwarcie sklepu internetowego przy działającym już sklepie stacjonarnym, to doskonały pomysł na poszerzenie rynku i zyskanie nowych klientów.
Jak otworzyć sklep internetowy w _Stores
_Stores to oprogramowanie do tworzenia i prowadzenia sklepów internetowych, które działa w modelu SaaS (ang. Software as a Service, oprogramowanie jako usługa). Oznacza to, że użytkownik korzysta z gotowej platformy, na której zakłada konto i buduje swój sklep internetowy. Przy czym korzysta z gotowych elementów i integracji, które oferuje platforma, w tym m.in. z szablonów graficznych, bloków oraz rozszerzeń (np. wtyczek) oraz integracji.
Dużą zaletą tego rozwiązania jest to, że właściciel sklepu nie musi ponosić kosztów na wdrożenie i uruchomienie sklepu. Wystarczy, że wprowadzi produkty oraz skonfiguruje metody płatności oraz sposoby wysyłki. W razie jakichkolwiek wątpliwości czy problemów pomocą służy Zespół Wsparcia. A wszystko w ramach jednej opłaty abonamentowej. Sprawdź jak to wygląda w _Stores.
Kreator sklepu internetowego w _Stores
Dzięki rozwojowi technologii dziś tworzenie sklepów internetowych przestało być jedynie domeną osób posiadających kompetencje techniczne (programistów, deweloperów, webmasterów). Jeśli potrafisz obsługiwać komputer oraz korzystać na nim z internetu, potrafisz też stworzyć sklep internetowy.
Założenie sklepu w _Stores to dosłownie kilka kroków. Przedstawia je poniższy schemat, a ich szczegółowy opis wraz ze zrzutami ekranu znajdziesz w dalszej części artykułu.
![jak założyć sklep internetowy - poszczególne kroki](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2019/08/zakladanie-sklepu-stores-kroki.png)
Strona powitalna kreatora sklepu
Stworzenie sklepu internetowego na platformie sklepowej _Stores zaczyna się na stronie Kreatora sklepu, gdzie zobaczysz stronę powitalną.
![zacznij tutaj aby otworzyć sklep internetowy](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_01_ekran-powitalny-scaled.jpg)
Z tego miejsca za sprawą przycisku „Wystartuj ze swoim sklepem” przejdziesz ekranu z prostym formularzem (jak poniżej).
Załóż bezpłatnie konto
Otwarcie sklepu internetowego w _Stores zaczyna się od utworzenia bezpłatnego konta na platformie. W tym celu należy podać podstawowe dane: adres e-mail, numer telefonu, a także ustawić hasło dostępu do tworzonego właśnie sklepu. Za jego pomocą zalogujesz się do panelu sklepu, czyli miejsca, z którego będziesz zarządzać swoim sklepem. Po zaznaczeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przechodzisz dalej.
![Wypełnij formularz aby otworzyć sklep internetowy](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_02_formularz-z-danymi-scaled.jpg)
Wybierz branżę Twojego biznesu
Na kolejnym ekranie zobaczysz nazwy różnych branż. Wybierz tę, która jest najbliższa Twojemu przyszłemu sklepowi. Wybór ten pomoże nam zaproponować Ci w kolejnym kroku najbardziej odpowiedni szablon graficzny. Jeśli nie widzisz branży, która Ci odpowiada, wybierz opcję „Zobacz wszystkie” – pozwoli Ci to sprawdzić wszystkie dostępne szablony i otworzyć sklep internetowy zgodnie z wybranych szablonem.
Od tego miejsca będzie towarzyszyć Ci Zosia, asystentka, która za pomocą podpowiedzi w żółtych dymkach ułatwi Ci przejście przez kreator.
![Wybierz branżę w której chcesz otworzyć sklep internetowy](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_03_wybor-branzy-scaled.jpg)
Po wyborze branży czas na wybór szablonu. Pamiętaj, że możesz tutaj wybrać dowolny szablon, niekoniecznie ten który jest zbieżny z Twoją branżą. Jest to tylko nasza sugestia, której nie musisz się jej kurczowo trzymać. Równie dobrze na szablonie kosmetycznym możesz sprzedawać karmę dla zwierząt, a na modowym książki. Wszystko zależy od Twojej decyzji i upodobań.
W decyzji może Ci pomóc podejrzenie całego szablonu. Zrobisz to klikając na przycisk „Podgląd szablonu” i przewijając stronę w dół.
![wybierz szablon dla sklepu który chcesz otworzyć](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_04_wybor-szablonu-sklepu-scaled.jpg)
Wybierz styl graficzny sklepu
Po wyborze szablonu czas na wybór jego stylu. Mowa tutaj o doborze palety kolorystycznej oraz kroju pisma (fontu), które będą charakteryzowały wygląd Twojego sklepu. Po kliknięciu w wybrany zestaw po prawej stronie, po lewej zobaczyć podgląd jak będzie wyglądał na stronie.
![Wybierz styl szablonu aby otworzyć sklep internetowy](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_05_wybor-stylu-szablonu-scaled.jpg)
Wybierz układ wyglądu strony głównej
W kolejnym kroku czeka Cię wybór układu modułów strony głównej. Podobnie jak wcześniej, tutaj również możesz podejrzeć jak wyglądają w całości proponowane układy za pomocą przycisku „Podgląd układu”.
![Wybierz układ graficzny modułów w sklepie](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_06_wybor-ukladu-szablonu-scaled.jpg)
Wybierz podstrony Twojego sklepu
Na stronę sklepu internetowego składają się różne podstrony i w poniższym kroku możesz zdecydować, które z nich chcesz mieć w strukturze swojego sklepu. Zwróć uwagę na podstrony, gdzie przygotowaliśmy dla Ciebie wzory dokumentów: „Polityka prywatności” oraz „Regulamin sklepu”. Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego _Stores nie musisz za nie dodatkowo płacić, ponieważ otrzymujesz je w ramach opłaty abonamentowej
![Wybierz podstrony sklepu internetowego](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_07_wybor-podstron-sklepu-scaled.jpg)
Nazwij swój sklep
I tym sposobem dotarliśmy niemal do końca, czyli miejsca, w którym podajesz nazwę swojego sklepu oraz opcjonalnie wgrywasz jego logo. Bez obaw – oba te elementy będzie można później zmienić w panelu sklepu – po jego utworzeniu.
![Wybierz nazwę sklepu](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_09_nazwa-sklepu-scaled.jpg)
Krótka chwila i gotowe!
I teraz dzieje się magia – Twój sklep jest zakładany na platformie _Stores. Trwa to dosłownie chwilę, po której wyświetli się ekran potwierdzający, z którego przejdziesz do panelu Twojego sklepu.
![Szybka konfiguracja sklepu](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_10_sklep-utworzony-scaled.jpg)
Pierwsze kroki w panelu sklepu
Kiedy system zakończy konfigurację, możesz przejść do panelu swojego sklepu, który właśnie utworzyłaś lun utworzyłeś. Tam asystentka Zosia wskaże Ci najważniejsze miejsca w panelu z odpowiednimi instrukcjami.
W pierwszej kolejności dobrze jest uzupełnić Twoje dane. Oczywiście możesz to zrobić później. Pamiętaj tylko, że dane te będą niezbędne, aby zakupić platformę sklepu internetowego _Stores po okresie testowym.
![Uzupełnij dane klienta](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_11_konfiguracja-sklepu-scaled.jpg)
W sekcji „Komunikaty” znajdziesz najważniejsze, bieżące informacje systemowe, dotyczące zmian w panelu oraz aktualizacji. Jest to miejsce naszej bieżącej komunikacji z Tobą dostępnej z poziomu panelu sklepu.
![Miejsce wyświetlania komunikatów](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_12_komunikaty-w-panelu-sklepu-scaled.jpg)
Po lewej stronie znajduje się panel boczny, który służy do nawigowania po różnych zakładkach i tym samym funkcjach i ustawieniach w sklepie. Całość została zaprojektowana w siedmiu głównych kategoriach, aby zapewnić Ci komfortowe zarządzanie sklepem.
![Panel boczny do zarządzania sklepem](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_13_panel-boczny-sklepu-scaled.jpg)
W górnej nawigacji znajdziesz przycisk „Dodaj”, który będziesz mieć zawsze pod ręką. Za jego pomocą dodasz nowy produkt, stronę, zamówienie, kupon oraz inne elementy.
![Przycisk dodaj na górnej belce](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_14_funkcja-dodaj-scaled.jpg)
Pamiętaj, że nasz zespół zawsze gotowy jest Ci pomóc. Możesz kontaktować się z nami poprzez mail, czat oraz telefon.
![Pomagamy otworzyć sklep internetowy i nim zarządzać](https://cyberfolks.pl/wp-content/uploads/2023/06/stores_screen_15_pomoc-scaled.jpg)
Dodawanie produktów
Już wiesz jak otworzyć sklep internetowy. Teraz czas na wprowadzenie do niego produktów i tym samym zaprezentowanie ich potencjalnym klientom. Sklep internetowy jako rodzaj strony internetowej ze ściśle sprecyzowanym celem sprzedażowym, która składa się z kilku istotnych elementów. Najważniejszym z nich jest właśnie prezentacja oferty.
W sklepie online każdy produkt posiada własną podstronę produktową (tzw. kartę produktu), na której znajdują się najważniejsze informacje na jego temat, takie jak: parametry techniczne, opis, zdjęcia, czasem również wideo. Informacje na karcie produktu mają za zadanie dostarczyć klientowi najistotniejszych informacji na jego temat, a także zachęcić czy wręcz przekonać do zakupu. Więcej informacji na temat tego, jak powinna wyglądać dobra karta produktu, znajdziesz w artykule Dobra karta produktu, czyli jak prezentować produkty w sklepie internetowym?
W przypadku większej liczby produktów (a tak zazwyczaj jest) w sklepie internetowym grupuje się je w kategorie (a dalej nawet w podkategorie) na podstawie wspólnych cech czy zastosowań. W sklepie odzieżowym mogą to być np.:
Kategoria: odzież męska
Podkategorie:
- koszule,
- garnitury,
- spodnie,
- marynarki.
Przemyślana struktura prezentowania produktów w sklepie jest istotna. Z jednej strony pozwala klientom łatwo zapoznać się z ofertą sklepu i znaleźć to, czego szukają. Z drugiej pomaga wypozycjonować sklep na bardziej ogólne frazy kluczowe. Po więcej informacji o tym sięgnij do wpisu Drzewo kategorii produktów i opis kategorii – jak je przygotować?
Z kolei, jeśli chcesz się dowiedzieć jak dodać produkt w _Stores zajrzyj do artykułu Jak dodać nowy produkt w _Stores?
Przy dodawaniu produktów do sklepu mogą Ci się przydać informacje na temat tworzenia opisów produktów oraz robienia zdjęć produktowych. Znajdziesz je również na naszej stronie:
- Skuteczny opis produktu w sklepie internetowym – jak go napisać?
- Zdjęcia produktów do sklepu internetowego – co musisz wiedzieć?
Najważniejsze integracje – płatności i przesyłki
Po wprowadzeniu produktów do sklepu czekają Cię jeszcze dwie ważne sprawy do zrobienia. Sklep trzeba zintegrować z systemem płatności online oraz firmą kurierską. Obie te integracje znajdują się w panelu sklepu i należy je ustawić zgodnie z instrukcjami opisanymi w poniższych artykułach:
Dzięki integracji z operatorem Tpay klienci Twojego sklepu będą mogli płacić za zakupy w Twoim sklepie w wygodny dla nich sposób, w tym przelewami błyskawicznymi oraz popularnym systemem BLIK, a także za pomocą coraz popularniejszych płatności odroczonych.
Z kolei integracja wysyłek z Apaczką pozwala zarządzać wysyłką produktów bezpośrednio z panelu sklepu. Za pośrednictwem Apaczki zyskujesz dostęp do usług najpopularniejszych przewoźników, jak np. Poczta Polska, DHL, UPS, DPD, InPost, Allegro i wielu innych
Zalety sklepu internetowego na platformie _Stores
Tworzenie sklepu internetowego na platformie SaaS, jaką jest _Stores posiada wiele zalet, które z pewnością docenią osoby, które chcą samodzielnie zbudować swój sklep, ale nie posiadają umiejętności technicznych. Jest to najlepszy sposób, aby bez dużych nakładów finansowych zacząć szybko sprzedawać w sieci.
Łatwe i szybkie wdrożenie
Po przejściu kreatora sklepu w _Stores masz gotowy sklep internetowy, który po wprowadzeniu do niego produktów oraz skonfigurowaniu płatności i przesyłek jest przygotowany do sprzedawania przez internet. Nie musisz zlecać wdrożenia, ponosić jego kosztów i tygodniami czekać na jego realizację.
Brak kosztów infrastrukturalnych
W opłacie abonamentowej otrzymujesz miejsce na serwerze (hosting) i nie musisz go dodatkowo kupować, konfigurować, a także nim zarządzać. Wszystkie te kwestie znajdują się po naszej stronie, abyś mogła lub mógł skupić się na prowadzeniu sklepu.
Łatwość zarządzania sklepem
_Stores zbudowaliśmy tak, aby nie tylko łatwo było w nim otworzyć sklep internetowy, ale również bez trudu się z niego korzystało. Z kolei panel sklepu zaprojektowaliśmy tak, żeby można było zarządzać nim w jak najprostszy sposób. Realizację zadań technicznych (w tym bieżące utrzymanie oprogramowania i jego aktualizacje) bierzemy na siebie. Ty możesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu.
Świetna obsługa techniczna
W ramach abonamentu zyskujesz opiekę naszego Zespołu Wsparcia. W razie jakichkolwiek problemów lub pytań nie zostajesz sam, nasi specjaliści służą Ci pomocą.
Abonamentowy model płatności
Koszty, jakie poniesiesz na założenie, a potem prowadzenie sklepu są jasno określone i zależne jedynie od planu abonamentowego, jaki wybierzesz.
Bezpieczeństwo i aktualizacje
Zapewniamy bezpieczeństwo danych oraz regularne aktualizacje oprogramowania i jego bieżące utrzymanie.
SaaS dobry na początek
Stworzenie sklepu internetowego, jak każde inne przedsięwzięcie biznesowe obarczone jest ryzykiem. Platformy działające w modelu SaaS są odpowiedzią na pytanie jak otworzyć sklep internetowy minimalizując to ryzyko. W tym rozwiązaniu nie trzeba inwestować sporych nakładów początkowych w budowanie sklepu. Można skorzystać z gotowego rozwiązania i sprawdzić czy pomysł na sklep zyska klientów i będzie przynosił zyski.
Te cechy sprawiają, że sklepy internetowe w modelu SaaS są bardzo popularne wśród małych i średnich firm, które potrzebują łatwego i niedrogiego sposobu na prowadzenie biznesu online.
Polecane dla Ciebie
Ładnie. Zapach, minimalizm i chwila dla siebie
Ładnie. to marka, która powstała z zamiłowania do zapachów, które dają chwilę wytchnienia oraz kojącego minimalizmu. Jej właścicielka, Milena Getek, otworzyła i z sukcesem prowadzi sklep internetowy Ladnie.store.
Jak napisać biznesplan dla biznesu online?
Jak napisać biznesplan dla biznesu online? Dynamiczny wzrost nowych biznesów online podkreśla potrzebę posiadania jasnej strategii działania, a biznesplan staje się niezbędnym narzędziem dla tych, którzy chcą zbudować trwałe fundamenty pod swoje przedsięwzięcie internetowe.
Koszt sklepu internetowego w _Stores. Jak dobrać pakiet cenowy?
Koszt sklepu internetowego w _Stores zależy od pakietu cenowego, który wybierzesz. W ofercie _Stores znajdziesz cztery takie pakiety zróżnicowane pod […]
Szukasz dalej?