CLS

CLS (ang. Cumulative Layout Shift) to wskaźnik używany w analizie wydajności stron internetowych, który mierzy stabilność wizualną strony. W kontekście optymalizacji SEO i doświadczenia użytkownika, CLS jest jednym z trzech wskaźników Core Web Vitals określonych przez Google.

Dlaczego CLS jest ważny?

CLS jest kluczowy, ponieważ mierzy, jak często elementy na stronie zmieniają swoje położenie podczas ładowania. Wysoki wynik CLS może negatywnie wpłynąć na doświadczenie użytkownika, powodując frustrację, gdy treści przesuwają się niespodziewanie. Na przykład, może to prowadzić do przypadkowych kliknięć na reklamy lub inne elementy interaktywne, co jest szczególnie problematyczne w przypadku sklepów internetowych.

Jak można poprawić wynik CLS?

Poprawa wyniku CLS może być osiągnięta poprzez kilka kluczowych działań:

  • Rezerwacja miejsca dla obrazów i elementów multimedialnych, aby uniknąć ich przesunięcia podczas ładowania.
  • Stosowanie właściwych wymiarów dla wszystkich elementów na stronie.
  • Unikanie dynamicznego dodawania treści bez uprzedniego zarezerwowania miejsca.

Od dnia 20.09.2024 nasza infolinia oraz czat są wyjątkowo niedostępne. Wszelką pomoc udzielamy za pomocą formularza kontaktowego.

Ponowna dostępność: Czat 22.09 - 8:00 Infolinia 23.09 - 8:00

Dziękujemy za wyrozumiałość.