Czym jest E-mail we własnej domenie?
Przeczytaj czym jest E-mail we własnej domenie w naszym słowniku.
Pomoże Ci to lepiej zrozumieć, czym dokładnie jest E-mail we własnej domenie i jakie ma dla Ciebie znaczenie w codziennym użytkowaniu.
E-mail we własnej domenie
E-mail we własnej domenie to usługa poczty elektronicznej, która pozwala Ci używać adresu e-mail powiązanego bezpośrednio z Twoją domeną internetową. Oznacza to, że zamiast korzystać z ogólnodostępnych dostawców usług e-mail takich jak Gmail, Yahoo czy Outlook, Twoje adresy e-mail mogą wyglądać profesjonalnie, np. nazwa@twojadomena.pl, co zwiększa rozpoznawalność marki i buduje istotny wizerunek w środowisku biznesowym i prywatnym.
Jakie są korzyści z posiadania e-maila we własnej domenie?
- Profesjonalizm: Adres e-mail zawierający nazwę Twojej domeny zwiększa zaufanie odbiorców i klientów, pokazuje, że prowadzisz poważny biznes.
- Łatwość zapamiętania: Indywidualny adres e-mail jest łatwiejszy do zapamiętania dla Twoich klientów i partnerów biznesowych.
- Bezpieczeństwo: Dostawcy usług e-mailowych oferujący adresy we własnych domenach często zapewniają lepsze zabezpieczenia przed spamem i malware.
- Personalizacja: Możesz tworzyć różne adresy e-mail dla różnych działów Twojej firmy, np. sprzedaz@twojadomena.pl, kontakt@twojadomena.pl, co umożliwia lepszą organizację pracy.
Jak założyć maila z własną końcówką?
Aby założyć maila z własną końcówką potrzebujesz tak naprawdę 2 rzeczy: domeny internetowej i hostingu. Ten duet pozwoli Ci założyć i utrzymywać skrzynki pocztowe we własnej domenie.
1. Potrzebujesz zarejestrować domenę internetową. Możesz to zrobić w Cyberfolks.pl
Wybierasz nazwę, upewniasz się, że jest ona dostępna do rejestracji i przechodzisz do formalności. Do dyspozycji masz szereg końcówek, np. .PL, .COM .EU. Przeczytaj artykuł na naszym blogu i sprawdź, co oznaczają różne końcówki w domenach.
2. Teraz czas na wybór hostingu, na którym umieścisz swoje konto pocztowe. Wybór hostingu w Cyberfolks.pl umożliwia wybranie Ci planu według różnych parametrów.
Liczba skrzynek, którą możesz założyć zależy od parametrów planu hostingowego, który wybierzesz.
Jak dodać konto pocztowe?
Aby dodać konto pocztowe, musisz je wpierw stworzyć w panelu WebAs. W tym celu musisz zalogować się do swojego panelu hostingowego poprzez panel klienta bądź bezpośrednio, jeśli uprzednio utworzyłeś hasła i znasz adres www panelu. Sprawdź, jak utworzyć konto pocztowe.