C2C

C2C to skrót od angielskiego terminu „Consumer to Consumer”. Oznacza on model biznesowy, w którym klienci sprzedają towary lub usługi bezpośrednio innym […] Przeczytaj cały wpis dot. C2C

CAC

CAC (ang. Customer Acquisition Cost) to koszt pozyskania klienta. Jest to wskaźnik używany w e-commerce, pozwalający zweryfikować zasadność prowadzonych działań. Mierzy efektywność prowadzonych aktywności skierowanych na pozyskanie nowych Klientów. Przeczytaj cały wpis dot. CAC

Cache i microcache

Cache, czyli mechanizmy cache'owania obiektów na stronach mają mnóstwo zalet. Do najpopularniejszych zaliczamy: cache lokalny, CDN (Content Delivery Network) oraz serwer cache. czym różnią się powyższe metody, i jak są realizowane? Zobacz szczegóły. Przeczytaj cały wpis dot. Cache i microcache

CakePHP

CakePHP to otwarte oprogramowanie do tworzenia aplikacji internetowych napisane w języku programowania PHP, które korzysta z wzorca architektonicznego Model-View-Controller (MVC). Framework […] Przeczytaj cały wpis dot. CakePHP

Canva

Canva to popularne narzędzie online służące do tworzenia grafiki i projektów wizualnych. Jest szczególnie cenione za swoją prostotę i intuicyjność, co […] Przeczytaj cały wpis dot. Canva

Captcha

Captcha to rodzaj testu weryfikacyjnego, który jest wykorzystywany w internecie do rozróżniania ludzi od automatycznych botów. Nazwa „Captcha” jest skrótem […] Przeczytaj cały wpis dot. Captcha

Case Study

Case Study (studium przypadku) to szczegółowa analiza konkretnego problemu, projektu lub sytuacji, która miała miejsce w przeszłości. W informatyce i […] Przeczytaj cały wpis dot. Case Study

CDN

CDN (Content Delivery Network) to zdecentralizowana sieć serwerów, która umożliwia szybkie dostarczanie treści internetowych, takich jak strony internetowe, pliki multimedialne […] Przeczytaj cały wpis dot. CDN

Cesja domeny

Cesja domeny to proces przeniesienia praw i obowiązków dotyczących konkretnej domeny. Wykonywana jest w ciągu 24 godzin od odebrania i podpisanego dokumentu. Możesz ją wykonać zarówno elektronicznie jak i pisemnie. Jak wykonać cesję w 5 prostych krokach? Zobacz naszą instrukcję. Przeczytaj cały wpis dot. Cesja domeny

Chamilo

Chamilo to platforma do zarządzania nauczaniem (LMS) typu open-source, która umożliwia tworzenie, zarządzanie i dystrybucję kursów e-learningowych. Jest szczególnie ceniona […] Przeczytaj cały wpis dot. Chamilo

CI/CD

CI/CD to skrót od Continuous Integration (Ciągła Integracja) i Continuous Delivery/Deployment (Ciągłe Dostarczanie/Wdrażanie), które są kluczowymi praktykami w nowoczesnym procesie […] Przeczytaj cały wpis dot. CI/CD

Cisco

Cisco to globalna firma technologiczna specjalizująca się w produkcji sprzętu sieciowego, oprogramowania oraz usług związanych z infrastrukturą IT. Cisco jest […] Przeczytaj cały wpis dot. Cisco

Citation Flow

Citation Flow to wskaźnik opracowany przez Majestic SEO, który mierzy autorytet strony internetowej na podstawie liczby linków prowadzących do danej […] Przeczytaj cały wpis dot. Citation Flow

CLI

CLI to skrót od „Command Line Interface” (interfejs wiersza poleceń). Jest to sposób interakcji użytkownika z komputerem poprzez wprowadzanie poleceń […] Przeczytaj cały wpis dot. CLI

Clickbait

Clickbait to treść lub tytuł, którego celem jest przyciągnięcie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do kliknięcia, zwykle poprzez wykorzystanie atrakcyjnych, […] Przeczytaj cały wpis dot. Clickbait

Cloaking

Cloaking to technika stosowana w świecie SEO (Search Engine Optimization), polegająca na pokazywaniu różnej zawartości użytkownikom oraz wyszukiwarkom internetowym. Głównym celem […] Przeczytaj cały wpis dot. Cloaking

Cloud

Cloud, czyli chmura obliczeniowa, to technologia, która umożliwia przechowywanie i przetwarzanie danych na zewnętrznych serwerach dostępnych przez Internet. Dzięki temu […] Przeczytaj cały wpis dot. Cloud

CLS

CLS (ang. Cumulative Layout Shift) to wskaźnik używany w analizie wydajności stron internetowych, który mierzy stabilność wizualną strony. W kontekście optymalizacji SEO i […] Przeczytaj cały wpis dot. CLS

CMS

CMS (Content Management System) to system zarządzania treścią, czyli oprogramowanie, które umożliwia tworzenie, edycję, publikację i zarządzanie treściami na stronach […] Przeczytaj cały wpis dot. CMS

CodeIgniter 

CodeIgniter to popularny framework PHP, który jest używany do tworzenia dynamicznych aplikacji internetowych. Jest znany ze swojej prostoty, elastyczności oraz niskich […] Przeczytaj cały wpis dot. CodeIgniter 

Concrete5

Concrete5 to otwartoźródłowy system zarządzania treścią (CMS), który jest zaprojektowany z myślą o prostocie użycia i elastyczności. Dzięki temu narzędziu, użytkownicy […] Przeczytaj cały wpis dot. Concrete5

Contao

Contao to zaawansowany system zarządzania treścią (CMS), który jest szczególnie ceniony za swoją elastyczność, bezpieczeństwo oraz łatwość obsługi. Został stworzony z […] Przeczytaj cały wpis dot. Contao

Content marketing

Content marketing, inaczej marketing treści to wykorzystanie kanałów, publikacji i internetu w celu dotarcia do określonych odbiorców z odpowiednimi treściami na różnych etapach podróży zakupowej. Wykorzystuje takie narzędzia jak: filmy, tekst, grafikę czy materiały dźwiękowe. Przeczytaj cały wpis dot. Content marketing

Cookies

Pliki cookies (czasem nazywane po prostu „ciasteczkami”) są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika. Są one […] Przeczytaj cały wpis dot. Cookies

Coppermine Photo Gallery

Coppermine Photo Gallery to zaawansowane narzędzie do zarządzania i prezentacji zdjęć w Internecie. Jest to oprogramowanie typu open-source, co oznacza, że […] Przeczytaj cały wpis dot. Coppermine Photo Gallery

CPA

CPA (z ang. Cost Per Action) to model rozliczeń w marketingu internetowym, w którym reklamodawca płaci za określone działanie wykonane przez […] Przeczytaj cały wpis dot. CPA

CPC

CPC (Cost Per Click) – to model rozliczania reklam internetowych, w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie w swoją reklamę. […] Przeczytaj cały wpis dot. CPC

CPL

CPL (Cost Per Lead) – to model rozliczania kampanii marketingowych, w którym reklamodawca płaci za każdy wygenerowany „lead”, czyli za […] Przeczytaj cały wpis dot. CPL

CPM

CPM (Cost Per Mille) to jedna z najpopularniejszych metryk używanych w reklamie internetowej – oznacza ona koszt za tysiąc wyświetleń reklamy. […] Przeczytaj cały wpis dot. CPM

CPV

CPV (Cost Per View) to model rozliczeń w reklamie internetowej, w którym reklamodawca płaci za każde wyświetlenie reklamy. Jest to jedna […] Przeczytaj cały wpis dot. CPV

Crawler

Crawler (znany również jako bot indeksujący lub robot wyszukiwarek) to program komputerowy używany przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google czy […] Przeczytaj cały wpis dot. Crawler

Cross-browser compatibility

Cross-browser compatibility to termin odnoszący się do zdolności strony internetowej lub aplikacji webowej do poprawnego funkcjonowania we wszystkich przeglądarkach internetowych, niezależnie […] Przeczytaj cały wpis dot. Cross-browser compatibility

Cross-Selling

Cross-Selling to strategia sprzedażowa polegająca na oferowaniu klientom dodatkowych produktów lub usług, które są komplementarne do już zakupionych lub rozważanych przez […] Przeczytaj cały wpis dot. Cross-Selling

CSAT

Jednym z wskaźników na podstawie którego można oceniać poziom zadowolenia i odczuć Klienta, jest tak zwany Customer satisfaction, czyli CSAT. Na czym polega i jak go używać w swoich działaniach? Dowiedz się więcej. Przeczytaj cały wpis dot. CSAT

CSRF

CSRF (Cross-Site Request Forgery) to rodzaj ataku, w którym osoba atakująca nakłania użytkownika do wykonania nieautoryzowanego żądania do serwisu, na […] Przeczytaj cały wpis dot. CSRF

CSS

CSS (Cascading Style Sheets) to język stylów używany do definiowania wyglądu i formatowania stron internetowych napisanych w języku HTML (HyperText […] Przeczytaj cały wpis dot. CSS

CTA

Call to action (CTA) – inaczej wezwanie do działania. To forma używana w komunikacji marketingowej, mająca na celu skłonienie użytkownika do określonej czynności, może być to na przykład wejście na witrynę, pobranie aplikacji czy pobranie e-booka. Przeczytaj cały wpis dot. CTA

CTR

CTR (ang. Click-Through Rate) to wskaźnik, który mierzy efektywność kampanii reklamowych w internecie oraz skuteczność linków umieszczonych na stronach internetowych. Jest […] Przeczytaj cały wpis dot. CTR

Customer experience

Customer experience to całokształt odczuć Klienta względem naszej usługi, produktu czy marki. Jak zarządzać satysfakcją Klienta? Co składa się na ten proces? Zobacz jak wypracować zadawalające efekty w swojej branży. Przeczytaj cały wpis dot. Customer experience

Customer Insight

Consumer Insight to proces mający na celu zrozumienie prawdziwych potrzeb klientów i ma wpływ na skuteczność realizacji przyjętych przez nas celów, tak komunikacyjnych jak i sprzedażowych. To na ile posiadasz rozbudowaną wiedzę na temat klientów, ma przełożenie na wyniki, które osiągasz. Przeczytaj cały wpis dot. Customer Insight

CWV

CWV (Core Web Vitals) to zestaw wskaźników opracowanych przez Google, mających na celu ocenę jakości doświadczenia użytkownika na stronach internetowych. Wskaźniki […] Przeczytaj cały wpis dot. CWV

Czynniki rankingowe

Czynniki rankingowe to elementy, które algorytmy wyszukiwarek internetowych, takie jak Google, uwzględniają przy ustalaniu pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. […] Przeczytaj cały wpis dot. Czynniki rankingowe