Prowadzisz własny sklep internetowy, ale wyniki sprzedaży są bardzo słabe? Ruch na stronie sklepu jest znikomy? Prawdopodobnie popełniasz większość z przedstawionych w tym artykule błędów, które związane są z optymalizacją sklepu online pod kątem SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się.... W internecie można znaleźć niezliczoną ilość poradników. Tematami przewodnimi są: jak sprzedawać w sieci czy jakie działania marketingowe są skuteczne. Mimo to już po wstępnym audycie SEO strony można znaleźć wiele błędów. Część z nich jest standardowa i popełnia je większość nowych właścicieli e-sklepów. Dowiedz się jakie błędy w SEO popełniasz i jak ich unikać.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak zoptymalizować grafikę i treści,
- jak dobrać słowa kluczowe,
- czym jest duplikacja treści,
- dlaczego wersja kanoniczna strony jest tak istotna.
Aktualizacja 2023
Chcesz dowiedzieć się jak duplikacja treści wpływa na SEO? Zobacz przygotowany przez nas filmik i sprawdź, czego unikać podczas tworzenia treści.
Optymalizacja treści i grafik w sklepie internetowym
OptymalizacjaOptymalizacja to proces doskonalenia czegoś w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. W kontekście informatyki i technologii, optymalizacja odnosi się do różnych działań mających na celu poprawę wydajności, szybkości, efektywności oraz jakości działania systemów komputerowych, oprogramowania, stron internetowych i innych zasobów cyfrowych. Dlaczego optymalizacja jest ważna? Odpowiedź jest prosta. Optymalizacja pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów, co przekłada się na szybsze działanie aplikacji, mniejsze zużycie energii oraz lepsze doświadczenia użytkowników. Na przykład, optymalizacja strony... meta tagów oraz znaczników meta title i meta description należy do podstawowych działań SEO. Punktem wyjściowym w dopasowaniu title SEO i meta description, jak i pozostałych elementów na stronie, jest wykonanie analizy fraz. Pozwala to na ustalenie interesującego nas kierunku, który pozwala na generowanie odwiedzi i konwersjiW kontekście marketingu internetowego i analizy danych, konwersja oznacza pożądaną akcję lub cel, który użytkownik podejmuje na stronie internetowej lub w aplikacji. Konwersja może przyjmować różne formy, w zależności od celów biznesowych, takich jak np.: Zakup: Przeprowadzenie transakcji, zakupu produktu w sklepie internetowym lub usługi na stronie internetowej. Rejestracja: Zapisanie się do newslettera, utworzenie konta użytkownika, wypełnienie formularza rejestracyjnego lub rejestracja na wydarzenie. Pobranie: Pobranie pliku, np. e-booka, raportu, aplikacji... z wykorzystaniem ruchu organicznego. Niestety, ale większość nowych właścicieli sklepów internetowych zapomina o tym, co później odbija się na widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Mowa o ruchu organicznym i sprzedaży.
Optymalizacja title
Tag title jest jednym z najważniejszych elementów na stronie internetowej i zalicza się do czynników rankingowych Google. Jest to idealne miejsce do tego, abyś umieścił w nim słowa kluczowe, które będą informacją dla użytkowników oraz robotów Google, co znajdą na stronie Twojego sklepu. Musisz także pamiętać, że Title SEO nie powinien mieć więcej niż 600px, co możesz łatwo sprawdzić przy pomocy https://mangools.com/free-seo-tools/serp-simulator.
Optymalizacja meta description
Tag meta description, który umieszczany jest w sekcji <head> każdej strony na przestrzeni kilku lat stracił już na znaczeniu w procesie pozycjonowania e-commerce i stron internetowych, ale nadal jest miejscem, w którym możesz zareklamować swoje produkty i zachęcić do kliknięcia w link. W tym przypadku długość opisu nie powinna przekraczać 960px.
Każdy właściciel sklepu internetowego dąży do maksymalizacji sprzedaży, a co za tym idzie, zysku, ze swojej strony www. Nawet bardzo duże budżety na działania marketingowe – SEO, AdSy czy też inne mogą się jednak rozbić o błędy techniczne, które wpływają na widoczność brandu w organicznych wynikach wyszukiwania bądź obniżają jakość treści reklam płatnych – co w konsekwencji powoduje niższą konwersję. Działania marketingowe należy więc poprzedzić solidnym audytem technicznym, contentowym oraz wdrożeniem zaleceń tak, aby zoptymalizować koszty i nie „przepalać” ciężko zarobionych pieniędzy.
Optymalizacja atrybutów ALT
Robiąc zakupy w sklepie internetowym Twoi klienci nie mają możliwości dotknięcia, przymierzenia, czy po prostu przetestowania produktu. Dlatego też bardzo ważne jest to, aby prezentacja towaru była odpowiednio przygotowana. Optymalizacja plików graficznych jest ważnym elementem w kontekście działań SEO. Musisz więc pamiętać o tym, aby wprowadzić opisową formą zdjęcia, która będzie odzwierciedlała stan faktyczny przedmiotu. Nie możesz również zapomnieć o wprowadzeniu tekstu alternatywnego, który fachowo nazywa się atrybutem ALT i powinien zawsze zawierać słowa kluczowe. Jeśli zaczniesz dodawać zdjęcia, to musisz pamiętać o tym, aby nie były one zbyt duże. Dobrą praktyką jest przyjęcie założenia, że dodawane obrazy nie będą większe niż 100-200kb. W dużych e-commerce’ach częstą praktyką jest zaciąganie atrybutu ALT z nazwy zdjęcia. Dlatego powinieneś zwracać uwagę na to, jak nazywane są grafiki wrzucane na serwer.
Dobór słów kluczowych i zbyt mało treści
Kolejnym błędem popełnianym przez właścicieli sklepów internetowych jest brak przemyślanego rozmieszczenia fraz kluczowych w treści. Podczas audytu SEO bardzo szybko wyłapie to każdy specjalista SEO. Zanim zabierzesz się za przygotowywanie contentu na swój sklep, zaplanuj dokładnie jakie słowa kluczowe się w nim znajdą.
Narzędzia
Na początek możesz skorzystać z darmowych narzędzi, które znacznie ułatwiają skompletowanie listy odpowiednich fraz kluczowych. Możesz wybrać Planer Słów KluczowychPlaner słów kluczowych to narzędzie stosowane w dziedzinie marketingu internetowego, które pomaga w identyfikacji i analizie fraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu narzędziu można zoptymalizować treści na stronie internetowej, aby lepiej odpowiadały na zapytania użytkowników i poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania. Dlaczego warto korzystać z planera słów kluczowych? Planer słów kluczowych umożliwia: Znalezienie odpowiednich słów kluczowych, które mogą przyciągnąć ruch na Twoją stronę. Analizę popularności i konkurencyjności wybranych... od Google, Answer The Public, czy też Ubersuggest. Profesjonalne narzędzia są oczywiście bardzo pomocne, ale dla niektórych wykupienie pakietów może być zbyt kosztowne. Warto, abyś wczuł się także w rolę klienta, dzięki czemu łatwiej będzie Ci zrozumieć czego szukają użytkownicy. Powinieneś dokładnie analizować każde słowo kluczoweSłowo kluczowe to fraza lub wyraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć interesujące ich treści. W kontekście pozycjonowania stron internetowych (SEO), słowa kluczowe są kluczowe (dosłownie!) dla poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dobrze dobrane słowa kluczowe pomagają w osiągnięciu wyższych pozycji w Google, co może przyciągnąć więcej użytkowników. Dlaczego słowa kluczowe są ważne? Słowa kluczowe definiują, jakie zapytania użytkownicy mogą wpisywać, szukając usług lub produktów oferowanych na..., ponieważ fraza „buty do biegania” a „damskie treningowe buty do biegania”, to ogromna różnica. Więcej o tym możesz przeczytać na https://rankarchitects.com/pl/jak-wybrac-slowa-kluczowe-pod-seo/.
Treści na stronie
Jednym z najważniejszych niedopatrzeń właściciela sklepu internetowego jest brak dbałości o ilość treści na stronie. Szczególną bolączką są opisy produktów, które są bardzo ubogie. Sklepy internetowe bardzo często przedstawiają dwa schematy: w różnych sklepach są takie same opisy produktów. Ich nazwy lub produkty nie są wcale opisane. Jeśli więc chcesz, aby Twój sklep sprzedawał, to musisz zadbać o wyczerpujące i zawierające wszelkie dane opisy. Warto tutaj w strategii tworzenia treści szczególną uwagę przeznaczyć na tworzenie poradników, artykułów rozwiązujących problemy użytkowników. W ten sposób z wykorzystaniem zapytań z tzw. długiego ogona jest w stanie nawiązać pierwszy kontakt ze swoim potencjalnym klientem.
Poza tym jest to bardzo dobre miejsce do umieszczenia słów kluczowych, dzięki którym poprawi się widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google. Brak optymalizacji tych elementów z pewnością nie przyczyni się do wzrostu ruchu na stronie internetowej.
Błędy w indeksowaniu strony
Błędy SEO w indeksowaniu w Google Search ConsoleGoogle Search Console, wcześniej znane jako Google Webmaster Tools, to bezpłatne narzędzie udostępniane przez Google dla właścicieli stron internetowych i webmasterów, które umożliwia monitorowanie i zarządzanie widocznością witryny w wynikach wyszukiwania Google. Funkcje Google Search Console Wyszukiwanie i indeksowanie: Google Search Console pozwala monitorować, w jaki sposób Google indeksuje i wyświetla strony internetowe w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy mogą sprawdzić, które strony zostały zaindeksowane, jakie frazy kluczowe wyświetlają ich strony oraz... (GSC) pokazują problemy związane z pobraniem i indeksowaniem strony internetowej, jakie na swojej drodze napotykają roboty Google. Mogą to być problemy z przekierowaniami, błędy po stronie serwera, czy też informacje o tagach noindex. Raporty z Google Search Console pozwalają znaleźć podstrony, które nie zostały celowo wykluczone z indeksacji. To oznacza, że nie znajdziemy ich w wyszukiwarce. W przypadku bardzo dużych sklepów warto przeanalizować, czy wszystkie zasoby sklepu warto udostępniać robotom. Często z indeksowania wyklucza się podstrony filtrowania, sortowania czy wyszukiwania z powodu braku unikalnej wartości takich podstron. Dzieje się tak, ponieważ przedstawiają one content w innej, uporządkowanej formie.
Kolejnym ważnym punktem, którego weryfikację umożliwia GSC jest to, czy robot widzi stronę w takim sam sposób, jak użytkownik. W przypadku stron opartych w dużej mierze na skryptach JavaJava to wysokopoziomowy język programowania oraz platforma programistyczna opracowana przez firmę Sun Microsystems, a obecnie rozwijana przez Oracle. Od momentu swojego powstania w 1995 roku, Java stała się jednym z najbardziej popularnych języków, używanych zarówno w aplikacjach internetowych, jak i korporacyjnych. Dlaczego Java jest tak popularna? Java cechuje się niezależnością od platformy, dzięki mechanizmowi wirtualnej maszyny (Java Virtual Machine, JVM). Oznacza to, że napisany kod można uruchomić na dowolnym systemie... Script pojawia się ryzyko z renderowaniem i indeksowaniem strony.
Jeśli na wielu adresach URLURL (Uniform Resource Locator) to standardowy format adresu internetowego, który pozwala na jednoznaczne określenie lokalizacji zasobu w sieci. Jest to kluczowy element, który umożliwia dostęp do stron internetowych, plików, obrazów i innych zasobów dostępnych online. URL jest powszechnie używany w przeglądarkach internetowych, aplikacjach i systemach zarządzania treścią. URL składa się z kilku elementów, które razem tworzą pełny adres. Najważniejsze z nich to: Protokół - Określa sposób komunikacji z serwerem. Najczęściej używanymi protokołami... Twojego sklepu internetowego będą występować błędy, to działania SEO z pewnością nie przyniosą oczekiwanych efektów.
Brak mapy strony i optymalizacja adresów URL
Mapa strony służy do obrazowania robotom Google jak wygląda pełna struktura witryny do zaindeksowania. Jeśli jeszcze nie stworzyłeś mapy strony i pliku robots.txtRobots.txt to plik tekstowy umieszczany na serwerze witryny internetowej, który zawiera dyrektywy dla robotów internetowych (takich jak Googlebot), informujące je, które części witryny powinny być przeglądane lub ignorowane. Jest to standardowy sposób komunikacji między właścicielami witryn a robotami internetowymi w celu kontrolowania indeksacji treści przez wyszukiwarki internetowe. W pliku robots.txt można wyróżnić różne instrukcje dotyczące zachowania robotów internetowych, takie jak: Disallow: Określa, które katalogi lub pliki powinny być ignorowane przez..., to z pewnością spowalniasz pracę botów. Rozwiązaniem więc będzie stworzenie mapy strony i zweryfikowanie jej w Google Search Console. Plik sitemap.xmlSitemap.xml jest plikiem XML zawierającym strukturalne informacje o witrynie internetowej, które są przeznaczone dla wyszukiwarek internetowych. Służy on jako mapa strony, która pomaga robotom wyszukiwarek (takim jak Googlebot) zaindeksować i zrozumieć strukturę witryny oraz zidentyfikować najważniejsze i najbardziej aktualne strony. Główne cele sitemap.xml to: Ułatwienie indeksacji: Wyszukiwarki internetowe korzystają z sitemap.xml, aby dowiedzieć się o istnieniu nowych stron lub aktualizacjach na witrynie. Umożliwia to szybsze i skuteczniejsze indeksowanie treści przez... powinien na bieżąco się aktualizować wraz z wprowadzaniem nowych kategorii, produktów czy wpisów blogowych do sklepu internetowego. W pliku nie powinny znaleźć się wykluczone podstrony, np. te z dodanym parametrem noidnex czy z ustawionym adresem kanonicznym.
Adres URL w sklepie internetowym powinien jasno informować użytkownika może on znaleźć na stronie. Do częstych błędów technicznego SEO należy brak optymalizacji adresów URL po dodaniu do CMSCMS (Content Management System) to system zarządzania treścią, czyli oprogramowanie, które umożliwia tworzenie, edycję, publikację i zarządzanie treściami na stronach internetowych bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej. CMS jest szeroko stosowany przez osoby i organizacje zajmujące się tworzeniem i utrzymaniem stron internetowych, ponieważ ułatwia zarządzanie treściami oraz umożliwia współpracę wielu użytkownikom. CMS jest kluczowym narzędziem dla osób i firm, które chcą prowadzić stronę internetową, bloga, czy sklep internetowy w sposób prosty... nowej podstrony produktowej. W ten sposób powstający adres stanowi ciąg znaków, który nie informuje użytkownika i algorytmów o swojej zawartości. Musisz pamiętać, że produkt, który dostępny jest w wielu kategoriach musi mieć jeden adres URL.
Błędne przekierowania i brak wersji kanonicznej strony sklepu
Przekierowania 301 mogą nieść dużą wartość dla SEO. Jednak w przypadku, gdy nie zostaną wdrożone lub zostanie to zrobione błędnie, to z reguły sklep internetowy nie zyska wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Może nawet stracić wcześniej wypracowane efekty. Błędne przekierowania mogą także przyczynić się do spadku ruchu organicznego oraz utraty klientów. Jeśli klient szuka podstrony z sukienkami, a trafi na stronę z bokserkami męskimi, z pewnością opuści witrynę bez realizacji zamówienia.
Przekierowania sprawdzają się w sytuacjach, gdy:
- sklep internetowy jest dostępny pod adresem www i bez www,
- zmianie ulegnie adres domeny,
- zostanie wprowadzony certyfikat SSL,
- zostanie zmieniony adres URL.
W przypadku zmiany struktury adresów URL, czy zmianie nazwy domeny, warto używać przekierowań dla podstron, które posiadają zewnętrzne linki, faktycznie generowały ruch organiczny i konwersje lub stanowiły ważny punkt w architekturze strony. Zawsze działaj zgodnie z zasadą, która mówi, że strony niezoptymalizowane staramy się rozbudować lub przekierować na treści zbliżone tematycznie. Usuwanie podstron stosuj jako ostateczne rozwiązanie. Warto pamiętać, że stronę 404 także należy zoptymalizować, na przykład poprzez dodanie wyszukiwarki, bestsellerów w sklepie lub głównych kategorii produktowych.
Jeśli w swoim sklepie internetowym posiadasz podstrony z taką samą treścią pod wieloma adresami URL lub o zbliżonej treści, to algorytmy Google mogą odebrać je jako dwie różne wersje. To z kolei może skutkować duplikacją treści i aby wykluczyć taką sytuację, niezbędne jest wybranie jednego adresu URL jako kanonicznego.
Wolno ładująca się strona
Czas ładowania się strony internetowej to obecnie jeden z najważniejszych czynników rankingowych dla Google. Wpływa on nie tylko na pozycjonowanie, ale także sprzedaż w e-commerce. Jeśli prędkość ładowania się Twojego sklepu internetowego będzie zbyt niska, to potencjalny klient zapewne zrezygnuje z oczekiwania i uda się do konkurencji. Co w takim przypadku możesz zrobić? Możesz sprawdzić prędkość działania swojej strony głównej i jej podstron za pomocą narzędzia GT Metrix oraz Page SpeedGoogle PageSpeed to zestaw narzędzi i usług stworzonych przez Google, które mają na celu ocenę i optymalizację wydajności stron internetowych. Narzędzia te pomagają programistom i webmasterom w poprawie szybkości ładowania stron oraz optymalizacji doświadczenia użytkownika. Narzędzia Google PageSpeed obejmują: Ocena wydajności strony: Narzędzia PageSpeed analizują wydajność strony internetowej i oceniają jej szybkość ładowania oraz wydajność na urządzeniach mobilnych i desktopowych. Sugestie optymalizacyjne: PageSpeed generuje sugestie dotyczące optymalizacji strony internetowej, takie... Insight. Poinformują Cię one nie tylko o stanie Twojego sklepu internetowego, ale także wyświetlą pomocne wskazówki do poprawy prędkości ładowania się stron. Istnieje także wtyczka LightHouseLighthouse to narzędzie open-source stworzone przez Google, które służy do audytowania jakości stron internetowych. Jest to niezwykle przydatne narzędzie dla deweloperów i właścicieli stron, które pozwala na analizę różnych aspektów strony, takich jak wydajność, dostępność, najlepsze praktyki i optymalizacja pod kątem SEO. Lighthouse można uruchomić jako rozszerzenie przeglądarki Chrome lub jako narzędzie wiersza poleceń. Dlaczego warto używać Lighthouse? Używanie Lighthouse może pomóc w identyfikacji i naprawie problemów, które mogą wpływać na... do Chrome, która wstępnie pokazuje najpoważniejsze błędy SEO na badanej stronie. Najwięcej danych uzyskasz jednak z Google Search Console, które jest niezbędnym narzędziem w przypadku analiz.
Strona sklepu nie jest dopasowana do urządzeń mobilnych
Optymalizacja strony sklepu pod urządzenia mobilne to bardzo ważny czynnik, ponieważ większość ruchu w internecie pochodzi właśnie z nich. Brak optymalizacji witryny to błąd, który może Cię kosztować bardzo dużo. Może przełożyć się na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania oraz zyski ze sprzedaży, jakie będzie generował e-sklep. Pomocne okazuje się wdrożenie responsywnej wersji strony. Wyświetla się ona prawidłowo na urządzeniach mobilnych z różnymi ekranami i dostosowuje do ich wielkości. Ponadto Google ustala pozycje strony tylko na podstawie wersji mobilnej, tzw. First Mobile Index.
Zaniedbanie warstwy technicznej SEO to często spotykany błąd, zwłaszcza w nowo otwartych sklepach internetowych. Bardzo często w tym nerwowym, początkowym okresie, gdy uwaga skupiona jest m.in. na analityce i optymalizacji kanałów sprzedaży, wielu właścicieli e-sklepów zapomina o konieczności położenia solidnych fundamentów technicznych pod rozwój widoczności w wyszukiwarce. Wykonanie pełnoprawnego audytu technicznego dostosowanego pod konkretny CMS i wdrożenie zaleceń z niego wynikających pozwoli na uniknięcie potencjalnych problemów z ruchem z wyszukiwarki w przyszłości i przede wszystkim przyspieszy efekty działań SEO związanych z contentem i link-buildingiem.
Maciej Jacewicz SEO Consultant rankarchitects.com
Znaczniki Schema
Dane strukturalneDane strukturalne to sposób organizowania i opisywania informacji na stronach internetowych w taki sposób, aby były one łatwiejsze do zrozumienia dla wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Dzięki odpowiedniemu formatowaniu, wyszukiwarki mogą lepiej interpretować treść strony i wyświetlać bardziej szczegółowe informacje w wynikach wyszukiwania, na przykład w formie rozszerzonych wyników (rich snippets), takich jak oceny produktów, ceny czy dostępność. Dlaczego dane strukturalne są ważne? Dane strukturalne pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, co... to elementy kodu strony, które umożliwiają algorytmom wyszukiwarki lepiej zrozumieć to, co się na niej znajduje. Wyświetlają również niektóre informacje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Znaczniki Schema w sklepie internetowym dotyczą najczęściej produktów i obejmują ich cenę oraz nazwę i recenzję. Dzięki tym elementom kodu wyniki organiczne dla Twojej witryny będą bogatsze. Pozaa tym będą lepiej się prezentować, co z pewnością wpłynie na czynnik CTRCTR (ang. Click-Through Rate) to wskaźnik, który mierzy efektywność kampanii reklamowych w internecie oraz skuteczność linków umieszczonych na stronach internetowych. Jest to procentowy udział liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń danego elementu, takiego jak reklama, link czy przycisk. Jak oblicza się CTR? CTR oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń i mnożąc wynik przez 100, aby uzyskać procent. Na przykład, jeśli reklama została wyświetlona 1000 razy i kliknięta 50....
Błędy SEO w linkowaniu wewnętrznym
Błędne linki wewnętrzne sprawiają, że roboty Google nie są w stanie poruszać się prawidłowo po stronie sklepu. To może przełożyć się na problemy z indeksowaniem. Powinieneś więc pamiętać o tym, aby nie umieszczać:
- zbyt wielu linków na jednej podstronie,
- w treści linków, które nie są powiązane z nią tematycznie,
- różnych linków pod tym samym anchorem.
Warto jednak zadbać o te dobre praktyki, jeśli chodzi o linki wewnętrzne. Wśród nich wymienić można:
- stosowanie różnych treści linków,
- powiązane linki w artykułach blogowych,
- linkowanie do podstron kategorii o wyższym poziomie struktury strony, np. do opisów produktów dodawać link do ich kategorii,
- wprowadzenie ścieżki nawigacji (tzw. breadcrumbs)
- dodanie sekcji, które w naturalny sposób zaprezentują podstrony kategorii czy produktów: „Inni oglądali też”, „Nasze bestsellery” czy „Produkty podobne”
Dużą część mojej pracy stanowi audytowanie stron internetowych, różnego typu – wizytówek firmowych, ecommerców czy stron prezentujących usługi danej firmy. W większości przypadków powielane są najczęściej te same błędy związane z wydajnością strony (szybkość ładowania, dopasowanie do relatywnie nowych, ale znanych parametrów Core Web Vitals), strukturą adresów URL, wersjami językowymi czy niską jakością contentu. Często właściciele, skupiając się na wyglądzie strony, zapominają, że przede wszystkim musi być jednocześnie dopasowana do botów, które będą ją renderować i indeksować. Zdarza się również, że darmowe narzędzie dostarczające niesamowitej ilości informacji na temat powiązanych słów kluczowych, pozycji fraz, ich ilości czy błędów technicznych na stronie, jakim jest Google Search Console, nie jest nawet zweryfikowane. Przeszkodą mogą być również gotowe rozwiązania do zarządzania contentem czy produktami w sklepie, które obiecując łatwe rozwiązania, nie gwarantują wsparcia dla działań optymalizacyjnych. Z każdym rokiem SEO staje się bardziej złożonym, wymagającym współpracy wielu specjalistów procesem (analityków, deweloperów czy ekspertów UX), ale nadal pozostaje ono głównym źródłem generowania wartościowego ruchu i konwersji w sprzedaży online. Ilość działań związanych z optymalizacją SEO może początkowo przytłoczyć, ale jednocześnie może przynieść niesamowite efekty, stając się pierwszym krokiem w dotarciu do nowych klientów i wzmocnienia pozycji sklepu na rynkach polskich czy zagranicznych.
Struktura strony
Tworząc strukturę swojej strony pamiętaj, że strony ważne z punktu widzenia budowania ruchu organicznego nie powinny znajdować się dalej niż 2-3 kliknięcia od strony głównej. Warto również pamiętać o linkowaniu pomiędzy stronami tego samego typu oraz do stron położonych wyżej lub niżej w strukturze.
Strony pozostawione bez wsparcia z linkowania wewnętrznego określamy mianem Orphan PageOrphan page (sieroca strona) to strona internetowa, która nie posiada żadnych linków wewnętrznych prowadzących do niej z innych podstron w ramach tej samej witryny. Oznacza to, że użytkownicy oraz roboty wyszukiwarek mają trudności w jej odnalezieniu, co może negatywnie wpłynąć na SEO. Dlaczego orphan pages są problemem? Brak linków wewnętrznych sprawia, że roboty indeksujące, takie jak Googlebot, mogą nie odkryć ani zindeksować takiej strony. To oznacza, że mimo wartościowej treści,.... Najczęściej są one ignorowane przez Google jako nieistotne, właśnie przez brak prowadzących do nich linków wewnętrznych.
Przy okazji linkowania warto wspomnieć, że każdy link wychodzący z Twojej witryny i kierujący użytkownika do innej strony powinien otrzymać atrybut nofollowAtrybut Nofollow to specjalny atrybut HTML, który można dodać do linków, aby poinformować wyszukiwarki, że nie mają one śledzić danego linku. W praktyce oznacza to, że linki oznaczone jako 'nofollow' nie przekazują wartości SEO (ang. Search Engine Optimization) do stron, do których prowadzą. Jak działa atrybut Nofollow? Atrybut Nofollow jest wykorzystywany w kodzie HTML w ten sposób: Tekst linku. Gdy roboty wyszukiwarek napotkają taki link, zignorują go pod względem wpływu na.... W ten sposób nie przekazujesz mocy swojej strony innym domenom – nawet jeśli obecnie bot ma dowolność w interpretacji tej komendy lepiej stosować ten znacznik.
Techniczne błędy SEO w pozycjonowaniu sklepu internetowego – podsumowanie
Techniczne błędy SEO mogą wpływać nie tylko na widoczność sklepów w wynikach wyszukiwania, ale także na ruch organiczny i poziom sprzedaży produktów, które się w nich znajdują. Jeśli zależy Ci na wzroście przychodów, powinieneś zadbać o optymalizację pod kątem technicznych aspektów SEO on-site. Skup się na elementach istotnych dla algorytmów Google oraz użytkowników. Mowa tutaj o przyjaznych adresach URL, przyjaznym menu, wdrożeniu SSLSSL (Secure Sockets Layer) to protokół kryptograficzny, który zapewnia bezpieczne połączenie między użytkownikiem a serwerem, chroniąc dane przesyłane przez internet. SSL jest najczęściej używany do zabezpieczania połączeń na stronach internetowych, zwłaszcza tych, które wymagają podania danych osobowych, takich jak loginy, hasła czy informacje o płatnościach. SSL jest niezbędny na każdej stronie internetowej, na której użytkownicy przesyłają dane wrażliwe, na przykład w sklepie internetowym czy podczas rejestracji na stronie. Aby wdrożyć..., linkowaniu wewnętrznym, czy też optymalizacji stron z 404.
Interesuje Cię sprawdzenie pozycji w Google, ale brakuje Ci czasu na ich ręczne sprawdzanie? Sprawdź nasze narzędzie do monitoringu strony i bądź na bieżąco!
Zobacz nasz wpis o hostigu SEO!
Czyli aby uniknąć stron typu Orphan, wystarczy zrobić mapę strony w HTMLu? Wówczas można umieścić link w stopce to takiej podstrony i robot powinien zeskanować pozostałą zawartość. Tak myślę, że w to dobry pomysł, ale czy skuteczny?
a przede wszystkim – nie kopiuj opisów produktów z innych stron:)