Nie konkuruj ceną, ponieważ konsumenci są w stanie zapłacić nawet 16% więcej pieniędzy dla firm, które gwarantują doskonałą obsługę klienta. Czy to oznacza, że sprzedaż usług przez internet powinna bazować przede wszystkim na poprawie doświadczeń użytkowników? Poniekąd tak, natomiast jeśli dopiero założyłeś własną działalność lub planujesz to zrobić w najbliższym czasie, wypróbuj dodatkowo nasze autorskie sposoby na sprzedaż usług w sieci.

Ten artykuł powstał z myślą o:

  • przedsiębiorcach, którzy dopiero założyli działalność gospodarczą i szukają sposobów na sprzedaż usług przez internet;
  • osobach rozważających rozpoczęcie własnego biznesu, lecz obawiających się etapu pozyskiwania potencjalnych klientów;
  • freelancerach pragnących zdobyć dodatkowe kontakty biznesowe, które poskutkują wyższymi zarobkami.

Zanim zaczniesz pozyskiwać klientów: Zrozum swoją grupę docelową

Na początkowym etapie powinieneś dogłębnie zrozumieć swoją grupę docelową – to znaczy zidentyfikować, kim są Twoi odbiorcy. Rozpocznij od analizy danych demograficznych, preferencji zakupowych oraz zachowań na stronie, które dostarczają cennych wskazówek o potrzebach i oczekiwaniach użytkowników. Wykorzystaj dodatkowo narzędzia analityczne (np. GA4 lub GSC) do śledzenia interakcji w Twojej witrynie. Umożliwi to dostosowanie oferty do zmieniających się trendów rynkowych.

Dlaczego obecność w sieci jest ważna? Znaczenie sprzedaży usług przez internet!

Obecność w sieci jest ważna, ponieważ:

  • zwiększa widoczność Twojej oferty – internet jest pierwszym miejscem, gdzie potencjalni klienci szukają produktów i usług;

  • dostępność usług przez internet rozszerza zasięg działania – nie ograniczasz się tylko do lokalnego rynku, ale docierasz do klientów na całym świecie, co znacznie zwiększa potencjalną bazę odbiorców;

  • interakcja w czasie rzeczywistym umożliwia szybką odpowiedź na potrzeby klienta – dzięki narzędziom online możesz niemal natychmiast reagować na zapytania.

Ponadto obecność w internecie, a co za tym idzie – regularna sprzedaż usług umożliwia zbieranie cennych danych o zachowaniach klientów. Pozwala to na lepsze dostosowanie oferty do ich potrzeb i preferencji. Dzięki temu możesz tworzyć bardziej efektywne strategie marketingowe oraz zwiększać konkurencyjność rynkową. 

Jak promować swoje usługi w sieci? 5 sposobów!

Istnieje wiele sposobów na promowanie swoich usług w sieci. Możesz to zrobić za pomocą własnej strony internetowej, mediów społecznościowych, a nawet content marketingu. Dobrymi rozwiązaniami są także działania e-mail marketingowe, budowanie bazy adresów e-mail oraz przedstawianie społecznych dowodów słuszności zakupu Twoich usług.

5 sposobów na promowanie usług w sieci

Poznaj najlepsze sposoby na sprzedaż usług przez internet.

SPOSÓB 1: Własna strona internetowa

Własna strona internetowa to według naszych analiz najlepszy sposób na dotarcie do właściwych klientów.

Jako freelancer prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą od ponad 5 lat potwierdzam te słowa. Dzięki stronie internetowej możesz bezproblemowo pozyskiwać klientów z sieci, bez płacenia prowizji za ich zdobycie.

Jesteś w tym przypadku również niezależny od social mediów, które nie dają wolności, ponieważ są ograniczone cenzurą oraz restrykcjami bazującymi na założeniach osoby aktualnie zarządzającej danym medium.

Jednym z wiodących sposobów na utworzenie witryny jest kreator stron WWW umożliwiający stworzenie pełnoprawnego serwisu zoptymalizowanego pod SEO w ciągu 60 sekund. Pamiętaj jednak, że nie każda strona AI może zostać przygotowana w tak krótkim czasie.

Decydując się na GoDaddy, WIX lub Squarespace Commerce, będziesz musiał zarezerwować minimum 45 minut.

Kreator _Now jest absolutną innowacją technologiczną ze względu na korzystanie w dużym stopniu ze sztucznej inteligencji (AI), znacząco skracając czas utworzenia witryny, która zawiera m.in.:

  • gotowe szablony, teksty i zdjęcia na start – umożliwiające szybkie rozpoczęcie tworzenia strony bez konieczności przygotowywania treści od podstaw;

  • responsywność – dopasowanie serwisu do dowolnego urządzenia stacjonarnego lub mobilnego;

  • przygotowany blog – ułatwiający start content-marketingu, gotowy do publikacji pierwszych wpisów;

  • dane kontaktowe i mapa – ułatwiające klientom dotarcie do Twojej firmy;

  • czytelne, sprawdzone układy treści – zapewniające przejrzystość i estetykę strony;

  • pakiet zdjęć – związanych z Twoją branżą, idealnie nadających się do wykorzystania w witrynie.

A to wszystko w 60 sekund z gwarantowaną wydajnością na poziomie 83 ms ładowania, przekładającą się na 86 Page Speed Score (np. w narzędziu GTMetrix lub Google PageSpeed Insights).

Jeżeli mielibyśmy porównać _Now z innymi kreatorami, jego wyniki są wyjątkowo imponujące.

PlatformaWynik szybkości stronyCzas ładowania
_Now8683 ms
GoDaddy86541 ms
WIX42955 ms
Squarespace422080 ms
Porównanie wybranych platform ze wzgledu na szybkość i czas ładowania

Aby stworzyć witrynę w kreatorze _Now:

  • wejdź na stronę www.cyberfolks.pl/now/;
  • kliknij przycisk Zaczynamy;
  • wybierz Tworzę nową stronę;
  • opisz, czym zajmuje się Twoja firma;
  • przedstaw hasła, które do niej pasują;
  • podaj nazwę firmy lub poczekaj na wygenerowanie odpowiedniej;
  • wpisz swój adres e-mail i zaakceptuj regulamin;
  • sprawdź, co wygenerował kreator _Now i dokonaj niezbędnych zmian.
Strona internetowa dla salonu medycyny estetycznej wygenerowana przez kreator _Now.

Strona internetowa dla salonu medycyny estetycznej wygenerowana przez kreator _Now

Chcesz być wyżej w wynikach wyszukiwania? Sprawdź, jak to zrobić z pomocą kreatora stron _Now cyberFolks.

SPOSÓB 2: Media społecznościowe

Biznesy naszych klientów widnieją w mediach społecznościowych od minimum kilku lat. Z tego powodu wielu właścicieli firm zadaje nam podstawowe pytanie: Po co mieć stronę internetową, skoro mam social media?

Będąc z Tobą zupełnie szczerym – powodów jest wiele. Jednak najważniejsze z nich to m.in.:

  • pełna kontrola nad treścią – na własnej stronie internetowej masz pełną swobodę w zarządzaniu zawartością, bez ograniczeń narzucanych przez platformy społecznościowe;

  • większa wiarygodność – nawet tania strona internetowa oraz prosta w stworzeniu witryna buduje zaufanie i profesjonalny wizerunek firmy;

  • szerszy zakres funkcjonalności – strona może oferować bardziej zaawansowane funkcje (w tym sklepy online, blogi, fora czy systemy rezerwacji);

  • niezależność od platform społecznościowych – posiadanie własnej witryny zabezpiecza firmę przed nagłymi zmianami w polityce serwisów społecznościowych, które mogą wpływać na zasięgi i widoczność;

  • kompleksowa prezentacja oferty – na stronie internetowej możesz w pełni zaprezentować swoją ofertę, włącznie z detalami produktów, cennikami oraz opiniami klientów;

  • dostęp do szczegółowych danych analitycznych – strony internetowe pozwalają na zaawansowane monitorowanie ruchu, zachowań użytkowników i skuteczności kampanii marketingowych (np. z pomocą Google Analytics 4 lub Google Search Console).
Szczegółowe dane analityczne w GA4.

Szczegółowe dane analityczne w GA4
Źródło: analytics.google.com

SPOSÓB 3: Content marketing

Zawartość internetowa, jaką publikujesz, ma za zadanie przyciągnąć uwagę użytkowników. Rozwijając swoją stronę WWW razem z blogiem, możesz prezentować treści specjalistycznie dostosowane do Twojej branży.

Skupiając się na jakości oraz odpowiednim kontekście informacji, umacniasz z pomocą bloga pozycję swojej marki w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page), przyciągając tym samym potencjalnych klientów.

Jeżeli zastanawiasz się, jak stworzyć stronę internetową samodzielnie – razem z blogiem, jest to bardzo proste zadanie. Po wybraniu odpowiedniego systemu do przygotowania witryny lub odpowiedniego kreatora musisz zainstalować dodatkowy moduł blogowy odpowiadający za blogowanie.

Nieco inaczej wygląda sytuacja z naszym kreatorem, ponieważ _Now generuje witrynę razem ze wstępnie zoptymalizowanym pod kątem content marketingu blogiem. Pozwala to natychmiast rozpocząć skalowanie swojego biznesu z pomocą wysokiej jakości contentu.

Treści w _Now są wstępnie gotowe. Jedyne, co musisz zrobić, to dostosować je do swoich preferencji.

Wstępnie gotowe wpisy blogowe utworzone przez kreator _Now.

Wstępnie gotowe wpisy blogowe utworzone przez kreator _Now

SPOSÓB 4: Budowanie bazy adresów e-mail

Jednym z wiodących sposobów na pozyskiwanie klientów dla firm z sektora B2B i B2C jest umiejętne budowanie bazy adresów e-mail, a następnie działania e-mail marketingowe.

Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę online, powinieneś stworzyć stronę WWW z formularzem kontaktowym zachęcającym do podjęcia konkretnego działania, np.:

  • zapisanie się do newslettera,
  • odbiór e-booka,
  • otrzymanie zniżki na Twoją ofertę.
Darmowy kurs WordPress w zamian za dane kontaktowe, które posłużą do przedstawiania trafnych ofert handlowych dla naszych klientów.

Darmowy kurs WordPress w zamian za dane kontaktowe, które posłużą do przedstawiania trafnych ofert handlowych dla naszych klientów Źródło: www.cyberfolks.pl/kurs-wordpress/

W tym przypadku możesz działać bez jakichkolwiek obaw. Dla porównania – pozyskiwanie klientów poprzez pisanie do nich tzw. cold maili (zimnych wiadomości) jest w większości przypadków niezgodne z prawem, ponieważ wszelkie dane kontaktowe są zastrzeżone i dostępne wyłącznie w celu zapytania o ofertę, a nie jej wysłania, ponieważ nie wyrazili oni na to wcześniej zgody.

Dodatkowe działania e-mail marketingowe, które powinieneś rozważyć w procesie pozyskiwania klientów na usługi:

  • regularne wysyłanie newsletterów – informowanie o nowościach, promocjach i ciekawostkach z branży;

  • wykorzystywanie segmentacji bazy danych – dzielenie odbiorców na grupy i kierowanie do nich spersonalizowanych ofert;

  • organizowanie cyklicznych kampanii e-mailowych – tworzenie serii wiadomości budujących zaangażowanie i lojalność klientów;

  • dostarczanie wartościowych materiałów – oferowanie e-booków, poradników i case studies, które mogą być użyteczne dla odbiorców;

  • zapewnienie łatwego sposobu rezygnacji z subskrypcji – dbanie o transparentność i budowanie zaufania do marki.

Pamiętaj, że profesjonalne wiadomości e-mail do klientów należy wysyłać z autorskiego (firmowego) adresu e-mail. Jeśli jeszcze takiego nie masz, wyszukaj odpowiednią nazwę – rejestracja domeny trwa zaledwie kilkanaście sekund.

Jeśli dodatkowo potrzebujesz hosting WWW, ponieważ zakładasz stronę internetową, której link umieścisz w tzw. stopce maila, nasza oferta z pewnością sprosta Twoim wymaganiom. 

SPOSÓB 5: Opinie użytkowników w internecie

Społeczne dowody słuszności online to jeden z najważniejszych elementów w procesie pozyskiwania klientów – dowodzą tego badania. Jak podaje serwis BrightLocal, 91% osób w wieku od 18 do 34 lat ufa opiniom internetowym tak samo, jak osobistym rekomendacjom.

Polecam zatem w pierwszej kolejności założyć wizytówkę Google Moja Firma (inaczej: Google My Business). Jak możesz zauważyć na poniższej grafice, ogólna liczba opinii oraz ocena w postaci gwiazdek decydują o tym, czy dane przedsiębiorstwo pojawi się w tzw. lokalnym 3-packu, czy też nie.

Lokalny 3-pack w Google.

Lokalny 3-pack w Google.
Źródło: www.google.com

Podsumowanie

Sprzedaż usług przez internet to wcale nie takie trudne zadanie. Kwestia odpowiedniego pomysłu i podejścia. Jeżeli dopiero zaczynasz, rekomenduję stworzenie strony internetowej w kreatorze _Now, a następnie jej systematyczne pozycjonowanie (do czego jest już wstępnie przygotowana).

Sprawdź, jak stworzyć stronę w kreatorze _Now w ciągu 60 sekund:

Pamiętaj dodatkowo, aby być widocznym w social mediach, jednak nie traktować tego rozwiązania jako głównej opcji reklamowej (ze względu na wysoki poziom zależności od osób zarządzających mediami społecznościowymi i szeroko pojętą cenzurę). Wypróbuj również e-mail marketing oraz działania content marketingowe oparte na tworzeniu najwyższej jakości treści (kreator _Now automatycznie generuje bloga ze wstępnie przygotowanymi i zoptymalizowanymi treściami pod SEO).

Potrzebujesz wsparcia w doborze hostingu i domeny, ale nie wiesz, jak to zrobić? Pomoc cyber_Folks pozostaje do Twojej dyspozycji.

Sprzedaż usług przez internet – FAQ

Wiele zależy od sposobu promocji Twojej firmy online. Mogę natomiast zapewnić, że jeśli zaangażujesz się w ten proces i będziesz stosował odpowiednie strategie opisane w tym artykule, pierwszych klientów zdobędziesz w ciągu maksymalnie kilku tygodni od rozpoczęcia pozyskiwania interesantów.

Pozyskiwanie klientów z pomocą strony internetowej umożliwia właściwe targetowanie, wykorzystując SEO, a dodatkowo kompleksową personalizację oferty – co nie jest możliwe przykładowo w social mediach. Warto również wspomnieć, iż witryna internetowa działa 24/7, umożliwiając dostęp do oferty przez cały czas, gwarantując dodatkowo niezbędne dane analityczne do ulepszania strategii pozyskiwania klientów.

>
Dominik Bigosiński
Copywriter z doświadczeniem międzynarodowym z zamiłowaniem do digital marketingu. Jego treści czytają community w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Były sędzia i trener piłki nożnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?