Każdy użytkownik systemu reklamowego Google AdWords wie, jak ważnym elementem jest Wynik Jakości. To niezwykle istotny czynnik, wpływający na wysokości stawek za kliknięcie uzyskiwane w kampaniach linków sponsorowanych. Im niższy wynik jakości, tym opłaty za kliknięcie mogą być wyższe, a przy bardzo niskim wyniku (1-2) reklamy mogą w ogóle się nie wyświetlać. Wyświetlanie rozszerzeń reklamy jest również uzależnione od Wyniku jakości.


Kilka słów o QS

Kluczowy dla systemu reklamowego AdWords jest parametr Quality Score, czyli Wynik jakości. Może on mieć wartość od 1 do 10, a im wyższy wynik, tym taniej kupujemy kliknięcia. Lepsze wyniki jakości sprawiają, że tworzone przez Ciebie reklamy są lepiej oceniane, a tym samym mogą wygrywać z konkurentami, którzy mają dużo wyższe budżety.
Składowe, na podstawie których obliczany jest wynik jakości możesz znaleźć w zakładce słowa kluczowe w interfejsie Adwords. Po najechaniu na słowo, zobaczysz w dymku elementy, które wpływają na wartość QS – są to trafność reklamy, przewidywalna klikalność i wrażenie strony docelowej.

Trafność reklamy

Jest to sprawdzanie korelacji pomiędzy treścią wyświetlonych reklam, a wpisywanymi słowami kluczowymi. Aby upewnić się, że Twoja reklama będzie miała dużą trafność zdiagnozuj poprawność utworzonych grup reklam. Pamiętaj, że poszczególne grupy reklam powinny reklamować jedną cechę lub jeden produkt – jeśli tak nie jest, utwórz kolejne grupy. Poniżej znajdziesz przydatne porady, które pomogą Ci poprawić trafność reklam, dzięki którym możesz uzyskać lepszą pozycję strony.

  1. Użyj słowa kluczowego w nagłówku reklamy i/lub w treści reklamy.
  2. Wykorzystaj słowo kluczowe w domenie, na którą kierujesz kampanię (jeśli masz odpowiednią domenę generyczną)
  3. Zastosuj słowa kluczowe w wyświetlanym adresie url – po ukośniku.
  4. Skorzystaj z Keyword Insertion Tool – jest to przydatne narzędzie, dzięki któremu słowo użyte w zapytaniu zostanie umieszczone w treści reklamy lub w adresie URL.
  5. Wykorzystaj słowa w dopasowaniu ścisłym.

Przewidywalna klikalność

Czynnikiem bezpośrednio wpływającym na przewidywalną klikalność jest przede wszystkim atrakcyjność reklam. Warto zaznaczyć, że owa klikalność nie jest tym samym, co współczynnik klikalności, czyli CTR. Przewidywalna klikalność wykorzystywana do obliczenia wskaźnika jakości pomija miejsca wyświetlania reklam. Dodamy że
Jeśli chcesz sprawić, aby Twoje reklamy były lepsze i bardziej atrakcyjne dla odbiorców, popraw je biorąc pod uwagę następujące aspekty:

  1. rozszerzenia reklam
  2. zdania pytające
  3. wielkie litery na początku zdania
  4. wezwania do akcji
  5. trafność reklamy
  6. wykorzystanie ograniczeń czasowych (np. Rabat w weekendy)
  7. wykorzystanie liczb (np. 25% taniej)
  8. wyróżnienie się na tle konkurencji – użyj narzędzia do diagnostyki reklam w interfejsie AdWords i zobacz, jak reklamują się inni.

Doświadczenie strony docelowej

Istnieją dwa aspekty określania jakości strony docelowej. Strona docelowa musi być zgodna z treścią reklamy i z wpisywanym słowem kluczowym. Należy pamiętać o tym, aby nie kierować ruchu wyłącznie na stronę główną, ale również na odpowiednie podstrony – w ten sposób zapewnimy sobie wyższy wynik jakości. Istotnym jest także, by słowo kluczowe występowało zarówno w tytule danej strony, jak i w nagłówkach, akapitach i opisach obrazków.

Z drugiej strony mamy aspekt techniczny związany z jakością strony docelowej. Wiążą się z nim różnego rodzaju elementy określające dobrą, poprawnie działającą stronę, takie jak czas jej ładowania, metatagi i wiele innych wytycznych.

Wykonując audyt strony dowiesz się m.in:

  1. czy Twoja strona jest responsywna
  2. jak szybko się otwiera
  3. czy zawiera właściwe metatagi
  4. czy włączona jest kompresja strony

Z pewnością pozwoli Ci to na dokonanie odpowiednich zmian, a tym samym uzyskanie wyższego wyniku jakości. Możesz także skorzystać z usług e-marketingowych doświadczonej agencji, która zoptymalizuje Twoją stronę docelową.

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?