Meta tag noindex

Meta tag “noindex” jest elementem stosowanym w HTML, który służy do wskazywania wyszukiwarkom internetowym, że zawartość danej strony internetowej nie powinna być indeksowana. Innymi słowy, informuje wyszukiwarki, że strona nie powinna być uwzględniana w wynikach wyszukiwania.

Kiedy deweloperzy lub administratorzy witryn internetowych chcą zablokować indeksowanie pewnych stron, na przykład stron testowych, stron z powieloną zawartością lub stron z zawartością prywatną, stosują meta tag “noindex”. Jest to szczególnie przydatne, gdy istnieje ryzyko, że te strony mogą negatywnie wpłynąć na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania, na przykład poprzez duplikację treści. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz chcieć zastosować meta tag noindex do stron z koszykiem zakupów, stron logowania lub stron z polityką prywatności, które nie muszą być indeksowane przez wyszukiwarki.

Meta tag “noindex” jest zazwyczaj umieszczany w sekcji <head> strony internetowej i wygląda podobnie do tego:

<meta name="robots" content="noindex">

W powyższym przykładzie, wartość “noindex” w atrybucie “content” informuje wyszukiwarki internetowe, że strona nie powinna być indeksowana.

Jest też możliwe bardziej szczegółowe kontrolowanie zachowania indeksowania poprzez kombinowanie różnych wartości w tagu “robots”. Na przykład, można użyć “noindex, nofollow”, co oznacza, że strona nie będzie indeksowana i linki na tej stronie nie będą śledzone przez roboty wyszukiwarek (takie jak Googlebot).

Warto pamiętać, że stosowanie meta tagu “noindex” nie uniemożliwia dostępu do strony przez użytkowników. Strona wciąż będzie dostępna dla użytkowników, którzy znają jej adres URL, jednak nie będzie uwzględniana w wynikach wyszukiwania.

Od dnia 20.09.2024 nasza infolinia oraz czat są wyjątkowo niedostępne. Wszelką pomoc udzielamy za pomocą formularza kontaktowego.

Ponowna dostępność: Czat 22.09 - 8:00 Infolinia 23.09 - 8:00

Dziękujemy za wyrozumiałość.