Hosting WordPress niedawno zyskał bardzo interesującego klienta. 366 Concept to serwis należący do marki projektowej, wkładającej serce i duszę we wszystko, co robi. Nic dziwnego, że serwis i sklep, powstałe w wyniku powierzenia tego obszaru poznańskiej agencji Adchitects – po prostu zachwyca. Tak właśnie powinno się robić sklepy na WordPress i WooCommerce. Klient – producent – skupia się na meblach w stylu retro, a konkretnie – na drugiej połowie XX wieku. Mimo to, wybierając rozwiązanie hostingowe pod ten wyjątkowy projekt braliśmy pod uwagę… prędkość światła!

Piękny e-commerce w oparciu o historię polskiego designu, ale kiedy właściwie to wszystko się zaczęło?

Tak naprawdę to… w 1960. Józef Chierowski zaprojektował wówczas najpopularniejszy mebel połowy XX wieku – Fotel 366. Dzięki minimalistycznemu wzornictwu i lekkiej konstrukcji drewnianej odniósł natychmiastowy sukces i w krótkim czasie wkrótce znalazł się w prawie każdym biurze, kawiarni i restauracji w Polsce. Fotel 366 był produkowany przez ponad 20 lat. W 2014 marka została reaktywowana.

Cele i wyzwania strony

Od początku było jasne, że marka z taką tradycją, nie bójmy się powiedzieć – marka legendarna – nie może bazować na zwykłym, gotowym szablonie i potrzebuje czegoś wyjątkowego. Wyzwania podjęli się Adchitects.

Adchitects to zespół łączący kreatywne i techniczne umiejętności. Dostarcza produkty cyfrowe (strony www, e-commerce oraz aplikacje webowe i mobilne) głównie dla klientów ze Stanów Zjednoczonych. Od kilku lat plasuje się w czołówce najlepszych firm dostarczających web design według serwisu Clutch (średnia ocen 4.9/5.0).

Ze swojej strony dodam, że sam jako klient przechodziłem proces oceny projektu w Clutch i recenzje w tym serwisie są wyjątkowo wysokojakościowe. Publikacja mojej recenzji była poprzedzona blisko godzinną rozmową z konsultantem z USA, szczegółowo wypytującym o przebieg projektu. Tym większy szacunek dla kolegów z Adchitects za ten świetny wynik. Wróćmy jednak do samego projektu.

„Wzornictwo mid-century jest mi wyjątkowo bliskie. Stworzenie rozwiązania eCommerce dla firmy, która reaktywowała produkcję mebli projektu Józefa Chierowskiego, ikony polskiego wzornictwa XX wieku, było czymś absolutnie wyjątkowym. ”

Kuba Luty, CEO Adchitects

Projekt wymagał połączenia tradycyjnej estetyki lat 60-tych i 70-tych z nowoczesnymi rozwiązaniami, jakie zapewnia Internet. Dodatkowo – ze względu na globalny charakter marki – konieczne było zapewnienie sprawnego działania praktycznie w dowolnym miejscu świata i w kilku językach.

„Wypracowaliśmy z klientem przejrzyste layouty, łączące tradycyjne kroje szeryfowe z bardziej nowoczesnymi i wzbogaciliśmy je o doskonałej jakości materiały filmowe i zdjęcia” – kontynuuje Kuba.

Jak się okazuje, ma to też swoje przełożenie na późniejsze decyzje technologiczne. Jako, że sklep działał na WooCommerce – naturalnym wyborem wydawał się właśnie szybki hosting WordPress. Tego rodzaju rozwiązania są w stanie zaoferować znacznie więcej niż tylko podstawową obsługę baz czy plików.

Zrzut ekranu z szybkiego sklepu internetowego https://366concept.com/pl/sklep/

I tu wchodzi hosting WordPress z cyber_Folks…

Mamy sprawdzone rozwiązania dla rynku amerykanskiego, ale szukaliśmy czegoś, co da podobną jakość w cenie dopasowanej do polskiego klienta . Pracowaliśmy wtedy z cyber_Folks nad ich stroną www, więc nie musieliśmy daleko szukać.

W jeden dzień postawili nam stronę testową, która już na pierwszy rzut oka działała dużo szybciej. Kolejne testy wprowadzały nas natomiast w coraz większe zdumienie, bo uzyskane wyniki były wielokrotnie lepsze od tego do czego przyzwyczaiły nas polskie hostingi.”

Rafał Pawlak, Head of Service Delivery w Adchitects

W cyber_Folks przenieśliśmy stronę na hosting WordPress i zadbaliśmy o pełne wykorzystanie potencjału specjalistycznych rozwiązań, które nazywamy łącznie pakietem cyber_Boost. Działania polegały na przeniesieniu danych (plików, bazy) na wysokowydajne środowisko. W jego skład wchodziły m.in.

  • Dyski NVMe dla szybkiego dostępu do danych.
  • Serwer REDIS dla obiektowego cache zapytań bazodanowych, dzięki czemu, zwłaszcza przy użym obciążeniu, serwer musi wykonać znacznie mniej komend SQL.
  • LS Cache – technologia przyspieszająca działanie strony w sposób kompleksowy, ale głównie cachując wyniki dynamicznych skryptów.
  • Włączenie HTTP/2 dzięki czemu zasoby były ładowane równolegle.
  • Włączenie HTTP/2 PUSH dla JS I CSS, dzięki czemu zasoby są wypychane do przeglądarki ZANIM ona jeszcze o nie poprosi.
  • Optymalizacja obrazów.

Hosting WordPress, projekt w stylu retro, a i tak braliśmy pod uwagę… prędkość światła!

Na stronę tego typu sklepu nie wchodzisz codziennie, wchodzisz na nią w zasadzie poszukując wyjątkowych mebli. To oznacza, że siła „pierwszego wrażenia” jest ogromna, zazwyczaj bowiem nie ma „drugiej szansy” przekonania do siebie użytkownika.

Przy projekcie na skalę globalną braliśmy pod uwagę takie sprawy jak… prędkość światła! Otóż wg obecnego stanu wiedzy światło porusza się z prędkością ok. 300 tys. km/s i jest to maksymalna prędkość rozchodzenia się oddziaływań we wszechświecie. Załóżmy więc teoretycznie, że z taką właśnie sygnał z serwera biegnie do przeglądarki użytkownika. Odległość między Los Angeles i Warszawą to ok. 9 tys km, co daje ok. 30 ms. Każde zapytanie o dane biegłoby ok. 30 ms z przeglądarki do serwera i wracało w tym samym czasie. Przy złożonej stronie, kiedy zasobów jest wiele – opóźnienia szybko mogłyby skumulować się w całe sekundy. Wykorzystanie protokołu HTTP/2 wraz z funkcją PUSH, a także automatycznie łączenie zasobów takich jak JS czy CSS z kilu małych plików w mniej większych zapewniło nam minimalizację tego niekorzystnego zjawiska.

Istotnym elementem jest też działanie systemu DNS. W cyber_Folks stosowane są serwery DNS Anycast. Dzięki tej technologii klienci korzystają z kilkunastu serwerów DNS na 6 kontynentach. Użytkownikowi strony odpowiada ten serwer DNS, który jest najbliżej użytkownika. Na samym pierwszym wejściu na stronę, póki jeszcze odpowiedź z DNS nie znajduje się w lokalnym cache, można oszczędzić w praktyce nawet 90% czasu odpytania, co realnie przekłada się na ok. 100 ms.

Kiedy więc meble ze sklepu 366concept.com zechce zamówić ktoś ze Stanów Zjednoczonych, to przy wejściu na stronę odpowie mu serwer DNS Z Kalifornii (San Jose) lub z Nowego Jorku. Nie będzie konieczne czekanie na odpowiedź z Europy. DNS Anycast można zatem po części przyrównać do działania popularnych sieci CDN, tylko w odniesieniu do zapytań DNS’owych.

Przyspieszony ecommerce

Przyspieszenie było widoczne gołym okiem, uczucie reagowania sklepu na zachowanie użytkownika zmieniło się radykalnie. Są to dość subiektywne uczucia, dlatego zmierzyliśmy wartości obiektywne. Testy w narzędziu dla deweloperów wykonano w lokalizacji Wrocław, fizycznie dane znajdują się natomiast w Gdańsku.

Analiza wczytywania drzewa DOM ujawniła ogromną różnicę względem starego i nowego hostingu. Mechanizmy HTTP/2, szybka baza danych i cacheowanie LS Cache „zrobiły robotę”, redukując czas DOM Load o spektakularne 90%. Co ważne – taka oszczędność czasu nie wymagała dodatkowych roboczogodzin po stronie twórców strony.

Testy syntentyczne wykonano w oparciu o narzędzie Lighthouse. Zarówno w widoku dla urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych zanotowano spektakularny przyrost wyniku. Scoring poprawił się 268%!

Przyspieszenie sklepu na poszczególnych podstronach

stronawcześniejszy hosting [s]hosting w cyberfolks.pl [s]
Strona główna6,562,13
Lista produktów4,312,29
Karta produktu4,092,20
Strona informacyjna5,353,22

Jak o efektach mówi klient właściciel sklepu?

Współzałożyciel marki 366 Concept podsumowuje:

„Wyjątkowe podejście do dizajnu, dobra komunikacja i przeczytane opinie utwierdzały nas w przekonaniu, że Adchitects to dobry wybór. Natomiast nie spodziewaliśmy się, że zdołają znaleźć dla nas aż tak dobry hosting. Dzięki niemu czujemy, że nie tylko zainwestowaliśmy w wysokiej klasy wygląd i funkcjonalność strony, ale także w rozwiązania zapewniające najlepsze doświadczenie użytkownika końcowego. Cieszymy się, że nasza nowa strona ma pod spodem takie rozwiązania technologiczne, które pozwolą nam lepiej realizować cele biznesowe.

Chcesz doświadczyć czegoś podobnego? W takim razie koniecznie pomyśl o przeniesieniu strony na szybki hosting WordPress u nas. Aby Ci to ułatwić, przygotowaliśmy informacje o tym, jak wygląda samo przeniesienie.

Będzie mi miło, jeśli napiszesz w komentarzu, jak podoba Ci się sklep 366Concept.com i co sądzisz o takim przyspieszeniu w eCommerce. Zapraszam do dyskusji!

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

17 odpowiedzi na "Hosting WordPress. Sklep 366 Concept przyspiesza o 90%. I to jest ecommerce!"

  1. Dobry hosting robi gigantyczną różnicę. Odpowiednia szybkość wczytywania strony to plus dla SEO i więcej zadowolonych klientów. Jeżeli ryzyko występowania zadyszki spowodowanej nawet chwilowym przeciążeniem współdzielonego serwera jest zminimalizowane to Hosting WordPress z Cyberfolks.pl warto wziąć pod uwagę.

    1. Artur Pajkert pisze:

      Mariusz, dzięki za głos w dyskusji. Podzielam Twoje zdanie – szybkość jest ważna dla SEO. Dodajmy, że jest też ważna dla ludzi z punktu widzenia ich doświadczenia użytkownika i prawdopodobieństwa realizowania konwersji.

  2. Piotr Druzd pisze:

    Hosting jest bardzo ważny. Kiedyś dla przykładu zrobiłem dwie jednakowe strony na dwóch różnych hostingach. Okazało się, że szybkość wczytywania była różna z korzyścią dla jednej z nich. Tak więc, webmasterzy – pamiętajcie o tym 😉

    1. Artur Pajkert pisze:

      Dzięki za podzielenie się tym doświadczeniem, Piotrze!

  3. Mateusz pisze:

    Szybkość wczytywania to jedna z najważniejszych kwestii jesli mowa o konwersji. Żyjemy w czasach, gdzie trzeba szybko, na już itd. Czekanie na załadowanie strony sekune dłużej może kosztować Klienta i oczywiście $.

  4. drb pisze:

    Cześć. Czy oferujecie kompleksową obsługę w postaci przyspieszenia strony o te 90%? proszę o kontakt mailowy bądź tel. Dzięki!

    1. Artur Pajkert pisze:

      Oferujemy pomoc w zmigrowaniu strony od poprzedniego operatora na odpowiednio zoptymalizowane środowisko serwerowe u nas oraz – w wypadku WordPress – poustawianie cacheowania tak, żeby wycisnąć maksa z Twojej strony. W tym konkretnym wypadku testy w Google Chrome – F12 – zakładka Network, pokazały, że DOM Load Time skrócił się o 90%, więc różnica była ogromna – widoczna także gołym okiem. Całkowity Load time spadł o 80%, test Lighthouse także wykazał ogromny postęp. Konkretny wynik jednak zależy od samej strony, pluginów, motywu etc., a także od tego, na jakim serwerze strona była wcześniej – jeśli była na słabszym, albo nie była skonfigurowana do korzystania z dobrodziejstwa technologii – to różnica jest wyraźna. Jeśli strona była wcześniej na dobrym serwerze i śmiało korzystała z różnego rodzaju technik przyspieszających – różnica będzie mniejsza, więc każda sytuacja jest inna. Odezwiemy się mailowo:)

  5. Patryk pisze:

    Hosting jest bardzo ważny, ale równie ważny jest sam szablon, liczba i rodzaj różnych wtyczek tam zastosowanych i same umiejętności optymalizacji. Sugerowanie, że wystarczy serwer do takich efektów może być mylące i wprowadzające w błąd. Jedna konfiguracja przyspieszy kilkukrotnie, a inna prawie wcale i to nawet mając najlepsze narzędzia i umiejętności.

    1. Artur Pajkert pisze:

      Hosting to jeden z elementów. W tym wypadku pomogliśmy w migracji strony i włączeniu wszystkich wymienionych funkcji, a efekty pokazujemy na wykresach. To, jak przyspieszy konkretna strona zależy od szablonu i obciążenia. Nie zawsze też celem jest szybkość, czasami ważniejsza jest wydajność (czyli strona otwiera się troszkę wolniej, ale za to jest zdolna do obsługi bardzo dużego ruchu bez spowolnienia). Dobre rozwiązania hostingowe moim zdaniem zawsze są na plus, ale nigdy nie zastąpią – jak mówisz – spraw deweloperskich, jakości wtyczek etc. Dla najlepszych efektów potrzebna jest praca zarówno deweloperów, jak i firmy hostingowej. Wtedy uzyska się najlepsze efekty.

  6. Chwile temu wszedłem na tę stronę i DOMContentLoaded jest 2s. Dodalibyście gwiazdkę, że mieliście specjalne laboratoryjne warunki i testowaliście wydajność na localhost 😀

    Pozdrawiam,
    Fan waszej gramotności 🙂

    1. Artur Pajkert pisze:

      W momencie prowadzenia testów uzyskaliśmy takie wyniki, jak na wykresach. W tej chwili uzyskujemy ok. 1,09 sek (cache lokalny w zakładce network wyłączony, kilkukrotne wejście na stronę), natomiast kluczowe jest raczej porównanie stanów przed i po. Nie jest to na localhost, ale przyznajemy, że byłaby to dość kusząca, choć naturalnie niewiarygodna perspektywa 😉 Serwer jest w Trójmieście (linux), przeglądarka z której sprawdzamy – pod Wrocławiem (windows). Pozdrawiamy, Maćku. Dobrego dnia!

  7. Choroby pisze:

    Jesteśmy bardzo zadowoleni z hostingu na cyberfolks.pl Nigdy nie mieliśmy żadnych problemów, strony ładują się bardzo szybko, warto ustawić php7.4, co na pewno zwiększy wydajność strony.

    1. Artur Pajkert pisze:

      Dzięki wielkie za feedback, PHP 7.4 to tylko cześć „układanki”, 7.3 jest akurat podobne wydajnościowo, a obie wersje są znacznie szybsze niż poprzednie 7.2-7.0, już nie mówiąc o 5.x. Poza wersjami PHP jeśli masz pakiet z LiteSpeedem to gorąco polecam LS Cache – to jest ogromny przyrost szybkości.

  8. Anna pisze:

    Cieszę się, że znalazłam Cyberfolks. Dzięki Wam moja strona ładuje się bardzo szybko. Powiem więcej, jestem pewna, że szybciej niż 95% stron internetowych w Polsce. Dzięki pomocy ludzi z pomocy technicznej z Cyberfolks strona nabrała szybkości. Jeśli nie wierzycie, zapraszam na https://www.dorpa.pl/
    Jeśli Artur Pajkert pozwoli, możemy zrobić konkurs. Oferujemy 200 zł nagrody dla strony szybszej od naszej. Mogę wtedy napisać artykuł, jak tego dokonaliśmy, żeby zachęcić do udziału. Ma to być normalna strona internetowa ze zdjęciami i tekstem. Wiadomo przecież, jeśli strona będzie prawie pusta, czas ładowania będzie szybki.

    1. Artur Pajkert pisze:

      Cześć, dzięki za podzielenie się wrażeniami. Ogromnie się cieszę, że serwer ułatwia Ci osiąganie tak imponujących wyników. Wprawdzie pod konkurs się nie „podpinam”, ale stronka ładuje się fantastycznie szybko – gratulacje!

  9. Dawid pisze:

    Sprawdziłem przed momentem stronę główną z tego case study na pagespeed insight – zawiodłem się bo tak kolorowo nie jest. Mobile poniżej 30, desktop blisko 60. Rozumiem, że ciężko jest zdobyć w tym teście wysoki wynik, ale szanujmy się… Z ciekawości spojrzałem na wynik witryny w gtmetrix. PageSpeed Score 80%, YSlow Score 70% – tutaj nie jest źle, wynik mocny. Jednak niepokojącym jest czas pełnego załadowania strony 10s oraz wielkości strony 16MB(!!!). W przyszłych case study przydałyby się również wyniki z tego narzędzia 😉

    1. Artur Pajkert pisze:

      Dzięki za podzielenie się Twoją opinią. Planujemy więcej publikacji o podobnym charakterze, weźmiemy pod uwagę Twoje sugestie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?