Pozycjonowanie to długofalowa strategia związana z marketingiem internetowym, w zakres której wchodzi nie tylko SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO?, ale również Content MarketingContent marketing, to inaczej marketing treści. Jest opracowaną strategią marketingową, wykorzystującą takie narzędzia jak: filmy, tekst, grafika, materiały dźwiękowe mające na celu utrzymać relację marka-klient. Celem content marketingu jest skłonienie ludzi, aby poprzez przeczytanie tekstu, obejrzenie materiału, kojarzyli naszą markę, a w konsekwencji stali się lojalnymi klientami marki. Działania content marketingowe ukierunkowywane są na konkretne grupy odbiorców. Poprzez dostarczanie wartościowych treści, zgodnie z potrzebami i charakterystyką osób zainteresowanych Twoim produktem...Czym jest Content marketing? oraz dystrybucja. Witryna internetowa zoptymalizowana pod kątem SEO znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, widoczna jest na różne słowa kluczowe, przynosząc realne korzyści finansowe. Tylko skrupulatnie przeprowadzona analiza, za pomocą narzędzi SEO, może ułatwić odniesienie sukcesu. To dlatego dzisiejszą uwagę skierujemy w stronę narzędzia Majestic SEOMajestic to zaawansowane narzędzie analityczne, które pozwala na szczegółową analizę profilu linków prowadzących do danej strony internetowej. Dzięki niemu można zrozumieć, jak inne strony internetowe linkują do Twojej witryny i jakie mają one znaczenie dla jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Majestic jest szczególnie ceniony przez specjalistów SEO ze względu na swoją dokładność i bogactwo danych. Jak działa Majestic? Majestic zbiera i analizuje dane z całego internetu, tworząc ogromną bazę linków. Dzięki...Czym jest Majestic SEO?.
Dobry specjalista SEO obsługuje kilka narzędzi ułatwiających różnorodną analizę stron internetowych. Dzięki narzędziu Majestic SEO określisz jakość nie tylko własnych linków przychodzących, ale i działań, które prowadzi Twoja konkurencja.
1 Określ jakość linków prowadzących do strony
Audyt SEO to przede wszystkim analiza struktury strony oraz linkowania do określonej domeny. W zakresie wartościowej oceny linków przychodzących pomocne będą dwa wskaźniki, które nieodłącznie wiążą się z narzędziem Majestic SEO. Są to Trust FlowTrust Flow to wskaźnik określający wiarygodność danej strony internetowej w oparciu o jakość linków prowadzących do niej. Mierzy on, jak duże zaufanie mają linki przychodzące, czyli jakie strony linkują do danej witryny oraz jaką same mają reputację. Im więcej wiarygodnych, wartościowych stron linkuje do Twojej witryny, tym wyższy wskaźnik Trust Flow. Wskaźnik ten, stworzony przez Majestic, pomaga zrozumieć, na ile domena jest godna zaufania w kontekście SEO. Dlaczego Trust Flow...Czym jest Trust Flow? oraz Citation FlowCitation Flow to wskaźnik opracowany przez Majestic SEO, który mierzy autorytet strony internetowej na podstawie liczby linków prowadzących do danej domeny. Im więcej stron odwołuje się do Twojej witryny, tym wyższy będzie wskaźnik Citation Flow. Jest to jeden z dwóch kluczowych czynników, obok Trust Flow, które pomagają ocenić wartość linków przychodzących do strony. Dlaczego Citation Flow jest ważny? Citation Flow pozwala zrozumieć, jak silny wpływ mają linki na ranking strony...Czym jest Citation Flow?. Wartościowe linki przychodzące powodują wzrost Trust Flow, nienaturalne linki przychodzące (spamerskie) podwyższają wskaźnik Citation Flow. Wartościowa domena, której strategia dotycząca linkowania jest przemyślana i którą prowadzi się systematycznie oraz długofalowo, będzie posiadała oba wskaźniki na podobnie wysokim poziomie (proporcje zostaną zachowane).

2 Sprawdź linki przychodzące konkurencji i zanalizuj jej działania
Ten proces możesz podzielić na dwa etapy. Najpierw sprawdź, czy w ogóle są prowadzone działania konkurencji w zakresie pozyskania linków, a jeśli tak, to rozpocznij etap drugi – analizę źródeł linkowania. Działanie polega na zweryfikowaniu, skąd pochodzą konkurencyjne linki, oraz czy Ty sam możesz zdobyć podobne lub lepsze (ocenisz, jakie błędy popełniłeś albo wręcz przeciwnie, czy Twoja strategia była efektywniejsza od tej, którą prowadzi konkurencja). Mając wgląd do tej wiedzy, możesz dowiedzieć się, z jakich metod pozyskiwania linków Twój konkurent korzysta, czy posiada własne zaplecze, gdzie publikuje artykuły sponsorowane, czy wykorzystuje techniki BHS i które serwisy z nim współpracują.

3 Monitoruj kampanie dotyczące zdobywania linków
Kiedy sam prowadzisz kampanię link buildingową, wtedy dobrze wiesz, w
których miejscach pozostawiasz linki, inaczej rzecz się ma w przypadku,
kiedy współpracujesz z firmami zewnętrznymi. Ufaj im, ale nie
bezgranicznie. Zalecamy, abyś sam również monitorował działania
wykonywane przez daną firmę.
Majestic SEO pozwala na monitorowanie
działań linkujących w głąb, dzięku czemu zobaczysz nie tylko domeny, z
których pochodzą linki prowadzące do Twojego bloga, ale też liczbę
linków zwrotnych, prowadzących do domeny linkującej Twoją stronę.

4 Stwórz konkretny raport
Majestic SEO w obszarze raportowania jest bardzo przydatnym narzędziem. W zakresie standardowego pakietu otrzymasz możliwość pobrania danych historycznych lub aktualnych oraz wygenerowania raportu dla całej domeny z subdomenami albo jedynie dla konkretnej subdomeny bądź podstrony. W raportach znajdują się takie informacje jak anchor textAnchor text – to widoczna, klikalna część linku na stronie internetowej, która zazwyczaj jest wyróżniona kolorem lub podkreśleniem. Anchor text odgrywa kluczową rolę w pozycjonowaniu SEO, ponieważ informuje zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarki, o czym jest docelowa strona, do której prowadzi link. Jak działa anchor text? Kiedy link prowadzi do innej strony, treść zakotwiczona w anchor text dostarcza kontekstu zarówno użytkownikom, jak i algorytmom wyszukiwarek, co ułatwia rozpoznanie tematu strony...Czym jest Anchor text?, ilość backlinków oraz domen czy adresy IP.

5 Potencjalni klienci i lista adresów URL
Przy pomocy opisywanego narzędzia możesz również pozyskać potencjalnych klientów. Przeanalizuj działania swojego najmocniejszego rywala – z jakich źródeł pozyskuje on kontakt z klientem docelowym? Korzystaj z tego, jakie funkcje ma narzędzie.
Co do listy adresów URLURL (Uniform Resource Locator) to standardowy format adresu internetowego, który pozwala na jednoznaczne określenie lokalizacji zasobu w sieci. Jest to kluczowy element, który umożliwia dostęp do stron internetowych, plików, obrazów i innych zasobów dostępnych online. URL jest powszechnie używany w przeglądarkach internetowych, aplikacjach i systemach zarządzania treścią. URL składa się z kilku elementów, które razem tworzą pełny adres. Najważniejsze z nich to: Protokół - Określa sposób komunikacji z serwerem. Najczęściej używanymi protokołami...Czym jest URL?, Majestic SEO pozwala na uzyskanie różnych informacji w zależności od wyboru dopasowania. W przypadku Path (URL*) pokażą się linki dla konkretnego adresu URL oraz podstron w obrębie tego adresu. Dopasowanie przy wyborze drugiej opcji – URL – prezentuje linki dla konkretnego adresu. Bardzo często nie ma również różnicy pomiędzy obiema opcjami.
Analizuj swoją witrynę, podpatruj działania konkurencji. Przede wszystkim ucz się i wyciągaj wnioski. Znasz już możliwości Google Analytics, znasz Search Console, mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi zapoznałeś się także z Majestic SEO. Jesteś gotowy, by ulepszać własną witrynę.
Bardzo dobry opis i ważny temat dla każdego kto zajmuje się jakością swojej strony. Dzięki narzędziu Majestic SEO mozna podnieść wartość serwisu który prowadzimy, polecam BackLinkSeo.