Pozycjonowanie to długofalowa strategia związana z marketingiem internetowym, w zakres której wchodzi nie tylko SEO, ale również Content Marketing oraz dystrybucja. Witryna internetowa zoptymalizowana pod kątem SEO znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, widoczna jest na różne słowa kluczowe, przynosząc realne korzyści finansowe. Tylko skrupulatnie przeprowadzona analiza, za pomocą narzędzi SEO, może ułatwić odniesienie sukcesu. To dlatego dzisiejszą uwagę skierujemy w stronę narzędzia Majestic SEO.

Dobry specjalista SEO obsługuje kilka narzędzi ułatwiających różnorodną analizę stron internetowych. Dzięki narzędziu Majestic SEO określisz jakość nie tylko własnych linków przychodzących, ale i działań, które prowadzi Twoja konkurencja.


1 Określ jakość linków prowadzących do strony

Audyt SEO to przede wszystkim analiza struktury strony oraz linkowania do określonej domeny. W zakresie wartościowej oceny linków przychodzących pomocne będą dwa wskaźniki, które nieodłącznie wiążą się z narzędziem Majestic SEO. Są to Trust Flow oraz Citation Flow. Wartościowe linki przychodzące powodują wzrost Trust Flow, nienaturalne linki przychodzące (spamerskie) podwyższają wskaźnik Citation Flow. Wartościowa domena, której strategia dotycząca linkowania jest przemyślana i którą prowadzi się systematycznie oraz długofalowo, będzie posiadała oba wskaźniki na podobnie wysokim poziomie (proporcje zostaną zachowane).

2 Sprawdź linki przychodzące konkurencji i zanalizuj jej działania

Ten proces możesz podzielić na dwa etapy. Najpierw sprawdź, czy w ogóle są prowadzone działania konkurencji w zakresie pozyskania linków, a jeśli tak, to rozpocznij etap drugi – analizę źródeł linkowania. Działanie polega na zweryfikowaniu, skąd pochodzą konkurencyjne linki, oraz czy Ty sam możesz zdobyć podobne lub lepsze (ocenisz, jakie błędy popełniłeś albo wręcz przeciwnie, czy Twoja strategia była efektywniejsza od tej, którą prowadzi konkurencja). Mając wgląd do tej wiedzy, możesz dowiedzieć się, z jakich metod pozyskiwania linków Twój konkurent korzysta, czy posiada własne zaplecze, gdzie publikuje artykuły sponsorowane, czy wykorzystuje techniki BHS i które serwisy z nim współpracują.

3 Monitoruj kampanie dotyczące zdobywania linków


Kiedy sam prowadzisz kampanię link buildingową, wtedy dobrze wiesz, w których miejscach pozostawiasz linki, inaczej rzecz się ma w przypadku, kiedy współpracujesz z firmami zewnętrznymi. Ufaj im, ale nie bezgranicznie. Zalecamy, abyś sam również monitorował działania wykonywane przez daną firmę.
Majestic SEO pozwala na monitorowanie działań linkujących w głąb, dzięku czemu zobaczysz nie tylko domeny, z których pochodzą linki prowadzące do Twojego bloga, ale też liczbę linków zwrotnych, prowadzących do domeny linkującej Twoją stronę.

4 Stwórz konkretny raport

Majestic SEO w obszarze raportowania jest bardzo przydatnym narzędziem. W zakresie standardowego pakietu otrzymasz możliwość pobrania danych historycznych lub aktualnych oraz wygenerowania raportu dla całej domeny z subdomenami albo jedynie dla konkretnej subdomeny bądź podstrony. W raportach znajdują się takie informacje jak anchor text, ilość backlinków oraz domen czy adresy IP.

5 Potencjalni klienci i lista adresów URL

Przy pomocy opisywanego narzędzia możesz również pozyskać potencjalnych klientów. Przeanalizuj działania swojego najmocniejszego rywala – z jakich źródeł pozyskuje on kontakt z klientem docelowym? Korzystaj z tego, jakie funkcje ma narzędzie.
Co do listy adresów URL, Majestic SEO pozwala na uzyskanie różnych informacji w zależności od wyboru dopasowania. W przypadku Path (URL*) pokażą się linki dla konkretnego adresu URL oraz podstron w obrębie tego adresu. Dopasowanie przy wyborze drugiej opcji – URL – prezentuje linki dla konkretnego adresu. Bardzo często nie ma również różnicy pomiędzy obiema opcjami.

Analizuj swoją witrynę, podpatruj działania konkurencji. Przede wszystkim ucz się i wyciągaj wnioski. Znasz już możliwości Google Analytics, znasz Search Console, mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi zapoznałeś się także z Majestic SEO. Jesteś gotowy, by ulepszać własną witrynę.

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Jedna odpowiedź do "5 Funkcji narzędzia Majestic SEO, które na pewno Ci się przydadzą"

  1. Kacper Male pisze:

    Bardzo dobry opis i ważny temat dla każdego kto zajmuje się jakością swojej strony. Dzięki narzędziu Majestic SEO mozna podnieść wartość serwisu który prowadzimy, polecam BackLinkSeo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?