Remarketing

W dużym skrócie remarketing to reklamy wyświetlane ponownie osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę i dokonały konwersji. Skutecznie działający remarketing pozwala dotrzeć do osób, które nie są jeszcze zdecydowane na zakup Twoich produktów lub skorzystania z usług.

Konwersjami określa się czynności, takie jak porzucenie koszyka, zapisanie się do newsletter’a, ściągnięcie e-booka, odwiedzenie konkretnej strony czy wypełnienie formularza. Możesz mierzyć konwersje na wiele sposobów, w zależności od tego, co uważasz za wartościowe, aby pozyskać potencjalnego klienta. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, remarketing może być szczególnie wartościowy. Dzięki niemu możesz przypominać potencjalnym klientom o produktach, które oglądali, ale nie dodali do koszyka. Możemy również zachęcić ich do powrotu z ofertami specjalnymi lub rabatami. 
Remarketing polega na wyświetlaniu reklam graficznych, które powinny być jak najbardziej atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Aby reklamy remarketingowe prawidłowo działały, należy skonfigurować źródło danych o odbiorcach dla danej witryny. Można to zrobić za pomocą Google Analytics lub utworzyć listy remarketingowe w Google Ads.


Wyróżnia się kilka rodzajów remarketingu:

  • Remarketing standardowy – Klasyczny remarketing. Reklamy są wyświetlane użytkownikom, którzy odwiedzili już witrynę.
  • Remarketing dynamiczny – Bardziej zaawansowany. Wyświetla reklamy produktów lub usług, na które trafił użytkownik. Reklama dostosowuje swój przekaz i jest bardziej trafna.
  • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) – reklamy wyświetlają się ponownie osobom, które już odwiedziły witrynę w sieci wyszukiwania.
  • Remarketing wideo – są to reklamy multimedialne w sieci Youtube, które wyświetlają się w czasie przeglądania filmów lub wyświetlania witryn w sieci reklamowej.
  • Remarketing kierowany na listę klientów – dzięki listom z danymi kontaktowymi klientów, można wyświetlać im reklamy, gdy są oni zalogowani do konta Google.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj wpis na naszym blogu i sprawdź, czym jest remarketing i czy warto w niego inwestować.

Od dnia 20.09.2024 nasza infolinia oraz czat są wyjątkowo niedostępne. Wszelką pomoc udzielamy za pomocą formularza kontaktowego.

Ponowna dostępność: Czat 22.09 - 8:00 Infolinia 23.09 - 8:00

Dziękujemy za wyrozumiałość.