Bez mediów społecznościowych Twoja firma nie istnieje. Taka teza[esi renderUserFirstName cache=”private” ttl=”86400″ prefix=”, ” suffix=”,”] pojawia się, w co drugim artykule na temat ważności social mediów w życiu każdej firmy. Analogicznie, w publikacjach na temat stron internetowych pojawia się ten sam komunikat. Kto ma rację? Czy warto rozwijać e-sklep jednocześnie budując profile w mediach społecznościowych? Czy fanpage na Facebooku wystarczy, żeby dostatecznie dobrze prowadzić działalność w e-handlu? A może sam InstagramInstagram to platforma społecznościowa umożliwiająca dzielenie się zdjęciami, filmami oraz treściami wizualnymi, stworzona w 2010 roku i należąca obecnie do Meta (dawniej Facebook). Instagram szybko zyskał popularność dzięki intuicyjnemu interfejsowi i różnorodnym funkcjom, takim jak filtry do zdjęć, relacje (Insta story) oraz materiały wideo w formie reels. Jest jedną z najważniejszych platform dla marek, sklepów internetowych oraz influencerów, którzy wykorzystują Instagram do promowania produktów, komunikacji z klientami oraz budowania społeczności...Czym jest Instagram? popchnie biznes, a stroną www można zająć się później? Przeanalizujmy najważniejsze kwestie dla branży ecommerce.

Dlaczego warto przeczytać ten artykuł?

  • Zaczynasz swoją przygodę z e-commerce i chcesz wiedzieć jaką drogę rozwoju wybrać
  • Jesteś na etapie budowania strategii pod swój biznes
  • Szukasz dobrego wsparcia do komunikacji w sieci
  • Ciekawi Cię marketing internetowy
  • Szukasz poradnika do obecności Twojej firmy w internecie

Runda pierwsza – zasięg

Istotną kwestią jest to, do ilu osób możesz dotrzeć ze swoją ofertą. Przecież nie opłaca się być tam, gdzie potencjalnych klientów nie ma, prawda? Na coraz popularniejszym Instagramie znajdziesz ponad 12 milionów użytkowników z Polski. Większą część z nim, bo 60% stanowią kobiety, a co 5 użytkownik to kobieta w wieku 18-34 lata.

Źródło: NapoleonCat 

Na LinkedIn Polaków jest o połowę mniej (niecałe 6 milionów) i są nieco starsi, bo przeważającą część stanowią osoby w wieku 25-34 lata.

Źródło: NapoleonCat 

Facebook dysponuje najliczniejszą grupą użytkowników z Polski – ponad 26 milionów, gdzie przedział wiekowy 25-34 lata stanowi 24%.

 

Potencjał jest spory. 26 milionów na samym Facebooku. Czy to dużo? A co jeśli powiem, że dostęp do Twojej strony www może mieć 90% Polaków? Jak wynika z danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny, właśnie taki odsetek ludzi w Polsce miało dostęp do Internetu w 2020 roku. Strona www nie potrzebuje zakładania konta w osobnym serwisie, a żeby zobaczyć całość oferty, użytkownik nie musi się nigdzie logować. To znacznie skraca dystans między Tobą a potencjalnym klientem, prawda?

Źródło: Główny Urząd Statystyczny, badanie: Społeczeństwo Informacyjne w Polsce w 2022 roku

Powiesz jednak:

Co z tego, że tyle osób ma Internet? Moi klienci to wąska grupa, która jest tylko na Instagramie.

I pewnie będziesz mieć rację. Praktycznie każde medium społecznościowe daje nam możliwość trafienia do konkretnych użytkowników. Środowisko reklamowe Facebooka (czyli również Instagram i Messenger) pozwala dotrzeć do osób o danych zainteresowaniach, polubieniach stron, w wieku i z miejsc, które sami wybierzemy. Poprzez media społecznościowe masz również możliwość doprecyzowania swojej grupy odbiorców za pomocą narzędzi, które Ci dają. I tak na Facebooku utworzysz lookalike (grupy podobnych odbiorców), czy za pomocą Piksela Facebooka znajdziesz potencjalnych klientów na wzór tych, którzy odwiedzili Twoją stronę. Zaraz, zaraz – czyli, żeby to robić, potrzebna jest nam integracja ze stroną www? Właśnie.

Runda druga – promocja i reklama

Wiesz ilu klientów może zobaczyć Twoją ofertę i gdzie, pytanie jak do nich dotrzeć jak najniższym kosztem? Jeżeli chodzi o wykorzystywanie wyłącznie mediów społecznościowych do działań e-handlu (weźmy pod uwagę Facebooka), masz poniższy przekrój możliwości:

  • płatne kampanie w wewnętrznym środowisku reklamowym,
  • sklep z własnymi produktami, – możliwość stworzenia grup tematycznych,
  • możliwość dyskusji, odpowiadania na komentarze i prywatne wiadomości,
  • możliwość tworzenia wydarzeń.

Spójrzmy jakie kolejne możliwości możesz uzyskać po zintegrowaniu e-sklepu z Facebookiem:

  • remarketing,
  • integracja messengera pod stronę www,
  • rozszerzanie grup odbiorców (lookalike),
  • reklamy dynamiczne z katalogu produktów.

Przy posiadaniu wyłącznie e-sklepu masz poniższe możliwości:

  • pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach,
  • płatne kampanie Google Ads,
  • mailingi, newslettery,
  • content marketing

OPINIA EKSPERTA

Promocja sklepu internetowego może odbywać się wielotorowo. Pozycjonowanie sklepów (e-commerce) jest działaniem trudnym i czasochłonnym, głównie ze względu na dużą konkurencję na rynku. Pierwsze efekty pozycjonowania, czyli zakup produktów z bezpłatnych wyników wyszukiwania, to kwestia kilku, a czasem nawet kilkunastu miesięcy. Sklepy, które nie mogą pozwolić sobie na tak długi okres oczekiwania, powinny skorzystać z płatnej promocji np. w Google AdsGoogle Ads (dawniej znany jako Google AdWords) to platforma reklamowa firmy Google, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów Google, takich jak strony internetowe, aplikacje mobilne, czy platformy wideo. Jak działa Google Ads? Google Ads opiera się na modelu płatności za kliknięcie (PPC), co oznacza, że reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie kliknie na ich reklamę. Platforma...Czym jest Google Ads?. Odpowiednio dobrana kampania (w sieci wyszukiwań czy produktowa) jest sposobem na zwiększanie sprzedaży na początku istnienia sklepu. Warto również zdecydować się na promocję swojej marki w social mediach. Uzupełnieniem powyższych działań będzie content marketingContent marketing, to inaczej marketing treści. Jest opracowaną strategią marketingową, wykorzystującą takie narzędzia jak: filmy, tekst, grafika, materiały dźwiękowe mające na celu utrzymać relację marka-klient. Celem content marketingu jest skłonienie ludzi, aby poprzez przeczytanie tekstu, obejrzenie materiału, kojarzyli naszą markę, a w konsekwencji stali się lojalnymi klientami marki. Działania content marketingowe ukierunkowywane są na konkretne grupy odbiorców. Poprzez dostarczanie wartościowych treści, zgodnie z potrzebami i charakterystyką osób zainteresowanych Twoim produktem...Czym jest Content marketing?, pozwalający ściągnąć dodatkowy ruchu na stronę po frazach mniej konkurencyjnych.

Daniel Jędrysik, specjalista cyfrowego marketingu
Daniel Jędrysik | Specjalista SEO w ks.pl

Ograniczanie się do mediów społecznościowych daje więc zbyt wąskie pole manewru co do działań promocyjnych. Tak samo, jeżeli wybierzesz wyłącznie działania w obrębie e-sklepu. Integracja obu kanałów z pewnością pozwoli Tobie na lepsze i precyzyjne dotarcie do potencjalnego klienta.

Runda trzecia – komunikacja i wizerunek w Internecie

E-sklep powinien być zaprojektowany w myśl User ExperienceUX, czyli User Experience, to całościowe doświadczenie użytkownika podczas interakcji z produktem, usługą lub stroną internetową. Obejmuje to zarówno aspekty funkcjonalne, jak i emocjonalne związane z użytkowaniem danego rozwiązania, takie jak łatwość obsługi, intuicyjność, estetyka oraz zadowolenie z korzystania. UX kształtuje się poprzez projektowanie interfejsu i nawigacji w taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo i przyjemnie osiągnąć swoje cele. W praktyce oznacza to dostosowanie struktury, wyglądu oraz funkcjonalności strony lub...Czym jest UX? i User InterfaceUI, czyli User Interface, to interfejs użytkownika, czyli warstwa wizualna i interaktywna aplikacji lub strony internetowej, z którą użytkownik wchodzi w bezpośrednią interakcję. UI obejmuje wszystkie elementy, takie jak przyciski, menu, formularze, ikony, a także układ i estetykę strony, które są widoczne i dostępne dla użytkownika. UI jest projektowane poprzez dobór odpowiednich elementów wizualnych i interaktywnych, które są logicznie rozmieszczone i zaprojektowane w sposób atrakcyjny i intuicyjny. Dobry UI zapewnia,...Czym jest UI? (czyli brać pod uwagę aspekty emocjonalne i techniczne użytkowników). Wiąże się to z umieszczaniem w odpowiednich miejscach komunikatów o płatnościach, przycisków „kup teraz” czy ikony koszyka, która w większości e-sklepów znajduje się w prawym górnym rogu. Do wyrażania swobodniejszej komunikacji pozostają więc jedynie banery czy blog. Jednak, żeby zbudować wokół sklepu odpowiednią społeczność, powracających klientów, z czasem identyfikujących się z Twoją marką, potrzeba czegoś więcej. To z pewnością dają media społecznościowe. Możesz w nich swobodnie umieszczać komunikaty oparte na własnym stylu i potrzebach potencjalnych klientów oraz wchodzić z nimi w bezpośrednie interakcje (zarówno w komentarzach jak i w grupach czy prywatnych wiadomościach). To pozwala na naturalną komunikację oraz bycie przyjaznym i pomocnym wszędzie tam, gdzie Twoi użytkownicy tego potrzebują.

OPINIA EKSPERTA

Facebook oferuje branży e-commerce bardzo szeroki wachlarz możliwości. Już samo prowadzenie fanpage’a w wielu branżach przynosi korzyści w postaci sprzedaży. Dodając do tego pozostałe opcje takie jak: konfiguracja sklepu, działania na grupach tematycznych oraz wymagające wkładu dodatkowych środków: reklamy dynamiczne czy remarketingW dużym skrócie remarketing to reklamy wyświetlane ponownie osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę i dokonały konwersji. Skutecznie działający remarketing pozwala dotrzeć do osób, które nie są jeszcze zdecydowane na zakup Twoich produktów lub skorzystania z usług. Konwersjami określa się czynności, takie jak porzucenie koszyka, zapisanie się do newsletter’a, ściągnięcie e-booka, odwiedzenie konkretnej strony czy wypełnienie formularza. Możesz mierzyć konwersje na wiele sposobów, w zależności od tego, co uważasz za...Czym jest Remarketing?, może się okazać, że Facebook stanie się jednym z głównych kanałów sprzedaży. Wiele również zależy od targetu. Mając dobrze określoną personę i skonfigurowaną grupę docelową często nawet bardzo niewielkim nakładem finansowym możemy wygenerować sprzedaż. Dzięki narzędziom Facebooka mamy możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnych i często niestandardowych grup docelowych, które o istnieniu naszego sklepu nie miały szansy się dowiedzieć.

Paulina Budziak - social media specialist
Paulina Budziak
Lider zespołu Social Media w ks.pl

Wreszcie – szybciej i łatwiej jest komunikować nowy produkt w social mediach niż na stronie www. Jednak posiadanie e-sklepu pozwala stworzyć wiarygodną markę, pokazuje wartości Twojej firmy i najważniejsze – jest jej wizytówką. Bez e-sklepu zazwyczaj będziesz postrzegany jako mniejszy gracz, utrudni to Tobie również sprzedaż. A ta, wykonywana wyłącznie w mediach społecznościowych nie przyniesie Tobie dużego wzrostu. Trzeba również pamiętać o tym, że znaczna część Twoich potencjalnych klientów chce zobaczyć Twój e-sklep w celu lepszej nawigacji lub poruszania się między kategoriami. Chcą również zapoznać się z możliwością płatności (i wybrać dogodną dla siebie), przeczytać informacje na temat polityki zwrotów i reklamacji czy regulamin.

Runda czwarta – analityka

Możliwości analizowania to podstawa do podnoszenia sprzedaży, modyfikowania grup docelowych czy testowania i tworzenia odpowiedniego contentu. Warte uwagi narzędzie do analizy statystyk serwisów to Google Analytics, dzięki któremu możesz m.in. generować raporty związane ze zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego wskaźników konwersjiW kontekście marketingu internetowego i analizy danych, konwersja oznacza pożądaną akcję lub cel, który użytkownik podejmuje na stronie internetowej lub w aplikacji. Konwersja może przyjmować różne formy, w zależności od celów biznesowych, takich jak np.: Zakup: Przeprowadzenie transakcji, zakupu produktu w sklepie internetowym lub usługi na stronie internetowej. Rejestracja: Zapisanie się do newslettera, utworzenie konta użytkownika, wypełnienie formularza rejestracyjnego lub rejestracja na wydarzenie. Pobranie: Pobranie pliku, np. e-booka, raportu, aplikacji...Czym jest Konwersja? i ROI. Ponadto narzędzie pozwala tworzyć segmenty użytkowników według źródła ruchu i zachowania w serwisie oraz łatwo integrować narzędzie z aplikacjami e-commerce.

OPINIA EKSPERTA

Jestem z Poznania. To oczywiście nic złego. Nie jestem skąpy, ale gospodarny i uważam że narzędzie Google Analytics powinno być płatne. Dlaczego? Bo Jest tam tyle cennych informacji, że głowa mała. Oto moje 3 powody:
1. „Wiedzieć” jest zawsze lepsze niż „zgadywać”. Raz czy dwa razy może Ci się zdarzyć, że szczęśliwie zgadniesz. Intuicja podpowie Ci właściwe rozwiązanie. Tylko że firmy nie planuje się na raz lub dwa razy. Planuje się na lata. A wtedy prawo wielkich liczb jest bezlitosne. 
2. Zgadujesz – przegrywasz.  Żeby wiedzieć, trzeba mierzyć. „Skąd wiesz?” „Bo zmierzyłem!” Jest zawsze lepsze, niż „Skąd wiesz?” „Bo tak!” No, chyba, że dyskutujesz z czterolatkiem. Na szczęście czterolatki nie mogą zakładać firm. 
3. Bez mierzenia nie da się poprawić. Skąd wiesz, że nowy tekst na stronę internetową działa lepiej od poprzedniego? Skąd wiesz, że poprawki graficzne na stronie z cennikiem mają sens? Jeśli nie mierzysz, rozwijasz biznes według „widzimisię”. Pozycji „widzimisię” nie ma w bilansie, prawda?
W Google Analytics znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytania, które są udzielane przez najlepsze osoby. Twoich klientów. Jak tu ich nie słuchać w 2021, skoro wszystko mamy na wyciągnięcie ręki i to za darmo!  

Maciek Lewiński
Ekspert Google Analytics
maciejlewinski.pl

Dobrze skonfigurowany Google AnalyticsGoogle Analytics to bezpłatne narzędzie analityczne oferowane przez Google, które umożliwia właścicielom witryn internetowych i aplikacji mobilnych monitorowanie i analizowanie ruchu na ich stronach. Pozwala ono zbierać różnorodne dane na temat użytkowników, takie jak liczba odwiedzin, źródła ruchu, demografia użytkowników, zachowania na stronie, konwersje i wiele innych. Te informacje są prezentowane w formie przejrzystych raportów i wykresów, co umożliwia łatwą interpretację danych i podejmowanie decyzji dotyczących strategii marketingowej, optymalizacji treści...Czym jest Google Analytics? pozwoli na poznanie Twoich użytkowników. Będziesz wiedział po jakich kategoriach porusza się najczęściej dany segment Twoich klientów, w jakim momencie wpisu blogowego rezygnuje się z dalszego czytania, jaki jest współczynnik odrzuceńBounce Rate czyli czyli po polsku współczynnik odrzuceń, to wskaźnik używany w analityce internetowej. Określa procent użytkowników, którzy opuścili stronę internetową po obejrzeniu tylko jednej podstrony, nie wykonując przy tym żadnej dodatkowej interakcji (np. kliknięcia w link, wypełnienia formularza, przejścia na inną zakładkę). Bounce Rate to również wskaźnik używany w e-mail marketingu. Jego analiza pozwala m.in. na weryfikację baz e-mail marketingowych. Współczynnik odrzuceń mierzy procent wiadomości e-mail, które nie zostały...Czym jest Bounce Rate? na danych stronach czy z jakich źródeł przychodzi Twój klient. Możesz łatwo zmierzyć rezultaty dowolnej kampanii, nie tylko tej w social mediach, ale również banerowej, wpisów sponsorowanych czy wpisu na blogu influencera. Przy odpowiednich umiejętnościach analitycznych i znajomości narzędzia wnioski z pewnością okażą się trafne i zaprocentują na przyszłość. Środowisko social mediów również posiada dane statystyczne (które może nam „wypluć” po kilku kliknięciach) lub wewnętrzne narzędzia analityczne (w przypadku ekosystemu reklamowego Facebooka). Niestety te drugie nie pozwalają na dogłębną analitykę, jeżeli nie połączymy ich ze swoją stroną internetową.

Runda piąta – koszty

Dotrwaliśmy do najważniejszej kwestii – ceny. Zacznijmy od kosztów początkowych. Media społecznościowe są przecież „za darmo”. Owszem. Jednak, żeby Twoje konto wyglądało dobrze (wizualnie, technicznie i informacyjnie), będziesz musiał ponieść koszty graficzne oraz swój czas. To konieczne, żeby zagłębić się w tajniki danego medium lub oddać je w ręce profesjonalisty. Koszty związane ze stroną internetową są o wiele wyższe, jednak pamiętaj, że to medium będzie należało zawsze wyłącznie do Ciebie. Na koszty początkowe e-sklepu składają się: domena, serwerhttps://www.youtube.com/watch?v=EOt63g4cEss Co to jest serwer? To komputer lub system komputerowy, który udostępnia zasoby, usługi lub dane innym komputerom, zwanym klientami, za pośrednictwem sieci (np. Internetu). Działa on na zasadzie modelu klient-serwer, gdzie serwer odpowiada na żądania wysyłane przez klientów. Serwer to fundament działania usług internetowych. Umożliwia dostępność stron www, obsługę poczty, przechowywanie danych i realizację wielu innych funkcji sieciowych. Czym fizyczny serwer różni się od zwykłego komputera? Fizyczny serwer może...Czym jest Serwer?, hosting, projekt graficzny oraz platforma do zarządzania e-sklepem. W zależności czy chcesz sam zająć się budową sklepu czy oddać część lub całość zadania specjaliście, Twoje koszty będą wahać się od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Koszty początkowe to nie wszystko. Zarówno o e-sklep jak i stronę w mediach społecznościowych trzeba dbać i inwestować, żeby przynosiła równomierne korzyści. Na te koszty przy serwisie www składają się:

  • pozycjonowanie,
  • opłaty roczne lub abonamentowe (hosting, platforma, domena, serwer),
  • certyfikat SSL,
  • ewentualne działania reklamowe,
  • prace graficzne,
  • prace programistyczne,
  • content.

Żeby docierać z komunikatem do potencjalnych klientów oraz zdobywać więcej fanów w mediach społecznościowych niestety również konieczne jest poniesienie kosztów. Biorąc pod uwagę zmianę algorytmu w newsfeedzie Facebooka z 2018 roku (użytkownicy mają widzieć więcej postów znajomych, zamiast treści ze stron – firm) coraz częściej firmy muszą płacić za reklamę, żeby użytkownicy widzieli ich posty oraz oferty.

Podsumowanie – e-sklep czy media społecznościowe?

Wniosek nasuwa się wyłącznie jeden – pełna integracja e-sklepu z mediami społecznościowymi. To pozwoli na wyeliminowanie minusów, w przypadku działania tylko na jednej z tych platform. Funkcjonowanie wyłącznie w mediach społecznościowych nie przynosi tylu korzyści, jak wtedy, kiedy będziemy posiadać również swój serwis www. Pamiętaj, że konto na social mediach nigdy nie będzie w pełni Twoje. Nie masz wpływu na działania zewnętrznych firm i podejmowanych przez nich decyzji (np. ograniczanie zasięgu w newsfeedzie Facebooka dla firm). Kolejną kwestią jest złośliwa konkurencja (zgłoszenia do moderacji) lub działania niepożądane w danym serwisie (zablokowanie strony lub jej usunięcie, często z długim procesem odwoływania się we wnioskach). Idealnym rozwiązaniem będzie równoległe rozwijanie zarówno e-sklepu jak i kont na mediach społecznościowych. Im Ciebie więcej w każdym medium, tym lepiej. Pamiętaj jednak, że warto mieć na to odpowiednią strategię i działać w zgodzie z wartościami firmy.

Jaką Ty przyjąłeś strategię dla swojej firmy? 🙂

>
Adrianna Szałańska
Budowanie dobrych relacji to jej codzienność. Od 8 lat zajmuje się e-marketingiem, szczególnie w obszarze mediów społecznościowych, komunikacji oraz contentu. Graficzka z pasji oraz wielbicielka dobrze zaprojektowanych usług.

7 odpowiedzi do "E-sklep czy social media? Kto wygra walkę w e-commerce?"

  1. Krzysztof pisze:

    Dzień dobry. Ciekawy artykuł. Nie zgadzam się jednak z tezą, że bez mediów społecznościowych firmanie istniej. Wg mnie to duża przesada i eCommerce to podstawa. Ja jeszcze nigdy nie kupiłem produkty przez facebooka, ponieważ wolę robić to poprzez stronę internetową. Jakoś nie do końca ufam FB.

    pozdrawiam
    Krzysztof

    1. Artur Pajkert pisze:

      Dzięki za Twój komentarz i za głos w dyskusji, Krzysztofie!

  2. Andrzej pisze:

    Podobają mi się wnioski. Warto posiadać oba. Jednak budżety nie są z gumy. Czasem trzeba wybrać i w tym wypadku ja bardziej skłaniam się do zestawu sklep internetowy + Google ads niż FaceBook + reklamy. I tak w obu przypadkach reklamy to konieczność a omawiany potencjalny zasięg to tylko iluzja. To, że Google zajmuje praktycznie cały rynek wyszukiwarek w Polsce. Nie, jest nie gwarancją, która da ci konwersje. Z FaceBook jest tak samo, jak nie gorzej, bo tam oficjalnie przycinane są zasięgi.
    „Runda druga – promocja i reklama” no ale content marketing i remarketing powinny być w obu przypadkach wymienione.
    Taki i możliwości Google Ads są zdecydowanie większe niż Reklam na FaceBook. Mówię tak, bo praktycznie wszystko, co „mogą” reklamy FB mogą i reklamy Googel Ads. Jednak w druga stronę to już nie działa.

    Niestety często decyduje „Runda piąta – koszty”. Nie da się ukryć. Sklep internetowy kosztuje. Ten koszt bardzo odstrasza na początku. Jednak kto wlicza w to koszt ryzyka, że na FB można dostać bana w każdej chwili i nawet bez większego powodu. Najsławniejszy przykład blog rowerowy, a potem oberwał blog szachowy.

    Do sedna. W mojej opinii podstawa to sklep internetowy w dalszej kolejności Facebook.

    1. Adrianna Szałańska pisze:

      Andrzej! Dzięki za ten komentarz 🙂 Fakt, budżety nie są z gumy, zgadzam się, że social media to dodatek, rozwinięcie sklepu internetowego. Niemniej jednak posiadanie konta na Facebooku czy Instagramie daje nam dodatkowe możliwości. Zarówno reklamowe jak i wizerunkowe. Natomiast nie zgodzę się z Tobą, że reklamy w GA mogą to samo, co te na FB Ads :), jest to jednak dobry pomysł na kolejny artykuł – opisać różnicę między nimi 🙂

  3. Front pisze:

    Moim zdaniem sklepy internetowe nie są zagrożone. Sam osobiście, jak kolega w komentarzu wyżej, nigdy nie kupowałem na Facebooku czy Instagramie. Nie mam zaufania do zakupów poprzez takie platformy. Być może jest lub będzie tak, że mikro-transakcje będą silne w tych mediach. Jednak zakupy „tradycyjne” nie są zagrożone.
    Oczywiście promocja sklepu to inna kwestia i aktualnie obecność na portalach społecznościowych to istotny element w układance.

    1. Adrianna Szałańska pisze:

      Dziękuję za Twoją opinię 🙂 Pamiętaj, że Twoja grupa docelowa może chętnie kupować przez social media. Sprawdzałeś to? Czasami wyniki mogą nas zdziwić. Warto puścić testową kampanię – kto wie, może dodasz te działania do swojej strategii? 🙂

  4. p0jeb pisze:

    Ale to chya w duzej mierze branży? Jakies drobiazgi i rzeczy ogolnego zastosowanie moze tak, social media maja znaczenie. Ale branze specialstycznych nie potrzebuja socialmediow az tak, niektore sa tak hermetyczne ze wystarczy im tylko poczta pantoflowa. Branza konpna na fb? Medyczna?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014