Dzień Darmowej Dostawy zbliża się wielkimi krokami, zapewniając zarówno klientom, jak i sklepom internetowym dodatkową szansę na maksymalizację korzyści. To jedno z najbardziej wyczekiwanych zakupowych świąt po Black Friday i Cyber Monday. Tegoroczna akcja organizowana przez ekomercyjnie.pl, której jesteśmy partnerem, odbędzie się już 12 grudnia 2023 roku. 

Z tego wpisu dowiesz się:

Dzień Darmowej Dostawy – na czym polega?

Dzień Darmowej Dostawy to prawdziwa gratka zarówno dla sklepów internetowych, jak i klientów.

  • Dla e-commerce dołączających do akcji to świetna okazja do pokazania asortymentu, pozyskania nowych klientów, a finalnie zwiększenia sprzedaży. Bezkosztowa dostawa działa jak magnes, przyciągając uwagę użytkowników i skłaniając ich do finalizacji zakupów.
  • Dla klientów to dodatkowa zachęta do zapoznania się z ofertą i szansa na szybkie i bezstresowe zrealizowanie świątecznych zakupów.

W czasie Dnia Darmowej Dostawy sklepy internetowe uczestniczące w akcji oferują wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od sposobu płatności i metody dostawy. Akcja ma na celu promowanie sklepów internetowych oraz zakupów przez Internet.

Dzień Darmowej Dostawy rozpocznie się 12 grudnia 2023 (wtorek) o godzinie 00:01 i skończy o 23:59. Więcej informacji znajdziesz w regulaminie akcji.

Dlaczego warto wziąć udział w Dniu Darmowej Dostawy?

Z analizy rynku e-commerce wynika, że bezpłatna dostawa może mieć kluczowe znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Kiedy klienci finalizują składanie zamówienia, zwłaszcza o niewielkiej wartości, a dowiadują się, że muszą zapłacić dodatkowo za dostawę, często rezygnują z zakupów, ponieważ oferta traci na atrakcyjności. Badanie przeprowadzone przez Gemius, pokazuje, że aż 9 na 10 użytkowników uznaje darmową dostawę za czynnik motywujący do dokonywania zakupów online.[1]

Dzień Darmowej Dostawy to szeroko promowana akcja, której jesteśmy partnerem. Udział w wydarzeniu pozwoli Ci czerpać z rozmaitych korzyści, zarówno w samym dniu wydarzenia, jak i w dłuższej perspektywie. Podniesiesz rozpoznawalność swojego sklepu, a nowi klienci, których pozyskasz, mają potencjał stania się stałymi nabywcami. Poznaj korzyści, związane z uczestnictwem w tym wydarzeniu!

Zwiększenie sprzedaży

Bezpłatna dostawa zachęca klientów do dokonywania zakupów, zwłaszcza gdy oferta jest ograniczona czasowo. To buduje atmosferę pilności i skłania użytkowników do szybszego podejmowania decyzji zakupowych.

Pozyskiwanie nowych klientów

Dzień Darmowej Dostawy to doskonała okazja do przyciągnięcia większej liczby klientów do Twojego sklepu internetowego. Klienci uwielbiają okazje, które pozwalają im oszczędzać, a darmowa dostawa jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupową. Udostępniając tę ofertę, przyciągniesz nowych użytkowników, którzy mogą stać się stałymi i lojalnymi nabywcami.

Większa wartość zamówień

Darmowa dostawa zachęca klientów do większych zakupów. Użytkownicy, którzy zwykle skupialiby się na jednym produkcie, mogą teraz dodać do koszyka więcej przedmiotów, co zwiększa wartość ich zamówienia. To szansa na wyższe obroty i większy zysk.

Zwiększenie konwersji

Klienci są bardziej skłonni do złożenia zamówienia, gdy nie muszą płacić dodatkowo za dostawę. Bezpłatna dostawa może być decydującym czynnikiem finalizowania procesu zakupowego.

Wzrost ruchu na stronie sklepu

Informacje o akcji mogą przyciągnąć większą liczbę odwiedzających, co może przekształcić się nie tylko w sprzedaż, ale także w zwiększoną widoczność i świadomość marki.

Lepsza reputacja i rozpoznawalność marki

Udział w akcji Dnia Darmowej Dostawy buduje pozytywny wizerunek Twojej marki. Klienci widzą Was jako sklep, który dba o ich potrzeby i oferuje korzystne warunki zakupów. To może wpłynąć na długotrwałe relacje i lojalność klientów.

Zgłoś swój sklep do akcji!

Na stronie wydarzenia już teraz możesz znaleźć listę sklepów biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy i przygotować własną listę zakupów na 12 grudnia. Z kolei sklepy zainteresowane udziałem w akcji mogą zgłosić swój sklep na stronie – do 11 grudnia.

Nie przegap okazji, by zyskać nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i umocnić swoją pozycję na rynku e-commerce!

Dodatkowa forma promocji – wyróżnij ofertę sklepu

Prowadzisz swój własny e-commerce? Chcesz zyskać dodatkowe korzyści wynikające z uczestnictwa w wydarzeniu? Dla wszystkich, którzy pragną podkreślić swoją obecność, dostępna jest dodatkowa opcja wyróżnienia sklepu na stronie głównej wydarzenia oraz na podstronie poszczególnych kategorii. Dzięki temu Twój sklep może zyskać widoczne, dodatkowe miejsce, stanowiąc efektywny sposób na wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.

Powołując się na _Stores, zyskasz zniżkę -20% na wyróżnienie swojego sklepu na stronie wydarzenia. Kod rabatowy to: „DDDxCYBERFOLKS”.

Jak przygotować sklep internetowy do Dnia Darmowej Dostawy?

Dzień Darmowej Dostawy to wyjątkowa okazja, która może przyciągnąć do Twojego sklepu internetowego tłumy zainteresowanych klientów. Jednak sukces tej akcji nie spocznie jedynie na udziale w wydarzeniu – kluczowym elementem jest świadomość i odpowiednie przygotowanie. Jak zatem przygotować swój sklep do Dnia Darmowej Dostawy? Skorzystaj z poniższych wskazówek!

1. Poinformuj o akcji

Skorzystanie z Dnia Darmowej Dostawy nie przyniesie sukcesu, jeśli Twoi klienci nie będą o nim wiedzieć. Upewnij się, że informacje o akcji są dostępne na Twojej stronie internetowej, na przykład za pomocą banneru. Wykorzystaj  wszystkie kanały komunikacyjne – newsletter oraz media społecznościowe. Im więcej osób dowie się o akcji, tym większa szansa na zwiększenie sprzedaży.

2. Utrzymaj uczciwe ceny

Nie zawyżaj cen towaru, aby zrekompensować koszty przesyłki. Klienci są bystrzy i szybko zorientują się, jeżeli próbujesz ich oszukać. Pamiętaj, że decydując się na wzięcie udziału, zobowiązujesz się do dostarczenia produktów bez żadnych dodatkowych opłat.

3. Służ pomocą

W dniu większego natężenia ruchu na stronie sklepu oraz zwiększonej liczby zamówień, podstawowym elementem jest sprawna obsługa klienta. Upewnij się, że w ten dzień nie braknie dodatkowych rąk do pracy. Zadbaj o to, aby Twoi pracownicy byly dostępni dla klientów i mogli odpowiedzieć na wszelkie ich pytania. Upewnij się też, że Twój sklep oferuje łatwe metody kontaktu, takie jak numer telefonu czy formularz kontaktowy.

4. Zadbaj o zaplecze techniczne

Przygotuj swój sklep internetowy tak, aby zwiększony ruch nie spowodował zakłóceń i utrudnień w procesie zakupowym. Postaraj się, aby czas ładowania witryny był jak najkrótszy. Klienci chcą robić zakupy sprawnie, szybko i bezproblemowo. Nawet kilkusekundowe oczekiwanie na otwarcie strony może prowadzić do rezygnacji z finalizacji zakupów. Upewnij się, że strona internetowa jest responsywna i dobrze działa na urządzeniach mobilnych, ponieważ wielu klientów przegląda oferty na smartfonach i tabletach

5. Logistyka dostaw

Biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży, liczba paczek do wysłania także znacząco wzrośnie. Upewnij się, że jesteś w stanie skompletować i wysłać wszystkie zamówienia na czas.

6. Uzupełnij asortyment

Jedną z najgorszych sytuacji jest brak towaru w sklepie online. Na okres Dnia Darmowej Dostawy zadbaj o to, żeby asortyment był wystarczająco duży i zróżnicowany.

cyber_Folks Partnerem akcji DDD2023

Jako partner serwisu ekomercyjnie.pl, mamy przyjemność polecać tę inicjatywę.
Od lat wspieramy i dostarczamy narzędzi, które pozwalają urzeczywistnić pomysł w realnie działający e-commerce.

Tylko teraz, powołując się na cyber_Folks, otrzymasz dodatkowy rabat na wyróżnienie swojej w akcji Dzień darmowej dostawy. Rejestrując się na stronie wydarzenia, powołaj się na kod „DDDxCYBERFOLKS” i zyskaj 20% zniżkę na dodatkową promocję Twojego sklepu na stronie głównej i podstronie kategorii.

Interesują Cię konkretne wskazówki, narzędzia i strategie, które pomogą nie tylko zaistnieć, ale również przetrwać i osiągnąć sukces w e-commerce?

Lepiej trafić nie mogłeś. Sprawdź naszą rozmowę z Arturem Kurasińskim, praktykiem e-commerce, którego doświadczenie staje się kompasem dla wielu osób chcących zaistnieć online.

Źródło:
[1] Gemius. E-commerce w Polsce 2021

dzien-darmowej-dostawy-poznaj-korzysci
>
Aleksandra Dąbrowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?