Treści tworzone przez copywriterów powinny nieść za sobą wartość merytoryczną, odpowiadać na konkretne zapytania, tak by w konsekwencji późniejszej dystrybucji widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania była jak najlepsza. Copywriter powinien pracować nad swoim warsztatem i rozwijać umiejętności, a co ważne znać także przydatne narzędzia.

Współczesny copywriter to człowiek o wielu umiejętnościach. Pisanie porywających tekstów, znajomość zasad pozycjonowania stron internetowych, wiedza z zakresu e-marketingu, obsługa WordPressa, to tylko część wymagań, stawianych twórcom treści.

Aby spełnić oczekiwania klientów, warto zapewnić sobie profesjonalne wsparcie. Jakie? Użytecznych narzędzi oraz wtyczek do WordPressa, które nie tylko poprawią jakość treści, ale pomogą w organizacji codziennych obowiązków.

Uwaga: Lista obejmuje tylko kilka przykładów narzędzi! Będziemy powracać z aktualizacją i opiniami znanych influencerów!

1. Jetpack

Jetpack jest rozbudowaną (i darmową) wtyczką do WordPressa, która znacząco usprawni pracę każdego freelancera.

Czy wiesz, że dotychczas wtyczkę Jetpack ściągnęło ponad 13 milionów użytkowników?

Dzięki wtyczce Jetpack będziesz mógł:

  • śledzić dane statystyczne dotyczących strony,
  • publikować wpisy przy pomocy wiadomości e-mail wysyłanych na specjalny adres,
  • zainstalować na stronie przejrzysty formularz kontaktowy,
  • publikować informacje o nowych wpisach na Facebooku, Twitterze czy w Google+,
  • otrzymywać powiadomienia dotyczące nowych komentarzy lub awarii,
  • sprawdzać dzięki którym słowom kluczowym, internauci wchodzą na Twoją stronę i w jakie linki klikają,
  • umieścić pod każdym wpisem przyciski social media.
Źródło: https://jetpack.com/
Źródło: https://jetpack.com/

2. Słownik synonimów

Content marketing wymaga tworzenia barwnych, budzących emocje treści. Aby stworzyć wartościowy, działający na wyobraźnię czytelnika tekst, nieoceniony okaże się Słownik Synonimów.
Słownik Synonimów pozwoli Ci znaleźć wyrazy o podobnym znaczeniu. Ta użyteczna wyszukiwarka będzie szczególnie przydatna w momencie, w którym chcesz uniknąć powtórzenia, a nie jesteś w stanie znaleźć najlepiej brzmiącego słowa.

3. Wsparcie dla social media managerów

Jeśli częścią Twojej pracy jest aktywność w social mediach, pokochasz platformę Socialbakers.

Dla małych i średnich firm dostęp do Socialbalkers kosztuje $75 miesięcznie. Okres testowy, trwający 14 dni pomoże Ci zdecydować, czy za możliwości platformy warto zapłacić taką kwotę.
Co zrobię dzięki Socialbakers?

  • Będziesz publikował i planował posty (o najlepszych godzinach) na Twitterze, Facebooku, Instagramie i Youtubie.
  • Będziesz monitorował, co mówi się o Twojej marce w internecie.
  • Stworzysz szybkie raporty i przeanalizujesz ich wyniki.
  • Stworzysz reklamy, które wykorzystasz w mediach społecznościowych.
Źródło: https://www.socialbakers.com/
Źródło: https://www.socialbakers.com/

4. Nie lubisz pracować w ciszy?

Skorzystaj z Noisli! Dzięki Nosili wygenerujesz dowolne, miłe dla ucha dźwięki. Szum fal, burza, a może odgłosy miejskiej kawiarni? Z Noisli w ciągu kilku chwil stworzysz atmosferę sprzyjającą kreatywnej pracy.

5. Bądź jak Hemingway

Jeśli nie jesteś pewien, czy stworzony przez Ciebie tekst będzie zrozumiały dla czytelników, skorzystaj z praktycznego i niezwykle pomysłowego narzędzia Hemingway. Pozwoli Ci ono przeanalizować treści pod kątem czytelności.

Jak działa Hemingway?

  • Skopiuj tekst i wklej go do okienka w aplikacji
  • Narzędzie podkreśli zbyt skomplikowane zwroty, wskaże za długie zdania policzy znaki, słowa i akapity, a na koniec… wystawi ocenę czytelności i przejrzystości Twojego tekstu.
Źródło: http://www.hemingwayapp.com/
Źródło: http://www.hemingwayapp.com/

6. Facebook w godzinach pracy?

Na koniec zostawiliśmy sobie prawdziwe perełki, czyli wtyczki blokujące rozpraszacze, np. portale społecznościowe. Ile razy scrollowanie facebookowej tablicy okazało się ważniejsze niż wykonanie ważnego zlecenia dla klienta? Tak, my również doskonale znamy to uczucie…
Z pomocą przychodzą tutaj darmowe aplikacje – Stay Focused i Productivity Owl.

Jak działają? Te niezwykle użyteczne narzędzia umożliwiają zablokowanie poszczególnych stron internetowych w określonych godzinach. Wreszcie skupisz się na obowiązkach!

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

6 odpowiedzi na "Copywriter nie kopiuje! Przegląd przydatnych narzędzi dla copywriterów"

  1. A gdyby copywriter chciał założyć bloga (np. na Hekko 😉 to powinien pomyśleć o czymś takim:
    http://maciejwojtas.pl/wtyczki-wordpress/

  2. Świetny wpis! Na pewno się przyda 🙂

  3. Mi udało się wykorzystać hosting z 20% promocją – dla tych, co koczują czasami w nocy – włącza się ta promocja. Pozdrawiam http://copywriterexpert.pl

  4. Robert Daws pisze:

    Ja niestety jestem za leniwy na pisanie samemu i dlatego ostatnio zlecałem pisanie http://e-prom.com.pl/
    Całkiem dobrą cenę dostałem więc jestem ogólnie zadowolony

  5. Noisli nie znałam! Za to od siebie mogę dorzucić 17 innych narzędzi 🙂 https://nightwriterka.pl/narzedzia-copywritera/

    1. Artur Pajkert pisze:

      Dzięki, obejrzymy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?