Czasy, w których osoby piszące teksty miały do dyspozycji tylko długopis, kartkę i słownik, dawno już minęły. W dobie internetu copywriterzy, content managerzy, pisarze czy redaktorzy mają właściwie nieograniczony wybór narzędzi, które wspomagają ich w procesie kreatywnym i tworzeniu dobrych, poprawnych i angażujących tekstów. W tym wpisie zebrałam dla Ciebie subiektywne rekomendacje ośmiu najbardziej przydatnych narzędzi, które warto mieć w swoim wirtualnym warsztacie pisarskim. Szczególnie, jeśli tworzysz content marketingContent marketing, to inaczej marketing treści. Jest opracowaną strategią marketingową, wykorzystującą takie narzędzia jak: filmy, tekst, grafika, materiały dźwiękowe mające na celu utrzymać relację marka-klient. Celem content marketingu jest skłonienie ludzi, aby poprzez przeczytanie tekstu, obejrzenie materiału, kojarzyli naszą markę, a w konsekwencji stali się lojalnymi klientami marki. Działania content marketingowe ukierunkowywane są na konkretne grupy odbiorców. Poprzez dostarczanie wartościowych treści, zgodnie z potrzebami i charakterystyką osób zainteresowanych Twoim produktem...Czym jest Content marketing? dla siebie lub dla firmy.

W zestawieniu znalazły się zarówno aplikacje przeznaczone do edycji i sprawdzania poprawności tekstu, jak i optymalizacji materiału pod kątem wyszukiwarek.

Jasnopis

To narzędzie, które jest jednocześnie projektem naukowym. Stworzyła je grupa naukowców z uniwersytetu SWPS i PAN. AplikacjaAplikacja to program komputerowy lub mobilny, który wykonuje określone zadania na urządzeniu użytkownika. Aplikacje mogą być przeznaczone do różnych celów, od zarządzania dokumentami, przez gry, po obsługę transakcji w sklepie internetowym. Zrozumienie, czym jest aplikacja i jakie ma zastosowanie, jest kluczowe zarówno dla użytkowników, jak i właścicieli firm. Jakie są rodzaje aplikacji? Aplikacje dzielą się na kilka kategorii: desktopowe (instalowane na komputerze), mobilne (na smartfony i tablety) oraz webowe (uruchamiane...Czym jest Aplikacja? pozwala sprawdzić, czy tekst, który napisaliśmy, będzie zrozumiały dla większości adresatów. Analizuje formę językową tekstu, a następnie wylicza stopień jego trudności w skali od 1 do 7. Wskazuje także fragmenty, które wymagają uproszczenia i poprawek.Teksty, które Jasnopis oznacza jako zrozumiałe, mają krótkie zdania i prosty język. A teksty trudne to według twórców Jasnopisu takie, do których zrozumienia wymagana jest specjalistyczna wiedza. Fragmenty tekstów możemy wklejać nie tylko bezpośrednio w okienko edytora na stronie, ale również wskazując źródło URLURL (Uniform Resource Locator) to standardowy format adresu internetowego, który pozwala na jednoznaczne określenie lokalizacji zasobu w sieci. Jest to kluczowy element, który umożliwia dostęp do stron internetowych, plików, obrazów i innych zasobów dostępnych online. URL jest powszechnie używany w przeglądarkach internetowych, aplikacjach i systemach zarządzania treścią. URL składa się z kilku elementów, które razem tworzą pełny adres. Najważniejsze z nich to: Protokół - Określa sposób komunikacji z serwerem. Najczęściej używanymi protokołami...Czym jest URL? lub przesyłając dokument z komputera.

Z aplikacji skorzystasz za darmo pod adresem jasnopis.pl  

jasnopis - narzędzia content marketing

Language Tool

Popularne edytory tekstów nie zawsze wychwytują wszystkie błędy gramatyczne, ortograficzne czy językowe. Rzadko kiedy wskażą nam również, w którym miejscu zabrakło przecinka. Stąd tak duża popularność kolejnego narzędzia na mojej liście – Language Tool. To narzędzie korektorskie, które wykrywa najpopularniejsze błędy interpunkcyjne, językowe, ortograficzne i gramatyczne. Language Tool korzysta z bazy ponad 1000 reguł języka polskiego. Dzięki temu jest w stanie wskazać nam m.in. zbędne i brakujące przecinki w zdaniach. Tekst możemy wprowadzić bezpośrednio na stronie lub skorzystać z dodatku do przeglądarki bądź dodatku do edytora tekstu.

Aplikacja występuje w wersji darmowej i premium. W ramach tej pierwszej opcji otrzymujemy dostęp do podstawowych funkcji sprawdzania gramatyki, interpunkcji i stylu. Możemy na raz wprowadzić do 10 000 znaków tekstu. W wersji premium twórcy gwarantują ulepszone sprawdzanie tekstu oraz możliwość wprowadzenia do 40 000 znaków jednorazowo. Co ważne, Language Tool sprawdza teksty w wielu innych językach m.in. w angielskim, niemieckim czy hiszpańskim.

Narzędzie znajduje się pod adresem: languagetool.org/pl

languagetool - narzędzia content marketing

Yoast SEO

Jeśli na co dzień tworzysz content marketing przyjaznym wyszukiwarkom i użytkownikom oraz publikujesz treści poprzez WordPressWordPress to najczęściej wybierany CMS na świecie. W oparciu o niego powstała niemal połowa istniejących stron internetowych. WordPress jest doceniany przez użytkowników ze względu na prostotę, intuicyjność i łatwość zarządzania. Ze względu na charakter open source, WordPress może być rozwijany i udoskonalany na potrzeby konkretnych, indywidualnych projektów. Jak zacząć korzystać z WordPressa? Aby rozpocząć przygodę z WordPressem, najpierw potrzebujesz hostingu dla WordPress. Hosting zapewnia miejsce na serwerze, gdzie będą przechowywane wszystkie pliki...Czym jest WordPress?, Yoast SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? to narzędzie, które zdecydowanie ułatwi Twoją pracę. To jedna z najpopularniejszych, a jednocześnie najlepszych wtyczek SEO dla stron internetowych. Uznawana jest za proste w obsłudze narzędzie, dzięki któremu w  łatwy sposób zoptymalizujesz treści SEO i zdobędziesz wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Wystarczy pobrać wtyczkę z bazy WordPress, zainstalować i włączyć w CMS-ie, a następnie połączyć z Google Search ConsoleGoogle Search Console, wcześniej znane jako Google Webmaster Tools, to bezpłatne narzędzie udostępniane przez Google dla właścicieli stron internetowych i webmasterów, które umożliwia monitorowanie i zarządzanie widocznością witryny w wynikach wyszukiwania Google. Funkcje Google Search Console Wyszukiwanie i indeksowanie: Google Search Console pozwala monitorować, w jaki sposób Google indeksuje i wyświetla strony internetowe w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy mogą sprawdzić, które strony zostały zaindeksowane, jakie frazy kluczowe wyświetlają ich strony oraz...Czym jest Google Search Console?. Yoast SEO pozwala m.in. odpowiednio uzupełnić tytuł i opis SEO tekstu – dzięki czemu będzie on wyżej pozycjonowany przez roboty Google – oraz przeanalizować treści na stronie pod kątem SEO. Wystarczy podać frazy kluczowe, pod które chcemy pozycjonować tekst,  a wtyczka wskaże elementy, które wymagają poprawy.

Wtyczkę Yoast SEO pobierzesz tu: pl.wordpress.org/plugins/wordpress-seo/

Więcej informacji o tym narzędziu i jego najważniejszych funkcjach znajdziesz w jednym z poprzednich artykułów na blogu CyberFolks.

yoast seo - narzędzia content marketing

Wordable

Jeśli tworzysz teksty w edytorze, a następnie wrzucasz je do WordPressa, na pewno nie raz spotkałeś się z sytuacją, w której po przekopiowaniu tekstu do CMS-a tracił on nadane w edytorze formatowanie. I cały proces trzeba było powtórzyć na platformie zarządzania treścią. Dzięki narzędziu Wordable kopiowanie tekstu wraz z formatowaniem pomiędzy platformami i edytorami staje się praktycznie bezproblemowe. Wordable integruje się z Hubspotem, Medium, WordPressem i Google Docs. I pozwala m.in. na opublikowanie tekstu na kilku tych platformach jednocześnie. Dzięki wtyczce Wordable do WordPressa, tekst napisany w Google Docs – wraz z formatowaniem – można wyeksportować do CMS-a jednym kliknięciem. Twórcy narzędzia twierdzą, że w ten sposób zaoszczędzisz nawet godzinę pracy nad optymalizacją i formatowaniem każdego z publikowanych artykułów. W wersji darmowej narzędzia możemy 3 razy w miesiącu eksportować tekst pomiędzy platformami.

Wordable przetestujesz, wypełniając formularz na stronie wordable.io

wordable - narzędzie

CoSchedule Headline Analyzer

Jeśli piszesz teksty głównie po angielsku i chcesz skuteczniej przyciągać uwagę odbiorców do swoich materiałów, CoSchedule Headline Analyzer może znacznie ułatwić Ci pracę. To narzędzie,które sprawdza, jak bardzo chwytliwy jest napisany przez Ciebie nagłówek. Nagłówki wprowadzane do Analyzera sprawdzane są pod kątem liczby użytych słów, ich nacechowania emocjonalnego, łatwości zrozumienia, klarowności, podobieństwa do innych tekstów czy skuteczności. Aplikacja ocenia wartość nagłówka w skali od 0 do 100. Jeśli Twój nagłówek otrzyma minimum 70 punktów – można uznać go za dobry tekst. Z narzędzia skorzystasz nie tylko na stronie. Twórcy udostępniają również wtyczkę do przeglądarki Google Chrome. Z pewnością warto używać, żeby wzmocnić swój content marketing po angielsku.

Narzędzie dostepne jest pod adresem: coschedule.com/headline-analyzer

headline analyzer - narzędzia content marketing

AnswerThePublic

Poprawne wytypowanie fraz nadających się do użycia w tekście przyjaznym wyszukiwarkom to połowa sukcesu SEO copywritera i potężna baza pod content marketing. To zadanie jest znacznie prostsze dzięki narzędziu internetowemu AnswerThePublic. Po podaniu interesującej Cię frazy, otrzymasz rozbudowaną listę fraz tematycznie z nią powiązanych. Proponowane kombinacje słów kluczowych zawierają przede wszystkim pytania wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki Google. Są automatycznie grupowane i klarownie przedstawione w formie  wizualizacji, grafów i tabel. Dzięki temu w szybki i prosty sposób możesz dobrać do swojego tematu te frazy, które dadzą najlepsze wyniki SEO – zwłaszcza wtedy, gdy pozycjonujesz tekst pod zapytania long tail.

AnswerThePublic działa pod adresem answerthepublic.com

answer the public - narzędzia

Rapidus

Dobry tekst to tekst oryginalny. Jednak pisząc dziennie tysiące wyrazów i czytając dziesiątki tekstów, czasami łatwo stracić pewność, czy to, co właśnie napisaliśmy, faktycznie jest w 100% unikalne. Nawet najlepszym copywriterom zdarza się przez przypadek powielać w tekstach usłyszane wcześniej sformułowania będąc przekonanymi, że to oryginalne hasła. W takich sytuacjach warto sprawdzić oryginalność tekstu jednym z narzędzi antyplagiatowych. Takich jak Rapidus. Narzędzie porównuje przesłany tekst z materiałami już opublikowanymi w internecie. Rapidus dokonuje dokładnej analizy i prezentuje użytkownikowi dokładny raport dotyczący sumy splagiatowanych fragmentów tekstu, procentowej zawartości intencjonalnego plagiatu i zawartości oryginalnego tekstu w całym materiale. Na stronie systemu możesz skorzystać z wersji demonstracyjnej narzędzia i sprawdzić jego skuteczność.

System Rapidus dostępny jest pod adresem rapidus.org

rapidus - narzędzia content marketing

Copywritely

To narzędzie, które łączy w sobie część funkcjonalności LanguageTool, Rapidusa i wtyczek optymalizujących teksty pod SEO. Z pomocą sztucznej inteligencji Copywritely sprawdza i zaznacza w tekście błędy (również w języku polskim) oraz weryfikuje jego unikalność. Pomaga także zoptymalizować go pod wyszukiwarki oraz policzyć znaki w tekście. Nie jest to narzędzie idealne w każdym z tych obszarów, ale jako doraźna pomoc copywriterska sprawdza się całkiem dobrze. Aktualnie można za darmo przeanalizować w ten sposób 5 tekstów dziennie. Do wyboru są także 4 płatne plany subskrypcyjne (od 18 dolarów miesięcznie).

Skuteczność Copywritely sprawdzisz pod tym linkiem:  copywritely.com/pl

copywritely - narzędzia content marketing

Korzystasz na co dzień z innych, równie przydatnych narzędzi, które wspierają Cię w projektach kreatywnych związanych z pisaniem? Jaką strategię obierasz na content marketing? Podziel się w komentarzu!

>
Adrianna Szałańska
Budowanie dobrych relacji to jej codzienność. Od 8 lat zajmuje się e-marketingiem, szczególnie w obszarze mediów społecznościowych, komunikacji oraz contentu. Graficzka z pasji oraz wielbicielka dobrze zaprojektowanych usług.

5 odpowiedzi do "Content marketing | Narzędzia dla copywriterów, które trzeba znać!"

  1. Responsywny pisze:

    Jak zawsze można tutaj znaleźć coś ciekawego. Jasnospisu nie znałem, a szkoda. Trzeba będzie wrzucić tam i sprawdzić swoje teksty 🙂 Dzięki!

  2. The Story pisze:

    Brakuje Surfera, ale oprócz tego zacna lista 🙂 Przydatne wskazówki dla copywriterów – obecnych i przyszłych!

  3. WGM pisze:

    Super zestawienie. Dla copywriterów na pewno pomocny będzie też Ubersuggest (do sprawdzania potencjału wyszukiwania, konkurencyjności fraz i powiązanych słów kluczowych), Surfer SEO oraz Ortograf.

  4. Softnauts pisze:

    Dobre zestawienie. Dodałbym Ahrefsa.

  5. Świetna lista narzędzi dla copywriterów! Osobiście uważam, że oprócz narzędzi wspomnianych w artykule, warto również korzystać z programów do sprawdzania plagiatu, aby upewnić się, że treści są oryginalne i unikać potencjalnych problemów prawnych. To szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, gdy unikalność treści ma kluczowe znaczenie dla SEO i budowania zaufania wśród odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014

Chat online

Cześć!

Zapraszamy do rozmowy, chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Jeśli dotyczą one bezpośrednio posiadanych przez Ciebie usług, zalecamy wcześniejsze zalogowanie się do swojego panelu klienta. Dzięki autoryzacji będziemy mogli zaoferować pomoc w szerszym zakresie.

Zachęcamy też do sprawdzenia naszej sekcji wsparcia na https://cyberfolks.pl/pomoc.

Aktualny stan pracy serwerów:

Autoryzacja: nieautoryzowany - Zaloguj się

W związku z przepisami o ochronie danych osobowych informujemy, kto i na jakich zasadach będzie administrować Twoimi danymi: Polityka prywatności cyber_Folks S.A.