Głównym zadaniem treści, które publikujesz na blogu lub stronie internetowej jest informowanie czytelników o tym czym się zajmujesz, dostarczanie eksperckiej wiedzy i cennych wskazówek. Rolą treści jest także zbieranie ruchu dla poszczególnej witryny, to na nim tak bardzo Ci zależy. Chcesz wiedzieć co zrobić, by przy pomocy treści zwiększyć ruch na stronie?

Jednym z kluczowych elementów optymalizacji strony internetowej jest tworzenie wartościowych dla czytelników treści oraz ich regularna aktualizacja – wzbogacanie artykułów o nowe dane i słowa kluczowe.


1. Jak pisać artykuły pod SEO?

Największy wpływ na wyniki wyszukiwania mają treści w postaci zwykłych artykułów.
Biorąc pod uwagę optymalizację SEO, głównym wskaźnikiem, definiującym dobre artykuły jest ich unikalna, wartościowa dla odbiorcy treść. Dzięki wartościowej treści, artykuł ma szansę zostać udostępniony przez kolejnych użytkowników, co przełoży się na jego pozycję w wynikach wyszukiwania.
Kluczowym działaniem powinno być dodanie w treści artykułu słów kluczowych. Pamiętaj, że słowa powinny wyglądać przede wszystkim naturalnie. Jeśli naszpikujesz treść słowami kluczami artykuł będzie wyglądał jakby został zoptymalizowany wyłącznie pod wyszukiwarkę i nie zachęci do przeczytania.

2. Title i description

Jednym z najistotniejszych elementów, wpływających na SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? optymalizację artykułu jest jego tytuł, umieszczony w kodzie strony, czyli title. Powinien on zawierać nie więcej niż 70 znaków oraz przynajmniej 1 słowo kluczoweSłowo kluczowe to fraza lub wyraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć interesujące ich treści. W kontekście pozycjonowania stron internetowych (SEO), słowa kluczowe są kluczowe (dosłownie!) dla poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dobrze dobrane słowa kluczowe pomagają w osiągnięciu wyższych pozycji w Google, co może przyciągnąć więcej użytkowników. Dlaczego słowa kluczowe są ważne? Słowa kluczowe definiują, jakie zapytania użytkownicy mogą wpisywać, szukając usług lub produktów oferowanych na...Czym jest Słowo kluczowe?. Pamiętaj, że im wcześniej w tytule umieścisz słowo kluczowe, tym bardziej polubi treść robot Google.

Równie ważny co tytuł jest opis w kodzie meta description. Treść takiego opisu wyświetli się użytkownikom tuż pod linkiem prowadzącym do strony. Optymalnie, jeśli metaopis będzie miał od 100 do 160 znaków.
Tworząc artykuł nie zapominaj o nagłówkach (oznaczanych symbolami H).
Nagłówki są swego rodzaju podpowiedzią, której udzielamy robotom Google. Dzięki niej wiedzą czego dotyczy tekst i odpowiednio go klasyfikują. Jak nietrudno zgadnąć, warto umieszczać słowa kluczowe także w nagłówkach.

3. Linkowanie wewnętrzne

Nie mniej ważne od nagłówków jest linkowanie wewnętrzne. Linków wewnętrznych, kierujących do konkretnej podstrony serwisu możesz używać np. we wpisach blogowych. Dzięki nim nie tylko przekierujesz odbiorcę do interesującej go treści, ale poprawisz także pozycję serwisu w wyszukiwarkach. Dobrym pomysłem będzie również umieszczenie pod artykułem tekstu „Czytaj także” wraz z linkami do podstron o podobnej tematyce.

Przykład:

4. Chcesz być wyżej w Google? Aktualizuj treści

Chcąc zapewnić swojemu serwisowi dobrą pozycję strony w Google warto regularnie aktualizować treści. Dlaczego? Każdego dnia roboty Google starannie przeszukują każdy zakątek sieci w poszukiwaniu najbardziej wartościowych treści. Ich zadaniem jest dokonanie selekcji i oddzielenie spamu oraz stron niskiej jakości od serwisów, które mogą być wartościowe dla użytkowników. Co ważne, jako serwisy gorszej kategorii traktowane są strony z nieaktualną treścią lub danymi, wprowadzającymi użytkowników w błąd.
Regularna aktualizacja treści jest niczym skierowany do botów Google komunikat mówiący: „Witaj, mam nowe aktualne treści. Czytelnicy mogą znaleźć u mnie dużo wartościowych informacji”. Na tej podstawie roboty mogą wyciągnąć wnioski, że Twoja witryna przedstawia dużą wartość, nie można więc zaliczyć jej do strony wspomnianej na początku jako tej gorszej kategorii.
Aktualizacja treści ma ogromne znaczenie również dla czytelników, którzy spragnieni nowych treści będą zaglądać na Twoją stronę jeszcze częściej.

5. Nie tylko artykuły

To właśnie artykuły indeksowane są jako pierwsze i to one osiągają najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli na swojej stronie posiadasz obrazy lub video, nie możesz o nich zapominać. Ostatnio również one coraz częściej pojawiają się w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Fotografie można optymalizować poprzez nadanie im odpowiednich nazw. Nazwa pliku powinna zawierać słowo kluczowe. Nie powinna zawierać zbędnych liczb, znaków interpunkcyjnych. Jeśli świadczysz usługi copywriterskie, zamiast: images567$!.jpg nazwij zdjęcie copywriter.jpg.

To już na tyle w artykule dotyczącym aktualizacji treści, mamy nadzieję, że od teraz zwrócisz większą uwagę na swoje wpisy. 

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014