Pozycjonowanie witryny, może przebiegać wielotorowo. W niektórych przypadkach będzie działaniem spontanicznym, nieprzemyślanym i dorywczym. Takie podejście, które nie uwzględnia monitoringu strony w Google oraz optymalizacji witryny, nie przełoży się na jej widoczność, a szkoda. Dopiero działania zaplanowane już na etapie projektowania strony przyniosą dużo większe efekty, ułatwią odniesienie sukcesu i zminimalizują koszty poniesione na SEO. Czy wiesz, że struktura strony również ma wpływ na jej pozycjonowanie?
Google umieszcza poszczególne strony w wynikach wyszukiwania nie tylko według tematyki lecz wg odpowiednich słów kluczowych, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Docenia witryny o jasnej, przejrzystej strukturze, podzielonej na nagłówki i wypełnione unikalnym contentem. Ranking strony to kompleksowe ujęcie tematu, użyteczności witryny, budowy, aktualizacja treści. Zobacz, na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę.
1. Słowa kluczowe
Punktem wyjścia przy planowaniu witryny są słowa kluczowe, zakotwiczone w różnych miejscach strony – dla każdej frazy kluczowej zaplanuj jedną podstronę. Wyszukiwarka nie będzie miała wtedy problemów z dopasowaniem słowa kluczowego z daną podstroną, co wpłynie pozytywnie na pozycję w Google.
Pamiętaj jednak, że nie możesz zapychać podstron słowami kluczowym, które w rezultacie mocno zwracają na siebie uwagę. Umieszczenie ważnych z punktu widzenia witryny fraz, musi być przemyślane, a napisana treść wartościowa i przydatna użytkownikowi. W przeciwnym razie możesz zostać ukarany, a Twoja strona pojawi się niżej w wynikach wyszukiwania. Taka witryna nie będzie również przyjazna dla samego użytkownika.
Zastanów się, czy taki fragment tekstu prezentuje się naturalnie?
2. Przyjazny CMS
Wybór CMS-a to bardzo ważna kwestia. System do zarządzania treścią ma ułatwiać szybką i kompleksową obsługę strony, zamiast ją utrudniać. Dlatego też najbardziej popularnym CMS-em do wdrożenia jest WordPress, który dodatkowo posiada wtyczkę Yoast SEO, dzięki wykorzystaniu której pozycjonowanie staje się wygodne. Wtyczka może wskazać słabe strony tekstu, ale i pomaga w tworzeniu opisów Meta Description. Skąd wiem, że moja podstrona z treścią jest w porządku? To proste, im więcej zielonych kółeczek, tym lepiej.
3. Responsywność strony
Projektując stronę, pamiętaj o urządzeniach mobilnych. Twoja strona powinna być responsywna i bez problemu dopasować się do rozdzielczości smartfona czy tabletu. To argument, który wpływa nie tylko na SEO, ale również na praktyczną obsługę witryny przez użytkowników, którzy na ekranie swojego telefonu już nie tylko przeglądają strony, ale również dokonują zakupów.
Jak sprawdzić, czy moja strona jest responsywna?
Zajrzyj pod ten adres:
https://search.google.com/test/mobile-friendly
4. Czytelne adresy URL
Google wraz z rozwojem i wprowadzaniem kolejnych algorytmów stara się, aby roboty wyszukiwarki odkrywały naturalne zachowania użytkowników, przez co kryteria oceny witryny przez Google są podobne do tych, którymi kierujesz się Ty. Dlatego wszystko, co jest na Twojej stronie, powinno być przyjazne dla odwiedzających, a dotyczy to również adresów URL. W tym przypadku ważne jest, by URL konstruowany do Twoich podstron był czytelny, np.:
bibisalonfryzjerski.pl/jak-dbac-o-dlugie-wlosy
zamiast
bibisalonfryzjerski.pl/sgh3jndk-ecds-00-sf
Zobacz też na przykładzie naszej strony:
https://www.cyberfolks.pl/hosting_www.html
5. Wartościowa treść
Obecnie, a właściwie od kilku lat, precle SEO tworzone przez automaty nie są odpowiednią strategią content marketingową. Sprawdzały się w dawnych katalogach stron, ale teraz możesz o nich zapomnieć. Pisz samodzielnie, ciekawie i naturalnie, nie upychaj na siłę słów kluczowych, użytkownikowi to się spodoba i z chęcią udostępni taką treść dalej.
Przede wszystkim pisz o tym co aktualne, szczególnie jeśli dotyczy to branży, w której wiele się zmienia.
6. Odpowiednio zbudowana treść
Pisząc artykuł na stronę pamiętaj, żeby, dzielić go na odpowiednio krótkie akapity, stosować śródtytuły, wypunktowanie, pogrubianie, podkreślanie czy kursywę – wszystko to spowoduje, że tak zaprezentowana treść będzie dla użytkownika bardziej atrakcyjna. Taki artykuł będzie również łatwiejszy do oceny przez roboty Google, które skupią się przede wszystkim na nagłówkach, tytule oraz opisach zdjęć, a jak wiadomo ma to wpływ na pozycję strony.
7. Linkowanie wewnętrzne
Załóżmy, że na stronie głównej przedstawiasz jakąś ofertę. Warto byłoby tu zastosować linkowanie wewnętrzne, które skieruje użytkownika do konkretnej treści i podstrony, na którą chcesz zwrócić jego uwagę. Sensowne linkowanie wewnętrzne umożliwia zagłębianie się w kolejne adresy stron, wydłużając czas spędzony na stronie.
8. Metatagi
Metatagi są widoczne jako tytuł oraz opis strony w wynikach wyszukiwania. Poprawnie wykonane metatagi są proste, czytelne, mają jasny przekaz. Do zaprezentowania siebie w tytule strony (title) masz jedynie 60 znaków i w ten sposób zostajesz klasyfikowany tematycznie przez Google. Dobrze, jeśli tytuł strony posiada w sobie słowo kluczowe użyte naturalnie, czyli również odmienione przez przypadki. Co do meta description, to możesz w nim opisać swoją działalność w dwóch-trzech zdaniach. Google nie bierze drugiego tagu pod uwagę, ale może on zachęcać użytkowników do wejścia na stronę.
9. Struktura dokumentu HTML
Hierarchia strony internetowej zbudowana jest z nagłówków HTML (znaczników) od H1 do H6, chociaż w praktyce do H4, a nawet H3. Czyli najważniejszy nagłówek HTML – H1 – powinien posiadać w sobie nazwę podstrony, czyli np. będzie nazwą artykułu lub produktu, a kolejne nagłówki mogą być oznaczeniem większych bądź mniejszych partii tekstu lub śródtytułów.
10. Long Tail – strategia pozycjonowania
Long Tail zakłada pozycjonowanie na bardzo dokładne frazy, czyli np. zamiast fryzjer wybierasz fryzjer damski Gdańsk. Pozwala to na dotarcie do większej grupy zainteresowanych odbiorców, lecz wymaga dokładnego dostosowania całego serwisu. Powinieneś odpowiednio przebudować podstrony oraz linkowanie wewnętrzne.
Tworząc swoją stronę internetową, pamiętaj jeszcze o kilku innych czynnikach ważnych w pozycjonowaniu:
• Doświadczenie użytkownika (UX) – strona powinna być przejrzysta, czytelna, zawierać przydatne treści, oferować przyjazną nawigację i szybko się ładować.
• Mapa strony – pomaga w indeksacji podstron.
• Optymalizacja grafik – opisy alt.
Powyższa lista zadań do zrealizowania to czynniki, na które powinien zwrócić uwagę każdy, kto chce, aby jego strona dobrze prosperowała w sieci. Dotyczą one nie tylko momentu, kiedy budujesz stronę, ale także późniejszego jej działania i stopniowego wrzucania kolejnego contentu. Niezależnie od tego czy zajmiesz się pozycjonowaniem sam, czy też wynajmiesz wyspecjalizowaną w tym firmę, miej na uwadze powyższe aspekty, które mają duży wpływ na pozycję Twojej marki w Google.
Mamy nadzieję, że otrzymałeś wreszcie pomoc, której poszukiwałeś i od teraz łatwiej będzie Ci pozycjonować Twoją stronę internetową, a także weryfikować działania wynajętej agencji marketingowej. Jeśli jednak masz jakieś dodatkowe pytania, nasz zespół chętnie udzieli Ci pomocy.
Polecane dla Ciebie
Raport e-commerce. Wyniki badań właścicieli sklepów.
Prestashop, Magento, a może coś innego? Raport o e-commerce w Polsce.
Jak założyć sklep internetowy na WordPress + WooCommerce?
Jak uruchomić sklep na WooCommerce Przedstawiam Ci artykuł, który powstał na podstawie serii wideo „Jak założyć sklep internetowy na WordPress […]
Bezpieczeństwo WordPressa. Jak zostać komandosem na własnej stronie w 3 minuty?
WordPress to bez wątpienia CMS numer jeden na świecie. Nic dziwnego, że często staje się celem ataków. Co prawda w […]
Szukasz dalej?