Seo MeetUp – czy warto się wybrać?


Dzięki uprzejmości Tomka Niezgody z surferseo.com dnia 2018-11-30 miałem okazję uczestniczyć w wydarzeniu Seo MeetUp we Wrocławiu. Oto krótka relacja z tej konferencji.


Seo MeetUp – spotkanie pasjonatów seo

Było nas 119 osób. Spotkaliśmy się w okolicy wrocławskiego Rynku – my, pasjonaci internetowego marketingu w wyszukiwarce utworzyliśmy całkiem niezły tłum. Organizator przewidział dla nas świetną salę z wygodnymi siedzeniami i dobrze widoczną sceną. Wszystko było przygotowane już około 16:00 i wystartowaliśmy punktualnie. Od początku Tomek podkreślał, że na prezentacje będzie 20 minut i – o dziwo – wszyscy trzymali się wyznaczonego czasu.

Seo MeetUp – Merytoryka

Sławomir Czajkowski – który podzielił się z uczestnikami swoimi przemyśleniami na temat roli mediów społecznościowych i ich wpływie na pozycjonowanie stron. Sławek pokazał wynik kilkotygodniowych eksperymentów, a w nich konkretne liczby, ilustrujące, w jaki sposób social może oddziaływać na to, co dzieje się w wyszukiwarce Google. Jego case studyCase Study (studium przypadku) to szczegółowa analiza konkretnego problemu, projektu lub sytuacji, która miała miejsce w przeszłości. W informatyce i biznesie case study jest często wykorzystywane do ilustrowania, jak zastosowane rozwiązania technologiczne przyczyniły się do sukcesu projektu. Studium przypadku może dotyczyć różnych aspektów, takich jak wdrożenie systemu, optymalizacja działania sklepu internetowego czy poprawa wydajności serwera. Jakie informacje zawiera case study? Case study zazwyczaj obejmuje opis problemu, przed którym stanęła firma...Czym jest Case Study? dotyczyło specyficznej frazy (wypas owiec) i działań na Facebooku, ograniczonych do podhalańskiej miejscowości Nowy Żmigród. W prezentacji wskazano, jak klikalność organicznych i sponsorowanych postów oraz samo już „zapięcie” strony ze stroną na FB, przekładają się na pozycje w Google.

Tomasz Rudzki z Elephate swoje 20 minut zainwestował w przekazanie uczestnikom, jak analiza logów serwerowych przydaje się w SEO. Jego wystąpienie bardzo mi się podobało pod kątem merytorycznym, mimo, że na co dzień nie siedzę w logu Apache’a… to Tomek zachęcił mnie do tego, żeby częściej do tego loga zaglądać. Jeśli męczy Cię analiza logów ręcznie, to mam dobrą wiadomość, Tomek ogłosił, że Elephate wkrótce opublikuje własne, autorskie narzędzie do tego zadania!

Piotr Michalak z (Grupa TENSE) zaintrygował od razu nietypowym tytułem wystąpienia: (Nie)oczywiste budowanie ruchu w e-commerce. W swoim wystąpieniu przedstawił kilka pomysłów na generowanie wartościowego ruchu, choć nie mam przekonania, że wszystkie nadają się do szerokiego zastosowania. Mnie spodobało się generowanie kategorii na podstawie wyszukań w wewnętrznej wyszukiwarce. Brawo za podzielenie się twardymi liczbami, dotyczącymi efektów podjętych działań.

Artur Pajkert – miałem okazję podzielić się ze słuchaczami informacjami na temat trzech obszarów wydajnościowych, związanych z wybieraniem hostingu. Wskazałem na często pomijane zagadnienie parametrów bezpieczeństwa serwera pocztowego w sytuacji, kierujemy duży ruch na stronę i ten ruch powoduje dużo wysyłek poczty. Omówiłem też pomiar wydajności interpretera PHPPHP - (Hypertext Preprocessor) to jeden z najpopularniejszych języków skryptowych, używany przede wszystkim po stronie serwera do tworzenia dynamicznych stron internetowych. Powstał w 1995 roku, a jego twórcą jest Rasmus Lerdorf. PHP cechuje się prostą składnią, dużą elastycznością oraz ogromną społecznością, która stale rozwija ten język. Dzięki temu PHP jest świetnym wyborem zarówno dla początkujących programistów, jak i zaawansowanych deweloperów tworzących rozbudowane aplikacje webowe. Jednym z głównych zastosowań PHP jest...Czym jest PHP? (Benchmark PHP) oraz zagadnienia wydajności bazodanowej, jako głównych elementów rzutujących na TTFBTTFB, czyli Time To First Byte, jest miarą czasu, jaki upływa od momentu wysłania żądania HTTP do serwera, do momentu otrzymania pierwszego byte odpowiedzi z serwera. Innymi słowy, TTFB określa czas, jaki potrzebuje serwer, aby przetworzyć żądanie klienta i wysłać pierwszy bajt odpowiedzi. TTFB jest ważnym wskaźnikiem wydajności strony internetowej, ponieważ odzwierciedla on szybkość reakcji serwera na żądania użytkowników. Im krótszy czas TTFB, tym szybciej strona może zareagować na żądania...Czym jest TTFB?. Na deser przypomniałem o zaletach kompresji gzip oraz protokołu http2.

Seo MeetUp – Część nieoficjalna

Miłym gestem ze strony organizatorów było zapewnienie zestawu startowego na afterparty. After odbył się we wrocławskiej Szklarni i prawdę mówiąc – okazał się równie interesującą częścią, jak merytoryczne wystąpienia. Dobrze zrobiony after, dobry networking.

Dla mnie jako osoby z ramienia linuxpl.com szczególnie miłym akcentem było spotkanie na żywo z grupą naszych webinarowych słuchaczy. Świetnie było pogadać na żywo o tym, w jaki jeszcze sposób można wykorzystać potęgę Google Data Studio… i super było się przekonać, że te setki, ba – tysiące nawet słuchaczy z naszych webinarów, to nie tylko liczby w panelu softu do streamowania. Po tym spotkaniu czuję się jeszcze bardziej zmotywowany do dowożenia Wam najlepszych webinarów w tej części świata.

Dla kogo Seo MeetUp okazało się dobrym eventem?

Wszystkie te dobre rzeczy to jedno… ale jeśli zastanawiasz się, czy pojawić się na kolejnych SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? MeetUpach, to pamiętaj, że Seo MeetUp to nie wydarzenie dla każdego. Jeśli miałbym dać Ci krótko moją rekomendację, czy warto zainwestować Twój czas i kilkadziesiąt złotych za bilet, to powiedziałbym…

Warto jeśliDaruj sobie jeśli
Interesujesz się naprawdę SEOSzukasz ogólnej wiedzy o marketingu w internecie
Masz już min. podstawową wiedzę o pozycjonowaniuSzukasz prostego tutoriala „pierwsze kroki”
Dobrze czujesz się podczas networkinguNie interesują Cię relacje z innymi ludźmi
Chcesz zainwestować w siebie kilkadziesiąt złotychSzukasz tylko bezpłatnej wiedzy
Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

5 odpowiedzi do "Seo MeetUp Wrocław 30. listopada 2018 – relacja"

  1. Karol pisze:

    Cześć, czy prezka z meet up jest gdzieś dostępna?

    1. Artur Pajkert pisze:

      Hej Karol, w sprawie dystrybucji Prezeki z SEO MeetUp zapraszam do kontaktu z organizatorami – zasada tego spotkania była taka, że co jest na MeetUp – zostaje na MeetUp 🙂 Może jak się uśmiechniesz zrobią dla Ciebie wyjątek, spróbuj porozmawiać w tej sprawie z Tomaszem Niezgodą z Surferseo.com

  2. Rozwiniecie swojej prezentacji dodałem na blogu Surfer SEO.
    Na blogu są też relacje z każdej edycji SEO MeetUp, które trochę zdradzają co było na każdej z prezentacji.

  3. Thomas pisze:

    Czy gdzieś są do pobrania materiały z meet up?

    1. Artur Pajkert pisze:

      Cześć, w tej sprawie zapraszamy do kontaktu z organizatorem wydarzenia – Tomasz Niezgoda z Surferseo.com z pewnością Ci pomoże, my co najwyżej możemy podzielić się z Tobą własną prezentacją… jej rozszerzoną wersję znajdziesz na naszym webinarze: https://bit.ly/2Xolhcs

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014