Seo MeetUp – czy warto się wybrać?
Dzięki uprzejmości Tomka Niezgody z surferseo.com dnia 2018-11-30 miałem okazję uczestniczyć w wydarzeniu Seo MeetUp we Wrocławiu. Oto krótka relacja z tej konferencji.
Seo MeetUp – spotkanie pasjonatów seo
Było nas 119 osób. Spotkaliśmy się w okolicy wrocławskiego Rynku – my, pasjonaci internetowego marketingu w wyszukiwarce utworzyliśmy całkiem niezły tłum. Organizator przewidział dla nas świetną salę z wygodnymi siedzeniami i dobrze widoczną sceną. Wszystko było przygotowane już około 16:00 i wystartowaliśmy punktualnie. Od początku Tomek podkreślał, że na prezentacje będzie 20 minut i – o dziwo – wszyscy trzymali się wyznaczonego czasu.
Seo MeetUp – Merytoryka
Sławomir Czajkowski – który podzielił się z uczestnikami swoimi przemyśleniami na temat roli mediów społecznościowych i ich wpływie na pozycjonowanie stron. Sławek pokazał wynik kilkotygodniowych eksperymentów, a w nich konkretne liczby, ilustrujące, w jaki sposób social może oddziaływać na to, co dzieje się w wyszukiwarce Google. Jego case studyCase Study (studium przypadku) to szczegółowa analiza konkretnego problemu, projektu lub sytuacji, która miała miejsce w przeszłości. W informatyce i biznesie case study jest często wykorzystywane do ilustrowania, jak zastosowane rozwiązania technologiczne przyczyniły się do sukcesu projektu. Studium przypadku może dotyczyć różnych aspektów, takich jak wdrożenie systemu, optymalizacja działania sklepu internetowego czy poprawa wydajności serwera. Jakie informacje zawiera case study? Case study zazwyczaj obejmuje opis problemu, przed którym stanęła firma...Czym jest Case Study? dotyczyło specyficznej frazy (wypas owiec) i działań na Facebooku, ograniczonych do podhalańskiej miejscowości Nowy Żmigród. W prezentacji wskazano, jak klikalność organicznych i sponsorowanych postów oraz samo już „zapięcie” strony ze stroną na FB, przekładają się na pozycje w Google.
Tomasz Rudzki z Elephate swoje 20 minut zainwestował w przekazanie uczestnikom, jak analiza logów serwerowych przydaje się w SEO. Jego wystąpienie bardzo mi się podobało pod kątem merytorycznym, mimo, że na co dzień nie siedzę w logu Apache’a… to Tomek zachęcił mnie do tego, żeby częściej do tego loga zaglądać. Jeśli męczy Cię analiza logów ręcznie, to mam dobrą wiadomość, Tomek ogłosił, że Elephate wkrótce opublikuje własne, autorskie narzędzie do tego zadania!
Piotr Michalak z (Grupa TENSE) zaintrygował od razu nietypowym tytułem wystąpienia: (Nie)oczywiste budowanie ruchu w e-commerce. W swoim wystąpieniu przedstawił kilka pomysłów na generowanie wartościowego ruchu, choć nie mam przekonania, że wszystkie nadają się do szerokiego zastosowania. Mnie spodobało się generowanie kategorii na podstawie wyszukań w wewnętrznej wyszukiwarce. Brawo za podzielenie się twardymi liczbami, dotyczącymi efektów podjętych działań.
Artur Pajkert – miałem okazję podzielić się ze słuchaczami informacjami na temat trzech obszarów wydajnościowych, związanych z wybieraniem hostingu. Wskazałem na często pomijane zagadnienie parametrów bezpieczeństwa serwera pocztowego w sytuacji, kierujemy duży ruch na stronę i ten ruch powoduje dużo wysyłek poczty. Omówiłem też pomiar wydajności interpretera PHPPHP - (Hypertext Preprocessor) to jeden z najpopularniejszych języków skryptowych, używany przede wszystkim po stronie serwera do tworzenia dynamicznych stron internetowych. Powstał w 1995 roku, a jego twórcą jest Rasmus Lerdorf. PHP cechuje się prostą składnią, dużą elastycznością oraz ogromną społecznością, która stale rozwija ten język. Dzięki temu PHP jest świetnym wyborem zarówno dla początkujących programistów, jak i zaawansowanych deweloperów tworzących rozbudowane aplikacje webowe. Jednym z głównych zastosowań PHP jest...Czym jest PHP? (Benchmark PHP) oraz zagadnienia wydajności bazodanowej, jako głównych elementów rzutujących na TTFBTTFB, czyli Time To First Byte, jest miarą czasu, jaki upływa od momentu wysłania żądania HTTP do serwera, do momentu otrzymania pierwszego byte odpowiedzi z serwera. Innymi słowy, TTFB określa czas, jaki potrzebuje serwer, aby przetworzyć żądanie klienta i wysłać pierwszy bajt odpowiedzi. TTFB jest ważnym wskaźnikiem wydajności strony internetowej, ponieważ odzwierciedla on szybkość reakcji serwera na żądania użytkowników. Im krótszy czas TTFB, tym szybciej strona może zareagować na żądania...Czym jest TTFB?. Na deser przypomniałem o zaletach kompresji gzip oraz protokołu http2.
Seo MeetUp – Część nieoficjalna
Miłym gestem ze strony organizatorów było zapewnienie zestawu startowego na afterparty. After odbył się we wrocławskiej Szklarni i prawdę mówiąc – okazał się równie interesującą częścią, jak merytoryczne wystąpienia. Dobrze zrobiony after, dobry networking.
Dla mnie jako osoby z ramienia linuxpl.com szczególnie miłym akcentem było spotkanie na żywo z grupą naszych webinarowych słuchaczy. Świetnie było pogadać na żywo o tym, w jaki jeszcze sposób można wykorzystać potęgę Google Data Studio… i super było się przekonać, że te setki, ba – tysiące nawet słuchaczy z naszych webinarów, to nie tylko liczby w panelu softu do streamowania. Po tym spotkaniu czuję się jeszcze bardziej zmotywowany do dowożenia Wam najlepszych webinarów w tej części świata.
Dla kogo Seo MeetUp okazało się dobrym eventem?
Wszystkie te dobre rzeczy to jedno… ale jeśli zastanawiasz się, czy pojawić się na kolejnych SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? MeetUpach, to pamiętaj, że Seo MeetUp to nie wydarzenie dla każdego. Jeśli miałbym dać Ci krótko moją rekomendację, czy warto zainwestować Twój czas i kilkadziesiąt złotych za bilet, to powiedziałbym…
Warto jeśli | Daruj sobie jeśli |
---|---|
Interesujesz się naprawdę SEO | Szukasz ogólnej wiedzy o marketingu w internecie |
Masz już min. podstawową wiedzę o pozycjonowaniu | Szukasz prostego tutoriala „pierwsze kroki” |
Dobrze czujesz się podczas networkingu | Nie interesują Cię relacje z innymi ludźmi |
Chcesz zainwestować w siebie kilkadziesiąt złotych | Szukasz tylko bezpłatnej wiedzy |
Cześć, czy prezka z meet up jest gdzieś dostępna?
Hej Karol, w sprawie dystrybucji Prezeki z SEO MeetUp zapraszam do kontaktu z organizatorami – zasada tego spotkania była taka, że co jest na MeetUp – zostaje na MeetUp
Może jak się uśmiechniesz zrobią dla Ciebie wyjątek, spróbuj porozmawiać w tej sprawie z Tomaszem Niezgodą z Surferseo.com
Rozwiniecie swojej prezentacji dodałem na blogu Surfer SEO.
Na blogu są też relacje z każdej edycji SEO MeetUp, które trochę zdradzają co było na każdej z prezentacji.
Czy gdzieś są do pobrania materiały z meet up?
Cześć, w tej sprawie zapraszamy do kontaktu z organizatorem wydarzenia – Tomasz Niezgoda z Surferseo.com z pewnością Ci pomoże, my co najwyżej możemy podzielić się z Tobą własną prezentacją… jej rozszerzoną wersję znajdziesz na naszym webinarze: https://bit.ly/2Xolhcs