semKRK #12 BIG. Grubo ponad 30 stopni gorąca, ponad 400 uczestników i wiedza o SEM oraz SEO na najwyższym poziomie. Krzysztof Marzec i cała ekipa z DEVA Group po raz kolejny dowożą wydarzenie na najwyższym, światowym poziomie.
semKRK – miejsce
Tradycyjnie już edycja BIG odbyła się w krakowskiej Starej Zajezdni. Zderzenie tradycyjnej architektury i klimatu Kazimierza z tematyką konferencji dodatkowo podkreśliło, z jak innowacyjnymi tematami mamy do czynienia. Najnowsze poglądy na temat mechanizmów rankujących, sztuczna inteligencja i najnowocześniejsze na świecie wyspecjalizowane edytory contentu – o tym właśnie można było dowiedzieć się w czasie tego wydarzenia.
semKRK – termin
Mimo, że termin konferencji tym razem okazał się mało łaskawy – pomiędzy zakończeniem roku szkolnego, a Bożym Ciałem – okazało się, że frekwencja dopisała. Nic dziwnego, to przecież jedno z najważniejszych wydarzeń, którymi żyje digital-marketing nie tylko w Polsce, ale wręcz w Europie.
semKRK Awards
Tym razem w Starej Zajezdni w Krakowie uroczyście wręczono nagrody semKRK Awards. To prestiżowy konkurs, w którym takie podmioty, jak agencja seo, agencja sem, czy też po prostu – freelancer – mogą zaprezentować swoje osiągnięcia na polu prowadzenia kampanii SEO i SEM.
Miałem okazję być w gronie jurorów i po zapoznaniu się ze zgłoszonymi pracami muszę przyznać – poziom był bardzo wysoki, a niektóre projekty oparte o kampanie Google Ads prawdzie zaimponowały mi zarówno swoim rozmachem, jak i – przede wszystkim – precyzyjnym targetowaniem i stosowaniem mechanizmów uczenia maszynowego do uzyskiwania najlepszych wyników.
semKRK Prezentacje
Tradycyjnie prezentacje na semKRK to najwyższy poziom. Mieliśmy okazję posłuchać prawdziwych sław.
Kaspar Szymański (wcześniej członek zespołu Google Search Quality) – opowiedział m.in. o karaniu przez Google. Kaspar opowiedział o tym, że kary mogą by nakładane przez Google na całe domeny, podstrony, a nawet pojedyncze pliki HTML. Kary powodują, że strona może całkowicie zniknąć z wyników wyszukiwania. Kaspar zwrócił uwagę, że Google stosuje „ostrzeżenia”, ale tak naprawdę są to nie tyle ostrzeżenia, co informacja o już nałożonej karze. Jako najgorszą karę wskazał tę, którą Google nazywa „major spam problem”, co oznacza, że strona jest określona przez wyszukiwarkę, jako bardzo zła. Nawet jednak tak źle ocenioną stronę można jeszcze uratować, choć wymaga to wiele pracy.
Kara z Google. Jak ją usunąć?
[apla ikona=”list” tytul=”O usuwaniu kary z Google”] Moim zdaniem to wyjątkowo ciekawe wystąpienie. Nie ma możliwości, żeby formalnie zaskarżyć Google, że strona została usunięta z indeksu lub inaczej ukarana – są skazane na niepowodzenie. W toku usuwania kary bardzo ważne jest to, żeby skupić się wyłącznie na merytorycznym wskazaniu argumentów przemawiających za zdjęciem kary.
Wiele osób wnioskuje o usunięcie kary w ten sposób, że opisują swoją firmę i to, jakie ona ma straty kiedy nie ma jej w indeksie. Niektórzy powołują się na osobiste problemy, stan zdrowia itp. – prowadzi to jednak tylko do straty czasu.
Jedyny sposób do usunięcia kary to rzeczowe, merytoryczne odniesienie się do niej i wskazanie, co zostało naprawione na stronie. Najczęściej dotyczy to takich problemów, jak sztuczne linkowanie lub duplikaty treści. Należy dokładnie wskazać, jakie linki zostały usunięte i jakie działanie podjęte, aby strona mogła zostać ponownie rzeczowo oceniona.[/apla]
Kolejne wystąpienia z semKRK #12 BIG
Stefan Chochlac z BueWinston podzielił się swoimi przemyśleniami, dotyczącymi reklamowania e-commerce. Zwrócił uwagę na różne rodzaje produktów, dzieląc je na takie, których ludzie spontanicznie wyszukują w internecie precyzyjnie, podając nazwę i konfigurację, oraz te, które wyjątkowo rzadko są w ten sposób wyszukiwane.
Paweł Gontarek – opowiedział o zagadnieniach ważnych dla firm lokalnych i zwrócił uwagę na zagadnienia konkurowania globalnego w kontekście lokalnych mikrobiznesów. Paweł wskazywał, że zagadnienia te dotyczą firm ogólnokrajowych, posiadających lokalne oddziały, a także – firm typowo lokalnych.
[apla ikona=”list” tytul=”Lokalne wyniki wyszukiwania”] Mówiąc o tego rodzaju zagadnieniach trzeba rozumieć, że wyniki wyszukiwania – zarówno te główne, jak i na mapach Google – zależą od wielu czynników. Należą do nich lokalizacja użytkownika, to czy jest zalogowany i znany wyszukiwarce, to z jakiego urządzenia dokonuje wyszukiwania oraz to, czy w szukanej frazie znalazła się nazwa miejscowości. Paweł proponuje, żeby każdy oddział firmowy miał własny profil w Google Moja Firma. Jeden z pomysłów Pawła zakłada budowanie wiarygodnego i… fikcyjnego profilu w nieistniejącej lokalizacji – ten element jest wprawdzie kontrowersyjny, jednak dowodzi tego, że można wypadać dobrze w wynikach lokalnych nawet wówczas, jeśli realnie nie istniejemy w danej lokalizacji![/apla]
Martyna Zastrożna z Allegro, specjalistka w zakresie analizy ruchu internetowego, autorka takich publikacji, jak „Google Analytics dla marketingowców” i „Google Analytics w biznesie”, opowiadała o tym, kiedy Google Analytics może nas wprowadzić w błąd oraz jak wyciągać prawidłowe wnioski z informacji dostępnych w tym systemie.
Bartłomiej Kaczmarczyk – to jeden z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce specjalistów w zakresie testów A/B i właśnie testy A/B stanowiły główny temat prezentacji Bartka.
Damian Sałkowski z Senuto – nikt chyba nie wątpłił, że Damian pojawi się na ten imprezie. Rok wcześniej zachwycił publiczność zagadnieniami związanymi z uczeniem maszynowym i bibliotece word2vec. W tym roku także wystąpienie Damiana i stoisko Senuto przyciągało dużo uwagi.
Artur Strzelecki zrobił świetną prezentację o rynkach międzynarodowych i wchodzeniu za granicę pod kątem seo i… zagadnień hostingowych oraz takuch niuansów, jak czas odpowiedzi serwera DNS na przykładzie usług Cloud Flare.
Paulina Wiktorska mówiła o BrandLift i kampaniach video.
Piotr Rudnicki podzielił się swoimi przemyśleniami na temat segmentacji, UX i analityki.
Cezary Glijer – człowiek-legenda, zachwycił nas efektami specjalnymi podczas swojej prezentacji na semKRK #9 Big Opowiedział o podejściu Google do zmian algorytmów. Cezary zwraca uwagę na konieczność rozróżnienia między zmianą algorytmu i karami. Cezary zwraca uwagę na wiarygodność wyników badań nad algorytmami Google wskazując, że najlepiej korzystać z wyników możliwie blisko źródła.
Łukasz Chwiszczuk – guru w dziedzinie reklam AdWords , certyfikowany trener Google, zachwycił publiczność swoimi wskazówkami na temat Google Ads.,a w tym roku opowiadał o prowadzeniu kampanii video na YouTube. Łukasz podzielił się kilkoma case studies – co ciekawe, jedna z kampanii, które pokazywał, była dziełem także naszego klienta hostingowego 🙂
Sławomir Czajkowski – opowiedział o nowym edytorze contentu, dostępnym w Surferze SEO…
Edytor SEO w Surfer.com
Musisz w tym punkcie zrozumieć, że nie mówimy o prostym edytorze, ale o potężnym narzędziu, które RADYKALNIE usprawnia tworzenie wysokojakościowej treści pod kątem SEO. Sławek zrobił świetle wprowadzenie i dał nam wszystkim ogromnie dużo inspiracji dotyczących tego, skąd czerpać pomysły i jak analizować frazy.
[apla ikona=”list” tytul=”Dlaczego ten edytor contentu jest wyjątkowy?”] Sławek Zwrócił uwagę na to, że podczas tworzenia contentu bardzo ważne są frazy, które możliwie szeroko pokryją zakres tematyczny, a także namierzenie fraz powiązanych tematycznie, które powinny znaleźć się w Twojej publikacji. Przykładowo, jeśli Twoją główną frazą ma być „dentysta + nazwa miasta” to analiza stron wyświetlanych po tym słowie wskazuje jasno, że na Twojej stornie powinny znaleźć się także takie frazy, jak „stomatologia estatyczna” czy „wykonywanie protez”. Identyfikacja tych fraz jest zadaniem nietrywialnym, a dobry edytor może tu znacznie pomóc.[/apla]
IMHO to znakomite rozwiązanie i uważam, że prezentacja Sławka oraz Kaspara to dwa najciekawsze wystąpienia tej edycji semKRK 12 BIG.
semKRK i… hosting lepiej obsłużony!
Linuxpl.com oczywiście także miał swoje stoisko na tym wydarzeniu. Fantastycznie było spotkać zarówno właścicieli stron www, twórców, jak i – przede wszystkim – specjalistów SEM i SEO. Na naszym stoisku każdy zainteresowany mógł otrzymać specjalne warunki na hosting dla WordPress i hosting dla PrestaShop, a także otrzymać bezpłatny egzemplarz ebooka Mindhacked oraz SiteBoosted.
Udało nam się także przeprowadzić kilka wywiadów, wśród naszych respondentów był m.in. Paweł Kozłowski, Paweł Kosmala, Piotr Kantorowski, Łukasz Migrura, Paweł Gontrek.
[apla ikona=”list” tytul=”semKRK z Linuxpl.com w liczbach”] Odebraliście od nas 40 egzemplarzy naszych publikacji premium – Mindhacked i SiteBoosted. Rozdaliśmy 400 kuponów rabatowych na hosting dla WordPress. Zadaliście łącznie 63 pytania, na które z przyjemnością odpowiedzieliśmy. Pomogliśmy też skonfigurować pocztę w 2 telefonach i podpowiedzieliśmy, co możecie zrobić lepiej na swoich stronach www.
Najdłuższa rozmowa, dotycząca uczenia maszynowego, reprezentacji treści na grafach – trwała blisko 2 godziny.[/apla]
Było świetnie – do zobaczenia na kolejnych edycjach!
Zdecydowanie miło było zobaczyć tyle znajomych twarzy 🙂 Prezka Kaspara i Damiana + wizytówkowe machloje Pawła zdecydowanie na +.
Cześć Paweł, Ciebie też było fantastycznie zobaczyć… i dzięki za wypowiedź do naszej kamery! 🙂
Świetne miejsce i atmosfera, mnóstwo meteorytyki oraz ludzi z branży do wymiany poglądów i kejsów.
Stefan jest z BlueWinston, nie BueWindston 😉
Dzięki za uwagę. Literówka poprawiona ?
I to kilka razy w roku, to obok Seo Festival chyba najlepsze miejsce w klimacie marketingu w wyszukiwarce.
No za te „machloje” to masz więcej wodki do wypicia!