Ponad 81% przedsiębiorstw twierdzi, że ich blogi są użyteczne oraz niezwykle ważne pod kątem marketingowym. Decydując się na prowadzenie bloga firmowego, budujesz przede wszystkim dodatkową widoczność w Google (oraz innych wyszukiwarkach), co skutkuje ruchem organicznym i zwiększoną sprzedażą. No dobrze, ale czy coś może pójść nie tak? Jak sprawić, by content marketing nie przypominał gry w sapera? Przeczytaj ten artykuł i poznaj 9 pułapek na jakie musisz uważać prowadząc bloga.

Dzisiejszy wpis powstał z myślą o:

  • przedsiębiorcach rozważających założenie bloga firmowego w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach;
  • marketerach dążących do zwiększenia ruchu organicznego i sprzedaży poprzez strategiczne wykorzystanie treści;
  • właścicielach małych i średnich przedsiębiorstw, którzy chcą ulepszyć swoją strategię marketingową online.

Zalety bloga firmowego – dlaczego warto zainwestować w content marketing?

Zacznijmy od początku – od content marketingu. Strategia ta skupia się na tworzeniu użytecznych dla odbiorców treści, które publikowane są w różnych kanałach, aby budować wśród nich świadomość istnienia marki, a jednocześnie wpływać na pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Dobrze przygotowane działania content marketingowe mogą między innymi:

  • zwiększać sprzedaż,
  • poprawiać koszt obsługi klienta,
  • budować lojalność klientów,
  • kształtować pożądany wizerunek marki (np. jako autorytetu w danej dziedzinie),
  • sprzyjać wyższym pozycjom w wyszukiwarce Google (seo).

Content marketing to narzędzie, które bardzo łatwo można wykorzystać do działań SEO. Teksty, treści wideo, grafiki i inne materiały jesteśmy w stanie przygotować w taki sposób (np. poprzez wykorzystanie słów kluczowych), żeby zdobywać lepsze pozycje strony w Google

Content marketing a blog firmowy

Content marketing to strategia marketingowa, polegająca na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści. Mają one za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle docelową (najlepiej dobrze przemyślaną) grupę odbiorców, tak aby nakłonić ich do realizacji konkretnych działań (np. zakup produktu, skorzystanie z usługi, zapis do newslettera).

Content marketing obejmuje nie tylko prowadzenie bloga, ale także wszelkie inne formy treści, m.in.

  • kursy, 
  • webinary, 
  • filmy, 
  • podcasty, 
  • e-booki.

W content marketingu liczy się budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą.

Blog firmowy – jak zacząć? Instrukcja krok po kroku!

W celu rozpoczęcia prowadzenia bloga firmowego:

Ustal strategię marketingową

Blog na stronach firmowych to także content, czyli część strategii marketingowej, która wpływa na naszą widoczność online. Pamiętaj, że taki blog znacznie różni się od blogów osobistych, nawet tych, które stworzone zostały w celach zarobkowych. Mimo to, jedno z założeń wszystkich rodzajów blogów jest wspólny – mają one budować naszą pozycję i wizerunek.

Prowadząc bloga firmowego zwróć uwagę, że artykuły, które będziesz publikować, muszą być powiązane z profilem działalności Twojej firmy, ale wcale nie powinny odnosić się bezpośrednio do jej oferty.

Jeśli prowadzisz sklep ze sprzętem sportowym, warto tworzyć poradniki dotyczące doboru sprzętu sportowego, np. piłek dopasowanych do wieku graczy, prezentować nowe produkty, opisywać ciekawe wydarzenia z życia firmy czy też z branży.

Potraktuj bloga jako dodatkowy kanał marketingowy

W dużej mierze posiadanie bloga firmowego, jest tak naprawdę stworzeniem dodatkowego kanału komunikacji marketingowej z odbiorcami. Blog, podobnie jak media społecznościowe, direct mail, czy e-mail marketing, pomaga w rozwoju biznesu. 

W jaki sposób? 

Przede wszystkim pozwala zwiększyć ruch na naszej witrynie i daje odwiedzającym możliwość wysyłania zapytań ofertowych.

Dzięki odpowiednim narzędziom za pomocą bloga na swojej stronie możesz generować leady, które następnie przejmie Twój zespół specjalistów od marketingu lub sprzedaży.

Regularnie twórz nowe treści

Dodatkowo nie możesz zapominać, że im więcej masz podstron i wartościowych wpisów na stronie, tym większa szansa na wyższą rangę w wyszukiwarkach.

Nikt jednak nie wrzuca na firmowe strony WWW dowolnego contentu, a jedynie artykuły, poradniki i inne materiały przydatne użytkownikom. Blog pozwala uporządkować strukturę strony oraz gwarantuje odbiorcom, że zdobędą oni z jej pomocą komplementarną wiedzę i wsparcie.

Krótko mówiąc, blog biznesowy to tani sposób na stworzenie okazji do znalezienia naszej witryny przez osoby, które szukają interesującego je produktu lub usługi. Dzięki temu możemy generować nowe potencjalne leady i klientów firmy.

Analizuj efekty za pomocą odpowiednich narzędzi

Analiza efektów jest możliwa za pomocą Google Analytics 4 (tutaj zweryfikujesz zachowania użytkowników) oraz Google Search Console (w celu sprawdzenia konkretnych pozycji oraz ruchu organicznego). Możesz dodatkowo skorzystać z Senuto, Ahrefs lub Ubersuggest – aby regularnie śledzić pozycje fraz kluczowych.

Przykładowe efekty regularnego prowadzenia bloga firmowego.

Przykładowe efekty regularnego prowadzenia bloga firmowego.

Pułapki związane z prowadzeniem bloga – 9 aspektów na które musisz uważać!

Z prowadzeniem bloga wiążą się także zagrożenia, koszty i obowiązki – lepiej zdaj sobie z nich sprawę już na początku.

PUŁAPKA 1: Koszty uruchomienia bloga firmowego

Jeśli masz już swoją stronę firmową, koszty prowadzenia bloga w ujęciu bezpośredniego kosztu finansowego praktycznie nie istnieją. Zakładam tu, że masz szablon strony, który przewiduje sekcję blogową. Jeśli nie – czeka Cię koszt zakupu szablonu (powiedzmy, kilkadziesiąt USD) lub pomocy webdevelopera.

PUŁAPKA 2: Koszt alternatywny tworzenia treści na bloga

Prowadzenie bloga jest jednak kosztowne, bo jeśli chcesz robić to dobrze – ktoś musi inwestować w niego swój czas. Powstaje więc tzw. koszt alternatywny, nawet jeśli jest to Twój etatowy pracownik, któremu i tak płacisz pensję. Kiedy pisze on na bloga – nie robi w tym czasie nic innego, prawda?

Biorąc pod uwagę aktualne trendy, warto w tym przypadku skorzystać z pomocy AI. Aby tworzyć jakościowe treści, możesz skorzystać z ChatGPT, Gemini lub innych tego typu rozwiązań (np. Jarvis).

Istnieje też dodatkowa opcja – jeśli myślisz o rozpoczęciu działań content marketingowych, zwróć uwagę na _Now – kreator stron internetowych, który jednocześnie umożliwia proste uruchomienie bloga. Pozwoli to na regularne generowanie treści z pomocą AI. Dostajesz gotowy plan i artykuł, który możesz dostosować zgodnie z filozofią swojej marki. 

Blog firmowy - wygląd przykładowego wstępu do wpisu blogowego wygenerowanego przez kreator _Now

Wygląd przykładowego wstępu do wpisu blogowego wygenerowanego przez kreator _Now.

PUŁAPKA 3: Niespodziewane interakcje

Kiedy prowadzisz bloga, musisz liczyć się z tym, że ludzie mogą chcieć komentować Twoje wpisy. Niekiedy będzie to hejt, a czasem merytoryczne zapytania o Twoją ofertę, innym razem – dyskusje „nieco z boku”. Warto być przygotowanym na takie interakcje, ponieważ komentarze pozostawione bez reakcji będą wyglądać nieprofesjonalnie.

PUŁAPKA 4: Jakość treści na blogu

Aby Twój blog był atrakcyjny – treści powinny być unikatowe. Jeśli nie masz dużych zasobów w firmie, pojawia się pokusa zlecania tego zadania na zewnątrz. Sprawdzi się to głównie w kontekście prostych branż, które nie wymagają posiadania zaawansowanej wiedzy specjalistycznej. Koszt przygotowania takiego wpisu, zależny oczywiście od objętości, będzie stosunkowo niski.

Jeśli jednak Twoją domeną jest „trudna” dziedzina specjalistyczna, licz się z tym, że za dobrze przygotowany wpis zapłacisz kilkaset zł.

PUŁAPKA 5: Koszty ilustracji

Jeśli Twój blog ma prezentować Twoje produkty, możesz potrzebować wysokiej jakości zdjęć, co oznacza konieczność współpracy z fotografem. 

W innych dziedzinach sprawdzą się starannie wybrane zdjęcia ze stocków, czyli baz zdjęć, gdzie kupujemy gotowe fotografie. Istnieją stocki płatne i darmowe. 

Kiedy korzystasz ze stocka, pamiętaj, że to samo zdjęcie może pojawić się też w innych miejscach w Internecie (np. na stronach konkurencji).

Ciekawostką jest, iż strona AI utworzona przez kreator _Now oferuje możliwość generowania jakościowych zdjęć bez limitu. W konsekwencji, jeżeli nie masz czasu na szukanie właściwych, tematycznych fotografii, będziesz mógł je bezproblemowo wygenerować.

Blog firmowy - automatycznie wygenerowane fotografie i zajawki do artykułów blogowych w kreatorze _Now.

Automatycznie wygenerowane fotografie i zajawki do artykułów blogowych w kreatorze _Now.

PUŁAPKA 6: Pisanie dla przyjemności. Tylko dla przyjemności

Tworzenie nowych treści może dawać uczucie spełnienia… ale nie oznacza to, że spełnione będą założenia Twojej organizacji. Żeby cele biznesowe, związane z zaangażowaniem użytkownika w treści, były realizowane, koniecznie wprowadź odpowiednie miary. Pułapką jest zatem skupienie się na treściach i zaniedbanie warstwy analitycznej.

PUŁAPKA 7: Brak planowania wpisów

Jak każde działania, zwłaszcza regularne – blog wymaga solidnego planowania. Bez tego szybko wedrze się na na niego bałagan. Blog firmowy nie sprzedaje zazwyczaj w postaci bezpośredniej, istnieje silna pokusa „odkładania na później”, czy też uznawania za „niezbyt istotne” zagadnień, związanych z planowaniem.

Jeśli tak do tego podejdziesz – Twój blog rzeczywiście przestanie przynosić efekty. Aby działał dobrze – musisz nieustannie planować publikacje, najlepiej kilka tygodni naprzód.

PUŁAPKA 8: Pisanie bloga bez uwzględniania SEO

Pisanie dla ludzi jest oczywiście w porządku… ale przecież możesz pisać jednocześnie dla człowieka w zgodzie algorytmami! Blog to kopalnia możliwości w zakresie SEO. Jeżeli się na tym nie znasz, kreator _Now z pewnością będzie bardzo pomocny.

Jakimi możliwościami się wyróżnia?

  • szablony, teksty SEO i tematyczne zdjęcia gotowe do wykorzystania od samego początku, ułatwiające proces tworzenia strony;
  • responsywność zapewniająca płynne działanie na różnorodnych urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych;
  • wstępnie przygotowany blog, umożliwiający skuteczne rozpoczęcie działań content marketingowych;
  • intuicyjny układ treści, pozwalający na stworzenie klarownej i przyjaznej użytkownikowi struktury strony;
  • dane kontaktowe i mapa, ułatwiające potencjalnym klientom odnalezienie Twojej lokalizacji i nawiązanie kontaktu.
Przykładowa strona internetowa wygenerowana w kreatorze _Now

Przykładowa strona internetowa wygenerowana w kreatorze _Now.

Aby stworzyć taką stronę internetową, potrzebujesz zaledwie 60 sekund.

Sprawdź, w jaki sposób jest to możliwe:

PUŁAPKA 9: Blog firmowy nie jest raz na zawsze

Wiele treści o charakterze evergreen to treści, które należy co jakiś czas aktualizować. Świat nie stoi w miejscu. Świetną praktyką jest zatem powracanie do wcześniejszych wpisów i ich aktualizowanie. W ten sposób uzyskasz dwa rodzaje korzyści:

  • pokażesz robotom indeksującym, że warto czytać Twój content, ponieważ sam dbasz o dostarczenie aktualnej wiedzy;
  • będziesz wiarygodny dla ludzi, którzy czytają Twojego bloga.

Czy regularnie prowadzony blog firmowy skutkuje większą sprzedażą? Aktualne statystyki!

Przeglądając statystyki dotyczące blogów na świecie, możesz natknąć się także na takie, które dotyczą blogów biznesowych i ich zastosowania do sprzedaży produktów i usług. Ciekawe dane zebrał z wielu stron i raportów portal Seotribunal. Warto przyjrzeć się między innymi tym informacjom:

  • 66% marketerów w kanale B2B, którzy wykorzystują blog do swojej pracy, generuje znacznie więcej leadów.
  • Firmy, które posiadają na stronach blogi, mają nawet do 55% odwiedzających więcej.
  • 72% amerykańskich marketerów w kanale B2B używa treści i linków do blogów firmowych jako contentu w kanale social media.
  • 36% firm z rankingu Fortune 500 posiada firmowe blogi.
  • 80% marketerów B2B używa blogów jako elementu strategii content marketingowej.

Jak powinien wyglądać lejek sprzedażowy na blogu? 5 etapów!

Można spokojnie powiedzieć, że wpisy blogowe na stronach firmowych są swoistymi lejkami sprzedażowymi. Jeśli połączysz je z kanałami social media oraz e-mail marketingiem, pozyskasz niezwykle rozbudowane narzędzie do przekuwania leadów na klientów. Tu działa podobna zasada jak w e-commerce.

Gdy klient wejdzie na Twoją stronę, istnieje spora szansa, że na nią wróci i dokona zakupu. W e-sklepie klientów przyciąga cena oraz produkt. W przypadku witryny firmowej blog ma to samo zadanie. Klienta może przyciągnąć darmowy e-book, kod do przetestowania aplikacji czy też przygotowany raport.

Przykładowa ścieżka czytelnika, w uproszczeniu, może wyglądać następująco:

  1. Odwiedzający trafia na Twoją stronę z kanałów social media lub wyszukiwarki.
  2. Odwiedzający widzi ofertę, która ma go przekonać do interakcji – na przykład do wypełnienia formularza zapisu.
  3. Odwiedzający decyduje się na wykonanie działania – pobierając darmowy e‑book i zapisując się do newslettera.
  4. Lead staje się potencjalnym klientem, którego można „podgrzewać” przy pomocy e‑mail marketingu oraz remarketingu.
  5. Klient nie był gotowy do dokonania zakupu w chwili pierwszego wejścia na stronę, ale przez kolejne dni, tygodnie lub miesiące jest wystawiony na „czar” marki, która poprzez atrakcyjne treści edukuje go, podsyca potrzebę i utwierdza w przekonaniu, że stanowi właściwy sposób jej zaspokojenia.

Dobrze, kiedy przy naszych blogowych postach pojawią się formularze zapisów/formularze kontaktowe.

Jak podaje Seotribunal nawet 66% małych i średnich firm nie posiada formularza kontaktowego na blogach, który umożliwiłby klientom kontakt ze sprzedawcą.

Jak budować autorytet tematyczny poprzez blog firmowy?

Najlepsze blogi biznesowe odpowiadają na najczęściej zadawane w sieci pytania. Jeśli konsekwentnie tworzysz treści, które są pomocne dla docelowego klienta, znajdujesz się na dobrej drodze do wzmacniania swojego autorytetu.

Jeśli Twoje treści będą pomocne, łatwo zbudujesz z potencjalnymi klientami długotrwałe relacje biznesowe, a tego przecież w sprzedaży potrzebujemy wszyscy.

Ranga autorytetu nie jest łatwa do zmierzenia. Jeśli jednak przyjrzymy się statystykom wejść na naszego bloga, możemy sprawdzić, jakie słowa kluczowe lub hasła pojawiły się w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu będziemy mogli zweryfikować, czy nasze treści są atrakcyjne dla odbiorców.

Twój klient może nie być gotowy do zakupu teraz, ale jeśli dzięki blogowi (czy też szerzej – marketingowi treści) pozostaniesz z nim „w kontakcie”, to masz ogromną szansę, że Twoja marka będzie u niego „top od mind”, czyli że będzie pierwsza, o której pomyśli, gdy dojrzeje do zaspokojenia swojej potrzeby.

Rodzaje treści blogowych na Twojej stronie internetowej – jakie są najlepsze?

Przygotowując treści na firmowego bloga, proponuję podzielić je na dwie grupy.

Treści „krótkoterminowe”

To wpisy, odnoszące się do bieżących wydarzeń, np. dotyczące aktualnej promocji, albo wydarzeń, które merytorycznie możesz powiązać z Twoją marką i jej produktami. Artykuły tego typu mogą pracować dla Ciebie intensywnie, ale w krótkim czasie. Za rok, dwa, nikogo nie będzie interesować „Letnia promocja pozycjonowania 2014”.

Treści „evergreen” (wiecznie żywe)

Wpisy, które odpowiadają na realne potrzeby użytkowników i pozostają ważne w długim terminie. Tego rodzaju treści w perspektywie lat będą równie atrakcyjne, jak w chwili ich pisania i zapewnią Ci długotrwałe zainteresowanie. Przykładowo: „Jaki kreator strony wybrać? 4 najlepsze propozycje!”.

Kluczowe wskaźniki efektywności na blogu – co jest ważne?

Temat pomiaru efektów e-commerce jest rozległy. Kilka przykładowych elementów, które warto wziąć pod uwagę analizując efekty prowadzenia bloga firmowego:

  • liczba odwiedzin Twojej strony,
  • czas na stronie,
  • szerokość wizyty,
  • liczba wejść typu direct,
  • liczba komentarzy pod wpisami,
  • liczba wzmianek uzyskanych w sieciach społecznościowych,
  • liczba ocen poszczególnych wpisów,
  • merytoryka pozostawionych komentarzy,
  • akcje użytkownika, do których blog miał skłaniać, np. zapisanie na newsletter,
  • liczba zaindeksowanych fraz w Google dla Twojej domeny,
  • średnia pozyskana dla kluczowych fraz w wynikach wyszukiwania,
  • ruch przekierowany organicznie.

Podsumowanie

Firmowy blog na Twojej stronie internetowej, który jest prowadzony regularnie, zgodnie z zasadami SEO (ang. Search Engine Optimization) pozwoli zwiększyć ruch organiczny. To z kolei przełoży się na dodatkowych klientów, większą sprzedaż i możliwość wyskalowania biznesu.

Tworząc stronę internetową z kreatorem _Now, będziesz mógł uzyskać zwrot z inwestycji w witrynę firmową z blogiem zdecydowanie szybciej niż w przypadku rozwiązań tworzonych przez web deweloperów.

Co ciekawe, serwisy bazujące na kreatorze _Now wyróżniają się ładowaniem niższym niż 1 sekunda (dokładnie: 83 ms). Dla porównania, konkurencyjne kreatory oferują wczytywanie witryny na poziomie 2 sekund (Squarespace: 2.08 s).

Czas ładowania jest bardzo ważny – każda sekunda opóźnienia wiąże się ze sporą stratą użytkowników. Jeśli wczytywanie Twojej strony pogorszy się z poziomu 1 sekundy na 3 sekundy, wskaźnik odrzuceń (tzw. bounce rate) wzrośnie o 32%.

Blog firmowy – FAQ

Jeżeli chcesz wyskalować swoje wysiłki – skorzystaj z pomocy AI. Google nie zabrania generować contentu, jednak podpowiada, aby poprawiać treści po sztucznej inteligencji, sprawdzając przede wszystkim merytorykę. Decydując się na stronę utworzoną w kreatorze _Now, otrzymasz gotowe szablony, teksty i zdjęcia na start. W tym przypadku nie musisz się martwić zupełnie o nic – a cały proces zajmie jedynie 60 sekund

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wiele zależy od branży, w której działasz oraz regularności i natężenia publikacji treści. Zazwyczaj jednak, jeśli dbasz o content marketing zgodnie z praktykami SEO, zobaczysz pierwsze efekty po ok. 2-3 miesiącach (w postaci wysokich pozycji w wynikach SERP oraz dodatkowego ruchu w witrynie).

Utworzenie strony internetowej w kreatorze stron internetowych (np. _Now) jest darmowe. Jej utrzymanie po 30 bezpłatnych dniach kosztuje 29 zł netto miesięcznie w najtańszym pakiecie now_IN. Jeżeli zależy Ci na obsłudze witryny pod własną domeną i dodatkowych opcjach, powinieneś zdecydować się na now_UP za 49 zł netto miesięcznie.

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

21 odpowiedzi do "Firmowy blog. Liczne korzyści i… 9 pułapek!"

  1. O matko ile słów na temat blogów firmowych 🙂

    Ja dodam od siebie, że bez jakiejkolwiek wiedzy, lub wsparcia SEO te blogi stają się stertą nigdy nieczytanych i niewykorzystanych ulotek 🙂

    Content Marketing to tylko przy współpracy działań SEO, Google Ads, Facebook Ads i email marketingu. Content dla samego tworzenia to strata czasu, kasy i zapału w dłuższej perspektywie 😉

    Pozdrawiam

    1. Artur Pajkert pisze:

      Dzięki, Roman. Mam identyczne przeświadczenie, dlatego temat będzie kontynuowany. Już wkrótce kolejne – tym razem gościnne – wpisy na ten temat, tak, że stay tuned!

  2. Agnieszkla pisze:

    Blogi firmowe mogą spełniać też świetne portfolio dla copywriterów 😉

    1. Artur Pajkert pisze:

      Prawda, choć to dotyczy tyko sytuacji gdzie treści pisze zawodowy copywriter… no i jest to osobistą korzyścią dla niego. Zwróćmy jednak uwagę, że niekoniecznie stanowi jakąkolwiek wartość dla właściciela bloga.

  3. Majsterkowicz pisze:

    Nic Wam tego nie podkreśliło? 😉
    /…/ istnieje silna pokuja „odkładania na później” /…/

    1. Artur Pajkert pisze:

      Jakoś nie 🙂 Dzięki za wyłapanie!

  4. Przemek pisze:

    Wartościowy content się obroni, nie trzeba go doładowywać adsami wg mnie. Raczej później możemy sypnąć, żeby wrócić do klientów w postaci remarketingu.

    1. Artur Pajkert pisze:

      IMHO jednak czasem warto skierować kampanię na wartościowy content i to zarówno w search, jak i w display do starannie wybranej grupy, to może ułatwić dotarcie do treści wielu potencjalnie zainteresowanym osobom.

  5. Magda pisze:

    Dziękuję za obszerną lekturę. Ja na swojej stronie nie posiadam jeszcze blogu i szukam informacji czy na prawdę jest to potrzebne w mojej branży. Przeczytałam artykuł i widzę, że raczej warto zainwestować w blog. Dziękuję za poradnik.

  6. infomiasto.eu pisze:

    Blogi super sprawa jako uzupełnienie treści w firmie i dodatkowy kanał promocji. Tylko aby były zadbane i dość ciekawie pisane a nie jak wielu robi 1 zdanie i jakieś linki do swoich produktów etc.

  7. Blog na stronie firmowej to tak jak piszesz mnóstwo plusów, ale warto go systematycznie rozwijać. Tutaj mam na myśli, że aby nie wpaść w jedną z wymienionych przez Ciebie pułapek powinniśmy stworzyć plan tematów na bloga i co chcemy w nich opisać. Jeśli chodzi o komentowanie to oczywiście możemy sobie wyłączyć tą funkcję, ale uważam, że nawet jeśli będą hejty mamy możliwość ustosunkować się do nich, dzięki czemu możemy stać się dla klienta bardziej przystępni. Poza tym – każdy ma prawo do błedów 🙂

  8. Mateusz pisze:

    Blog to oczywiście must have, pod warunkiem, że artykuły będą dobrze przygotowane pod kątem merytorycznym, ale także technicznym. Jeśli nie zatrudniamy takiej osoby w firmie, trzeba najlepiej zlecić taką pracę doświadczonym coopywriterom.

  9. „Jeśli połączymy wpisy na blogu z kanałami social media oraz e‑mail marketingiem, posykujemy niezwykle rozbudowane narzędzie do przekuwania leadów na klientów.”
    Blogowanie to rozwojowe działanie, proszę więcej takich materiałów, pomimo literówek, jak powyżej. W treści tegoż wpisy jest wyjaśnione wiele aspektów, od SEO po mailing, fajnie napisane, że wpisy mogą być jak „ulotka”. Sądzę, że i to nie tylko ja, że warto się tym tematem zająć. Pomimo, tego, że platform do blogowania nie brak. np: blogger, WordPress, jumla, drupal itd. Itp bo nawet jak by się zastanowić to, wewnętrzne blogi w portalach typu Onet, ale to ostateczności, bo reklamy i kiepski design. Tak czy siak, temat gruby!

  10. Rafał pisze:

    Sami piszemy sobie bloga sami. Raczej nie inwestujemy w Google ADS, a wejścia są. Po prostu wyczerpujemy dane tematy i artykuły są pomocne realnym użytkownikom i to przynosi efekt.

  11. Piotr pisze:

    U nas bloga zlecilismy profesjonalnemu copywriterowi i sprawdza się. Wiele osób odwiedza właśnie materiały blogowe, a w następstwie część z osób jest zainteresowana naszymi usługami. Tak więc z doświadczenia uważam, że był to strzał w „10”.

  12. Krystyna pisze:

    Firma, której zleciliśmy stworzenie strony od razu zaproponowała, abyśmy raz na tydzień zlecili lub sami publikowali wpis blogowy. Wyniki są na razie w miarę satysfakcjonujące. Zobaczymy co będzie dalej.

    1. Artur Pajkert pisze:

      Zdecydowanie polecam raczej samodzielne pisanie albo mocną analizę wpisów zleconych na zewnątrz. Prawdziwie wartościowe treści – a tylko takie mają sens – muszą opierać się o wiedzę ekspercką z danej dziedziny. Jeśli mogę coś zasugerować, to od liczby / regularności wpisów moim zdaniem ważniejsza jest ich jakość, choć oczywiście jednocześnie – jej mierzenie stanowi wyzwanie. Trzymamy kciuki, powodzenia!

  13. Blog na stronach to normalka, ale warto też zadbać o swoje PBNy! Dzięki za możliwość linkbuildingu na cyberfolks, szkoda, że nofollow ugc 🙁

    1. Artur Pajkert pisze:

      Ale przecież mówią, że nofollow też się liczą, choć ich wpływ jest naturalnie niższy.

  14. Rafal pisze:

    Teksty na blog firmowy najlepiej pisac samemu… zlecajac je na zewnątrz dużo się traci, bo nikt tak nie napisze jak my sami. Kolejna sprawa ze albo zapłaci się naprawdę dużo za teksty albo blog firmowy stanie się zwykłym preclem.

  15. asmedio pisze:

    Obecnie konta w Social Mediach trochę zastępują takie tradycyjne blogi firmowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?