Nawet jeśli dobrze piszesz teksty z myślą o wyszukiwarkach internetowych, nie oznacza to, że Twoja strona na WordPressie automatycznie znajdzie dobre miejsce w wynikach wyszukiwania. Yoast SEO to wtyczka uznawana za jedną z najlepszych, wspierających pisanie z myślą o SEO. Nie musisz być ekspertem, żeby z niej korzystać. Wtyczka radykalnie ułatwia pisanie dobrego tekstu pod kątem wyników wyszukiwania. Zobacz, czy rzeczywiście ułatwi to Twoją pracę.
1 Instalacja i interfejs
Wtyczkę pobierzesz prosto z bazy WordPressa. Po jej aktywacji w kokpicie zobaczysz nową pozycję: SEO. Klikając ją, trafisz do panelu ustawień wtyczki, podzielonej na sześć zakładek. Pamiętaj aby zmiany w każdej z nich zatwierdzić klikając przycisk Zapisz zmiany.Kokpit
To główna zakładka, na której wtyczka wyświetli użyteczne informacje: o problemach, które negatywnie wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce oraz o ulepszeniach, które można za jej pomocą zrobić (na początku proponuje skonfigurowanie wtyczki i podłączenie jej do Google Search Console (ewentualnie również Google Analytics).
Ogólne
Najważniejszy w tej sekcji jest kreator konfiguracji krok-po-kroku (installation wizard), a jeśli coś pójdzie źle, przycisk resetowania (Przywróć ustawienia domyślne). Jak widzisz, obecnie Yoast jest jedynie częściowo spolszczony, napisy polskie i angielskie się przeplatają.
Features
Tutaj można włączyć zaawansowane ustawienia dla poszczególnych opcji wtyczki (domyślnie są wyłączone), integrację z serwisem OnPage, który sprawdza, czy strona jest poprawnie indeksowana przez wyszukiwarki, oraz pasek administratora Yoasta, zawierający m.in. linki do dodatkowych narzędzi (domyślnie włączony).
Twoje dane
W tej zakładce można zarządzać nazwą witryny przedstawianą Google, podać jej możliwą nazwę alternatywną, a także określić, czy strona jest firmowa czy prywatna. Pozwoli to Google lepiej umieścić twoją stronę w Grafie Wiedzy Google.
Narzędzia dla webmasterów
Jeśli korzystasz z narzędzi webmasterskich Google, Binga lub rosyjskiej wyszukiwarki Yandex, tutaj możesz wpisać ich kody, aby zapewnić zweryfikować swoją stronę (to pozwala połączyć stronę z narzędziami).
Bezpieczeństwo
Domyślnie dostęp do niektórych zaawansowanych ustawień jest wyłączony, to m.in. możliwość oznaczenia niektórych wpisów tak, by nie były indeksowane, czy ustawienia tzw. adresu kanoniczego.
2 Kreator Konfiguracji
Ostatnie wersje Yoasta bardzo przyspieszyły proces konfiguracji. Teraz wszystko zrobisz w 10 krokach:1. Powitanie: tu możesz zapisać się do newslettera wtyczki, podając imię i email.
2. Środowisko: wybierz typ witryny. Do wyboru są produkcyjna (czyli strona na żywo, widoczna dla użytkowników), testowa (kopia strony na serwerze testowym), deweloperska (lokalnie uruchomiona strona do prac programistycznych). Zazwyczaj powinieneś wybrać produkcyjna.
3. Typ strony. Tu określasz, jakiego rodzaju stronę prowadzisz. Kolejno mamy: zwykłą stronę z wpisami (blog), sklep internetowy, serwis newsowy, małą stronę firmową, innego rodzaju stronę firmową, innego rodzaju stronę prywatną.
4. Strona firmowa czy prywatna? W tym kroku określisz dla Grafu Wiedzy Google, jak mają być obsługiwane metadane witryny. Wybór jest prosty: firma albo osoba prywatna. Wybierając firmę, podajesz jej nazwę i logo. Wybierając osobę wystarczy podać imię i nazwisko.
5. Profile społecznościowe: tutaj szybko połączysz stronę z profilami w sieciach społecznościowych, tak by wyszukiwarki kojarzyły je ze sobą. Obsługiwane są Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, MySpace, Pinterest, YouTube i Google+.
6. Widoczność wpisów, czyli jak Google będzie widziało wpisy danych typów (czy ma je indeksować). W ten sposób możesz np. pozwolić na indeksowanie wpisów i stron, a ukryć media (tak by nikt nie znajdował np. przez wyszukiwarkę twoich zdjęć i ich nie podbierał).
7. Autorzy. Czy kiedykolwiek strona będzie miała więcej niż jednego autora?
8. Google Search Console – tu jednym kliknięciem pobierzesz kodu uwierzytelniający Google i uwierzytelnisz się w tej usłudze. Dane z Search Console zostaną pobrane do WordPressa, będzie można tu zobaczyć błędy w indeksowaniu witryny, podzielone na desktop, smartfon i zwykły telefon.
9. Ustawienia tytułu, czyli nie tylko nazwa witryny. Tutaj możesz zmienić nazwę swojej strony, jaka będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania, możesz też wybrać znak, jaki będzie rozdzielał tę nazwę od tytułu wpisu.
10. To już wszystko, co konieczne, teraz pozostaje zacząć pisać właściwe treści – i odpowiednio uzupełniać Metaboksa.
Polecane dla Ciebie
Wersje WordPress w Polsce w lutym 2022
Wersja WordPress to jeden z elementów większego, cyklicznego badania. Jako jeden z wiodących operatorów hostingu stale monitorujemy ponad półtora miliona […]
Wersje WordPress w Polsce w listopadzie 2022
Wersja WordPress to jeden z elementów większego, cyklicznego badania. Jako jeden z wiodących operatorów hostingu stale monitorujemy ponad dwa miliony […]
Wersje WordPress w Polsce w maju 2022
Wersja WordPress to jeden z elementów większego, cyklicznego badania. Jako jeden z wiodących operatorów hostingu stale monitorujemy ponad dwa miliony […]
Szukasz dalej?