Dłuższe formy piśmiennicze wykorzystywane na blogach firmowych, czy serwisach ogólnotematycznych są szczególnie cenione przez czytelników. To właśnie dzięki nim odbiorcy pragną powracać na określonego bloga, a udostępniając je w mediach społecznościowych, zwiększają ruch na Twojej stronie. Dziś podpowiemy, jakie są współczesne rodzaje treści stosowanych w content marketinguContent marketing, to inaczej marketing treści. Jest opracowaną strategią marketingową, wykorzystującą takie narzędzia jak: filmy, tekst, grafika, materiały dźwiękowe mające na celu utrzymać relację marka-klient. Celem content marketingu jest skłonienie ludzi, aby poprzez przeczytanie tekstu, obejrzenie materiału, kojarzyli naszą markę, a w konsekwencji stali się lojalnymi klientami marki. Działania content marketingowe ukierunkowywane są na konkretne grupy odbiorców. Poprzez dostarczanie wartościowych treści, zgodnie z potrzebami i charakterystyką osób zainteresowanych Twoim produktem...Czym jest Content marketing? oraz jak pisać teksty, by odbiorcy nie mogli doczekać się kolejnych. Content marketing, czyli marketing treści jest realizowaniu celów poprzez przez publikowanie wartościowych, atrakcyjnych treści, skierowanych do konkretnej grupy osób. Celem marketingu treści jest nie tylko sprzedaż, ale także budowanie długofalowych relacji oraz tworzenie społeczności wokół produktów lub usług.


1 Po co content marketing?

Najbardziej istotne cele, które przyświecają firmom, decydującym się na rozpoczęcie działań content marketingowych to:

* zwiększenie świadomości marki,
* generowanie leadów,
* budowanie wizerunku marki,
* angażowanie klientów,
* utrzymanie lojalności klientów,
* zwiększenie ruchu na stronie,
* zwiększenie sprzedaży.

2 Content marketing – co może zainteresować Twojego klienta?

Content marketing to nie tylko pisanie artykułów. Formami przekazów content marketingowych mogą być również: webinaria, video, podcasty, infografiki, poradniki, wywiady, recenzje czy raporty.
Jeśli chcesz wzbogacić swoje działania marketingowe zastanów się jakie treści mogą zainteresować Twojego potencjalnego klienta, co będzie dla niego najbardziej wartościowe, co chciałby przeczytać czy obejrzeć. Pamiętaj że im więcej wejść zainteresowanych tym wyższą pozycję strony możesz zdobyć.

Taka wiedza pozwoli Ci dobrać skuteczne metody, dzięki którym precyzyjnie dotrzesz do tych osób, na których najbardziej Ci zależy.

Jedynym sposobem na odniesienie sukcesu w content marketingu jest sprawienie, by odbiorca powiedział: to zostało napisane specjalnie dla mnie.

Jamie Turner

3 Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie, pisane przez znawców danej branży, dostarczają rzetelnych, fachowych informacji. To właśnie artykuły ekspercie są najczęściej udostępniane poprzez kanały portali społecznościowych.

Twój content musi być dobry. Zawsze rekomenduję markom identyfikowanie się z tym, co chcą mówić (tematy komunikacji powinny dotyczyć ich marki) i dokładanie starań, by tworzyć wartościowy content wokół tych tematów. Ostatnim składnikiem jest różnorodność. Ludzie (i wyszukiwarki) nagradzają te marki, które przekazują wartość na wiele sposobów. Więc pomyśl o artykułach opartych na tekście, filmach, prezentacjach w SlideSahre, statystykach i wszystkie te sposoby udostępnij w sieci, mediach społecznościowych i w wersji mobilnej by zyskać popularność marki.

Michel Brenner, dyrektor strategiczny NewsCred i laureat nagród Forbesa dla 40 najlepszych marketerów w social media

Uwaga: takie treści powinny być merytoryczne i konkretne. Tutaj nie ma miejsca na przysłowiowe lanie wody.

4 Poradniki

Poradniki to rzeczowe artykuły, których treść powiązana jest z produktami lub usługami, jakie oferuje Twoja firma. Takie teksty powinny zawierać przydatne porady dla kupujących, informacje na temat sposobów użytkowania produktów czy zasad ich działania.

5 Blogi firmowe

Blogi firmowe stworzone jako podstrona lub niezależna strona internetowa będą dla Twoich klientów źródłem istotnej wiedzy. Blogi firmowe budują także świadomość marki, a ich prowadzenie jest znacznie mniej kosztowne niż standardowe kampanie marketingowe on-line.
Blog skutecznie zatrzyma klientów na stronie oraz – dzięki użyciu słów kluczowych i wewnętrznego linkowania w treści wpisów – przyczyni się do lepszej pozycji strony w Google.

6 Webinarium

Webinarium to forma transmisji na żywo przez internet. Webinarium możesz przeprowadzić korzystając z bezpłatnych narzędzi dostępnych online. Taki sposób interakcji z odbiorcami pozwala na bezpośredni kontakt z ekspertem i skrócenie dystansu pomiędzy klientem, a dostawcą usług.
Poniżej kilka narzędzi, z których możesz skorzystać:

Źródło: https://www.gotomeeting.com/webinar

Źródło: https://www.anymeeting.com/

Źródło: https://freshmail.pl/blog/jak-przygotowac-webinarium-p2/

7 Content marketing a pozycjonowanie

Każdy copywriter i seoSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? copywriter wie, że przyjazna dla czytelnika treść to nie wszystko. Równie ważne są pewne zasady, które wpływają na pozycjonowanie treści, podwyższając ich pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.

O jakich zasadach mowa?

Unikalność

Tekst powinien być unikalny. W żadnym wypadku nie może być kopią innych artykułów znalezionych w internecie. Unikalność tekstów możesz sprawdzić na http://www.copyscape.com/.

Źródło: http://www.copyscape.com/

Naturalność

Jeśli używasz w tekście słów kluczowych zadbaj o to, by treść nie była nimi przesycona. Tekst ma wyglądać przede wszystkim naturalnie.

Przejrzystość

Przyjazny dla czytelnika artykuł to artykuł przejrzysty i czytelny. Pisząc tekst zadbaj o podział na (możliwie jak najkrótsze) akapity. Nad każdym z nich umieść nagłówek, Nagłówek podpowie odbiorcy co znajduje się w treści akapitu, sprawiając jednocześnie, że Google bardziej polubi Twój artykuł.
Nie zapominaj o wypunktowaniach i materiałach dodatkowych – screenach, wykresach czy zdjęciach. Dzięki nim tekst będzie naprawdę „żywy”.

Wg Content Marketing Institute – aż 88% marketerów w Wielkiej Brytanii w swoich działaniach stosuje marketing treści. Jak się okazuje, takie działania są nie tylko tańsze, ale również znacznie efektywniejsze. Średnia cena pozyskania leada za pomocą content marketingu jest 41% niższa niż przy pomocy tradycyjnych działań marketingowych!

Bądź skuteczny, pisz dobrze, trafiaj do swoich potencjalnych użytkowników. Szukaj dobrych i bezpiecznych rozwiązań, a także korzystaj z dobrych ofert.

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014