Jeśli chcesz przywiązać użytkowników do treści, które publikujesz, nie zdawaj się na przypadek. Oprócz regularnego zamieszczania interesujących i angażujących wpisów, przyda się odrobina różnorodności, a wszystko to w ramach realizacji strategii content marketingowej. Jak ją zaplanować i o czym pamiętać, tworząc serwis contentowy?
1 Czym jest marketing treści?
O tym, jak wiele zmienił internet w marketingu, świadczy najlepiej zmiana nastawienia do klienta. Przeciętny użytkownik sieci nie lubi przekazu nachalnego, bazującego na automatycznym przeniesieniu do internetu haseł, filmów i obrazów z zewnętrznych banerów reklamowych. Najlepszym tego przykładem jest popularność na naszym podwórku programów do blokowania reklam typu AdBlock – inwazyjnym reklamom „nie” w 2016 r. powiedziało 7 mln polskich użytkowników sieci, procentowo najwięcej na świecie. Nie tędy wiedzie więc droga marketingu do internautów.
Jednym
ze sposobów dotarcia do rzesz użytkowników internetu jest marketing
treści. Ta specyficzna forma reklamy ma za zadanie zaprezentowanie
takich treści, których użytkownicy szukają, i takie przedstawienie
zawartości strony serwisu contentowego, który swoją atrakcyjnością
zainteresuje potencjalnego klienta i przywiąże go do siebie, czyli
sprawi, że ten będzie częstym gościem na stronie. Sama marka
prezentowana jest nienachalnie, wręcz jest jedynie wzmiankowana, za to
arsenał form, w jakich ubrana jest treść, jest imponujący.
2 Co może zawierać serwis contentowy?
Treść to słowo, które automatycznie kojarzy się z pisanym tekstem, a ten może przybierać różne formy, od skrótowej znacznie rozbudowanej:
- News
- Opis produktu
- Recenzja
- Wpis na blogu
- Artykuł poradnikowy
- Artykuł ekspercki
- Long form
- E-book
Im bardziej atrakcyjnie zostanie przedstawiona treść, tym większą ma szansę zostać wypromowana przez samych użytkowników, dlatego tak ważną kwestią jest zaangażowanie. Różne rodzaje treści mają jeden cel – rozbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów i sprawić, że staną się oni częstymi gośćmi serwisu contentowego. W tym celu tworzone są quizy i konkursy, a o aktualnościach na witrynie poinformuje wysyłany do klientów newsletter.
Treść przybiera również formy dalekie od ciągu znaków układających się w kolejne akapity, oto ich poszczególne odmiany:
- infografika,
- video,
- vlog,
- prezentacja,
- grafiki i zdjęcia,
- wykres,
- mapa.
3 Content is King, ale jak to działa w praktyce?
Hasło
stworzone przez Billa Gatesa w jednym z artykułów napisanych w 1996
roku stało się na tyle nośne, że wciąż dobrze tłumaczy wzrastające
zainteresowanie content marketingiem. Pojawia się jednak pytanie: jak to
działa w praktyce? Oto 3 przykłady zastosowania strategii content
marketingowej:
1. Allegro.pl
Najpopularniejszy w
Polsce serwis aukcyjny zmienia się z upływem czasu i chociaż wciąż
proponuje użytkownikom produkty do licytowania i kupienia, każda z
głównych kategorii (Elektronika, Kultura i rozrywka, Dom i zdrowie etc.)
wzbogacana jest artykułami poradnikowymi. Oto przykład contentu
towarzyszącego działowi Moda i uroda:

2. Domzpomyslem.pl
Serwis towarzyszący marketowi budowlanemu Leroy Merlin to przykład na rozbudowaną bazę aktualnych (stosownie do pory roku) i inspirujących treści, wśród których znajdziemy między innymi:
blog, porady, filmy, a także – co zrozumiałe – sklep internetowy, w którym możesz nabyć konkretne produkty:

3. Ibum.pl
Popularne lekarstwo dla dzieci to zaledwie punkt wyjścia do wytworzenia
treści o specyfice parentingowej. Znajdziemy tutaj między innymi:
infografiki, listy do redakcji, quizy, newsy, artykuły poradnikowe i
wywiady z ekspertami:

4 Wartościowy content marketing to nie tylko treści!
Na powyżej przedstawione przykłady pracowało wiele osób, a każda z nich realizowała swoją część przyjętej strategii content marketingowej. I właśnie obecność strategii, pomysłu, jest niezbędna, by osiągnąć zamierzone cele. Co więcej, nawet wartościowe i angażujące treści pozostaną nieznane dużej ilości użytkowników, jeśli nie zostaną odpowiednio wypromowane, a nawet niezauważone na samej stronie, jeśli nie będzie ona intuicyjna, czytelna i wyposażona w precyzyjnie rozmieszczone odnośniki i miejsca do nawigowania na rozbudowanej treściowo witrynie. Oczywiste jest również, że przyjazne, skrojone pod potrzeby użytkowników treści powinny być unikalne i niepowielane z innych miejsc w internecie.
Jeśli wiesz już, czym jest CM i w jaki sposób zaangażować przyszłych klientów wartościowymi dla nich treściami, zwróć uwagę nie tylko na jakość wykorzystanych informacji, grafik, filmów i porad, ale również na niezbędny do zaprezentowania całości Twoich dokonań hosting.
Polecane dla Ciebie
Wszystkie tajemnice edytora wpisów w WordPressie
Tekst dobrze sformatowany wygląda lepiej, zatrzymując czytającego na dłużej. Czy wiesz, że publikując treści w WordPressie możesz edytować wpisy tak, […]
User Experience: rola microcopy w E-commerce
Czy zamiana jednego słowa w interfejsie sklepu może zwiększyć konwersję o 45%? Tak! W jednym ze sklepów internetowych, wbrew przewidywaniom […]
Jak spokojnie pić kawę nawet gdy wtyczki WordPress’a sypią błędami?
Wtyczki to dodatkowe oprogramowanie, które możesz uruchomić na swojej stronie z WordPressem, by rozszerzyć jej funkcjonalność. Są one najważniejszym powodem, […]
Szukasz dalej?