Jeśli chcesz przywiązać użytkowników do treści, które publikujesz, nie zdawaj się na przypadek. Oprócz regularnego zamieszczania interesujących i angażujących wpisów, przyda się odrobina różnorodności, a wszystko to w ramach realizacji strategii content marketingowej. Jak ją zaplanować i o czym pamiętać, tworząc serwis contentowy?
1 Czym jest marketing treści?
O
tym, jak wiele zmienił internet w marketingu, świadczy najlepiej zmiana
nastawienia do klienta. Przeciętny użytkownik sieci nie lubi przekazu
nachalnego, bazującego na automatycznym przeniesieniu do internetu
haseł, filmów i obrazów z zewnętrznych banerów reklamowych. Najlepszym
tego przykładem jest popularność na naszym podwórku programów do
blokowania reklam typu AdBlock – inwazyjnym reklamom „nie” w 2016 r.
powiedziało 7 mln polskich użytkowników sieci, procentowo najwięcej na
świecie. Nie tędy wiedzie więc droga marketingu do internautów.
Jednym ze sposobów dotarcia do rzesz użytkowników internetu jest marketing treści. Ta specyficzna forma reklamy ma za zadanie zaprezentowanie takich treści, których użytkownicy szukają, i takie przedstawienie zawartości strony serwisu contentowego, który swoją atrakcyjnością zainteresuje potencjalnego klienta i przywiąże go do siebie, czyli sprawi, że ten będzie częstym gościem na stronie. Sama marka prezentowana jest nienachalnie, wręcz jest jedynie wzmiankowana, za to arsenał form, w jakich ubrana jest treść, jest imponujący.
2 Co może zawierać serwis contentowy?
Treść to słowo, które automatycznie kojarzy się z pisanym tekstem, a ten może przybierać różne formy, od skrótowej znacznie rozbudowanej:
- News
- Opis produktu
- Recenzja
- Wpis na blogu
- Artykuł poradnikowy
- Artykuł ekspercki
- Long form
- E-book
Im bardziej atrakcyjnie zostanie przedstawiona treść, tym większą ma szansę zostać wypromowana przez samych użytkowników, dlatego tak ważną kwestią jest zaangażowanie. Różne rodzaje treści mają jeden cel – rozbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów i sprawić, że staną się oni częstymi gośćmi serwisu contentowego. W tym celu tworzone są quizy i konkursy, a o aktualnościach na witrynie poinformuje wysyłany do klientów newsletter.
Treść przybiera również formy dalekie od ciągu znaków układających się w kolejne akapity, oto ich poszczególne odmiany:
- infografika,
- video,
- vlog,
- prezentacja,
- grafiki i zdjęcia,
- wykres,
- mapa.
3 Content is King, ale jak to działa w praktyce?
Hasło stworzone przez Billa Gatesa w jednym z artykułów napisanych w 1996 roku stało się na tyle nośne, że wciąż dobrze tłumaczy wzrastające zainteresowanie content marketingiem. Pojawia się jednak pytanie: jak to działa w praktyce? Oto 3 przykłady zastosowania strategii content marketingowej:
1. Allegro.pl
Najpopularniejszy w Polsce serwis aukcyjny zmienia się z upływem czasu i chociaż wciąż proponuje użytkownikom produkty do licytowania i kupienia, każda z głównych kategorii (Elektronika, Kultura i rozrywka, Dom i zdrowie etc.) wzbogacana jest artykułami poradnikowymi. Oto przykład contentu towarzyszącego działowi Moda i uroda:

2. Domzpomyslem.pl
Serwis towarzyszący marketowi budowlanemu Leroy Merlin to przykład na rozbudowaną bazę aktualnych (stosownie do pory roku) i inspirujących treści, wśród których znajdziemy między innymi:
blog, porady, filmy, a także – co zrozumiałe – sklep internetowy, w którym możesz nabyć konkretne produkty:

3. Ibum.pl
Popularne lekarstwo dla dzieci to zaledwie punkt wyjścia do wytworzenia
treści o specyfice parentingowej. Znajdziemy tutaj między innymi:
infografiki, listy do redakcji, quizy, newsy, artykuły poradnikowe i
wywiady z ekspertami:

4 Wartościowy content marketing to nie tylko treści!
Na
powyżej przedstawione przykłady pracowało wiele osób, a każda z nich
realizowała swoją część przyjętej strategii content marketingowej. I
właśnie obecność strategii, pomysłu, jest niezbędna, by osiągnąć
zamierzone cele. Co więcej, nawet wartościowe i angażujące treści
pozostaną nieznane dużej ilości użytkowników, jeśli nie zostaną
odpowiednio wypromowane, a nawet niezauważone na samej stronie, jeśli
nie będzie ona intuicyjna, czytelna i wyposażona w precyzyjnie
rozmieszczone odnośniki i miejsca do nawigowania na rozbudowanej
treściowo witrynie. Oczywiste jest również, że przyjazne, skrojone pod
potrzeby użytkowników treści powinny być unikalne i niepowielane z
innych miejsc w internecie.
Jeśli wiesz już, czym jest CM i w jaki sposób zaangażować przyszłych klientów wartościowymi dla nich treściami, zwróć uwagę nie tylko na jakość wykorzystanych informacji, grafik, filmów i porad, ale również na niezbędny do zaprezentowania całości Twoich dokonań hosting.
Polecane dla Ciebie
3 kroki do lepszej wydajności na hostingu WordPress
Jak w 3 prostych krokach skonfigurować swoją usługę pod kątem lepszej wydajności WordPress? Oto proste kroki do zrobienia od razu.
Przekierowania – wszystko co powinieneś o nich wiedzieć
Przekierowanie jest skutecznym sposobem na przeniesienie użytkownika a także robotów wyszukiwarek na inny adres URL niż ten, który wpisali. Jeśli […]
Mouseflow VS HotJar vs crazyEgg – mapy ciepła.
Mapy ciepła przedstawiają nam obszary naszej strony internetowej, które budzą największe zainteresowanie użytkowników.
Szukasz dalej?