Dłuższe formy piśmiennicze wykorzystywane na blogach firmowych, czy serwisach ogólnotematycznych są szczególnie cenione przez czytelników. To właśnie dzięki nim odbiorcy pragną powracać na określonego bloga, a udostępniając je w mediach społecznościowych, zwiększają ruch na Twojej stronie. Dziś podpowiemy, jakie są współczesne rodzaje treści stosowanych w content marketingu oraz jak pisać teksty, by odbiorcy nie mogli doczekać się kolejnych. Content marketing, czyli marketing treści jest realizowaniu celów poprzez przez publikowanie wartościowych, atrakcyjnych treści, skierowanych do konkretnej grupy osób. Celem marketingu treści jest nie tylko sprzedaż, ale także budowanie długofalowych relacji oraz tworzenie społeczności wokół produktów lub usług.


1 Po co content marketing?

Najbardziej istotne cele, które przyświecają firmom, decydującym się na rozpoczęcie działań content marketingowych to:

* zwiększenie świadomości marki,
* generowanie leadów,
* budowanie wizerunku marki,
* angażowanie klientów,
* utrzymanie lojalności klientów,
* zwiększenie ruchu na stronie,
* zwiększenie sprzedaży.

2 Content marketing – co może zainteresować Twojego klienta?

Content marketing to nie tylko pisanie artykułów. Formami przekazów content marketingowych mogą być również: webinaria, video, podcasty, infografiki, poradniki, wywiady, recenzje czy raporty.
Jeśli chcesz wzbogacić swoje działania marketingowe zastanów się jakie treści mogą zainteresować Twojego potencjalnego klienta, co będzie dla niego najbardziej wartościowe, co chciałby przeczytać czy obejrzeć. Pamiętaj że im więcej wejść zainteresowanych tym wyższą pozycję strony możesz zdobyć.

Taka wiedza pozwoli Ci dobrać skuteczne metody, dzięki którym precyzyjnie dotrzesz do tych osób, na których najbardziej Ci zależy.

Jedynym sposobem na odniesienie sukcesu w content marketingu jest sprawienie, by odbiorca powiedział: to zostało napisane specjalnie dla mnie.

Jamie Turner

3 Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie, pisane przez znawców danej branży, dostarczają rzetelnych, fachowych informacji. To właśnie artykuły ekspercie są najczęściej udostępniane poprzez kanały portali społecznościowych.

Twój content musi być dobry. Zawsze rekomenduję markom identyfikowanie się z tym, co chcą mówić (tematy komunikacji powinny dotyczyć ich marki) i dokładanie starań, by tworzyć wartościowy content wokół tych tematów. Ostatnim składnikiem jest różnorodność. Ludzie (i wyszukiwarki) nagradzają te marki, które przekazują wartość na wiele sposobów. Więc pomyśl o artykułach opartych na tekście, filmach, prezentacjach w SlideSahre, statystykach i wszystkie te sposoby udostępnij w sieci, mediach społecznościowych i w wersji mobilnej by zyskać popularność marki.

Michel Brenner, dyrektor strategiczny NewsCred i laureat nagród Forbesa dla 40 najlepszych marketerów w social media

Uwaga: takie treści powinny być merytoryczne i konkretne. Tutaj nie ma miejsca na przysłowiowe lanie wody.

4 Poradniki

Poradniki to rzeczowe artykuły, których treść powiązana jest z produktami lub usługami, jakie oferuje Twoja firma. Takie teksty powinny zawierać przydatne porady dla kupujących, informacje na temat sposobów użytkowania produktów czy zasad ich działania.

5 Blogi firmowe

Blogi firmowe stworzone jako podstrona lub niezależna strona internetowa będą dla Twoich klientów źródłem istotnej wiedzy. Blogi firmowe budują także świadomość marki, a ich prowadzenie jest znacznie mniej kosztowne niż standardowe kampanie marketingowe on-line.
Blog skutecznie zatrzyma klientów na stronie oraz – dzięki użyciu słów kluczowych i wewnętrznego linkowania w treści wpisów – przyczyni się do lepszej pozycji strony w Google.

6 Webinarium

Webinarium to forma transmisji na żywo przez internet. Webinarium możesz przeprowadzić korzystając z bezpłatnych narzędzi dostępnych online. Taki sposób interakcji z odbiorcami pozwala na bezpośredni kontakt z ekspertem i skrócenie dystansu pomiędzy klientem, a dostawcą usług.
Poniżej kilka narzędzi, z których możesz skorzystać:

Źródło: https://www.gotomeeting.com/webinar

Źródło: https://www.anymeeting.com/

Źródło: https://freshmail.pl/blog/jak-przygotowac-webinarium-p2/

7 Content marketing a pozycjonowanie

Każdy copywriter i seo copywriter wie, że przyjazna dla czytelnika treść to nie wszystko. Równie ważne są pewne zasady, które wpływają na pozycjonowanie treści, podwyższając ich pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.

O jakich zasadach mowa?

Unikalność

Tekst powinien być unikalny. W żadnym wypadku nie może być kopią innych artykułów znalezionych w internecie. Unikalność tekstów możesz sprawdzić na http://www.copyscape.com/.

Źródło: http://www.copyscape.com/

Naturalność

Jeśli używasz w tekście słów kluczowych zadbaj o to, by treść nie była nimi przesycona. Tekst ma wyglądać przede wszystkim naturalnie.

Przejrzystość

Przyjazny dla czytelnika artykuł to artykuł przejrzysty i czytelny. Pisząc tekst zadbaj o podział na (możliwie jak najkrótsze) akapity. Nad każdym z nich umieść nagłówek, Nagłówek podpowie odbiorcy co znajduje się w treści akapitu, sprawiając jednocześnie, że Google bardziej polubi Twój artykuł.
Nie zapominaj o wypunktowaniach i materiałach dodatkowych – screenach, wykresach czy zdjęciach. Dzięki nim tekst będzie naprawdę „żywy”.

Wg Content Marketing Institute – aż 88% marketerów w Wielkiej Brytanii w swoich działaniach stosuje marketing treści. Jak się okazuje, takie działania są nie tylko tańsze, ale również znacznie efektywniejsze. Średnia cena pozyskania leada za pomocą content marketingu jest 41% niższa niż przy pomocy tradycyjnych działań marketingowych!

Bądź skuteczny, pisz dobrze, trafiaj do swoich potencjalnych użytkowników. Szukaj dobrych i bezpiecznych rozwiązań, a także korzystaj z dobrych ofert.

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?