Jeśli chcesz zatrzymać czytelnika na blogu lub stronie internetowej, zaoferuj mu interesującą i ciekawą treść. Pamiętaj, że poza zawartością, liczy się także oprawa. Dobry tekst powinien mieć czytelną strukturę, przyciągające uwagę elementy graficzne oraz wyraźnie zaznaczone nagłówki.

Chcesz wiedzieć, w jaki sposób tworzyć porywające czytelników artykuły? Podpowiadamy.

1. Nie pisz o niczym – liczy się wartość merytoryczna tekstu

Dobry tekst to przede wszystkim taki, który w sposób konkretny odpowiada na zapytania czytelników, posiada zbiór aktualnych danych oraz niezbędnych rozwiązań.

Jeśli czytelnik Twojego bloga chce wiedzieć jak założyć stronę internetową to oprócz początkowego wyboru domeny, powinien otrzymać od Ciebie przejrzyste, jasne i wyczerpujące wskazówki, które umożliwią mu samodzielne założenie własnego serwisu. Internauta otwiera Twojego bloga po to, aby uzyskać konkretną wiedzę, a nie zmarnować czas na czytanie treści, które nie pomogą mu w osiągnięciu tego, co zaplanował.

W poradnikach stosuj wyróżniania typu krok po kroku, wypunktowania oraz liczne wskazówki.

2. Pisz zrozumiałym językiem

Wyobraź sobie, że Twoją stronę odwiedza osoba, która chciałaby założyć stronę internetową albo na przykład sklep internetowy, jednak zupełnie nie wie od czego zacząć. Przeczyta Twój artykuł tylko wtedy, jeśli język tekstu będzie jasny i zrozumiały. Jak to osiągnąć? Wyobraź sobie, jakich informacji Ty potrzebowałbyś w takiej sytuacji, kiedyś również wykonywałeś coś pierwszy raz. Zadbaj, by szczególnie trudne etapy dotyczące np. instalacji, nie były opisane językiem opartym na zwrotach zbyt specjalistycznych.

Treści napisane bez wysiłku, czyta się bez przyjemności. The Economist

3. Zadbaj o tytuł – powinien być dokładnie o tym, o czym jest cały tekst

Myślisz, że treść jest ważniejsza niż tytuł? To tylko pozory. Przyciągający uwagę, chwytliwy tytuł Twojego artykułu sprawi, że zaintrygowany odbiorca będzie miał ochotę przeczytać więcej.
Dobry tytuł powinien być jednak nie tylko chwytliwy. Powinien również streszczać artykuł, dzięki czemu czytelnik będzie mógł poznać jego główną myśl, jeszcze zanim zacznie czytać.

Warto umieścić w tytule również słowa kluczowe, które podwyższą szanse artykułu na lepszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania.

Nie ma potrzeby, aby reklama wyglądała jak reklama. Jeżeli będzie wyglądać jak artykuł, przyciągnie około 50% więcej czytelników. David Ogilvy

4. Słowa kluczowe w tytule i treści artykułu

Nie da się ukryć, że ciężko zarabiać na blogu, nie mając czytelników. Aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców warto postarać się o wysoką pozycję strony w Google. Jak to zrobić? Umieszczając w tytule i treści artykułu słowa kluczowe.

Słowa kluczowe to wyrazy wpisywane do wyszukiwarki Google w celu odnalezienia konkretnych informacji, usług lub produktów.

Powtórzenie słów kluczowych z tytułu, w treści artykułu ułatwia pozycjonowanie. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z ich ilością. Słowa kluczowe powinny być umieszczone w naturalny sposób, a artykuł powinien być przede wszystkim użyteczny dla czytelnika.

5. Zadbaj o szatą graficzną

Wyobraź sobie, że masz przed sobą długi artykuł, napisany jednostajną czcionką. Zero zdjęć, zero grafiki, zero pogrubień i akapitów. Przy którym zdaniu powiesz stop i zdenerwowany opuścisz stronę internetową?
Każdy copywriter wie, że dobra treść to nie wszystko. Tekst powinien być przejrzysty i dobrze sformatowany.

Zwłaszcza w internetowych tekstach niezbędne jest używanie nagłówków, wypunktowań i pogrubień. Dzięki nagłówkom, będącym jednocześnie tytułami poszczególnych akapitów, czytelnik będzie mógł szybko ocenić, które fragmenty interesują go najbardziej i bez problemu odszuka kluczowe dla siebie informacje.

Pamiętaj, aby nagłówki zostały oznaczone w HTMLu znacznikami h2, h3 pomaga to robotom Google lepiej je zindeksować.

Wypunktowania będą szczególnie użyteczne podczas opisywania poszczególnych kroków procesu (np. zmiany szablonu WordPress) czy wyliczania walorów produktu lub usługi.
Aby podnieść atrakcyjność tekstu, warto urozmaicić go ciekawymi grafikami. Zdjęcia lub infografiki przyciągną uwagę zwłaszcza wzrokowców i sprawią, że cały wpis będzie lżejszy i bardziej przyjazny.

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?