Promowanie sklepu internetowego wiąże się ze sporymi kosztami, część działań można jednak wykonywać osobiście. Masz już sklep internetowy? Czas by dowiedzieli się o nim klienci. W tym artykule, podpowiemy w jakie działania warto inwestować firmowy budżet.

Stworzenie sklepu, posiadanie odpowiedniego oprogramowania, domeny i serwera czy uruchomienie sklepu niewiele Ci da bez odpowiednich działań promocyjnych. Oczywiście bez nich i tak zaczniesz zarabiać, ale dopóki nie będziesz aktywny i nie zaczniesz w prawidłowy sposób reklamować swojego e-sklepu, to z pewnością ruch na Twojej stronie będzie znikomy, a nawet żaden. Dlaczego? Bez odpowiedniej reklamy Twoi potencjalni klienci nie będą mieć pojęcia o istnieniu sklepu internetowego. Zaplanuj działania, ale najpierw skorzystaj z naszych podpowiedzi!

1. Pozycjonowanie sklepu pod wyszukiwarki

Aż 96,3% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Bycie w niej niewidocznym to skazanie swojego pomysłu biznesowego na porażkę. Jak wykorzystać potencjał wyszukiwarki? Po pierwsze – powinieneś zlecić profesjonaliście audyt swojego sklepu. Dzięki temu będziesz wiedział, co jest wykonane prawidłowo i ściąga roboty wyszukiwarki, a co powoduje, że nie chcą one jej uwzględniać. Następnie specjalista SEO przejdzie do optymalizacji Twojej strony. Poprawi strukturę sklepu tak, aby była ona przyjazna zarówno dla odwiedzających, jak i robotów wyszukiwarek. Przekonasz się, jak bardzo ważne są łatwe do zapamiętania i przyjazne adresy URLURL (Uniform Resource Locator) to standardowy format adresu internetowego, który pozwala na jednoznaczne określenie lokalizacji zasobu w sieci. Jest to kluczowy element, który umożliwia dostęp do stron internetowych, plików, obrazów i innych zasobów dostępnych online. URL jest powszechnie używany w przeglądarkach internetowych, aplikacjach i systemach zarządzania treścią. URL składa się z kilku elementów, które razem tworzą pełny adres. Najważniejsze z nich to: Protokół - Określa sposób komunikacji z serwerem. Najczęściej używanymi protokołami...Czym jest URL? oraz interesujące i solidnie przygotowane opisy produktów i kategorii.

2. Social media marketing

Kolejnym elementem, na który powinieneś zwrócić uwagę, jest marketing w social mediach. Portale społecznościowe stanowią dziś sporą część sieciowej aktywności wielu ludzi. Czerpiąc z informacji w nich zawartych, zdobywa się opinie dotyczące polityki, świata czy właśnie produktów. Stworzenie fanpage’a na Facebooku i zdobywanie fanów jest świetnym sposobem na pozyskanie klientów. Regularnie prowadzony i zapełniany wysokiej jakości treściami fanpage nie tylko spowoduje, że Twój sklep internetowy stanie się bardziej rozpoznawalny – to możliwość zdobycia  dobrego ruchu.

Oczywiście Facebook nie jest jedynym portalem społecznościowym. Niezłe wyniki pod względem marketingowym buduje również InstagramInstagram to platforma społecznościowa umożliwiająca dzielenie się zdjęciami, filmami oraz treściami wizualnymi, stworzona w 2010 roku i należąca obecnie do Meta (dawniej Facebook). Instagram szybko zyskał popularność dzięki intuicyjnemu interfejsowi i różnorodnym funkcjom, takim jak filtry do zdjęć, relacje (Insta story) oraz materiały wideo w formie reels. Jest jedną z najważniejszych platform dla marek, sklepów internetowych oraz influencerów, którzy wykorzystują Instagram do promowania produktów, komunikacji z klientami oraz budowania społeczności...Czym jest Instagram?, Twitter czy Pinterest.

3. Blog firmowy

Na wiele sposobów pomoże Ci również prowadzenie firmowego bloga . Przede wszystkim zbuduje bliższą relację między Tobą a potencjalnymi klientami, dzięki czemu będziesz mógł dopasować swoją ofertę w taki sposób, aby była bardziej atrakcyjna dla Twoich użytkowników. Oprócz tego, publikując wysokiej jakości artykuły specjalistyczne staniesz się ekspertem, profesjonalistą w danej branży, przez co klienci będą mieć do Ciebie większe zaufanie. Jest to również skuteczna strategia content marketingowa – ludzie czytający Twoje teksty zaczną się nimi dzielić, w wyniku czego zdobędziesz dodatkowe linki, Google zauważy też, że regularnie aktualizujesz swoją stronę i jest ona rozbudowywana, co wpłynie korzystnie na pozycjonowanie.

4. Buzz marketing

Marketing szeptany to kolejna z opcji, z której możesz skorzystać. Internauci wciąż poszukują odpowiedzi na dręczące ich pytania, a tymi dzielą się na forach.

Pamiętaj, twórz tylko tematyczne wątki, śledź całe tematy. Angażuj się w dyskusje. Nie bądź spamerem, bo społeczność szybko Cię rozpozna.

5. Porównywarki cen

Porównywarki cen jak ceneo.pl to świetne miejsce na promowanie się, szczególnie dla sklepów bez ugruntowanej pozycji. Porównywarki cieszą się popularnością i odwiedzają je miliony e-konsumentów. W Ceneo można także pochwalić się opinią o produkcie lub przeczytać co sądzą o nim inni, ale nie jest to jedyne miejsce w sieci, gdzie działa system rekomendacji. Inne, o podobnym działaniu to Opineo oraz  okazje.info. Systemy rekomendacji to potężne narzędzia marketingowe, budujące zaufanie i poczucie bezpieczeństwa potencjalnych klientów.

6. E-mail marketing

Nie bez powodu sklepy internetowe tworzą bazę klientów na podstawie ich adresów e-mail. To szybka i skuteczna metoda na dotarcie do Twojej grupy odbiorców. Możesz tworzyć taką bazę poprzez newsletter, zaproponuj im jednak coś w zamian za podanie swojego adresu, np. zniżkę na zakupy. Następnie informuj swoich klientów o promocjach, akcjach specjalnych – rób to regularnie, by klient był sukcesywnie zachęcany  do zakupu.

Promowanie marki nie jest procesem jednorazowym i tak naprawdę nigdy się nie kończy. Jeśli np. przestaniesz stronę optymalizować pod wyszukiwarki, to spadniesz w wynikach wyszukiwania, a jeśli zaprzestaniesz wstawiać posty na Facebooku, zainteresowanie fanów spadnie itd. Prowadząc reklamę e-sklepu, należy przede wszystkim pamiętać o trzech kwestiach – jakości treści i produktów oraz regularności. Zaprzestanie czynności marketingowych zahamuje wzrost sprzedaży, a klienci korzystający z Twojej oferty mogą o Tobie zapomnieć bez odpowiedniej stymulacji.

Mamy nadzieję, że artykuł Ci pomógł i skutecznie zareklamujesz swój e-sklep.

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014