Promowanie sklepu internetowego wiąże się ze sporymi kosztami, część działań można jednak wykonywać osobiście. Masz już sklep internetowy? Czas by dowiedzieli się o nim klienci. W tym artykule, podpowiemy w jakie działania warto inwestować firmowy budżet.
Stworzenie sklepu, posiadanie odpowiedniego oprogramowania, domeny i serwera czy uruchomienie sklepu niewiele Ci da bez odpowiednich działań promocyjnych. Oczywiście bez nich i tak zaczniesz zarabiać, ale dopóki nie będziesz aktywny i nie zaczniesz w prawidłowy sposób reklamować swojego e-sklepu, to z pewnością ruch na Twojej stronie będzie znikomy, a nawet żaden. Dlaczego? Bez odpowiedniej reklamy Twoi potencjalni klienci nie będą mieć pojęcia o istnieniu sklepu internetowego. Zaplanuj działania, ale najpierw skorzystaj z naszych podpowiedzi!
1. Pozycjonowanie sklepu pod wyszukiwarki
Aż 96,3% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Bycie w niej niewidocznym to skazanie swojego pomysłu biznesowego na porażkę. Jak wykorzystać potencjał wyszukiwarki? Po pierwsze – powinieneś zlecić profesjonaliście audyt swojego sklepu. Dzięki temu będziesz wiedział, co jest wykonane prawidłowo i ściąga roboty wyszukiwarki, a co powoduje, że nie chcą one jej uwzględniać. Następnie specjalista SEO przejdzie do optymalizacji Twojej strony. Poprawi strukturę sklepu tak, aby była ona przyjazna zarówno dla odwiedzających, jak i robotów wyszukiwarek. Przekonasz się, jak bardzo ważne są łatwe do zapamiętania i przyjazne adresy URL oraz interesujące i solidnie przygotowane opisy produktów i kategorii.
2. Social media marketing
Kolejnym elementem, na który powinieneś zwrócić uwagę, jest marketing w social mediach. Portale społecznościowe stanowią dziś sporą część sieciowej aktywności wielu ludzi. Czerpiąc z informacji w nich zawartych, zdobywa się opinie dotyczące polityki, świata czy właśnie produktów. Stworzenie fanpage’a na Facebooku i zdobywanie fanów jest świetnym sposobem na pozyskanie klientów. Regularnie prowadzony i zapełniany wysokiej jakości treściami fanpage nie tylko spowoduje, że Twój sklep internetowy stanie się bardziej rozpoznawalny – to możliwość zdobycia dobrego ruchu.
Oczywiście Facebook nie jest jedynym portalem społecznościowym. Niezłe wyniki pod względem marketingowym buduje również Instagram, Twitter czy Pinterest.
3. Blog firmowy
Na wiele sposobów pomoże Ci również prowadzenie firmowego bloga . Przede wszystkim zbuduje bliższą relację między Tobą a potencjalnymi klientami, dzięki czemu będziesz mógł dopasować swoją ofertę w taki sposób, aby była bardziej atrakcyjna dla Twoich użytkowników. Oprócz tego, publikując wysokiej jakości artykuły specjalistyczne staniesz się ekspertem, profesjonalistą w danej branży, przez co klienci będą mieć do Ciebie większe zaufanie. Jest to również skuteczna strategia content marketingowa – ludzie czytający Twoje teksty zaczną się nimi dzielić, w wyniku czego zdobędziesz dodatkowe linki, Google zauważy też, że regularnie aktualizujesz swoją stronę i jest ona rozbudowywana, co wpłynie korzystnie na pozycjonowanie.
4. Buzz marketing
Marketing szeptany to kolejna z opcji, z której możesz skorzystać. Internauci wciąż poszukują odpowiedzi na dręczące ich pytania, a tymi dzielą się na forach.
Pamiętaj, twórz tylko tematyczne wątki, śledź całe tematy. Angażuj się w dyskusje. Nie bądź spamerem, bo społeczność szybko Cię rozpozna.
5. Porównywarki cen
Porównywarki cen jak ceneo.pl to świetne miejsce na promowanie się, szczególnie dla sklepów bez ugruntowanej pozycji. Porównywarki cieszą się popularnością i odwiedzają je miliony e-konsumentów. W Ceneo można także pochwalić się opinią o produkcie lub przeczytać co sądzą o nim inni, ale nie jest to jedyne miejsce w sieci, gdzie działa system rekomendacji. Inne, o podobnym działaniu to Opineo oraz okazje.info. Systemy rekomendacji to potężne narzędzia marketingowe, budujące zaufanie i poczucie bezpieczeństwa potencjalnych klientów.
6. E-mail marketing
Nie bez powodu sklepy internetowe tworzą bazę klientów na podstawie ich adresów e-mail. To szybka i skuteczna metoda na dotarcie do Twojej grupy odbiorców. Możesz tworzyć taką bazę poprzez newsletter, zaproponuj im jednak coś w zamian za podanie swojego adresu, np. zniżkę na zakupy. Następnie informuj swoich klientów o promocjach, akcjach specjalnych – rób to regularnie, by klient był sukcesywnie zachęcany do zakupu.
Promowanie marki nie jest procesem jednorazowym i tak naprawdę nigdy się nie kończy. Jeśli np. przestaniesz stronę optymalizować pod wyszukiwarki, to spadniesz w wynikach wyszukiwania, a jeśli zaprzestaniesz wstawiać posty na Facebooku, zainteresowanie fanów spadnie itd. Prowadząc reklamę e-sklepu, należy przede wszystkim pamiętać o trzech kwestiach – jakości treści i produktów oraz regularności. Zaprzestanie czynności marketingowych zahamuje wzrost sprzedaży, a klienci korzystający z Twojej oferty mogą o Tobie zapomnieć bez odpowiedniej stymulacji.
Mamy nadzieję, że artykuł Ci pomógł i skutecznie zareklamujesz swój e-sklep.
Polecane dla Ciebie
Czy Yoast to dobra wtyczka do WordPress SEO? Część 2.
W drugiej części artykułu dochodzimy do tego, co chyba najbardziej ułatwia pisanie treści pod kątem SEO, czyli metaboksa z podpowiedziami […]
Automatyzacja e-commerce – 6 pomysłów.
Automatyzacja procesów w sprzedaży internetowej to coś, do czego dąży każdy przedsiębiorca. Dzięki niej łatwiej docieramy do klienta, szybciej wysyłamy paczki, personalizujemy przekazy reklamowe.
Czy Yoast to dobra wtyczka do WordPress SEO? Część 1.
Nawet jeśli dobrze piszesz teksty z myślą o wyszukiwarkach internetowych, nie oznacza to, że Twoja strona na WordPressie automatycznie znajdzie […]
Szukasz dalej?