semKRK #12 BIG. Grubo ponad 30 stopni gorąca, ponad 400 uczestników i wiedza o SEMSEM (Search Engine Marketing) to strategia marketingowa, która obejmuje płatne działania mające na celu promowanie strony internetowej poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania lub na innych platformach reklamowych. Głównym celem SEM jest zwiększenie widoczności i ruchu na stronie poprzez reklamę w wyszukiwarkach internetowych. SEM składa się głównie z płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach, które pozwalają na dotarcie do użytkowników w momencie, gdy szukają oni konkretnych produktów lub usług. W przeciwieństwie...Czym jest SEM? oraz SEO na najwyższym poziomie. Krzysztof Marzec i cała ekipa z DEVA Group po raz kolejny dowożą wydarzenie na najwyższym, światowym poziomie.

semKRK – miejsce

Tradycyjnie już edycja BIG odbyła się w krakowskiej Starej Zajezdni. Zderzenie tradycyjnej architektury i klimatu Kazimierza z tematyką konferencji dodatkowo podkreśliło, z jak innowacyjnymi tematami mamy do czynienia. Najnowsze poglądy na temat mechanizmów rankujących, sztuczna inteligencja i najnowocześniejsze na świecie wyspecjalizowane edytory contentu – o tym właśnie można było dowiedzieć się w czasie tego wydarzenia.

semKRK – termin

Mimo, że termin konferencji tym razem okazał się mało łaskawy – pomiędzy zakończeniem roku szkolnego, a Bożym Ciałem – okazało się, że frekwencja dopisała. Nic dziwnego, to przecież jedno z najważniejszych wydarzeń, którymi żyje digital-marketing nie tylko w Polsce, ale wręcz w Europie.

semKRK Awards

Tym razem w Starej Zajezdni w Krakowie uroczyście wręczono nagrody semKRK Awards. To prestiżowy konkurs, w którym takie podmioty, jak agencja seoSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO?, agencja sem, czy też po prostu – freelancer – mogą zaprezentować swoje osiągnięcia na polu prowadzenia kampanii SEO i SEM.

Miałem okazję być w gronie jurorów i po zapoznaniu się ze zgłoszonymi pracami muszę przyznać – poziom był bardzo wysoki, a niektóre projekty oparte o kampanie Google Ads prawdzie zaimponowały mi zarówno swoim rozmachem, jak i  - przede wszystkim – precyzyjnym targetowaniem i stosowaniem mechanizmów uczenia maszynowego do uzyskiwania najlepszych wyników.

semKRK Prezentacje

Tradycyjnie prezentacje na semKRK to najwyższy poziom. Mieliśmy okazję posłuchać prawdziwych sław.

Kaspar Szymański  (wcześniej członek zespołu Google Search Quality) - opowiedział m.in. o karaniu przez Google. Kaspar opowiedział o tym, że kary mogą by nakładane przez Google na całe domeny, podstrony, a nawet pojedyncze pliki HTMLHTML (Hypertext Markup Language) to podstawowy język znaczników stosowany do tworzenia stron internetowych. Jego głównym zadaniem jest strukturyzowanie i formatowanie treści na stronach WWW, co pozwala na ich wyświetlanie w przeglądarkach internetowych. HTML definiuje, jak poszczególne elementy strony, takie jak nagłówki, akapity, obrazy czy linki, mają być wyświetlane i pozycjonowane. Jak działa HTML? HTML działa poprzez użycie znaczników (tagów), które określają strukturę i wygląd treści na stronie. Na przykład, znacznik...Czym jest HTML?. Kary powodują, że strona może całkowicie zniknąć z wyników wyszukiwania. Kaspar zwrócił uwagę, że Google stosuje „ostrzeżenia”, ale tak naprawdę są to nie tyle ostrzeżenia, co informacja o już nałożonej karze. Jako najgorszą karę wskazał tę, którą Google nazywa „major spam problem”, co oznacza, że strona jest określona przez wyszukiwarkę, jako bardzo zła. Nawet jednak tak źle ocenioną stronę można jeszcze uratować, choć wymaga to wiele pracy.

Kara z Google. Jak ją usunąć?

[apla ikona="list" tytul="O usuwaniu kary z Google"] Moim zdaniem to wyjątkowo ciekawe wystąpienie. Nie ma możliwości, żeby formalnie zaskarżyć Google, że strona została usunięta z indeksu lub inaczej ukarana – są skazane na niepowodzenie. W toku usuwania kary bardzo ważne jest to, żeby skupić się wyłącznie na merytorycznym wskazaniu argumentów przemawiających za zdjęciem kary.

Wiele osób wnioskuje o usunięcie kary w ten sposób, że opisują swoją firmę i to, jakie ona ma straty kiedy nie ma jej w indeksie. Niektórzy powołują się na osobiste problemy, stan zdrowia itp. – prowadzi to jednak tylko do straty czasu.

Jedyny sposób do usunięcia kary to rzeczowe, merytoryczne odniesienie się do niej i wskazanie, co zostało naprawione na stronie. Najczęściej dotyczy to takich problemów, jak sztuczne linkowanie lub duplikaty treści. Należy dokładnie wskazać, jakie linki zostały usunięte i jakie działanie podjęte, aby strona mogła zostać ponownie rzeczowo oceniona.[/apla]

Kolejne wystąpienia z semKRK #12 BIG

Stefan Chochlac z BueWinston podzielił się swoimi przemyśleniami, dotyczącymi reklamowania e-commerce. Zwrócił uwagę na różne rodzaje produktów, dzieląc je na takie, których ludzie spontanicznie wyszukują w internecie precyzyjnie, podając nazwę i konfigurację, oraz te, które wyjątkowo rzadko są w ten sposób wyszukiwane.

Paweł Gontarek – opowiedział o zagadnieniach ważnych dla firm lokalnych i zwrócił uwagę na zagadnienia konkurowania globalnego w kontekście lokalnych mikrobiznesów.  Paweł wskazywał, że zagadnienia te dotyczą firm ogólnokrajowych, posiadających lokalne oddziały, a także – firm typowo lokalnych.

[apla ikona="list" tytul="Lokalne wyniki wyszukiwania"] Mówiąc o tego rodzaju zagadnieniach trzeba rozumieć, że wyniki wyszukiwania – zarówno te główne, jak i na mapach Google – zależą od wielu czynników. Należą do nich lokalizacja użytkownika, to czy jest zalogowany i znany wyszukiwarce, to z jakiego urządzenia dokonuje wyszukiwania oraz to, czy w szukanej frazie znalazła się nazwa miejscowości. Paweł proponuje, żeby każdy oddział firmowy miał własny profil w Google Moja FirmaGoogle Moja Firma (Google My Business) to darmowe narzędzie od Google, które pozwala firmom na łatwe zarządzanie swoją obecnością w wyszukiwarce i Mapach Google. Dzięki niemu przedsiębiorstwa mogą zarejestrować swoją lokalizację, udostępniać godziny otwarcia, dane kontaktowe oraz zdjęcia, co ułatwia klientom odnalezienie informacji o firmie. Jakie korzyści daje Google Moja Firma? Google Moja Firma jest kluczowym narzędziem dla każdej firmy, która chce zwiększyć swoją widoczność lokalną. Profil Google Moja Firma...Czym jest Google Moja Firma?. Jeden z pomysłów Pawła zakłada budowanie wiarygodnego i… fikcyjnego profilu w nieistniejącej lokalizacji – ten element jest wprawdzie kontrowersyjny, jednak dowodzi tego, że można wypadać dobrze w wynikach lokalnych nawet wówczas, jeśli realnie nie istniejemy w danej lokalizacji![/apla]

Martyna Zastrożna z Allegro, specjalistka w zakresie analizy ruchu internetowego, autorka takich publikacji, jak „Google AnalyticsGoogle Analytics to bezpłatne narzędzie analityczne oferowane przez Google, które umożliwia właścicielom witryn internetowych i aplikacji mobilnych monitorowanie i analizowanie ruchu na ich stronach. Pozwala ono zbierać różnorodne dane na temat użytkowników, takie jak liczba odwiedzin, źródła ruchu, demografia użytkowników, zachowania na stronie, konwersje i wiele innych. Te informacje są prezentowane w formie przejrzystych raportów i wykresów, co umożliwia łatwą interpretację danych i podejmowanie decyzji dotyczących strategii marketingowej, optymalizacji treści...Czym jest Google Analytics? dla marketingowców” i „Google Analytics w biznesie”, opowiadała o tym, kiedy Google Analytics może nas wprowadzić w błąd oraz jak wyciągać prawidłowe wnioski z informacji dostępnych w tym systemie.

Bartłomiej Kaczmarczyk – to jeden z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce specjalistów w zakresie testów A/B i właśnie testy A/BTesty A/B to metoda badawcza używana do porównywania dwóch wersji strony internetowej lub aplikacji w celu określenia, która z nich lepiej wypełnia wyznaczone kryteria sukcesu. Innymi słowy, to sposób na eksperymentowanie z dwoma wariantami elementu (A i B), by zobaczyć, który jest bardziej efektywny w osiąganiu ustalonych celów, takich jak zwiększenie wskaźnika konwersji, poprawa zaangażowania użytkownika czy zwiększenie liczby subskrypcji. Jak działają testy A/B? Testy A/B polegają na losowym przydzielaniu...Czym jest Testy A/B? stanowiły główny temat prezentacji Bartka.

Damian Sałkowski z Senuto – nikt chyba nie wątpłił, że Damian pojawi się na ten imprezie. Rok wcześniej zachwycił publiczność zagadnieniami związanymi z uczeniem maszynowym i bibliotece word2vec. W tym roku także wystąpienie Damiana i stoisko Senuto przyciągało dużo uwagi.

Artur Strzelecki zrobił świetną prezentację o rynkach międzynarodowych i wchodzeniu za granicę pod kątem seo i… zagadnień hostingowych oraz takuch niuansów, jak czas odpowiedzi serwera DNS na przykładzie usług CloudCloud, czyli chmura obliczeniowa, to technologia, która umożliwia przechowywanie i przetwarzanie danych na zewnętrznych serwerach dostępnych przez Internet. Dzięki temu użytkownicy mogą uzyskać dostęp do swoich plików i aplikacji z dowolnego miejsca na świecie, o ile mają dostęp do Internetu.  Jakie są główne zalety korzystania z chmury? Elastyczność: Chmura pozwala na dostosowanie zasobów w zależności od zapotrzebowania, co oznacza, że można je łatwo zwiększyć lub zmniejszyć, co jest szczególnie korzystne...Czym jest Cloud? Flare.

Paulina Wiktorska mówiła o BrandLift i kampaniach video.

Piotr Rudnicki podzielił się swoimi przemyśleniami na temat segmentacji, UXUX, czyli User Experience, to całościowe doświadczenie użytkownika podczas interakcji z produktem, usługą lub stroną internetową. Obejmuje to zarówno aspekty funkcjonalne, jak i emocjonalne związane z użytkowaniem danego rozwiązania, takie jak łatwość obsługi, intuicyjność, estetyka oraz zadowolenie z korzystania. UX kształtuje się poprzez projektowanie interfejsu i nawigacji w taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo i przyjemnie osiągnąć swoje cele. W praktyce oznacza to dostosowanie struktury, wyglądu oraz funkcjonalności strony lub...Czym jest UX? i analityki.

Cezary Glijer – człowiek-legenda, zachwycił nas efektami specjalnymi podczas swojej prezentacji na semKRK #9 Big Opowiedział o podejściu Google do zmian algorytmów. Cezary zwraca uwagę na konieczność rozróżnienia między zmianą algorytmu i karami. Cezary zwraca uwagę na wiarygodność wyników badań nad algorytmami Google wskazując, że najlepiej korzystać z wyników możliwie blisko źródła.

Łukasz Chwiszczuk – guru w dziedzinie reklam AdWords , certyfikowany trener Google, zachwycił publiczność swoimi wskazówkami na temat Google AdsGoogle Ads (dawniej znany jako Google AdWords) to platforma reklamowa firmy Google, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów Google, takich jak strony internetowe, aplikacje mobilne, czy platformy wideo. Jak działa Google Ads? Google Ads opiera się na modelu płatności za kliknięcie (PPC), co oznacza, że reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie kliknie na ich reklamę. Platforma...Czym jest Google Ads?.,a w tym roku opowiadał o prowadzeniu kampanii video na YouTube. Łukasz podzielił się kilkoma case studies - co ciekawe, jedna z kampanii, które pokazywał, była dziełem także naszego klienta hostingowego 🙂

Sławomir Czajkowski – opowiedział o nowym edytorze contentu, dostępnym w Surferze SEO...

Edytor SEO w Surfer.com

Musisz w tym punkcie zrozumieć, że nie mówimy o prostym edytorze, ale o potężnym narzędziu, które RADYKALNIE usprawnia tworzenie wysokojakościowej treści pod kątem SEO. Sławek zrobił świetle wprowadzenie i dał nam wszystkim ogromnie dużo inspiracji dotyczących tego, skąd czerpać pomysły i jak analizować frazy.

[apla ikona="list" tytul="Dlaczego ten edytor contentu jest wyjątkowy?"] Sławek Zwrócił uwagę na to, że podczas tworzenia contentu bardzo ważne są frazy, które możliwie szeroko pokryją zakres tematyczny, a także namierzenie fraz powiązanych tematycznie, które powinny znaleźć się w Twojej publikacji. Przykładowo, jeśli Twoją główną frazą ma być "dentysta + nazwa miasta" to analiza stron wyświetlanych po tym słowie wskazuje jasno, że na Twojej stornie powinny znaleźć się także takie frazy, jak "stomatologia estatyczna" czy "wykonywanie protez". Identyfikacja tych fraz jest zadaniem nietrywialnym, a dobry edytor może tu znacznie pomóc.[/apla]

IMHO to znakomite rozwiązanie i uważam, że prezentacja Sławka oraz Kaspara to dwa najciekawsze wystąpienia tej edycji semKRK 12 BIG.

semKRK i… hosting lepiej obsłużony!

Linuxpl.com oczywiście także miał swoje stoisko na tym wydarzeniu. Fantastycznie było spotkać zarówno właścicieli stron www, twórców, jak i – przede wszystkim – specjalistów SEM i SEO. Na naszym stoisku każdy zainteresowany mógł otrzymać specjalne warunki na hosting dla WordPressWordPress to najczęściej wybierany CMS na świecie. W oparciu o niego powstała niemal połowa istniejących stron internetowych. WordPress jest doceniany przez użytkowników ze względu na prostotę, intuicyjność i łatwość zarządzania. Ze względu na charakter open source, WordPress może być rozwijany i udoskonalany na potrzeby konkretnych, indywidualnych projektów. Jak zacząć korzystać z WordPressa? Aby rozpocząć przygodę z WordPressem, najpierw potrzebujesz hostingu dla WordPress. Hosting zapewnia miejsce na serwerze, gdzie będą przechowywane wszystkie pliki...Czym jest WordPress? i hosting dla PrestaShop, a także otrzymać bezpłatny egzemplarz ebooka Mindhacked oraz SiteBoosted.

Udało nam się także przeprowadzić kilka wywiadów, wśród naszych respondentów był m.in. Paweł Kozłowski, Paweł Kosmala, Piotr Kantorowski, Łukasz Migrura, Paweł Gontrek.

[apla ikona="list" tytul="semKRK z Linuxpl.com w liczbach"] Odebraliście od nas 40 egzemplarzy naszych publikacji premium – Mindhacked i SiteBoosted. Rozdaliśmy 400 kuponów rabatowych na hosting dla WordPress. Zadaliście łącznie 63 pytania, na które z przyjemnością odpowiedzieliśmy. Pomogliśmy też skonfigurować pocztę w 2 telefonach i podpowiedzieliśmy, co możecie zrobić lepiej na swoich stronach www.

Najdłuższa rozmowa, dotycząca uczenia maszynowego, reprezentacji treści na grafach - trwała blisko 2 godziny.[/apla]

Było świetnie – do zobaczenia na kolejnych edycjach!

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

7 odpowiedzi do "semKRK #12 BIG – relacja z konferencji"

  1. Paweł pisze:

    Zdecydowanie miło było zobaczyć tyle znajomych twarzy 🙂 Prezka Kaspara i Damiana + wizytówkowe machloje Pawła zdecydowanie na +.

    1. Artur Pajkert pisze:

      Cześć Paweł, Ciebie też było fantastycznie zobaczyć… i dzięki za wypowiedź do naszej kamery! 🙂

  2. Marcin Gać pisze:

    Świetne miejsce i atmosfera, mnóstwo meteorytyki oraz ludzi z branży do wymiany poglądów i kejsów.

  3. Anonim pisze:

    Stefan jest z BlueWinston, nie BueWindston 😉

    1. Tomasz Urbański pisze:

      Dzięki za uwagę. Literówka poprawiona ?

  4. Artur Pajkert pisze:

    I to kilka razy w roku, to obok Seo Festival chyba najlepsze miejsce w klimacie marketingu w wyszukiwarce.

  5. Zgred pisze:

    No za te „machloje” to masz więcej wodki do wypicia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014