Każdy użytkownik systemu reklamowego Google AdWords wie, jak ważnym elementem jest Wynik Jakości. To niezwykle istotny czynnik, wpływający na wysokości stawek za kliknięcie uzyskiwane w kampaniach linków sponsorowanych. Im niższy wynik jakości, tym opłaty za kliknięcie mogą być wyższe, a przy bardzo niskim wyniku (1-2) reklamy mogą w ogóle się nie wyświetlać. Wyświetlanie rozszerzeń reklamy jest również uzależnione od Wyniku jakości.


Kilka słów o QS

Kluczowy dla systemu reklamowego AdWords jest parametr Quality Score, czyli Wynik jakości. Może on mieć wartość od 1 do 10, a im wyższy wynik, tym taniej kupujemy kliknięcia. Lepsze wyniki jakości sprawiają, że tworzone przez Ciebie reklamy są lepiej oceniane, a tym samym mogą wygrywać z konkurentami, którzy mają dużo wyższe budżety.
Składowe, na podstawie których obliczany jest wynik jakości możesz znaleźć w zakładce słowa kluczowe w interfejsie Adwords. Po najechaniu na słowo, zobaczysz w dymku elementy, które wpływają na wartość QS – są to trafność reklamy, przewidywalna klikalność i wrażenie strony docelowej.

Trafność reklamy

Jest to sprawdzanie korelacji pomiędzy treścią wyświetlonych reklam, a wpisywanymi słowami kluczowymi. Aby upewnić się, że Twoja reklama będzie miała dużą trafność zdiagnozuj poprawność utworzonych grup reklam. Pamiętaj, że poszczególne grupy reklamGrupy reklam są częścią kampanii reklamowych w Google Ads. Każda grupa zawiera zestaw reklam, które są wyświetlane użytkownikom na podstawie określonych słów kluczowych. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz utworzyć grupę reklam skierowaną na słowa kluczowe związane z produktami, które oferujesz. Dlaczego warto korzystać z grup reklam? Korzystanie z grup reklam pozwala na lepsze zarządzanie kampaniami oraz precyzyjne kierowanie reklam do odpowiednich odbiorców. Dzięki temu można zwiększyć efektywność kampanii i...Czym jest Grupy reklam? powinny reklamować jedną cechę lub jeden produkt – jeśli tak nie jest, utwórz kolejne grupy. Poniżej znajdziesz przydatne porady, które pomogą Ci poprawić trafność reklam, dzięki którym możesz uzyskać lepszą pozycję strony.

  1. Użyj słowa kluczowego w nagłówku reklamy i/lub w treści reklamy.
  2. Wykorzystaj słowo kluczowe w domenie, na którą kierujesz kampanię (jeśli masz odpowiednią domenę generyczną)
  3. Zastosuj słowa kluczowe w wyświetlanym adresie url – po ukośniku.
  4. Skorzystaj z Keyword Insertion Tool – jest to przydatne narzędzie, dzięki któremu słowo użyte w zapytaniu zostanie umieszczone w treści reklamy lub w adresie URL.
  5. Wykorzystaj słowa w dopasowaniu ścisłym.

Przewidywalna klikalność

Czynnikiem bezpośrednio wpływającym na przewidywalną klikalność jest przede wszystkim atrakcyjność reklam. Warto zaznaczyć, że owa klikalność nie jest tym samym, co współczynnik klikalności, czyli CTRCTR (ang. Click-Through Rate) to wskaźnik, który mierzy efektywność kampanii reklamowych w internecie oraz skuteczność linków umieszczonych na stronach internetowych. Jest to procentowy udział liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń danego elementu, takiego jak reklama, link czy przycisk. Jak oblicza się CTR? CTR oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń i mnożąc wynik przez 100, aby uzyskać procent. Na przykład, jeśli reklama została wyświetlona 1000 razy i kliknięta 50...Czym jest CTR?. Przewidywalna klikalność wykorzystywana do obliczenia wskaźnika jakości pomija miejsca wyświetlania reklam. Dodamy że
Jeśli chcesz sprawić, aby Twoje reklamy były lepsze i bardziej atrakcyjne dla odbiorców, popraw je biorąc pod uwagę następujące aspekty:

  1. rozszerzenia reklam
  2. zdania pytające
  3. wielkie litery na początku zdania
  4. wezwania do akcji
  5. trafność reklamy
  6. wykorzystanie ograniczeń czasowych (np. Rabat w weekendy)
  7. wykorzystanie liczb (np. 25% taniej)
  8. wyróżnienie się na tle konkurencji – użyj narzędzia do diagnostyki reklam w interfejsie AdWords i zobacz, jak reklamują się inni.

Doświadczenie strony docelowej

Istnieją dwa aspekty określania jakości strony docelowej. Strona docelowa musi być zgodna z treścią reklamy i z wpisywanym słowem kluczowym. Należy pamiętać o tym, aby nie kierować ruchu wyłącznie na stronę główną, ale również na odpowiednie podstrony - w ten sposób zapewnimy sobie wyższy wynik jakości. Istotnym jest także, by słowo kluczoweSłowo kluczowe to fraza lub wyraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć interesujące ich treści. W kontekście pozycjonowania stron internetowych (SEO), słowa kluczowe są kluczowe (dosłownie!) dla poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dobrze dobrane słowa kluczowe pomagają w osiągnięciu wyższych pozycji w Google, co może przyciągnąć więcej użytkowników. Dlaczego słowa kluczowe są ważne? Słowa kluczowe definiują, jakie zapytania użytkownicy mogą wpisywać, szukając usług lub produktów oferowanych na...Czym jest Słowo kluczowe? występowało zarówno w tytule danej strony, jak i w nagłówkach, akapitach i opisach obrazków.

Z drugiej strony mamy aspekt techniczny związany z jakością strony docelowej. Wiążą się z nim różnego rodzaju elementy określające dobrą, poprawnie działającą stronę, takie jak czas jej ładowania, metatagi i wiele innych wytycznych.

Wykonując audyt strony dowiesz się m.in:

  1. czy Twoja strona jest responsywna
  2. jak szybko się otwiera
  3. czy zawiera właściwe metatagi
  4. czy włączona jest kompresja strony

Z pewnością pozwoli Ci to na dokonanie odpowiednich zmian, a tym samym uzyskanie wyższego wyniku jakości. Możesz także skorzystać z usług e-marketingowych doświadczonej agencji, która zoptymalizuje Twoją stronę docelową.

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014