Twoja witryna to kopalnia bezcennych danych o użytkownikach, ich zachowaniach oraz konkretne liczby wskazujące, co działa, a co wymaga poprawy. To wszystko pod warunkiem, że wykorzystujesz analitykę do jej badania. Jeśli tego nie robisz skuteczność działania wynosi tyle, co prawdopodobieństwo deszczu na Saharze. Jeśli zdecydowałeś się na stronę w modelu SaaSSaaS (Software as a Service) to model dostarczania oprogramowania, w którym aplikacje są hostowane w chmurze i udostępniane użytkownikom przez internet na zasadzie subskrypcji. Jednym z najważniejszych aspektów SaaS jest to, że użytkownicy nie muszą martwić się o hosting www ani o aktualizacje oprogramowania. Wszystkie te aspekty są zarządzane przez dostawcę usług, co pozwala firmom skupić się na swojej podstawowej działalności. Dostawca jest odpowiedzialny za utrzymanie infrastruktury, aktualizacje, bezpieczeństwo i inne aspekty...Czym jest SaaS?, pokażę Ci dzisiaj jak podpiąć Google AnalyticsGoogle Analytics to bezpłatne narzędzie analityczne oferowane przez Google, które umożliwia właścicielom witryn internetowych i aplikacji mobilnych monitorowanie i analizowanie ruchu na ich stronach. Pozwala ono zbierać różnorodne dane na temat użytkowników, takie jak liczba odwiedzin, źródła ruchu, demografia użytkowników, zachowania na stronie, konwersje i wiele innych. Te informacje są prezentowane w formie przejrzystych raportów i wykresów, co umożliwia łatwą interpretację danych i podejmowanie decyzji dotyczących strategii marketingowej, optymalizacji treści...Czym jest Google Analytics? do now i zacząć korzystać z tych zasobów.

Ten artykuł powstał z myślą o:

  • użytkownikach kreatora internetowego _now, którzy stworzyli swoją stronę i chcą obserwować realne efekty prowadzonych działań;
  • właścicielach małych firm usługowych, szukających prostych i intuicyjnych rozwiązań do zarządzania stroną internetową.

Kreator stron internetowych a analityka

Kreator stron internetowych to narzędzie, które umożliwia tworzenie i edytowanie stron internetowych bez kodowania. Nie musisz posiadać zaawansowanej wiedzy technicznej, aby stworzyć i utrzymywać własną witrynę. Jeśli zastanawiasz się jak założyć stronę dla salonu beauty bez kodowania czy każdego innego biznesu, rozważ kreator stron AI.

Myśląc o tym czy warto zakładać stronę na szablonie, warto również jednocześnie sprawdzić możliwość integracji z narzędziami analitycznymi. Dzięki temu połączeniu możesz nie tylko szybko i łatwo stworzyć profesjonalnie wyglądającą stronę, ale także uzyskać głęboki wgląd w to, jak użytkownicy korzystają z Twojej witryny. Dzięki temu będziesz mógł analizować m.in. ruch na stronie, źródła ruchu, wskaźniki konwersjiW kontekście marketingu internetowego i analizy danych, konwersja oznacza pożądaną akcję lub cel, który użytkownik podejmuje na stronie internetowej lub w aplikacji. Konwersja może przyjmować różne formy, w zależności od celów biznesowych, takich jak np.: Zakup: Przeprowadzenie transakcji, zakupu produktu w sklepie internetowym lub usługi na stronie internetowej. Rejestracja: Zapisanie się do newslettera, utworzenie konta użytkownika, wypełnienie formularza rejestracyjnego lub rejestracja na wydarzenie. Pobranie: Pobranie pliku, np. e-booka, raportu, aplikacji...Czym jest Konwersja?, zachowania użytkowników a także informacje o nich samych - demografia, lokalizacja, zainteresowania..

Przykładem takiego rozwiązania jest kreator stron internetowych _now. Mając stronę stworzoną w _now - kreatorze stron AI tę czynność możesz zrobić samodzielnie w swoim edytorze.

Jak podpiąć Google Analytics do kreatora stron _now

Jeśli masz założoną stronę w _now, wystarczy, że przejdziesz kilka poniższych kroków.

1. Zaloguj się do swojego edytora https://now.cyberfolks.pl/.

2. Po zalogowaniu się do edytora, przejdź w USTAWIENIA (koło zębate na dole ekranu) następnie kliknij INTEGRACJA GOOGLE.

edytor _now - integracja z Google Analytics

edytor _now - integracja z Google Analytics

3. Pobierz identyfikator pomiaru Google Analytics, aby wpisać go w panelu.

Jak pobrać ten identyfikator? Jeśli masz już konto:

  • Zaloguj się do swojego konta Google Analytics
  • W panelu po lewej stronie znajdziesz zakładkę ADMINISTRACJA. Kliknij w nią, a następnie przejdź do sekcji ZBIERANIE I MODYFIKOWANIE DANYCH, gdzie znajdziesz pozycje STRUMIENIE DANYCH.
identyfikator Google Analytics

panel Google Analytics

  • Tutaj znajdziesz swój identyfikator
identyfikator GA

panel Google Analytics

4. Skopiuj identyfikator i wpisz go w sekcje Google Analytics 4, w pole Identyfikator w kreatorze _now. Zapisz zmiany,

Podpięcie Google Analytics w kreatorze _now

Podpięcie Google Analytics w kreatorze _now

Integracja Google Analytics z kreatorem _now. Korzyści

Dzięki integracji kreatora stron z Google Analytics będziesz w stanie badać ruch na Twojej stronie, sprawdzać, kim są Twoi odbiorcy i jak konwertują.

Poznaj najważniejsze korzyści:

1. Lepsze Zrozumienie Użytkowników

Google Analytics pozwala na zbieranie danych demograficznych i behawioralnych o odwiedzających. Dowiesz się, skąd pochodzą Twoi użytkownicy, jakie mają zainteresowania i jak zachowują się na Twojej stronie. Gromadzenie danych demograficznych, takich jak wiek, płeć, lokalizacja geograficzna, oraz informacji o zainteresowaniach użytkowników umożliwia lepsze poznanie swojej grupy docelowej.

2. Optymalizacja Strony

Dzięki Google Analytics możesz monitorować, które strony są najczęściej odwiedzane, ile czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie oraz jakie ścieżki najczęściej wybierają. Te dane pozwalają na identyfikację mocnych i słabych stron Twojej witryny. Na ich podstawie będziesz mógł popracować nad lepszym doświadczeniem Twoich użytkowników.

3. Zwiększenie Konwersji

Google Analytics umożliwia śledzenie konwersji, czyli działań, jakie użytkownicy podejmują na Twojej stronie (np. wypełnienie formularza kontaktowego, dokonanie zakupu). Wiedza o tym ilu użytkowników realizuje pożądane działania na stronie, pozwala mierzyć skuteczność witryny w osiąganiu celów biznesowych.

4. Analiza ruchu na stronie

Google Analytics pokazuje, skąd pochodzi ruch na Twojej stronie – czy to z wyszukiwarek, mediów społecznościowych, kampanii e-mailowych czy reklam. To pozwoli ocenić skuteczność różnych kanałów marketingowych i zainwestować w te, które przynoszą najlepsze rezultaty.

5. Personalizacja Treści

Analiza danych z Google Analytics pozwala na segmentację użytkowników na podstawie różnych kryteriów, takich jak wiek, lokalizacja czy zachowanie na stronie. Dzięki temu możesz tworzyć spersonalizowane treści i oferty, które będą bardziej atrakcyjne dla Twoich klientów.

Podsumowanie

Google Analytics dostarcza dane do podejmowania świadomych decyzji biznesowych, prowadząc do zwiększenia sprzedaży i dochodów firmy. Integracja z Google Analytics to inwestycja, która przynosi długoterminowe korzyści, pozwalając firmom osiągnąć większą efektywność i lepszą pozycję na rynku.

Jeśli jeszcze nie podpiąłeś Google Analytics do swojej strony, teraz jest na to najlepszy moment! Kreator stron internetowych _now sprawia, że proces ten jest prosty i szybki, nawet jeśli nie posiadasz umiejętności technicznych. Skorzystaj z tej możliwości i zacznij czerpać korzyści już dziś.

Jak podpiąć Google Analytics do kreatora _now? FAQ

Tak, mając stronę stworzoną w kreatorze _now możesz podpiąć Google Analytics. Wystarczy, że przejdziesz do edytora i w ustawieniach, a następnie integracje Google. Tutaj wpisz swój identyfikator - znajdziesz go w panelu GA.

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014

Chat online

Cześć!

Zapraszamy do rozmowy, chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Jeśli dotyczą one bezpośrednio posiadanych przez Ciebie usług, zalecamy wcześniejsze zalogowanie się do swojego panelu klienta. Dzięki autoryzacji będziemy mogli zaoferować pomoc w szerszym zakresie.

Zachęcamy też do sprawdzenia naszej sekcji wsparcia na https://cyberfolks.pl/pomoc.

Aktualny stan pracy serwerów:

Autoryzacja: nieautoryzowany - Zaloguj się

W związku z przepisami o ochronie danych osobowych informujemy, kto i na jakich zasadach będzie administrować Twoimi danymi: Polityka prywatności cyber_Folks S.A.