W branży SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? techniki i wykorzystywane narzędzia co pewien czas się zmieniają. Wiąże się to z tym, że algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w skali roku, co powoduje, że odnotowanie zmian jest trudne nawet dla dobrego specjalisty SEO. Przez kilkanaście lat rozwijania się branży SEO na temat pozycjonowania narosło wiele mitów. W artykule nie tylko wskażemy najważniejsze z nich, ale również skutecznie je obalimy.

Czy nazwa domeny ma wpływ na pozycjonowanie?

Zastanawiasz się jaki ma wpływ na seo? Czy szukać z domen krajowych top level domain, a może nowych? Czym kierować się aby wybrać odpowiednią nazwę domeny dla strony internetowej sklepów internetowych, blogów etc. ?

Przy doborze domeny chcemy, aby była chwytliwa, wówczas nasza nazwa marki będzie rozpoznawalna dla użytkownika i potencjalny klient znajdzie ją bez problemu. Zwracamy uwagę, aby długość domeny była łatwa do zapamiętania. Chcemy również, aby osiągała wysokie pozycje w przeglądarce i przynosiła oczekiwany współczynnik konwersjiW kontekście marketingu internetowego i analizy danych, konwersja oznacza pożądaną akcję lub cel, który użytkownik podejmuje na stronie internetowej lub w aplikacji. Konwersja może przyjmować różne formy, w zależności od celów biznesowych, takich jak np.: Zakup: Przeprowadzenie transakcji, zakupu produktu w sklepie internetowym lub usługi na stronie internetowej. Rejestracja: Zapisanie się do newslettera, utworzenie konta użytkownika, wypełnienie formularza rejestracyjnego lub rejestracja na wydarzenie. Pobranie: Pobranie pliku, np. e-booka, raportu, aplikacji...Czym jest Konwersja?. Zastanawiasz się czy jej wybór określa wpływa na pozycję?

Pozycjonowanie strony. Mity

Z nazwą domeny i procesem optymalizacji wiążą się mity. Pamiętaj, że w dziedzinie związanej z search engine optimization, wszystko zmienia się z roku na rok. Zmiany w algorytmie są wprowadzane raz po raz. Wyszukiwarka jest stale optymalizowana przez pojawiające się czynniki rankingoweCzynniki rankingowe to elementy, które algorytmy wyszukiwarek internetowych, takie jak Google, uwzględniają przy ustalaniu pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Czynniki te mają kluczowy wpływ na to, jak wysoko dana strona pojawia się w wynikach, co jest kluczowe dla jej widoczności i ruchu na stronie. Jakie są najważniejsze czynniki rankingowe? Czynników rankingowych jest wiele, ale do najważniejszych należą: Jakość treści - Algorytmy wyszukiwarek preferują strony z unikalnymi, wartościowymi i dobrze napisanymi...Czym jest Czynniki rankingowe?.

Wpływ na search engine optimization ulega aktualizowaniu. Dlatego dla swojej strony – jak również przy wyborze domeny powinieneś pamiętać o wynikach wyszukiwania google. Jeśli coś działało 5 lat temu nie ma żadnej gwarancji, że działa i dziś. Niestety nie będąc specjalistą w tej dziedzinie, ciężko nadążyć za wszystkimi zmianami, aby wybrać odpowiednią domenę pod kątem seo. Zasady algorytmu dla przeglądarki są aktualizowane. Poznaj najważniejsze mity dotyczące pozycjonowania.

1. Korzystny link building

Jednym z głównych działań, na których skupiało się pozycjonowanie, był link building. Przynajmniej tak było do niedawna. Działanie to polegało na tym, aby budować jak największą ilość linków, które kierowałyby do danej strony (np. strony klienta). Okazuje się jednak, że praktyka ta przestała być korzystna i dziś poświęca się jej coraz mniej czasu.

Oczywiście, naturalne linki nadal są pożądane, jednak systemy wymiany linków czy linki zakotwiczone we frazach nie dają już dziś takiego samego efektu jak kiedyś. Natomiast produkowanie dużej ilości linków nienaturalnych jest równoważne z zaśmiecaniem internetu, a tym samym karane przez Google. Tendencja ta spowodowała, że zaczęto tworzyć treści, które są wartościowe z punktu widzenia użytkownika internetu, a nie działań SEO.
Takich miejsc, powinieneś unikać:

2. EMA (Exact Match Anchor) niemile widziany?

Frazy z zakotwiczonym linkiem (anchor text) miały duże znaczenie i zwiększały pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Dziś tendencja jest odwrotna na korzyść treści, która otacza anchor textAnchor text – to widoczna, klikalna część linku na stronie internetowej, która zazwyczaj jest wyróżniona kolorem lub podkreśleniem. Anchor text odgrywa kluczową rolę w pozycjonowaniu SEO, ponieważ informuje zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarki, o czym jest docelowa strona, do której prowadzi link. Jak działa anchor text? Kiedy link prowadzi do innej strony, treść zakotwiczona w anchor text dostarcza kontekstu zarówno użytkownikom, jak i algorytmom wyszukiwarek, co ułatwia rozpoznanie tematu strony...Czym jest Anchor text?. Największym uznaniem wyszukiwarki Google cieszą się linki naturalne, za to zakotwiczenie jest najczęściej efektem działań specjalisty SEO. Pozycjonowanie stron WWW w przestarzały sposób, z umieszczeniem nienaturalnych linków, może wiązać się z karami Google za to, że próbuje się sztucznie podbić stronę w wynikach wyszukiwania.

3. Wpływ mediów społecznościowych na wyniki w Google

Google oficjalnie mówi o tym, że media społecznościowe nie są brane pod uwagę przy indeksowaniu stron WWW w wyszukiwarce. Dlatego umieszczanie odnośników w postach na Facebooku nie pomoże Ci w osiąganiu wysokich pozycji, chociaż skutkuje innymi korzyściami. Umieszczony na Facebooku link do Twojej strony czy wpisu na blogu może spowodować zdecydowanie większe zainteresowanie stroną w gronie użytkowników.

4. Narzędzia SEO nie zapewniają o wysokiej pozycji

Niektórzy uważają, że wykorzystywanie narzędzi SEO spowoduje natychmiast osiągnięcie wysokiej pozycji strony w Google. Nic bardziej mylnego! Wszelkie oprogramowanie służy dokładnej analizie i zaplanowaniu kampanii oraz ma na celu pomóc Ci w osiąganiu wyników. Dzięki narzędziom możesz się dowiedzieć, które działania powinieneś wykonać teraz, a które za miesiąc. Twoja przemyślana i zaplanowana z użyciem odpowiednich narzędzi SEO strategia spowoduje, że Twój klient lub strona zaczną osiągać wysokie pozycje w Google.

5. Pozycja witryny a Google AdWords

Wykupienie reklam w Google AdWords w żaden sposób nie przyczynia się do osiągania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Myślenie, że po wykupieniu reklam witryna internetowa natychmiast podniesie swoją pozycję, jest błędne. Wszystkie kampanie AdWords mają jedynie pośredni wpływ na osiągane pozycje, a wysokie wyniki i pozycje organiczne to skutek przede wszystkim przemyślanej strategii, a nie zainwestowanych pieniędzy.

6. Szybkie wypromowanie witryny

Pozycjonowanie, a co za tym idzie – wypromowanie witryny – jest procesem złożonym i długofalowym. Budowanie backlinków, zaplecza, treści, optymalizacja – na to wszystko potrzeba czasu i wcale nie jest powiedziane, że efekty tych działań widoczne będą od razu. Czasami mimo ciężkiej pracy przez dłuższy czas nie osiąga się zakładanych wyników, a pojawiają się one dopiero później. Dlatego jeśli ktoś proponuje Ci błyskawiczne wypromowanie witryny, wiedz, że nie jest to możliwe.

7. Stałość pozycji w wynikach wyszukiwania

Pozycjonować stronę i pracować nad wynikami wyszukiwania należy cały czas, a raz osiągnięta np. 5 pozycja nie oznacza, że Twoja strona będzie odnotowywała taki wynik przez długi czas. Wzrosty i spadki będą się zdarzać, ale najważniejsze jest, aby zapobiegać spadkom, a tego można dokonać jedynie wtedy, kiedy nad stroną cały czas czuwa specjalista SEO.

8. Pierwsze miejsce jest najważniejsze

Klienci często nie rozumieją, że pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe nie jest najważniejsze. O pierwsze miejsce w konkurencyjnych branżach trwa ogromna walka i obecność w top 10 jest już wielkim sukcesem. Pamiętaj o tym, że użytkownicy internetu nie patrzą jedynie na najwyżej umieszczony wynik, natomiast na co najmniej pierwszą stronę wyszukiwania, więc to, że jesteś na 10 miejscu, nie oznacza, że Twoja strona jest źle pozycjonowana. Niewłaściwym postępowaniem jest walka o pierwsze miejsce za wszelką cenę, gdyż na to potrzebne są ogromne nakłady finansowe, cierpliwość i ciężka praca, i co więcej, praca ta może okazać się syzyfowa.

Mamy nadzieję, że udało nam się obalić kilka mitów dotyczących pozycjonowania, co może Ci pomóc w dalszej pracy nad wysoką pozycją strony w Google. W strategii SEO, liczy się konsekwencja, pomysł i omijanie schematów. Podobnie jest z firmą. Do odniesienia sukcesu potrzebujesz cierpliwości oraz odpowiedniego zaplecza.

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

6 odpowiedzi do "8 mitów dotyczących pozycjonowania"

  1. Linki gołe, tj. brand, URL, www lub też frazy rzekomo naturalne „kliknij tutaj” nie działają. Tzn. budują szeroko rozumiany autorytet domeny, ale nie wpływają bezpośrednio na SERP’y.

    A biorąc pod uwagę, że wszyscy przestraszyli się po najazdach na zaplecze przez ekipy SQT prowadzone przez Matta Cuttsa, to teraz linki exact match działają wręcz idealnie.

    Tutaj trochę więcej na ten temat: http://www.forum.optymalizacja.com/topic/203613-linki-z-anchorem-sk%C4%85d-gdzie-jak?page=10#comment-1514233

    1. Hekko.pl pisze:

      Adrian – dziękujemy za podzielenie się uwagą i głos w dyskusji. Ach, jaka to piękna dziedzina – seo! Nic nigdy nie jest oczywiste… 🙂

  2. Artur Pajkert pisze:

    Dzięki, Adrian, za głos w dyskusji. SEO to taka dziedzina, że zawsze jest o czym podyskutować 🙂

  3. Ryzykowne bardzo jest stwierdzenie dla punktu 3 i 5 – że nic nie daje 😉 Adwords – zawsze będzie konikiem i nigdy nie przestanie to jaki wpływ na serpy ma adw to tajemnica, jednak stwierdzenie, że „…nie przyczynia się do osiągania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania” to delikatne przegięcie.

  4. Marek Kowalczyk pisze:

    Super bardzo ciekawy artykuł , trochę luźniejsza forma, ale dużo można wyciągnąć. Do tej pory czytałem coś podobnego na jakimś blogi, czy w magazynie online marketing bodajże, poprosiłbym o jakieś inne rzetelne źródła wiedzy , jeśli ktoś zna oczywiscie 😉 Dzięki

  5. Powinno być więcej artykułów o pozycjonowaniu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014