Ponad 91% klientów nieusatysfakcjonowanych UX witryny wychodzi z niej bez pozostawienia feedbacku. Dlatego, jeżeli Twoja strona wyróżnia się znaczącym współczynnikiem odrzuceń (tzw. bounce rate) lub niskim poziomem konwersjiW kontekście marketingu internetowego i analizy danych, konwersja oznacza pożądaną akcję lub cel, który użytkownik podejmuje na stronie internetowej lub w aplikacji. Konwersja może przyjmować różne formy, w zależności od celów biznesowych, takich jak np.: Zakup: Przeprowadzenie transakcji, zakupu produktu w sklepie internetowym lub usługi na stronie internetowej. Rejestracja: Zapisanie się do newslettera, utworzenie konta użytkownika, wypełnienie formularza rejestracyjnego lub rejestracja na wydarzenie. Pobranie: Pobranie pliku, np. e-booka, raportu, aplikacji...Czym jest Konwersja?, istnieje duże prawdopodobieństwo, że to właśnie wina zaniedbania User ExperienceUX, czyli User Experience, to całościowe doświadczenie użytkownika podczas interakcji z produktem, usługą lub stroną internetową. Obejmuje to zarówno aspekty funkcjonalne, jak i emocjonalne związane z użytkowaniem danego rozwiązania, takie jak łatwość obsługi, intuicyjność, estetyka oraz zadowolenie z korzystania. UX kształtuje się poprzez projektowanie interfejsu i nawigacji w taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo i przyjemnie osiągnąć swoje cele. W praktyce oznacza to dostosowanie struktury, wyglądu oraz funkcjonalności strony lub...Czym jest UX? (UX). Po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział, w jaki sposób zadbać o tworzenie stron internetowych zgodnie z zasadami UX.

Dzisiejszy wpis przygotowaliśmy z myślą o:

  • przedsiębiorcach, którzy chcą stworzyć wydajną i responsywną stronę internetową bez konieczności inwestowania dużych nakładów finansowych w projektowanie UX;
  • osobach borykających się ze znaczącym współczynnikiem odrzuceń (tzw. bounce rate) oraz niskim poziomem konwersji;
  • organizacjach pragnących przygotować stronę internetową, której architektura będzie zgodna z najnowszymi trendami SXO (SEO + UX);
  • brandach, którym zależy na stronie internetowej, wyróżniającej się ponadprzeciętną wydajnością oraz optymalizacją pod wyszukiwarki;
  • firmach usługowych marzących o regularnym pozyskiwaniu właściwych klientów cechujących się dużym prawdopodobieństwem konwersji.

User Experience – co to jest?

User Experience (UX) odnosi się do doświadczeń i emocji, które towarzyszą użytkownikowi podczas interakcji z produktem, systemem czy usługą. Koncentruje się na projektowaniu rozwiązań odpowiadających potrzebom użytkownika, zapewniając jednocześnie intuicyjność oraz przyjemność wykorzystania danego rozwiązania.

Strony internetowe zaprojektowane zgodnie z zasadami UX wyróżnia przede wszystkim satysfakcjonujący czas ładowania, wynoszący nie więcej niż 3 sekundy rekomendowane przez BrowserStack.

Przykładem w tym przypadku może być testowa strona AI utworzona w 60 sekund w kreatorze stron _now.

Analiza wydajności strony AI od cyber_Folks

Analiza wydajności strony AI od cyber_Folks

Zależy Ci na wydajnej witrynie, którą zrobisz w ciągu minuty zgodnie ze standardami SXO (SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? + UX) i będziesz mógł ją natychmiast udostępnić klientom?

Sprawdź, jak działa kreator _now:

https://www.youtube.com/watch?v=K29O23gYzwU

Tworzenie strony internetowej krok po kroku zgodnie z zasadami UX – na co zwrócić uwagę?

Najważniejsze zasady tworzenia stron internetowych pod kątem UX:

1. Czytelny układ menu strony internetowej – usprawniający poruszanie się po witrynie

Dzięki intuicyjnej organizacji menu, użytkownicy mogą szybko odnaleźć interesujące ich treści bez zbędnych przeszkód. Wpływa to znacząco na postrzeganie marki i zwiększa prawdopodobieństwo powrotu na stronę (minimalizując jednocześnie bounce rate). 

Ważne, aby każdy element menu prowadził do odpowiednio dobranych sekcji, maksymalizując tym samym klarowność i efektywność przekazu.

Na co zwrócić szczególną uwagę:

  • spójność stylistyczna i wizualna całej strony;
  • odpowiedni kontrast kolorystyczny elementów menu;
  • dostosowanie menu do urządzeń mobilnych;
  • wyraźne oznaczenie aktualnie odwiedzanej sekcji.
czytelne menu strony stworzone w kreatorze _now

Czytelny układ menu strony internetowej stworzonej w kreatorze _now

2. Wysokiej jakości szablony, teksty i zdjęcia – przekonujące interesantów do skorzystania z oferty

Wykorzystanie wysokiej jakości szablonów, tekstów i zdjęć jest istotne pod kątem przyciągnięcia i utrzymania uwagi odwiedzających, a także budowania zaufania do marki. Starannie dobrana treść wizualna oraz profesjonalnie przygotowane teksty odzwierciedlają wartości firmy i przekonują potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. 

Dla użytkowników liczą się przede wszystkim estetycznie dopracowane layouty oraz najwyższej jakości fotografie. Im lepiej dostosowana strona w zakresie UX, tym wyższe prawdopodobieństwo zarankowania na satysfakcjonujących miejscach w wynikach SERPSERP (Search Engine Results Page) – to strona wyników wyszukiwania wyświetlana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, po wpisaniu zapytania przez użytkownika. SERP składa się zarówno z wyników organicznych, jak i płatnych, które odpowiadają na konkretne zapytanie. Wyniki organiczne są generowane na podstawie algorytmu wyszukiwarki, który analizuje i ocenia treść stron internetowych, podczas gdy wyniki płatne to reklamy, za które firmy płacą, by być wyświetlane wyżej w wynikach. Co znajduje...Czym jest SERP? (ang. Search Engine Results Page).

Na co zwrócić szczególną uwagę:

  • zgodność wizualna treści z identyfikacją marki;
  • optymalizacja obrazów pod kątem czasu ładowania strony;
  • unikanie stockowych zdjęć na rzecz autentycznych i unikalnych obrazów;
  • włączenie wideo jako elementu angażującego i przekazującego wartości.
strona wygenerowana w kreatorze _now

Jakościowe szablony, teksty i zdjęcia dla strony utworzonej w _now

3. Responsywność witryny – pozwalająca na zdobycie klienta bez znaczenia na rodzaj urządzenia

ResponsywnośćRWD - Responsive Web Design, to cecha stron internetowych, aplikacji oraz wszelkiego rodzaju oprogramowania, polegająca na dostosowywaniu ich układu, wyglądu i funkcjonalności do rozdzielczości oraz orientacji ekranów różnych urządzeń. Dzięki responsywności, strony internetowe oraz aplikacje są bardziej użyteczne i przyjazne dla użytkownika, niezależnie od tego, czy korzysta on z komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu czy smartfona. Jak działa responsywność? Responsywność działa dzięki zastosowaniu technologii takich jak CSS Media Queries, elastyczne siatki...Czym jest RWD? witryny to fundamentalna cecha nowoczesnych stron internetowych, pozwalająca dostosować się do różnorodnych rozdzielczości ekranów oraz typów urządzeń, od desktopów po smartfony. 

Projektując witrynę z myślą o responsywności, zapewniasz użytkownikom bezproblemowy dostęp do treści, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzystają. Co ciekawe, użytkownicy mobilni są 5-krotnie bardziej skłonni do porzucenia danej strony, jeśli nie została ona zoptymalizowana pod kątem smartfonów i tabletów.

Na co zwrócić szczególną uwagę:

  • elastyczne siatki layoutu strony;
  • adaptacyjne obrazy i multimedia;
  • optymalizacja dotykowych elementów interfejsu;
  • ukrywanie lub modyfikowanie zbędnych elementów w celu uzyskania lepszej czytelności na małych ekranach.
responsywność strony stworzonej w kreatorze stron _now

Responsywna strona AI

4. Mapa z danymi kontaktowymi – ułatwiająca dotarcie do siedziby

Włączenie mapy z danymi kontaktowymi na stronie internetowej ułatwia klientom lokalizowanie siedziby firmy. Użycie interaktywnych map (np. Google Maps) umożliwia prezentację dokładnej lokalizacji oraz daje użytkownikom możliwość łatwego planowania trasy dojazdu. 

Tego typu funkcjonalności zwiększają transparentność i dostępność, budując zaufanie oraz profesjonalny wizerunek marki.

Na co zwrócić szczególną uwagę:

  • dostępność szczegółowych danych kontaktowych obok mapy;
  • możliwość powiększania i zmniejszania mapy;
  • integracja z aplikacjami do nawigacji (np. Google Maps);
  • oferowanie alternatywnych form kontaktu obok mapy.
formularz kontaktowy - kreator _now

Mapa z danymi kontaktowymi wygenerowana przez kreator _now

5. Wstępnie przygotowany blog – w celu dodatkowego zaangażowania klientów

Wstępnie przygotowany blog na stronie internetowej jest narzędziem służącym zaangażowaniu klientów, a także pozycjonowaniu marki jako lidera w swojej branży. Dzięki regularnie publikowanym, wartościowym treściom, użytkownicy zyskują dostęp do przydatnych informacji. Zwiększa to ich zaangażowanie oraz lojalność wobec marki. 

Blog umożliwia również wzbogacenie contentu o słowa kluczowe, sprzyjając lepszej widoczności serwisu w wyszukiwarkach, przyciągając nowych odwiedzających.

Na co zwrócić szczególną uwagę:

  • regularność publikacji nowych wpisów;
  • jakość i wartość merytoryczna treści;
  • integracja z mediami społecznościowymi, umożliwiająca łatwe udostępnianie contentu;
  • możliwość komentowania wpisów przez użytkowników.
sekcja blogowa na stronie stworzonej w kreatorze _now

Blog SEO na stronie AI od cyber_Folks

Tworzenie stron internetowych pod kątem UX w 60 sekund – jak to zrobić?

Tworzenie stron internetowych pod kątem UX jest obecnie łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Spełniając oczekiwania rynkowe naszych klientów, stworzyliśmy kreator stron AI pozwalający przygotować kompleksowy serwis, który będziesz mógł udostępnić klientom niemal natychmiast (bez konieczności wdrażania dodatkowych zmian).

Po 60 sekundach dostosowywania witryny w kreatorze _now, stworzysz projekt zawierający m.in.:

  • gotowe szablony, teksty i zdjęcia na start;
  • blog z pełnoprawnymi artykułami dostosowanymi pod SEO;
  • czytelny układ witryny i sprawdzone treści w zakresie kątem merytorycznym;
  • pakiet realistycznych zdjęć związanych z Twoją branżą;
  • mapa (Google Maps) z danymi kontaktowymi.

Cały proces tworzenia witryny jest banalnie prosty (lub nawet jeszcze łatwiejszy). Aby stworzyć wydajną i bezproblemowo działającą stronę WWW:

  • wejdź na www.cyberfolks.pl/now/;
  • kliknij Zaczynamy;
  • wybierz Tworzę nową stronę.

Następnie opisz, czym zajmuje się Twoja firma lub zaznacz dostępne propozycje.

tworzenie strony w kreatorze _now

Opis firmy w celu utworzenia strony w kreatorze _now

Możesz również wpisać nazwę swojej firmy. Jesteśmy natomiast w stanie wymyślić ją za Ciebie, dlatego, jeżeli nie masz dobrego pomysłu, wciśnij Pomiń. Aby rozpocząć tworzenie witryny, zaakceptuj regulamin usługi i podaj swój adres e-mail w celu otrzymania linku do pełnej wersji serwisu.

Przykładowa strona AI wykonana w kreatorze stron www _now:

strona stworzona w kreatorze _now

Przykładowa strona internetowa utworzona przy pomocy kreatora _now

Podsumowanie

Tworzenie stron internetowych zgodnie z zasadami UX jest niezwykle ważną kwestią pod kątem maksymalizacji konwersji oraz zaufania do marki. Zamiast tracić cenne godziny na wprowadzanie poprawek do już istniejących witryn, stwórz pełnoprawny serwis internetowy „od zera”.

Wypróbuj nasz kreator _now, w którym cały proces zajmuje jedynie 60 sekund.

W porównaniu do liderów rynkowych (takich jak Squarespace, WIX czy też GoDaddy), strony AI od cyber_Folks cechuje najszybszy czas ładowania – 83 ms (86 page speedGoogle PageSpeed to zestaw narzędzi i usług stworzonych przez Google, które mają na celu ocenę i optymalizację wydajności stron internetowych. Narzędzia te pomagają programistom i webmasterom w poprawie szybkości ładowania stron oraz optymalizacji doświadczenia użytkownika. Narzędzia Google PageSpeed obejmują: Ocena wydajności strony: Narzędzia PageSpeed analizują wydajność strony internetowej i oceniają jej szybkość ładowania oraz wydajność na urządzeniach mobilnych i desktopowych. Sugestie optymalizacyjne: PageSpeed generuje sugestie dotyczące optymalizacji strony internetowej, takie...Czym jest PageSpeed? score).

Tworzenie strony zgodnie z zasadami User Experience – FAQ

Kreator _now oferuje możliwość tworzenia stron internetowych, które są w pełni zgodne z zasadami User Experience (UX). Jest to narzędzie wspierane przez AI, stawiające na intuicyjność i dostosowanie do potrzeb użytkownika końcowego, umożliwiając tworzenie witryn, które są estetyczne, a także funkcjonalne i łatwe w nawigacji. Kreator _now wyposażony jest w szereg szablonów i narzędzi wspierających projektowanie z myślą o najlepszych praktykach UX – cały proces trwa zaledwie 60 sekund (ze względu na wsparcie AI).

Zasady tworzenia stron internetowych pod kątem UX koncentrują się na zapewnieniu maksymalnej użyteczności i satysfakcji użytkownika. Obejmują one m.in. projektowanie responsywne, zapewniające komfortowe korzystanie z witryny na każdym urządzeniu, czytelny układ treści, intuicyjną nawigację oraz szybkie czasy ładowania (poniżej 3 sekund). Ważne jest również uwzględnienie dostępności dla osób z różnymi ograniczeniami – wymaga to stosowania odpowiednich kontrastów kolorystycznych, tekstu alternatywnego dla obrazów i zgodności z normami WCAG. Ostatecznym celem jest stworzenie witryny, która spełnia oczekiwania użytkowników, jednocześnie realizując cele biznesowe.

UX (ang. User Experience), odnosi się do całokształtu doświadczeń użytkownika podczas interakcji z produktem, systemem lub usługą. To obszar skupiający się na optymalizacji doświadczeń w celu zapewnienia satysfakcji użytkownika, poprzez łatwość użycia, dostępność i przyjemność płynącą z korzystania z danego rozwiązania. UX bada, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z produktem, identyfikując potrzeby i problemy, a następnie projektując rozwiązania, które te potrzeby zaspokajają.

Różnice między UX a UI (ang. User Interface) dotyczą głównie zakresu i koncentracji działań w projektowaniu produktów cyfrowych. UX odnosi się do ogólnego doświadczenia użytkownika w interakcji z produktem, koncentrując się na aspektach funkcjonalnych, użyteczności, a także emocjonalnych.
Z kolei UI skupia się na interfejsie użytkownika, czyli na wszystkich elementach, za pomocą których interesant wchodzi w interakcję z produktem (w tym przyciski, ikony, typografia i kolory). UI jest częścią składową UX, zajmującą się bardziej szczegółowymi aspektami wizualnymi i interaktywnymi.

>
Dominik Bigosiński
Copywriter z doświadczeniem międzynarodowym z zamiłowaniem do digital marketingu. Jego treści czytają community w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Były sędzia i trener piłki nożnej.

2 odpowiedzi do "Tworzenie stron internetowych – jak zadbać o User Experience (UX)?"

  1. InClick pisze:

    Jedyne o co warto zadbać w projekcie to aby dołączyć kogoś od SEO, szczególnie przy analizie makiet – aby potem nie trzeba było poprawiać pod dyktando seowca.

  2. Tomek pisze:

    Artykuł w punkt. sami to przeżyliśmy, kiedy po zatrudnieniu kogoś od SEO, musieliśmy tak naprawdę przeprojektować stronę od nowa. Ale opłaciło się, bo już po 2 miesiącach mamy jakieś efekty 🙂 Artykuł zdecydowanie przydatny. Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014