Jesteś właścicielem salonu beauty i zastanawiasz się, w jaki sposób docierać do nowych klientów? Czy strona internetowa w dobie social mediów jest mi potrzebna? To pytanie, które przewija się w wielu dyskusjach biznesowych. Być może uważasz, że prowadząc salon beauty wystarczającym kanałem komunikacji są social media i wizytówka Google Moja firma. Czy aby na pewno? W artykule przyjrzymy się korzyściom, jakie daje własna strona internetowa, oraz zbadamy, w jakich sytuacjach może to być szczególnie opłacalne. Omówimy również potencjalne wyzwania i koszty związane z utrzymaniem strony, aby pomóc właścicielom salonów w podjęciu świadomej decyzji.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak strona internetowa może pomóc Ci w przyciągnięciu nowych klientów?
- jakie możliwość zapewnia własna strona, których nie umożliwiają social media?
- jak usługi beauty wybierają klientki?
- o tym, że założenie własnej strony www dla salonu kosmetycznego wcale nie musi być trudne!
Strona salonu beauty – czy jest konieczna?
Jak pokazało badanie Local Consumer Review Survey, przeprowadzone przez BrightLocal, aż 93% klientów szuka usług lokalnych, takich jak salony kosmetyczne, w internecie.[1] Posiadając stronę internetową, umożliwisz nowym użytkownikom znalezienie informacji o Twoim salonie, a jednocześnie oferujesz tym obecnym łatwiejszy dostęp do Twoich usług, cenników i informacji o promocjach.
Z perspektywy biznesowej, strona internetowa to nie tylko wizytówka, ale również narzędzie marketingowe i operacyjne. Przede wszystkim, własna strona to widoczność marki w wyszukiwarce Google. Dzięki optymalizacji SEO (Search Engine Optimization), witryna może pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania, a to zwiększa szanse na dotarcie do potencjalnych klientów poszukujących usług kosmetycznych w danej lokalizacji. To także możliwość zamieszczenie informacji o usługach, cenniku, godzinach pracy, które eliminują odpowiadanie na te same pytania.
Jak strona internetowa może pomóc Ci zyskać więcej klientów?
Czy strona salonu fryzjerskiego, makijażystki czy kosmetologa może pomóc w pozyskaniu nowych klientów? Pomyśl chwilę o swoim własnym procesie zakupowym. Zanim zdecydujesz się na jakiekolwiek usługi lub produkty, przeszukujesz internet, aby dowiedzieć się więcej o firmach, które oferują to, czego szukasz, prawda? Twoi potencjalni klienci robią dokładnie to samo. Według raportu GE Capital Retail Bank, 81% konsumentów dokonuje researchu online przed dokonaniem dużego zakupu.[2]
Tutaj znaczenia nabiera strona internetowa Twojego salonu beauty. Witryna to pierwsze, co zobaczą Twoi potencjalni klienci, kiedy zaczną szukać salonów kosmetycznych w swojej okolicy. Przy dobrze przygotowanej stronie, responsywnej ale przede wszystkim funkcjonalnej, możesz przyciągnąć ich do swojej marki. Działa to jak cyfrowa wizytówka, która może przekształcać przeglądających w prawdziwych klientów.
81% użytkowników szuka informacji w internecie przed wizytą w sklepie.[3]
Ale strona internetowa to nie tylko narzędzie pomagające pozyskiwać klientów. To również możliwość łatwego prezentowania swoich usług i cen, a także sposób na szybki kontaktu z Tobą.
Pierwsze wrażenie online
Bez strony internetowej Twoi potencjalni klienci mogą nawet nie wiedzieć, że istniejesz. To właśnie z jej pomocą możesz łatwo powiększyć swoją bazę klientów i rozwinąć biznes beauty.
- Potencjalni klienci zwykle szukają informacji online, zanim zdecydują się na jakiekolwiek usługi lub produkty.
- Strona internetowa Twojego salonu beauty jest pierwszym miejscem, jakie odwiedzą klienci szukający salonów kosmetycznych w swojej okolicy.
- Dobrze zaprojektowana, atrakcyjna i funkcjonalna strona internetowa może przyciągnąć więcej klientów do salonu.
- Strona internetowa to narzędzie, które pozwala na łatwe prezentowanie swoich usług i cen, bez konieczności płacenia prowizji.
21,2% użytkowników decydując się na odwiedziny w danym salonie, sprawdza wcześniej jego stronę internetową.[4]
Czy warto mieć własną stronę internetową dla branży beauty?
Tworzenie własnej strony internetowej to fundament budowania wiarygodności i świadomości marki, niezależnie od branży.
źródło: stanislawska.pl, brightlocal.com, mintishop.pl
Dla sektora beauty jest to szczególnie istotne i oto sześć powodów, dla których właściciele salonów kosmetycznych powinni posiadać własną stronę www.
- Rozpoznawalność i zasięg
Pierwszym i najważniejszym powodem jest zwiększenie rozpoznawalności i zasięgów.
W przeciwieństwie do fizycznej lokalizacji salonu, która jest ograniczona często do danej ulicy czy dzielnicy, strona internetowa salonu beauty umożliwia dotarcie do szerszej społeczności. - Prezentacja oferty
Strona internetowa to doskonałe miejsce, aby zaprezentować swoje usługi, produkty, a także metody pracy. To jak wystawa sklepu – pozwala potencjalnym klientom zobaczyć, co masz do zaoferowania, zanim zdecydują się na wizytę. - Automatyzacja powtarzalnych czynności
Strona internetowa automatyzuje wiele powtarzalnych czynności, takich jak odpowiadanie na maila odnośnie realizowanych usług, wolnych terminów czy cennika. - Niezależność od social mediów
Własna strona internetowa to narzędzie, które daje salonowi beauty pełną niezależność od zmieniających się algorytmów i polityk mediów społecznościowych. Chociaż media społecznościowe są ważnym kanałem komunikacji i promocji, poleganie wyłącznie na nich wiąże się z ryzykiem uzależnienia od zewnętrznych platform, które mogą w dowolnym momencie zmienić zasady gry.
Social media czy strona www?
Branża beauty, podobnie jak wiele innych sektorów, stoi przed wyborem odpowiednich narzędzi do promocji i komunikacji z klientami. Potencjalnych punktów styku z klientem jest wiele, dlatego ważne jest zrozumienie jak wykorzystać dostępne kanały, by maksymalizować zasięg i efektywność marketingu.
Własna strona internetowa oraz aktywność w mediach społecznościowych to dwa fundamenty, które w połączeniu mogą znacząco wzmocnić obecność salonu beauty na rynku. Strona internetowa jest centralnym punktem, gdzie Twoi klienci mogą znaleźć wszystkie niezbędne informacje o salonie, takie jak oferta usług, cennik, godziny otwarcia, lokalizacja oraz możliwość rezerwacji online. Dzięki profesjonalnie zaprojektowanej stronie internetowej, salon może budować swoją markę i wizerunek jako eksperta w branży.
Media społecznościowe natomiast oferują dynamiczne i interaktywne platformy do codziennego angażowania klientów. Publikowanie zdjęć i filmów z zabiegów, udostępnianie opinii zadowolonych klientów, a także organizowanie konkursów i promocji, pozwala na budowanie społeczności wokół marki beauty.
Już od dawna wiadomo, że ludzie nie zawsze podejmują decyzje zakupowe od razu. Potrzeba wielu punktów styku klienta z marką, aby zachęcić go do działania, a media społecznościowe są tylko jednym z nich. Posiadanie strony oraz własnej domeny otwiera zupełnie nowe drzwi w komunikacji z przyszłymi klientami. Własna strona internetowa daje możliwość korzystania z alternatywnych kampanii reklamowych takich jak mailingi, kampanie PPC, SEO, marketing automation. Dzięki badaniom ruchu na stronie możemy lepiej poznać naszych odbiorców.
Karol Chmielarz, Specjalista ds. Reklamy Internetowej kschprojekt.pl
Integracja tych dwóch narzędzi przynosi synergiczne korzyści. Aktywność w mediach społecznościowych może napędzać ruch na stronie internetowej, gdzie klienci znajdą bardziej szczegółowe informacje i będą mogli zarezerwować wizytę. Z kolei strona internetowa może odsyłać klientów do mediów społecznościowych, zachęcając ich do śledzenia profili salonu i uczestniczenia w interakcjach na tych platformach.
Strona salonu beauty wcale nie musi być trudna
Jedne z najczęstszych obaw, o jakich mówią mikro przedsiębiorcy, myśląc o stronie, dotyczą kosztów, czasu i umiejętności.
KOSZT
CZAS
UMIEJĘTNOŚCI
Tego typu obawy są w pełni zrozumiałe. Jednak dzięki postępowi technologicznemu, założenie własnej strony internetowej może być znacznie prostsze, niż mogłoby się wydawać. Odpowiedzią na nie jest kreator stron internetowych.
Strona internetowa w 60 sekund
Dedykowanym rozwiązaniem dla lokalnych salonów beauty, które obawiają się trudności związanych z założeniem własnej strony internetowej, jest kreator stron AI. Przykładem takiego rozwiązania jest kreator stron internetowych_Now.
_Now to kreator stworzony z myślą o osobach, które nie posiadają specjalistycznej wiedzy technicznej. Oferuje on gotowe interfejsy i szablony, które ułatwiają szybkie i intuicyjne tworzenie profesjonalnej strony internetowej. Dodatkowo, strona utworzona za pomocą _Now zawiera gotowe treści, które możesz dowolnie edytować i personalizować, aby dostosować content do specyficznych potrzeb i indywidualnego języku salonu beauty.
Wybierając _Now otrzymujesz:
- czytelne i sprawdzone układy treści,
- pakiet zdjęć związany z branżą beauty,
- wstępnie przygotowany blog content marketingowy,
- responsywny projekt strony,
- optymalizację SEO (ang. Search Engine Optimization) i UX (ang. User Experience).
Przykład responsywnej strony salonu fryzjerskiego stworzonej za pomocą kreatora _Now
Jak zrobić stronę salonu beauty?
_Now to proste i intuicyjne narzędzie, za pomocą którego pełnoprawną stronę internetową swojego salonu stworzysz już w 60 sekund. Wystarczy, że podasz kilka podstawowych informacji o swoim salonie, a nasze narzędzie przygotuję Twoją stronę, zanim Ty skończysz rozmowę z klientką, która pyta o wolny termin usługi. Zobacz jakie to proste!
Ile kosztuje strona dla beauty?
Koszt stworzenia strony internetowej w kreatorze _Now zaczyna się już od 49 zł do 99 zł netto miesięcznie, podczas gdy tylko początkowy koszt tej stworzonej na WordPressie zaczyna się od 4 000 zł. To przystępne rozwiązanie dla osób, które chcą szybko i samodzielnie zaistnieć w internecie. Nasza oferta obejmuje cztery różne pakiety, dostosowane do różnych celów biznesowych:
Cennik kreatora _Now
Źródło: www.cyberfolks.pl/now/
Pierwsze 14 dni działania kreatora _Now są całkowicie darmowe (bez znaczenia na wybrany pakiet). To czas w jakim możesz poznać platformę i sprawdzić czy odpowiada ona na Twoje potrzeby biznesowe.
Zatem czy strona salonu beauty ma sens?
Strona internetowa z jednej strony umożliwia klientom łatwy dostęp do pełnej oferty usług, cennika, lokalizacji i systemu rezerwacji online. Z drugiej zaś jest elementem budowania widoczności salonu. W połączeniu z aktywnością w mediach społecznościowych tworzy spójną i efektywną strategię marketingową, która zwiększa widoczność salonu, buduje zaufanie i angażuje klientów.
Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak kreatory stron AI, stworzenie profesjonalnej strony jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nawet dla osób bez specjalistycznej wiedzy technicznej. W rezultacie, inwestycja w stronę internetową nie tylko podnosi prestiż salonu, ale również przyczynia się do jego sukcesu biznesowego, umożliwiając skuteczne konkurowanie na rynku.
Własna strona salonu beauty to:
- prezentowanie klientom oferty 24/7;
- wygodna obsługa Twoich klientów;
- obecność w wyszukiwarce Google;
- pozyskiwanie klientów z sieci;
- komfortowa edycja mobilna;
- oszczędność – bez płacenia prowizji za klientów.
Źródło:
[1] brightlocal.com
[2] ge.com
[3] tamże
[4] stanislawska.pl
mintishop.pl
Właściciele salonów beauty, którzy zastanawiają się nad koniecznością posiadania strony internetowej, znajdą w Twoim artykule wiele cennych informacji! Twój wpis doskonale pokazuje, że strona internetowa nie tylko wspiera obecność online, ale także przyciąga nowych klientów, zwiększa widoczność w wyszukiwarce Google i oferuje dodatkowe możliwości marketingowe, które media społecznościowe mogą nie zapewniać. Ważnym aspektem jest również to, że posiadanie własnej strony internetowej pomaga w automatyzacji wielu procesów i daje niezależność od zmieniających się algorytmów social mediów. Dzięki prostym i intuicyjnym narzędziom, takim jak kreator stron AI _Now, stworzenie profesjonalnej strony internetowej staje się dostępne nawet dla osób bez specjalistycznej wiedzy technicznej. To świetna propozycja dla salonów beauty, które chcą wyróżnić się na rynku i skutecznie przyciągać klientów.
Unicar, dziękujemy 🙂