Obserwowany wzrost zainteresowania usługami związanymi z urodą, kosmetykami i pielęgnacją ciała nie tylko generuje rosnący popyt, ale także intensyfikuje konkurencję na rynku beauty. W obliczu tych wyzwań, samo funkcjonowanie salonu kosmetycznego nie jest już wystarczające, aby zyskać uwagę klientów. Zmieniają się nawyki użytkowników, rosną ich oczekiwania. To powoduje, że aby budować obecność branży beauty w sieci i zdobywać nowych klientów, musisz nieustannie rozwijać nie tylko ofertę, ale także dbać o widoczność marki.

Sprawa wygląda jasno: Klient chętniej pozna ofertę salonu, z jakim zetknął się już wcześniej i ma dobrą o nim opinię. Przesunięcie konsumentów w stronę świata online sprawia, że musimy szukać nowych środków wyrazu marki. Dlaczego i jak budować obecność branży beauty w sieci? Sprawdźmy kluczowe korzyści.

Ten artykuł powstał z myślą o:

  • osobach związanych z branżą beauty, m.in. kosmetyczek, fryzjerów, stylistów chcących odkryć sposoby na budowanie obecności marki online;
  • przedsiębiorcach który chcą przyciągnąć klientów i budować ich lojalność;
  • osobach zainteresowanych efektywnym promowaniem swoich usług online, tworzeniem inspirujących treści i przyciąganiem klientów za pomocą digital marketingu.

Rozwój branży beauty

Kiedyś, makijaż, pielęgnacja i dbanie o urodę były domeną nielicznych, a kształtowanie i wdrażanie trendów znikome. Dziś świadomość i rola usług beauty przenika niemal każdy zakątek społeczeństwa. To fascynujące, jak obecnie możemy wydobywać i podkreślać swoje piękno, korzystając z technologii i wiedzy, które jeszcze kilka lat temu wydawały się nieosiągalne. Tę tendencję widzimy w liczbie nowo powstających salonów beauty.

Branża beauty obejmuje szeroki zakres usług, produktów i działań związanych z pielęgnacją urody, makijażem, fryzjerstwem, kosmetyką, spa oraz wszelkimi innymi aspektami, jakie mają na celu poprawę wyglądu zewnętrznego i dobre samopoczucie. Jest to obszar usług, który stale ewoluuje, odpowiadając na zmieniające się trendy, oczekiwania konsumentów i pojawiające się nowości.
Wzmożone zainteresowanie tego typu usługami znajduje odzwierciedlenie choćby w dedykowanych targach branży, które z roku na rok przyciągają coraz liczniejszą rzeszę osób.

Tylko w Polsce notujemy 32 575 salonów świadczących usługi kosmetyczne i usługi odnowy biologicznej. Jeśli chodzi o pielęgnację włosów, usługi fryzjerskie świadczy 30 775 obiektów.[1]

Co więcej, biorąc pod uwagę branżę kosmetyczną, przewiduje się, że do 2025 roku średni wzrost rynku osiągnie wartość na poziomie 4,4% rocznie. To pozwoli na zwiększenie sprzedaży usług do 4,7 mld EUR.[2]

źródło: gabinetodzaplecza.pl

Dotarcie do nowych klientów – dlaczego to takie ważne?

Coraz większe zainteresowanie sferą beauty, zwiększony popyt na na tego typu usługi sprawia, że równolegle powstają nowe działalności. Obserwujemy także jak istniejące salony poszukują nowych możliwości rozwoju i poszerzają podstawową działalność o kolejne obszary zawodowe.

Co trzecia mieszkanka większego miasta przynajmniej raz w miesiącu udaje się do salonu kosmetycznego.[3]

Tak nakreślone mocno konkurencyjne środowisko sprawia, że kluczem budowania sukcesu w branży beaty jest dotarcie do nowych klientów. Identyfikacja szans i rozwiązań. Obserwacja trendów. Zmiana oczekiwań klientów i rosnąca konkurencja sprawiają, że salony beauty muszą stale poszerzać swoją bazę klientów, aby utrzymać atrakcyjność na rynku.

Paulina Majdra

W świecie beauty, który ewoluuje w zawrotnym tempie, stajemy przed nieustanną potrzebą dostosowywania się do nowych trendów i oczekiwań naszych klientów. Naszym zadaniem jest nie tylko utrzymanie ich stałej bazy, ale również zdolność przyciągania nowych. Dziś, klienci korzystają z różnorodnych źródeł informacji o usługach kosmetycznych, a trendy w dziedzinie urody zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego jako salon musimy być gotowi na podążanie za tymi zmianami.

Paulina Majdra, właścicielka salonu kosmetycznego Bio-line

Twoja obecność w sieci ma znaczenie

Załóżmy sytuację, przeprowadzamy się do innego miasta. Zmiana otoczenia i nowe wyzwania stawiają nas w sytuacji, w której niesięgniemy już po telefon, aby umówić się na wizytę u sprawdzonego fryzjera z poprzedniego miejsca zamieszkania, oddalonego o kilkaset kilometrów.
W takiej chwili stajemy przed koniecznością odkrywania nowych miejsc i szukania nowych usług.

Tutaj znaczenia nabiera internet. Obecność danego salonu w sieci, wraz z opiniami krążącymi wokół niego, staje się decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji. Internet stanowi nieograniczone źródło informacji, nasze wybory coraz częściej kierują się wirtualnymi doświadczeniami innych ludzi. W przypadku poszukiwania nowego fryzjera, przeglądanie stron internetowych salonów, czytanie recenzji klientów i zapoznanie się z ich opiniami staje się ważnym krokiem w procesie wyboru. 

90% konsumentów czyta recenzje w Internecie przed wizytą w danej firmie.[4]

Dlaczego powinieneś budować obecność branży beauty w sieci?

Przeanalizujemy kluczowe powody, dla jakich obecność branży beauty w sieci staje się ważnym krokiem na drodze do sukcesu i trwałego rozwoju biznesu.

jak budować obecność salonu beauty w sieci

1. Mocno konkurencyjny rynek beauty

Ruch w sieci jest jak wielki ocean pełen ryb. Twoja konkurencja już aktywnie łowi tam klientów, tworząc sieć swojej obecności online. Czy na pewno chcesz pozostawić pole dla nich bez walki? Woda może wydawać się głęboka i nieprzyjazna, ale nie zapominaj, że wiele firm działających w branży beauty, takich jak Twój salon urody, już odniosło sukces, korzystając z zalet, jakie oferuje Internet.

  • Zdobądź uwagę klienta
    Obecność w sieci pozwala na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów. Pozwala zyskać ich uwagę poprzez atrakcyjną stronę internetową, angażujące treści w mediach społecznościowych czy prowadzone kampanie marketingowe. Dzięki temu możesz przekazywać unikalną wartości marki i produktów, a to już może być czynnikiem decydującym o wyborze danej usługi czy produktu.

  • Buduj zaufanie
    W sieci możesz aktywnie zarządzać reputacją marki i wyróżniać ją spośród konkurencji. Prowadząc regularną komunikację i wykazując zainteresowanie, poprzez odpowiedzi na recenzje, prezentację pozytywnych doświadczeń klientów oraz udostępnianie informacji o jakości usług czy produktów, zdobywasz zaufanie odbiorców.

  • Personalizuj doświadczenia
    Internet pozwala na precyzyjne dostosowanie przekazu do różnych grup docelowych. Obecność w sieci pozwala na dostarczanie spersonalizowanych treści, ofert czy rekomendacji. To zwiększa szansę na skuteczne przyciągnięcie uwagi konkretnych segmentów rynku.

2. Większy zasięg usług

Internet eliminuje bariery geograficzne, umożliwiając salonom beauty dotarcie do klientów również poza swojej dzielnicy. 

Konkurencja między salonami kosmetycznymi jest zacięta. Posiadanie silnej obecności w sieci to niczym przejście przez wszystkie 2961 ulic Krakowa – zadanie niemożliwe do osiągnięcia bez właściwej strategii. W kontekście branży beauty, każdą ulicę możesz porównać do potencjalnego klienta, zainteresowanego usługami danego salonu. Bez odpowiedniej obecności online, podobnie jak bez właściwej nawigacji w gąszczu krakowskich ulic, istnieje ryzyko utraty potencjalnych klientów. Obecność w sieci stanowi swojego rodzaju nawigację dla klientów, pomagając im odnaleźć właściwy salon w gąszczu ofert.

Rozwijając obecność online, nawet lokalne salony mogą przyciągać uwagę klientów spoza swojego obszaru geograficznego. To otwiera nowe możliwości biznesowe i umożliwia zdobycie klientów spoza tradycyjnej bazy lokalnej.

3. Pozyskanie nowych klientów

Zasieg, jaki może dać nam obecność w sieci, jest bezpośrednio powiązany z pozyskiwaniem nowych klientów. Kiedy potencjalny klient poszukuje nowych usług kosmetycznych, fryzjerskich czy produktów do pielęgnacji, obecność online sprawia, że firma staje się dostępna dla szerszej liczby odbiorców. Istotą skutecznego pozyskiwania nowych klientów jest korzystanie z różnorodnych kanałów.

  • strona internetowa
    Własna strona internetowa pełni funkcję wirtualnej wizytówki biznesu. Dzięki niej potencjalni klienci mogą szybko uzyskać informacje na temat oferty, zobaczyć galerię usług, a także skontaktować się z firmą. Strona internetowa jest miejscem, gdzie marka może prezentować swoją unikalność, wartości oraz ofertę.

  • media społecznościowe
    Platformy społecznościowe stanowią interaktywne środowisko, w którym marka beauty może budować społeczność wokół swojego produktu czy usług. Poprzez inspirujące treści, porady, a także reakcje na komentarze klientów, firma może aktywnie angażować swoją społeczność. To zaangażowanie wpływa na pozytywny obraz marki oraz przyciąga nowych klientów poprzez interakcje online.

  • kampanie reklamowe
    Strona internetowa, aktywność na Facebooku, Instagramie czy innych platformach społecznościowych, a także korzystanie z narzędzi reklamowych, takich jak Google Ads, pozwalają na efektywne docieranie do różnych grup docelowych. Dywersyfikacja źródeł zwiększa widoczność marki i skuteczność kampanii.
Paulina Majdra

Inwestujemy w rozwój obecności naszej marki w social mediach, uczestniczymy w różnorodnych wydarzeniach branżowych i nieustannie poszukujemy nowych sposobów na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów.
Aktywnie zarządzamy naszymi profilami w mediach społecznościowych, gdzie prezentujemy naszą codzienną pracę poprzez publikację zarówno zdjęć
z przeprowadzanych zabiegów, jak
i krótkich, dynamicznych treści, które nie tylko ilustrują cel danej usługi, lecz również wprowadzają klientów w atmosferę naszego salonu. Oferujemy wysokiej jakości usługi kosmetyczne, ale również staramy się być na bieżąco z potrzebami rynku. Wierzymy, że takie podejście wesprze nas w utrzymaniu naszej pozycji w branży beauty, ale także pomoże zdobywać nowych klientów.

Paulina Majdra, właścicielka salonu kosmetycznego Bio-line

Współpraca pomiędzy różnymi kanałami online tworzy synergiczne oddziaływanie. Informacje umieszczone na stronie internetowej mogą być udostępniane na mediach społecznościowych, a kampanie reklamowe mogą kierować ruch bezpośrednio na stronę. Wzajemne wsparcie działań online wzmacnia efektywność kampanii pozyskiwania klientów.

4. Budowanie wizerunku marki

Internet umożliwia usługodawcom beauty opowiadanie historii swojej marki. Jest to możliwe poprzez treści w postaci artykułów na blogu, relacje czy posty na mediach społecznościowych. Salon może skupiać uwagę klientów na swojej filozofii, wartościach i inspiracjach. Przez publikację treści edukacyjnych i porad eksperckich, możesz ugruntować swoją pozycję jako lidera w dziedzinie beauty. Udostępnianie porad, tutoriali czy informacji związanych z pielęgnacją urody buduje Twój wizerunek jako wiarygodnego eksperta.

5. Większa widoczność usług

Jednym z argumentów, przemawiających za rozwijaniem obecności w sieci dla salonów beauty, jest zdecydowanie większa widoczność usług. Bycie online staje się swoistym kluczem do otwarcia drzwi dla potencjalnych klientów, którzy poszukują profesjonalnych usług kosmetycznych czy pielęgnacyjnych. Jednak sama obecność w sieci to nie wszystko. Prowadzenie skutecznych działań SEO to ważny czynnik wzmacniający ten efekt.

W świecie, gdzie większość decyzji zakupowych rozpoczyna się od wyszukiwarki internetowej, SEO pomaga salonom beauty znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. To jak umiejętność wyróżnienia się w tłumie. Zapewniająca klientom łatwy dostęp do informacji o oferowanych usługach, lokalizacji czy opinii innych klientów.

Ebook dla branży beauty

Strona www dla salonu beauty jeszcze nigdy nie była tak prosta

Świat online to twardy orzech do zgryzienia, ale dostępny dla każdego, kto ma strategię i zna swoje cele. Ważnym elementem budowania obecności marki beauty w sieci jest własna strona internetowa. Według Raportu „E-commerce w Polsce 2023″, 42% użytkowników deklaruje, że większa liczba informacji o produktach jest czynnikiem motywującym ich do zakupów.[5]

Myślisz, że własna strona musi być długim, kosztownym i czasochłonnym procesem. Nic bardziej mylnego. Teraz własną www możesz mieć już w niespełna 60 sekund.
Wystarczy, że wejdziesz na stronę kreatora stron internetowych, wybierzesz kreator i podasz kilka niezbędnych informacji.

  1. Wejdź na stronę https://now.cyberfolks.pl/ i wybierz KREATOR.
  2. Wybierz branżę „Uroda i Welness”, a następnie zaznacz obszar działania, w naszym przypadku będzie to kosmetyczka.
  3. Zaznacz słowa, jakie najbardziej pasują do Twojej działalności bądź napisz własne.
  4. Podaj nazwę swojego salonu, jeśli jej jeszcze nie masz pomiń ten krok i zaakceptuj regulamin.
  5. Zanim zdążysz wypić espresso, Twoja strona będzie już gotowa!

Bez względu na urządzenie z jakiego korzystasz

Tylko w maju, 60,08% internautów korzystało z urządzeń mobilnych.[6] Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Największy ruch pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego tak ważne jest aby strona była responsywna i zoptymalizowana również pod ich kątem.

Klientki salonów beauty cenią wygodę i szybkość, dlatego coraz częściej sprawdzają ofertę właśnie z urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana, ryzykujesz utratę potencjalnie ponad połowy swoich odbiorców. Dlatego tak istotne jest, aby strona salonu beauty była przystosowana do przeglądania zarówno na komputerach, jak i na tabletach oraz smartfonach.

Możesz to osiągnąć za pomocą narzędzi takich jak kreator stron AI, umożliwiających sprawne przygotowanie strony, która świetnie wygląda w każdym urządzeniu – zarówno na desktopie jak i mobile.

Przykład responsywnej strony salonu fryzjerskiego stworzonej przy pomocy kreatora _Now

Obecność branży beauty w sieci staje się koniecznym elementem budowania sukcesu marki. 
W obliczu intensywnej konkurencji, samo funkcjonowanie salonu nie wystarcza już do przyciągnięcia uwagi klientów. Zmieniają się nawyki klientów, rosną ich oczekiwania. Własna strona internetowa, obecność w social media, prowadzenie aktywnej komunikacji z użytkownikami, a także korzystanie z płatnych, dedykowanych kampanii reklamowych to tylko kilka sposobów pozwalających na budowanie widoczności marki beauty w sieci.

Źródło:
[1] gabinetodzaplecza.pl
[2] parp.gov.pl
[3] mintishop.pl
[4] podium.com
[5] gemius.pl
[6] statcounter.com

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

6 odpowiedzi do "Chcesz mieć więcej klientek? 5 powodów dla jakich warto budować obecność marki beauty w sieci"

  1. Barbara pisze:

    Świetny artykuł. Branża beauty świadczy o pięknie, więc fajnie widzieć ją w sieci. A ten salon Bio Line to w jakim mieście? Bo Właścicielka sama w sobie jest piękną wizytówką:)

    1. Katarzyna Węgiel pisze:

      Barbara, dziękujemy za Twój komentarz. Powierzając naszą cerę, włosy czy paznokcie profesjonaliście, chcemy mieć pewność, nie tylko jakości usług ale również tego, jak rezultaty oceniają inni klienci. Własna strona internetowa, social media wydają się dobrym miejscem, aby taką komunikację prowadzić. Salon Bio-line, gdzie jego właścicielka opowiedziała nam, jak buduje jego obecność w sieci, znajduje się w Krakowie. Zapraszamy do skorzystania z usług salonu 🙂

  2. Paweł pisze:

    Wkradł się mały błąd w artykule: „Strona www dla salonu beauty jeszcze nigdy nie była ta prosta” chyba miało być tak 🙂 Warto byłoby wspomnieć o profilu firmy w Google, żeby wyświetlać się w mapach i przy okazji wynikach wyszukiwania. Strona to jak najbardziej dobry pomysł jako pomoc w wizerunku gabinetu, jednak w zależności od grupy docelowej, GMF odpowiednio prowadzone może pomóc bardziej niż praca nad SEO. Oczywiście warto działać w kilku kierunkach równocześnie, co zwiększy szansę na efekty promocji naszego biznesu.

    1. Katarzyna Węgiel pisze:

      Paweł, świetnie że podzieliłeś się z nami swoimi spostrzeżeniami. Patrząc na statystyki, tak ogromna konkurencja w branży beauty wymaga dywersyfikacji kanałów. GMF jest świetnym narzędziem dla budowania wizerunku. Rozwiniemy ten temat w kolejnych artykułach dla branży beauty, dzięki! 🙂

  3. Katia pisze:

    Teraz jest tak dużo kanałów, nowości narzędzi, że można się w tym zgubić. Też coraz bardziej skłaniam się ku stronie. Fajnie pokazane rozwiązanie. Wygląda całkiem łatwo.

    1. Katarzyna Węgiel pisze:

      Całkiem łatwo i bez znajomości kodowania! To spore ułatwienie i również oszczędność czasu dla samego właściciela 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?