W dniu 2019-11013 odbyła się jedna z najbardziej wyczekiwanych konferencji digitalowych w Polsce – digitalfest. W krótkiej relacji dzielę się z Tobą swoimi wrażeniami z tego wydarzenia. Zapraszam do lektury, chętnie odpowiem na pytania w komentarzach, a jeśli też tam byłeś – podziel się Twoją opinią w komentarzu pod wpisem.

Konferencja digitalfest w Krakowie

Na digitalfest od początku chciałem pojechać jako prelegent. Rzutem na taśmę zgłosiłem prezentację pod tytułem: Jak Net Promoter ScoreNet Promoter Score (NPS) to wskaźnik służący do pomiaru poziomu zadowolenia i lojalności klientów wobec marki, produktu lub usługi. NPS opiera się na jednym prostym pytaniu: „Jak bardzo prawdopodobne jest, że poleciłbyś naszą firmę lub usługę znajomemu lub współpracownikowi?” Odpowiedzi są udzielane na skali od 0 do 10, gdzie 0 oznacza 'zdecydowanie nie polecam', a 10 'zdecydowanie polecam'. Wyniki są następnie klasyfikowane w trzy kategorie: Promotorzy (oceny 9-10): Klienci, którzy są...Czym jest NPS? z Google Data Studio zmienią Twój biznes na lepszy? Już kilka dni później Anna Zbela zadzwoniła do mnie z radosną informacją, że temat mierzenia skłonności do polecania i wykorzystania Data Studio spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony organizatorów i wchodzi do agendy.

Z punktu widzenia prelegenta – organizację imprezy oceniam bardzo wysoko. Zgłoszenie następowało poprzez czytelne formularze, a kontakt z organizatorami był wręcz świetny. Wszystko było jasne, a już szczególnie ujął mnie fakt, że prelegenci mieli dostęp do dashboardu przygotowanego w oparciu o Data Studio. Dashboard na bieżąco pokazywał liczbę zapisanych osób oraz profil uczestników. Well done!

Na wydarzenie zapisało się ok. 1000 uczestników, co stawia je w pierwszej lidze pod tym względem. Niewątpliwie przyczynia się do tego organizacja wydarzenia w dużym mieście (Krakowie) raz bez opłat wejściowych. Było to możliwe dzięki wsparciu partnerów, do których należała też marka z naszej grupy – KEI.PL

Wysoko oceniam komfort podczas wystąpień. Osobiście uważam, że konferencje organizowane w kinach są świetnym pomysłem. Sprzyja to merytorycznemu analizowaniu wystąpień, siedzi się wygodnie, a treść slajdów jest świetnie widoczna. Trudniejszy jest natomiast networking, co z kolei rozwiązano odpowiednią długością przerw.

Digitalfest – tematyka konferencji

Digitalfest świetnie wpisuje się w nurt mocno merytorycznych
konferencji skupionych wokół marketingu cyfrowego. Wydarzenie skupiło
specjalistów szeroko rozumianego digital marketingu. To konferencja, którą merytorycznie
klasyfikowałbym pomiędzy I Love Marketing a SEMKRK.

Merytoryka wydarzenia objęła 30-minutowe prezentacje, które
odbywały się równolegle w 2 salach. Tu pierwsza uwaga dla Ciebie jako
uczestnika – jeśli planujesz się wybrać na to wydarzenie, prawdopodobnie będziesz
musiał wybrać spośród równolegle prowadzonych wystąpień. Jeśli chcesz skorzystać
z całej wiedzy, serwowanej podczas tego wydarzenia – polecam dostępne później
materiały lub po prostu – wybranie się z w towarzystwie J

Digitalfest – wystąpienia

Na scenach mieliśmy okazję wysłuchać 24 prelegentów i wziąć udziału w panelu dyskusyjnym. Ze względu  na mnogość prelegentów trudno w tym miejscu omówić każde wystąpienie. Dlatego dzielę się z Tobą wrażeniami z wybranych prezentacji, które szczególnie zwróciły moją uwagę.

Mateusz Muryjas – opowiadał o zdarzeniach w systemach analitycznych. Niby proste, niby oczywiste, ale proszę – proszę niech podniesie rękę, kto ma dobrze zrobioną mapę zdarzeń we współdzielonym dokumencie tak, jak pokazał to Mateusz? IMHO fajna inspiracja. Mateusz zwrócił też uwagę na niedoskonałości w raportowaniu zdarzeń poprzez JavaScriptJavaScript to wysokopoziomowy, dynamiczny język programowania stosowany głównie do tworzenia interaktywnych elementów na stronach internetowych. Jest on szeroko używany zarówno po stronie klienta (w przeglądarkach internetowych), jak i po stronie serwera (za pomocą platform takich jak Node.js) do tworzenia interaktywnych stron internetowych, aplikacji internetowych, gier internetowych, aplikacji mobilnych i innych. JavaScript pozwala na dodawanie interaktywności do stron internetowych. Jest to jeden z kluczowych składników technologii webowych, obok HTML i CSS,...Czym jest JavaScript? via GA/GTM i zachęcał do korzystania z Measurement Protocol – z którego także korzystam i polecam.

Paweł Kozłowski w wystąpieniu „Google Zero Click Searches – jak sobie z tym radzić?” podzielił się przemyśleniami na temat wyszukań, które nie powodują kliknięć. Aktualnie ponad połowa wyszukań  w Google nie skutkuje żadnym kliknięciem. Do przyczyn tego zjawiska należą m. in. rosnąca popularność wyszukiwania głosowego oraz fakt, że Google coraz częściej częściej skupia się na odpowiadaniu na pytania, zamiast na podawaniu linków do stron. Paweł pokazał sporo ciekawych przykładów zero-click-searches i zaskoczył chyba większość osób na sali informacją, że jednymi z najczęściej wykonujących głosowe wyszukiwania są… pijani po godzinie 20tej!

Szymon Słowik, jak łatwo się domyślisz, omówił zagadnienia związane z SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO?, wskazując na 3 warstwy dobrego SEO. Szymon omówił zagadnienia techniczne, związane z pokryciem tematu oraz budowaniem autorytetu. W jego wystąpieniu podobało mi się uporządkowanie zagadnień, od technicznego działania strony – po linkowanie.

Michał Kotarba opowiadał o tym, jak połączyć osobisty
kontakt z automatyczną komunikacją. Doświadczenia Michała, związane z pracą przy
jednym – moim zdaniem – najciekawszych na świecie rozwiązań do automatyzacji
marketingu – user.com – zaowocowały bardzo ciekawym wystąpieniem.

Krzysztof Marzec – legenda polskiego SEMSEM (Search Engine Marketing) to strategia marketingowa, która obejmuje płatne działania mające na celu promowanie strony internetowej poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania lub na innych platformach reklamowych. Głównym celem SEM jest zwiększenie widoczności i ruchu na stronie poprzez reklamę w wyszukiwarkach internetowych. SEM składa się głównie z płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach, które pozwalają na dotarcie do użytkowników w momencie, gdy szukają oni konkretnych produktów lub usług. W przeciwieństwie...Czym jest SEM? i SEO, organizator
SEMKRK i szef Devagroup – opowiadał tym razem o automatyzacji. Temat
automatyzacji w marketingu z konferencji na konferencję staje się moim zdaniem
coraz bardziej wyraźny i trudno przejść obojętnie obok tego trendu.

Anna Ledwoń-Blacha – w swoim lekkim stylu wygłosiła prezkę: Kod pin do świata, czyli jak nie przespać okazji w marketingu… zaczęła jednak spraw ważnych, takich jak przyszłość i planowanie. Obnażyła bolesną prawdę – większość biznesów nie planuje strategicznie, a klienci agencji zazwyczaj są zainteresowani co najwyżej krótkoterminową kampanią.

Elizja Jezierska podzieliła się przemyśleniami na temat łączenia analiz ilościowych i wartościowych w marketingu. Zwróciła uwagę na case Coca-Coli, której zdarzyło się podjąć błędne decyzje skutkiem nieprawidłowości w procesach analitycznych. Elizja zwróciła uwagę na wyzwania budowania interdyscyplinarnych zespołów, skupiających osoby o kompetencjach ilościowych i jakościowych.

Magdalena Urbaniak zapewniła dawkę miękkiej wiedzy o skutecznej komunikacji. To wystąpienie wyjątkowo mi się podobało, ponieważ opierało się o badania nad warstwami ludzkiego mózgu wg modelu McLeana, który osobiście bardzo lubię. Magda zwróciła uwagę na rolę podświadomości oraz na to, że nasze zachowanie nie rządzi się wyłącznie jedną warstwą, a stanowi wypadkową sygnałów umysłu świadomego i głębszych warstw. Podzieliła się też świetnym case studyCase Study (studium przypadku) to szczegółowa analiza konkretnego problemu, projektu lub sytuacji, która miała miejsce w przeszłości. W informatyce i biznesie case study jest często wykorzystywane do ilustrowania, jak zastosowane rozwiązania technologiczne przyczyniły się do sukcesu projektu. Studium przypadku może dotyczyć różnych aspektów, takich jak wdrożenie systemu, optymalizacja działania sklepu internetowego czy poprawa wydajności serwera. Jakie informacje zawiera case study? Case study zazwyczaj obejmuje opis problemu, przed którym stanęła firma...Czym jest Case Study? z branży… rolniczej – tak, panie i panowie – rolniczej! Influencer marketing w rolnictwie ma się świetnie. W żadnej prezce nie widziałem jeszcze tylu ciągników, traktorów i wozów paszowych – które na koniec dnia prowadziły do osiągnięcia zakładanych celów komunikacyjnych.

Karol Dziecic – jego wystąpienie było niczym kropka nad „i”. Skupił się na zagadnieniach opetymalizacyjnych i omówił je bardzo szeroko. Pokazał, jak poprzez Yandex Metrica wdrożyć bezpłatny i całkiem efektywny system monitorowania zachowania użytkownika oraz podzielił się informacjami o nowościach w Google Optimize. Karol zadbał o dostępność materiałów – co kilka slajdów w jego wystąpieniach pojawiały się odnośniki do pobrania dodatkowej wiedzy.

Net Promoter Score na digitalfest

Podczas swojego wystąpienia na digitalfest miałem okazję
omówić metodykę Net Promoter Score, w duchu tytułu legendarnego artykułu Freda
Reinchhelda – „One Number You Need to Grow”. Net Promoter Score pozwala nam
zmierzyć deklarowaną skłonność do polecania marki znajomemu.

Podczas wystąpienia pokazałem, jak w prosty sposób możesz przeprowadzić takie badanie w oparciu o dostępne bezpłatnie narzędzia od Google: Google Forms, Google Spreadsheets, Google Data Studio. Omówiłem sposoby analizy danych opisowych i transformacji odpowiedzi opisowych przy pomocy wyrażeń regularnych, w oparciu o regexp_match. Uczestnicy mieli możliwość pobrania templatki dashboardu do Google Data Studio.

Prezentacja Artur Pajkerta o NPS - digitalfest - slajdy z wystąpienia.

W tym miejscu możesz:

Podsumowanie digitalfest

Konferencja w mojej ocenie należy do pierwszej ligi krajowych
wydarzeń dla digital marketerów. Jest to praktycznie cały, bardzo intensywny
dzień, z którego wychodzimy napakowani inspiracjami i wiedzą. O to przecież
chodzi w tego rodzaju wydarzeniach, prawda?

Ogromne gratulacje i podziękowania dla Organizatorów! Zbela, Tomasz Kaźmierczak, Mateusz Myryjas – świetna robota!

Jeśli byłeś, uczestniczyłeś i masz swoje przemyślenia – pisz
śmiało w komentarzu, Twoja opinia może ułatwić decyzję osobom rozważającym
wybranie się na kolejne edycje tego eventu.

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

12 odpowiedzi do "Konferencja digitalfest – czy warto?"

  1. Artur dzięki za wymienienie 🙂 Wydarzenie było super, organizacja na najwyższym poziomie.

  2. Artur Pajkert pisze:

    Dzięki Paweł, fajnie było pogadać w kuluarach i posłuchać Twoich przemyśleć o zero-click-search! Do zobaczenia na kolejnym evencie!

  3. Ja również dziękuję za miłe słowa 🙂 Dobrze było Cię znowu widzieć.

    1. Artur Pajkert pisze:

      I wzajemnie! Szkoda, że nie udało się więcej pogadać, ale pewnie będzie okazja na którymś z kolejnych eventów. PS – a pamiętasz, że rozmawialiśmy o wpisie gościnnym i wiesz, że wciąż trzymam na blogu miejsce dla Ciebie? 😉

  4. DevaGroup pisze:

    Dziękujemy w imieniu Krzysztofa Marca! Cieszymy się, że podobało Ci się jego wystąpienie! 🙂

  5. Byłem i naprawdę było warto! Pozdrawiam 🙂

  6. Marcin pisze:

    Konferencje to fajne miejsca na budowe dobrych relacji. A nasza branża jest bardzo specyficzna.

  7. Algov pisze:

    Bardzo dobra konferencja, a prelegenci… strzał w 10! Oby częściej takie konferencje z taką obsadą miały miejsce 🙂

  8. Artur pisze:

    Kiedy kolejna konferencja? 🙂

  9. Sylwia pisze:

    Byłam i naprawdę ciepło wspominam 🙂 Byle do następnej konferencji!

  10. Warto. Bardzo dobra konferencja.

  11. Wie ktoś może czy ta konferencja odbędzie się również w tym roku?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014