Jak założyć fanpage na Facebooku? Mimo, że popularność FB rośnie, wielu przedsiębiorców zadaje sobie właśnie to pytanie. Stworzenie strony firmy na Facebooku to jeden z pierwszych kroków, które warto, żebyś podjął, gdy zaczynasz prowadzić działalność lub chcesz budować własną markę. Stworzenie odpowiedniego profilu, który będzie zrzeszał społeczność wokół produktu lub usługi to pierwszy krok w kierunku dobrze stargetowanej promocji. Bo przecież osoby lubiące Twoją stronę w social mediach mogą być pierwszymi klientami! Jak zatem zabrać się do założenia fanpage’a na Facebooku? O tym poniżej.

Z artykułu dowiesz się:

  • czym jest fanpage,
  • jak założyć fanpage na Facebooku.

Firmowa strona na Facebooku

Mimo, że jako firma hostingowa gorąco namawiamy Cię do posiadania własnej strony www, a jako operator hostingu WordPress – do tego, żeby była to strona na WordPress, to wiemy, że coraz więcej branż potrzebuje funkcjonować z użyciem stron na Facebooku.

Założenie strony firmowej ma na celu ułatwienie komunikacji marki z fanami. Kilka lat temu zdarzało się, że fani mylili fanpage z profilem prywatnym, bo zarówno konta marek, jak i osobiste wyglądały bardzo podobnie. Zdarzało się nawet, że małe firmy omyłkowo prowadziły swoje profile jako prywatne. Dziś Facebook przykłada do tej kwestii większą wagę i pozwala oddzielić i odróżnić fanpage od profilu osobistego. Dzięki temu różne biznesy i organizacje mogą łatwo dopasować rodzaj strony do swoich potrzeb.

Facebook - strona firmy cyberfolks.pl
Strona firmowa @cyberFolksPolska

Warto, żebyś zwrócił uwagę, że szczególnie artyści i osoby publiczne posiadają nie tylko profil prywatny, ale także fanpage. Dlaczego tak się dzieje? Profil prywatny to taki, jaki ma większość z nas. Widoczny jest dla znajomych i zazwyczaj publikujemy na nim treści dla najbliższych, a nie dla osób spoza grona rodziny i znajomych. Fanpage marki, którą w takim przypadku jest osoba, pozwala na tworzenie innych treści. Skierowany jest przeważnie do osób spoza grona bliskich znajomych, czyli po prostu do fanów.

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Stronę na Facebooku możesz założyć z trzech różnych miejsc. Niezależnie, w który link klikniesz, portal przeniesie Cię do tego samego „formularza”, który pozwoli Ci na ustawienie strony i wprowadzenie wszystkich najważniejszych danych.

Pierwszy sposób to wejście na facebook.com. Na dole strony głównej, pod przyciskiem „Zarejestruj się”, znajdziesz link „Utwórz stronę” dla gwiazdy, zespołu lub firmy”. Wystarczy, że w niego klikniesz! :).

Jak założyć stronę na facebooku - rejestracja

Jeśli jesteś zalogowany do Facebooka, to z poziomu panelu administracyjnego możesz kliknąć na przykład w lewe menu „Explore”, gdzie znajduje się ikonka flagi i podpis strony. Kliknięcie w ten link poprowadzi Cię na podstronę Facebooka, gdzie możesz założyć stronę firmową.

załóż-fanpage na facebooku

Możesz również kliknąć w TEN LINK i bezpośrednio przenieść się do kreatora stron.

Kim jesteś na Facebooku?

Tak czy inaczej, zostaniesz przeniesiony do strony, która zapyta Cię jaką chcesz stworzyć stronę. Do wyboru masz stronę dla marki, społeczności lub dla osoby publicznej.

utwórz stronę facebook - wybór rodzaju podmiotu

Następnie podajesz nazwę strony i wybierasz jej kategorię. Pamiętaj, że w przypadku społeczności należy podać inną kategorię, do której należy przypisać stronę, niż w przypadku konta biznesowego. Społeczność to na przykład artysta, hobby czy gra komputerowa. W przypadku biznesu: restauracje, salony sprzedaży, fryzjerów itd. Dobierz odpowiednio nazwę oraz kategorię. W przypadku strony biznesowej będziesz musiał podać też adres oraz numer telefonu. Są to dane, które pojawią się w zakładce na fanpage’u (można je opcjonalnie ukryć).

Jak założyć fanpage na facebooku – pokaż się!

Każdy kolejny krok to wypełnienie danych, które będą niezbędne do opublikowania Twojej strony. W pierwszej kolejności Facebook będzie od Ciebie wymagał załadowania zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle. Kroki te możesz pominąć i wgrać grafiki na późniejszym etapie. Teraz zostaniesz przeniesiony na główną stronę swojego nowego fanpage’a!

dodaj zdjęcie profilowe na facebooku

Na tym etapie najważniejsze będą dla Ciebie dwie zakładki z menu dostępne na górze strony – „Edytuj informacje o stronie” oraz „Ustawienia”. W każdej z zakładek znajdziesz okienka, które trzeba uzupełnić lub wybrać odpowiednią opcję. Wśród informacji są dane dotyczące strony, jej opis, dane kontaktowe i wiele innych informacji, które pojawią się na Twoim profilu firmowym. Te dane, które są potrzebne od razu Facebook zaznacza na czerwono.

Widok fanpage'a strony firmowej po utworzeniu na Facebooku

„Ustawienia” to wszystkie ustawienia strony. Są one dość jasno opisane, a zmiana jakiegokolwiek elementu nie sprawi, że Twoja strona zniknie, zatem możesz pobawić się opcjami i sprawdzić, co niektóre z nich zmieniają.

Uzupełnianie informacji na stronie na Facebooku
Uzupełnianie informacji na stronie na Facebooku

Gdy już uzupełnisz wszystkie wymagane informacje, dodasz zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, możesz napisać pierwszy post!

Okno postu na Facebooku

Wystarczy, że w okienku zaczniesz wpisywać treść. Możesz dodać także zdjęcie lub film. Wszystko zależy od Twojej fantazji. I gotowe! 🙂 Wystarczyło kilka kroków i stworzyłeś profil swojej marki, nazwany często fanpage’em. Teraz czas na budowanie społeczności wokół Twojego przedsięwzięcia. Powodzenia i koniecznie daj znać jak Ci poszło! 🙂

>
Adrianna Szałańska
Budowanie dobrych relacji to jej codzienność. Od 8 lat zajmuje się e-marketingiem, szczególnie w obszarze mediów społecznościowych, komunikacji oraz contentu. Graficzka z pasji oraz wielbicielka dobrze zaprojektowanych usług.

8 odpowiedzi do "Jak założyć fanpage na Facebooku?"

  1. Katarzyna pisze:

    Wielkie dzięki za ten artykuł! Byłam pewna, że nigdy mi się nie uda samodzielnie założyć fanpage’a na Facebooku, a jednak dałam radę 🙂 skoro mi się udało (a jestem totalną nogą jeśli chodzi o media społecznościowe) – to każdemu się uda 🙂

    1. Adrianna Szałańska pisze:

      Cieszę się, że się udało dzięki temu wpisowi! 🙂 Powodzenia w rozkręcaniu social mediów! 🙂

  2. Misia pisze:

    Jak ustawić kategorię „artysta”? Nie mogę jej nigdzie znaleźć, a wiem, że wiele osób ją ma.

  3. olla pisze:

    Czy musi pojawić się moje zdjęcie na FP, czy mogę nie pokazywać się, a raczej prowadzić profil profil produktowy?
    Co bardziej pomoże mi w rozwoju, grupa osobista, czy FP? Dziękuję i pozdrawiam.

    1. Adrianna Szałańska pisze:

      W mojej opinii, profesjonalny fanpage powinien w zdjęciu profilowym posiadać logo marki. Dzięki temu budujesz jej tożsamość. Nie wyklucza to, że Ty, jako właściciel marki pojawisz się w zdjęciach na swojej stronie w social mediach – takie utożsamianie marki z właścicielem posiada wiele firm. Dla inspiracji np. Laurella. Co do drugiego pytania, najpierw skupiłabym się na rozwoju fanpage’a, potem grupy, żeby mieć wśród jej członków ambasadorów marki.

  4. Anna pisze:

    Czy fanpage może mieć kilku administratorów? Chodzi mi o to że koleżanka założyła go, ale to ja mam dodawać posty i informacje. Jak mamy to zrobić żebym ja miała dostęp do dodawania/edytowania itp że swojego telefonu?

    1. Adrianna Szałańska pisze:

      Jasne, że może 🙂 Wystarczy, że wejdziesz w ustawienia strony, potem w role na stronie. Tam możesz przypisać kolejnego administratora lub twórcę treści, który może dodawać posty, bez dostępu do panelu administracyjnego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?