Kiedy próbujesz oszacować wartość swojej domeny lub określić jakie ma szanse na wysokie wyniki w wyszukiwarkach możesz skorzystać z różnych metod. Jedną z nich jest ocena Domain AuthorityDomain Authority to wskaźnik stworzony przez firmę Moz, który ma na celu ocenę jakości oraz potencjału domeny w kontekście jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Wartość DA jest wyrażana w skali od 1 do 100, gdzie wyższa liczba oznacza większy potencjał rankingowy w wynikach wyszukiwania. Jak działa Domain Authority? Domain Authority opiera się na różnych czynnikach, takich jak liczba i jakość linków prowadzących do danej strony, wiek domeny oraz ogólna struktura strony...Czym jest Domain Authority? (autorytet domeny). Jest to miara popularna w branży SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO?, często porównywana do PageRank opracowanego przez Google. Dowiedz się czym jest DA, jak je sprawdzić i poprawić?
Domain Authority – najważniejsze fakty
- Domain Authority (DA) to wynik w rankingu wyszukiwarki opracowany przez firmę MOZ. Szacuje on jak dana witryna będzie sobie radziła na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Innymi słowy, miara ta ma na celu podanie w przybliżeniu konkurencyjności danej witryny w wynikach wyszukiwania Google;
- Wynik DA prezentowany jest na skali od 1 do 100, gdzie im wyżej tym lepiej.
- DA obliczany jest na podstawie oceny linkowania z domen głównych, liczby linków przychodzących, MozRank, MozTrust, itd.
- Według twórców DA nie istnieje coś takiego jak „dobry DA”, gdyż narzędzie to służyć ma porównywaniu domen – można zatem powiedzieć jedynie, która domena ma „lepszy” Autorytet.
Jak sprawdzić DA?
Istnieje co najmniej kilka narzędzi, które prezentują wynik DA. Oto trzy najpopularniejsze z nich.
- Najprostszą metodą jest instalacja MozBar – bezpłatnego rozszerzenia Chrome, które pozwala przeglądać DA stron internetowych;
- Możesz też użyć narzędzia do analizy linków przychodzących – Open Site Explorer, gdzie swój wynik możesz zobaczyć bez zakładania konta w MOZ;
- lub Keyword Explorer
Jak można poprawić swój Autorytet domeny?
Trudno jest bezpośrednio wpływać na wynik Domain Authority. Składa się on z agregatu wielu czynników jak choćby MozRankMozRank to wskaźnik SEO opracowany przez firmę Moz, który mierzy autorytet strony internetowej na podstawie liczby i jakości linków przychodzących (backlinków). Wartość MozRank wyrażana jest w skali od 0 do 10, gdzie wyższe wyniki oznaczają lepszą widoczność i wyższy autorytet strony w internecie. MozRank działa na podobnej zasadzie jak inne wskaźniki, np. Google PageRank, i jest używany przez specjalistów SEO do oceny, jak dobrze strona radzi sobie w rankingach wyszukiwarek...Czym jest MozRank?, MozTrust, profil linkówProfil linków w SEO odnosi się do zbioru linków prowadzących do danej witryny internetowej. Jest to kluczowy element strategii SEO (Search Engine Optimization), który wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Profil linków obejmuje wszystkie linki przychodzące (backlinki) ze stron zewnętrznych, które wskazują na stronę docelową. Istnieje kilka kluczowych czynników, które wpływają na profil linków w kontekście SEO: Jakość linków: Linki pochodzące z wiarygodnych, wysokiej jakości stron internetowych związanych tematycznie...Czym jest Profil linków?, etc. I jest to celowe działanie twórców DA.
Najlepszym sposobem wpływania na DA jest ogólna poprawa SEO strony. W szczególności należy skupić się na profilu linków, który wpływa na MozRank i MozTrust.
Nie licz jednak na wynik bliski 100. Takie osiągają jedynie witryny jak „Google.com”.
A jaki Domain Authority ma Twoja domena?