Kiedy próbujesz oszacować wartość swojej domeny lub określić jakie ma szanse na wysokie wyniki w wyszukiwarkach możesz skorzystać z różnych metod. Jedną z nich jest ocena Domain Authority (autorytet domeny). Jest to miara popularna w branży SEO, często porównywana do PageRank opracowanego przez Google. Dowiedz się czym jest DA, jak je sprawdzić i poprawić?

Domain Authority – najważniejsze fakty

  • Domain Authority (DA) to wynik w rankingu wyszukiwarki opracowany przez firmę MOZ. Szacuje on jak dana witryna będzie sobie radziła na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Innymi słowy, miara ta ma na celu podanie w przybliżeniu konkurencyjności danej witryny w wynikach wyszukiwania Google;
  • Wynik DA prezentowany jest na skali od 1 do 100, gdzie im wyżej tym lepiej.
  • DA obliczany jest na podstawie oceny linkowania z domen głównych, liczby linków przychodzących, MozRank, MozTrust, itd.
  • Według twórców DA nie istnieje coś takiego jak „dobry DA”, gdyż narzędzie to służyć ma porównywaniu domen – można zatem powiedzieć jedynie, która domena ma „lepszy” Autorytet.

Jak sprawdzić DA?

Istnieje co najmniej kilka narzędzi, które prezentują wynik DA. Oto trzy najpopularniejsze z nich.

  • Najprostszą metodą jest instalacja MozBar – bezpłatnego rozszerzenia Chrome, które pozwala przeglądać DA stron internetowych;
  • Możesz też użyć narzędzia do analizy linków przychodzących – Open Site Explorer, gdzie swój wynik możesz zobaczyć bez zakładania konta w MOZ;
  • lub Keyword Explorer

Jak można poprawić swój Autorytet domeny?

Trudno jest bezpośrednio wpływać na wynik Domain Authority. Składa się on z agregatu wielu czynników jak choćby MozRank, MozTrust, profil linków, etc. I jest to celowe działanie twórców DA.

Najlepszym sposobem wpływania na DA jest ogólna poprawa SEO strony. W szczególności należy skupić się na profilu linków, który wpływa na MozRank i MozTrust.

Nie licz jednak na wynik bliski 100. Takie osiągają jedynie witryny jak „Google.com”.

A jaki Domain Authority ma Twoja domena?

>
Daniel Drożdż
Marketer z wykształcenia i pasji. Certyfikowany specjalista Google Ads. Fan Automatyzacji Marketingu. Związany z rynkiem hostingowym od 2016 r. Prywatnie zrobił ponad 1200 km górskimi szlakami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?