Jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie techniczne ?

Dobre i poprawne zgłoszenie problemu zapewnia sprawniejszą i szybszą jego realizację.

Każde zgłoszenie powinno zawierać maksimum szczegółów dotyczących Twojej sprawy oraz najlepiej zostać wysłane z autoryzowanego adresu e-mail.

Należy uwzględnić następujące informacje w zgłoszeniu:

Zgłoszenia dotyczące działania strony/serwera:

  • której usługi dotyczy problem (konto hostingowe o loginie, serwer VPS o nazwie, domena o nazwie)
  • dla jakich domen występuje problem (czy jest to całe konto, czy wybrana domena)
  • szczegółowy opis problemu (co chciano zrobić, przebieg procesu, miejsce wystąpienia problemu)
  • jeżeli problem występuje w programie podłączającym się do serwera, jak np. klient FTP prośba o podanie jego nazwy, jak również konfiguracji, której użyto (nazwa serwera, port, typ połączenia)

Zgłoszenia dotyczące problemów z pocztą:

  • czy problem występuje przy odbieraniu czy wysyłaniu poczty
  • czy używany jest program antywirusowy(jeżeli tak, to jaki?)
  • czy problem występuje także na innych komputerach (jeżeli można to sprawdzić)
  • jeżeli pojawiają się błędy – print screen błędów lub pełna treść błędów
  • jeżeli problem występuje w programie podłączającym się do serwera, jak np. klient pocztowy prośba o podanie jego nazwy, jak również konfiguracji, której użyto (nazwa serwera, port, typ połączenia)
  • jeżeli problem występuje z poziomu webmaila należy podać link, pod którym następuje logowanie do poczty