Jak ustawić pocztę w Microsoft Office 365?

Jeżeli potrzebujesz pomocy w wydelegowaniu obsługi poczty do Microsoft 365 (Exchange Online / Office 365), w tym poradniku pokażemy Ci jak zrobić to na dwa sposoby:

Automatycznie
Ręcznie

Metoda automatyczna

Na usługach z Panelem Direct Admin, konfigurację poczty w Office 365 można wykonać automatycznie.

W sekcji 'Rekordy MX’ w dziale „Poczta e-mail” w panelu administratora, możemy sprawdzić, czy usługa jest dostępna na naszym koncie:

Automatyczny konfigurator dostępny jest na samym dole:

Wystarczy wybrać 'Office 365′ i kliknąć 'Zapisz’.

Metoda ręczna

Aby skonfigurować obsługę poczty poprzez Microsoft Office 365 ręcznie:

1. Zaloguj się do panelu administratora

2. Wybierz domenę, dla której chcesz włączyć obsługę poczty w Microsoft Office 365

3. Kliknij „Edycja strefy DNS” w dziale „Serwer WWW i domeny”

4. Usuń rekord mail, mx, autoconfig oraz rekord TXT z wpisem SPF:

5. Dodaj poniższe rekordy (pamiętaj o kropkach na końcu adresów!):

twojadomena.pl.MX0 twojadomena-pl.mail.protection.outlook.com.
twojadomena.pl.TXT"v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all"
autodiscoverCNAMEautodiscover.outlook.com.
_sip._tlsSRV1 100 443 sipdir.online.lync.com.
_sipfederationtls._tcpSRV1 100 5061 sipfed.online.lync.com.
lyncdiscoverCNAMEwebdir.online.lync.com.
sipCNAMEsipdir.online.lync.com.
msoidCNAMEclientconfig.microsoftonline-p.net.

WAŻNE! Pamiętaj że powyższa konfiguracja może się różnić od twojej, sprawdź własną konfigurację rekordów jakie należy dodać w Panelu Administratora Microsoft 365 – https://admin.microsoft.com

6. Wróć na stronę domeny w panelu administratora i wybierz „Rekordy MX” w dziale Poczta e-mail

7. Sprawdź czy rekord MX jest prawidłowy

8. Odznacz opcję „Użyj tego serwera do obsługiwania mojej poczty e-mail.” i kliknij „Zapisz”

9. Gotowe! Zmiany będą widoczne do 4 godzin ze względu na propagację DNS.

jak-ustawic-poczte-w-microsoft-office-365
>
Krzysztof Przybyła