E-sklep e-sklepowi nierówny. W jednym sprzedaż osiąga wysoki poziom, a w innym nikt nie dokonuje zakupów. Wiele czynników ma wpływ na konwersje, jednak jednym z najbardziej istotnych są opisy produktów, które stanowią rzetelny content i przyczyniają się do optymalizacji SEO dla adresu sklepu. W tym artykule powiemy Ci, dlaczego opisy produktów są niezwykle istotne oraz jak je napisać, by zachęcały do zakupu.
1. Opisy produktów – czym są?
Główną treścią, która pojawia się w sklepie internetowym, są – obok artykułów, opisów kategorii i merytorycznych komentarzy – opisy produktów. Każdy z nich powinien być napisany językiem korzyści, by nakłaniał do zakupu, ale też powinien być stworzony pod wytyczne optymalizacyjne SEO.
2. Dlaczego warto inwestować w unikalne opisy produktów?
Właściciele e-sklepów uważają, że założenie sklepu kosztuje niewiele i że jest to jednorazowy wydatek. Tymczasem sklep internetowy potrzebuje odpowiedniej struktury, wyglądu, który wymaga stałej rozbudowy, oraz budżetu na jego promocję.
Niezbędne są również unikalne opisy kategorii oraz produktów, co przy dużej liczbie towarów bywa sporym wyzwaniem organizacyjnym. Niektórzy w tym momencie rezygnują z unikalności i wstawiają standardowe opisy pochodzące od dostawców. I tu dochodzi do zgrzytu między tym, czego chce sprzedawca (oszczędności), a czego wymaga Google (jakości oraz unikalności). Najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce skutecznie obniża pozycje stron, które kopiują treści od innych, dlatego Twoje produkty mają mniejszą szansę na dotarcie do grupy zainteresowanych odbiorców.
3. Czym jest unikalność tekstu?
Logika i intuicja podpowiadają, że pojęcie to jest jasne i jednoznaczne – unikalność wyróżnia tekst stworzony od nowa i w całości napisany przez autora. Tymczasem roboty Google nie do końca tak uważają. Przykładowo, jeśli jedynie część słów jest powtarzana, to określany jest stopień podobieństwa tekstów, który zawiera w sobie takie elementy jak: język, odmianę słów, synonimy czy kolejność. Od pierwszej aktualizacji Panda w 2011 roku strony z unikalną treścią zaczęły być znacznie bardziej promowane. Z kolei te, które zawierają skopiowane treści, są wykluczane z wyników wyszukiwania. Warto pamiętać o użytkowniku, bo – w uproszczeniu – im bardziej treść na Twojej stronie go przyciąga, tym wyższą pozycję otrzymasz w wynikach wyszukiwania. Google analizuje zachowania użytkowników stron, czyli między innymi mierzy czas spędzany na danej stronie oraz współczynnik odrzuceń.
4. Dlaczego warto?
Unikalne opisy spowodują, że klienci zainteresowani produktem znajdą informacje na jego temat, a co za tym idzie, dokonają zakupów w Twoim sklepie. Nie jest to jedyna korzyść. Dobre, unikalne opisy dają Ci szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, co zwiększy ruch i konwersję w Twoim sklepie, a zmniejszy wydatki na reklamę. Dlatego unikalne opisy produktów warte są swojej ceny, a środki finansowe, które zainwestowałeś, szybko się zwrócą.
5. Cechy dobrego opisu produktu
Opis produktu jest zwięzły i rzetelny, został napisany odpowiednim językiem, posiada wezwanie do działania:
Zwięzły
W tym przypadku wszystko zależy od branży i potrzeb. Opisy produktów mogą być również długie, należy jednak mieć na uwadze, że długi opis bez konkretów nie przyciągnie uwagi klientów – będzie po prostu nudny. Dlatego należy znaleźć kompromis i stworzyć takie opisy, które powinny być wyczerpujące.
Rzetelny
W opisach produktów uwzględniaj ich funkcje, zastosowania, wytrzymałość oraz przeznaczenie. Nie wprowadzaj klienta w błąd i pisz tylko o tych zaletach, które istnieją.
Odpowiedni język
Każda branża posiada swój żargon – tworzą go ludzie, którzy obracają się w kręgach określonych zainteresowań. Z tego względu inaczej napiszesz opis produktu, sprzedając kobiece buty, a inaczej części do komputerów.
Wezwanie do działania
Jednym z najpopularniejszych chwytów marketingowych jest tzw. wezwanie do akcji, czyli call to action. Ten element powinien znaleźć się w każdym opisie:
Przykładowe wezwania:
Kup teraz!
Skorzystaj z tej promocji!
Napisz do nas!
Sklep internetowy nie zaistnieje bez unikalnych opisów produktów i szybko zniknie z sieci. Unikalne treści są bowiem jednym z ważniejszych elementów pozycjonowania pod wyszukiwarki Google, a to dzięki niemu potencjalni klienci będą mogli znaleźć Twój sklep w wyszukiwarce. Drugim istotnym elementem opisu jest jego atrakcyjność dla potencjalnego klienta. Brak interesujących opisów odbije się zarówno na Twojej sprzedaży, jak i pozycji w Google.
Polecane dla Ciebie
Wezwanie do działania – Call to Action. Jak zrobić to dobrze?
Wezwanie do działania dla osoby opiekującej się stroną www lub tworzącą inne przekazy marketingowe to fundamentalna sprawa. Internauci codziennie napotykają […]
Jak pisać teksty, by poprawić widoczność w Google?
Możesz mieć najlepszą i najciekawszą stronę na świecie, możesz regularnie ją uzupełniać wartościowymi treściami, ale to wszystko na nic, jeśli […]
5 błędów na firmowym blogu – sprawdź, czy ich nie popełniasz?
Prowadzenie bloga firmowego jest działaniem dla wielu oczywistym. Coraz więcej firm decyduje się na tę formę promocji. Czy to dobrze? […]
Szukasz dalej?