Jak dobrać słowa kluczowe dla strony internetowej?

Planujesz prowadzenie kampanii Google Ads, chcesz skutecznie pozycjonować stronę internetową lub monitorować ją przy pomocy naszego narzędzia do monitoringu pozycji? Wybór odpowiednich słów kluczowych może okazać się nie lada wyzwaniem. Zanim rozpoczniesz tworzenie listy fraz odpowiednich dla Twojej strony internetowej, odpowiedz sobie na kilka pytań:

  1. Jakie treści znajdują się na Twojej stronie? Jakie słowa/wyrażenia są używane przez użytkowników, którzy trafiają na Twoją stronę? Przez chwilę wczuj się w swojego potencjalnego klienta. Pamiętaj, że na Twojej stronie muszą znaleźć się właśnie te słowa i wyrażenia – odpowiedzi na konkretne zapytania i potrzeby klientów.
  2. Na sprzedaży jakich produktów najbardziej Ci zależy? Które usługi są tymi, z których mają częściej korzystać Twoi klienci? Warto wybrać kilka fraz ogólnych – popularnych (np. meble kuchenne), ale także kilka precyzyjnych (np. meble kuchenne 300 cm białe połysk). Unikaj jednak bardzo szczegółowych fraz, np. z numerem modelu, które nie są znane klientom, a także fraz bardzo ogólnych – jednowyrazowych, np. meble. Frazy bardzo ogólne wymagają dużego nakładu finansowego w przypadku pozycjonowania, a efekty mogą nigdy się nie pojawić.
  3. Na jaką lokalizację promujesz swoje usługi, produkty? Czy Twoja strona to sklep internetowy, a może lokalna działalność? Czy działasz na terenie danej lokalizacji (miasto, województwo) czy na rynku ogólnokrajowym? Jeśli lokalnie – przy frazie dodaj tę lokalizację, np. meble kuchenne Kraków. Dzięki temu dotrzesz do właściwych klientów, szukających usługi w danej miejscowości.

W przygotowaniu listy fraz może okazać się także pomocne bezpłatne narzędzie od Google – Planer słów kluczowych, który znajduje się pod tym adresem: https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner/

Po wpisaniu danej frazy mamy informację o jej popularności, konkurencyjności, a także propozycje innych pasujących fraz:

Przydatnym narzędziem od Google może być także Google Search Console (https://search.google.com/search-console?hl=pl), po aktywacji narzędzia dla danej strony, po pewnym czasie pojawi się lista słów kluczowych na jakie wyświetlała się bądź odnotowała kliknięcia Twoja strona internetowa. Lista ta może także posłużyć jako propozycja fraz do pozycjonowania.

Inne darmowe narzędzia pomocne w dobraniu fraz to między innymi Answer The Public, czy też Ubersuggest.

Jeśli korzystasz już z usług firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron lub prowadzeniem kampanii Ads – skorzystaj z ich profesjonalnego wsparcia. Z pewnością pomogą Ci dobrać najlepsze słowa kluczowe dla Twojej strony.

Pamiętaj, że w przypadku pozycjonowania strony sam wybór fraz to połowa sukcesu – kolejnym istotnym elementem jest optymalizacja strony, czyli przygotowanie na niej treści tak, by odpowiadały na zapytania użytkowników.

Już wiesz, jakie słowa kluczowe będą odpowiednie dla Twojej strony internetowej? Teraz przeczytaj nasz poradnik i sprawdź jak dodać frazy do monitoringu pozycji.

Powodzenia!