SEMKRK#19 BIG – czyli konferencja w rozgrzanej czerwcowym słońcem, tętniącej wiedzą, inspiracjami i networkingiem Starej Zajezdni w Krakowie. Wydarzenie dla tych, którzy zamiast otwierać lodówkę, wpisują w Google frazę “co dziś zjem?”. Naprawdę mocny akcent przed nadchodzącymi wakacjami.
SEMKRK#19 BIG – lokaIizacja
SEMKRK#19 BIG jest zlokalizowana w legendarnym miejscu i wyjątkowo dogodnym czasie. Jestem przekonany, że Krzysiek Marzec, kiedy obmyślał ten cykl, celowo wybrał datę tuż przed Bożym Ciałem, żeby nikt nie czuł się niekomfortowo na myśl o zostaniu do późna.
Stara Zajezdnia urzeka klimatem industrialnym w nowoczesnym, eventowym wydaniu. Oferuje licznie przybywającym seowcom, semitom i digital marketerom wygodne leżaki do networkingu, ofertę gastronomiczną i hektary wielkiej hali. Hali, w której niegdyś parkowały tramwaje, a dziś parkują najlepsze pomysły na to, jak osiągać topy w SERPACH.
Krzysztof Marzec zechciał uprzedzić wszystkich, że ekipa konferencyjna spodziewa się przyjęcia grubo ponad pół tysiąca osób. Już na miejscu okazało się, że liczba ta była chyba niedoszacowana, bo kolejka przy wejściu śmiało mogła konkurować z tradycjami Polski lat 60-tych i 70-tych.
SEMKRK 19 BIG – trzy filary
Wiedza
Prezentacje na SEMKRK#19 BIG to nie są po prostu prezentacje. Słuchanie tych wystąpień mogę śmiało porównać do czytania świetnej książki w grubej oprawie. Bogato ilustrowanej, z kartami na kredowym papierze, pachnącej, farbą drukarską.
Kiedy siadasz w salonie i kładziesz sobie na kolanach taką grubą księgę, a obok kawę – to jest właśnie to uczucie. Może z tą różnicą, że książki zazwyczaj nie będziesz mazać odręcznymi notatkami, a tutaj każdy slajd chcesz chłonąć, zapisać w pamięci – własnej lub telefonu, albo skrócić do wygodnej notatki w Google Keep.
Networking
SEMKRK#19 BIG to także kapitalny networking. W wygodnych leżakach lub na twardych krzesłach, przy barze lub przy stole, w południe i w środku nocy – życie wokół Starej Zajezdni tętni rozmowami, pulsuje wymianą myśli, dudni śmiechem i klaszcze przybijaniem piątek.
To właśnie tu możesz spotkać wszystkich, którzy mają coś do powiedzenia w marketingu w wyszukiwarce. Być może znasz ich z grup dyskusyjnych, podcastów lub innych mediów – a tu, na SEMKRK#19 BIG, możesz trzasnąć żółwika na żywo z takim, nie wiem, Pawłem Gontarkiem, Szymonem Słowikiem, czy Witkiem Wrodarczykiem! Tylko zanim do niego pójdziesz, to ogarnij sobie zgody na cookies na stronie, żeby wstydu nie było, wiesz…
Wystawcy i sponsorzy
Tym sposobem dochodzimy do pięterka. Antresoli. Pasażu. Jak zwał, tak zwał – miejsca, gdzie najlepsze firmy polskiego digitalu, wspierające to wydarzenie, rozłożyły swoje stanowiska. Tu, w biznesowym centrum Zajezdni, odnajdujemy szereg znajomych twarzy i marek ważnych dla specjalistów SEM/SEO. Niezawodne Senuto, mistrzowie w kompleksowym monitorowaniu polskiego internetu pod kątem rankowania na konkretne frazy – jak zwykle dopisało! Surferzy – no jasne, że tak! Przecież taki event bez Surferów nie mógłby się odbyć. Setugo, KS, Flobo – proszę uprzejmie!
A to dobre, żółte, które napędza polski internet szumem bitów i ludzkim dotykiem? No pewnie, cyber_Folks zawsze dzieje się tam, gdzie dzieje się dobro!
SEMKRK#19 BIG Prezentacje
Festiwal wiedzy porywał przybyły tłum od 12. do 20.. To było 8 godzin absolutnie TOPOWEJ merytoryki. To było takie uczucie dla mózgu, jakby, wiesz – jakby wciągać przez 8 godzin burgerki z najlepszych kawałków sezonowanej wołowiny, o!
Piotr Bortkiewicz z NPROFIT zaserwował na rozgrzewkę prezkę o tym, że wysoki ROAS nie pojawia się na nudnych kontach. Zatem gdzie ten ROAS się pojawia? Piotrek punktuje problem osiadania na laurach w poszukiwaniu najlepszego targetowania – co ciekawe szerokiego, nieprecyzyjnego. Kapitalnie pokazał na przykładzie kampanii FB Ads, że mogą bazować nawet na prostych zdjęciach rodzinnych i luźnym targetowaniu – a i tak przyczyniają się do wykręcania lepszych ROASów.
Adrian Andrzejczyk z Cube Group – autor książki „SEO Marketing” – porównując świeżą instalację Google Analytics do bobaska, rozbudza wyobraźnię zaawansowanymi ustawieniami GA pod SEO. Myślisz, że umiesz w Analytics? Też tak myślałem przed tą prezką.
Michał Szylko z ICEA podzielił się bardzo bieżącą wiedzą, wszak rzecz odbywała się w czerwcu, a wystąpienie Michała kręciło się wokół May Core Update. Wnioski? Na zmiany widoczności narażeni są wszyscy, niezależnie od Trust Flow, Domain Rank czy długości tekstów na stronach.
Daniel Chruściński z Widocznych rozkminiał przed nami zagadnienia, związane z CTR, argumentując, że do konwersji powinny prowadzić przede wszystkim kliknięcia.
Joanna Kwiatkowska – tak, tak ta Joanna z Kubota S.A. – opowiadała o pozyskiwaniu ruchu organicznego. A umówmy się, że Kubota umie w brand awareness jak mało kto na polskim rynku!
Łukasz Walczuk (Empik) i Piotr Matusiak (Bluerank) opowiadali o tym, jak metamorfoza Empik była wspierana działaniami content i SEO.
Marcin Kościelski (Modivo S.A.) – pobujał nas wiedzą na temat współpracy z agencją SEO, ale od drugiej strony! Czyli pokazał perspektywę klienta. I to moim zdaniem było naprawdę super, ponieważ na konferencjach SEO zazwyczaj opowiadają freelancerzy.
Witold Wrodarczyk (Adequate) – postać wyjątkowa, bo nie dość że prelegent to Sędzia Główny tej edycji SEMKRK Awards. Na tę wiedzę czeka wielu z nas – czy Google Analytics jest legalny? Jakie kary grożą za brak zgód na cookies? Cookieless reality – świat bez ciastek – fikcja czy przyszłość?
Damian Lutowski (Rankomat) opowiedział o pracy z istniejącym contentem tak, żeby wyciskać z niego jak najwięcej. Poruszał takie zagadnienia, jak testy A/B i linkowanie wewnętrzne, czyli wszystkie te nudne rzeczy, których nigdy nie chce nam się robić, a przecież – trzeba!
Natalia Paciorek i Michał Barczyk – X-KOM, czyli powrót legendy. Do dziś pamiętam wystąpienie Michała sprzed kilku lat – także na deskach sceny SEMKRK. Prezka cenna dla wszystkich właścicieli sklepów w Polsce.
Łukasz Chwiszczuk – tego człowieka przedstawiać chyba nie trzeba. Zdobył wszystko co można w tym kraju, a i tak wciąż dzieli się wiedzą. Kiedy Łukasz miał webinar u nas kilka lat temu – jedna z uczestniczek fizycznie przyjechała do naszego biura mimo zamieci, żeby tylko go posłuchać! Tym razem Łukasz odpowiedział na pytanie o to, czy Performance Max pozbawi pracy pół rynku digital marketingowego.
Grzegorz Strzelec – jak mnie ten facet imponuje! Wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Tym razem omówił dla nas generatory treści? Dobre one są? No ba, naprawdę przydatne! A niedawno podobne zagadnienia poruszała też u nas Milena Majchrzak – zapis webinaru znajdziesz na naszym blogu.
Przemysław Modrzewski – czyli pan z Google – opowiadał o tym, czy najnowsza generacja analityki została wymyślona po to, żeby żyło nam się trudniej czy łatwiej. Wniosek jest jeden: przejdź na GA4, najlepiej wczoraj.
After Party – czyli najdłuższa prezentacja z całej konferencji. Prezka na tematy dowolne, wygłoszona między każdym i wszystkimi. Zawierająca dodatkowy boost merytoryczny. Sponsorowana żółtą energią cyber_Folks;)
SEMKRK#19 BIG – mogło być lepiej?
Krótko mówiąc – nie bardzo! Ale mogło być więcej 😉 Może doczekamy się edycji dwudniowej i przeniesienia do większego lokalu? Hm? Ze światem SEO widzimy się w Krakowie na SEO Poland Conference we wrześniu! Bądźcie wysoko! 🙂
Nie wiem czy ktoś ma tyle zdrowia, żeby stawić się na dwudniowej edycji semKRK 😀
Mam nadzieję, że zjawię się tam w przyszłym roku 😀
Nawet znalazłem się na zdjęciu. 😉 Fajna impreza. Z pewnością zawitam na kolejną