SEMKRK#19 BIG - czyli konferencja w rozgrzanej czerwcowym słońcem, tętniącej wiedzą, inspiracjami i networkingiem Starej Zajezdni w Krakowie. Wydarzenie dla tych, którzy zamiast otwierać lodówkę, wpisują w Google frazę “co dziś zjem?”. Naprawdę mocny akcent przed nadchodzącymi wakacjami.

SEMKRK#19 BIG - lokaIizacja

SEMKRK#19 BIG jest zlokalizowana w legendarnym miejscu i wyjątkowo dogodnym czasie. Jestem przekonany, że Krzysiek Marzec, kiedy obmyślał ten cykl, celowo wybrał datę tuż przed Bożym Ciałem, żeby nikt nie czuł się niekomfortowo na myśl o zostaniu do późna.

Stara Zajezdnia urzeka klimatem industrialnym w nowoczesnym, eventowym wydaniu. Oferuje licznie przybywającym seowcom, semitom i digital marketerom wygodne leżaki do networkingu, ofertę gastronomiczną i hektary wielkiej hali. Hali, w której niegdyś parkowały tramwaje, a dziś parkują najlepsze pomysły na to, jak osiągać topy w SERPACH.

SEMKRK#19 BIG spotkania i nagrania przed budynkiem Starej Zajezdni
SEMKRK#19 BIG - nagrania i spotkania przed wejściem do Starej Zajezdni. W kadrze prawdziwi mistrzowie - od lewej: Paweł Gontarek, Tomasz Kołkiewicz, Adrian Andrzejczyk. Tomek strzela do Pawła z mikrofonu, ale Paweł trzyma ręce w kieszeniach, jakby w ogóle nie robiło to na nim wrażenia. On i tak wie, komu SERP'y jedzą z ręki!

Krzysztof Marzec zechciał uprzedzić wszystkich, że ekipa konferencyjna spodziewa się przyjęcia grubo ponad pół tysiąca osób. Już na miejscu okazało się, że liczba ta była chyba niedoszacowana, bo kolejka przy wejściu śmiało mogła konkurować z tradycjami Polski lat 60-tych i 70-tych.

Kolejka do wejścia na SEMKRK#19 BIG
Kolejka na wejściu na SEMKR#19 BIG wiła się, kręciła i zdawała nie mieć końca...

SEMKRK 19 BIG - trzy filary

Wiedza

Prezentacje na SEMKRK#19 BIG to nie są po prostu prezentacje. Słuchanie tych wystąpień mogę śmiało porównać do czytania świetnej książki w grubej oprawie. Bogato ilustrowanej, z kartami na kredowym papierze, pachnącej, farbą drukarską.

Kiedy siadasz w salonie i kładziesz sobie na kolanach taką grubą księgę, a obok kawę - to jest właśnie to uczucie. Może z tą różnicą, że książki zazwyczaj nie będziesz mazać odręcznymi notatkami, a tutaj każdy slajd chcesz chłonąć, zapisać w pamięci - własnej lub telefonu, albo skrócić do wygodnej notatki w Google Keep.

Networking

SEMKRK#19 BIG to także kapitalny networking. W wygodnych leżakach lub na twardych krzesłach, przy barze lub przy stole, w południe i w środku nocy - życie wokół Starej Zajezdni tętni rozmowami, pulsuje wymianą myśli, dudni śmiechem i klaszcze przybijaniem piątek.

To właśnie tu możesz spotkać wszystkich, którzy mają coś do powiedzenia w marketingu w wyszukiwarce. Być może znasz ich z grup dyskusyjnych, podcastów lub innych mediów - a tu, na SEMKRK#19 BIG, możesz trzasnąć żółwika na żywo z takim, nie wiem, Pawłem Gontarkiem, Szymonem Słowikiem, czy Witkiem Wrodarczykiem! Tylko zanim do niego pójdziesz, to ogarnij sobie zgody na cookiesPliki cookies (czasem nazywane po prostu „ciasteczkami”) są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika. Są one używane przez strony internetowe do przechowywania informacji o działaniach użytkownika na danej stronie lub na innych stronach, które użytkownik mógł wcześniej odwiedzić. Cookies mają na celu zapamiętanie preferencji, analizę zachowań użytkowników, śledzenie sesji logowania, personalizację zawartości i wiele innych celów. Dzięki nim możliwe jest zapamiętywanie preferencji użytkowników, takich jak język...Czym jest Cookies? na stronie, żeby wstydu nie było, wiesz…

SEMKRK#19 BIG - ok. 600 osób w hali Starej Zajezdni słucha wystąpień

Wystawcy i sponsorzy

Tym sposobem dochodzimy do pięterka. Antresoli. Pasażu. Jak zwał, tak zwał - miejsca, gdzie najlepsze firmy polskiego digitalu, wspierające to wydarzenie, rozłożyły swoje stanowiska. Tu, w biznesowym centrum Zajezdni, odnajdujemy szereg znajomych twarzy i marek ważnych dla specjalistów SEM/SEO. Niezawodne Senuto, mistrzowie w kompleksowym monitorowaniu polskiego internetu pod kątem rankowania na konkretne frazy - jak zwykle dopisało! Surferzy - no jasne, że tak! Przecież taki event bez Surferów nie mógłby się odbyć. Setugo, KS, Flobo - proszę uprzejmie!

SEMKRK#19 BIG Rozmowy przy stosiku cyber_Folks
Ekipy cyber_Folks i Senuto miały sporo do omówienia

A to dobre, żółte, które napędza polski internet szumem bitów i ludzkim dotykiem? No pewnie, cyber_Folks zawsze dzieje się tam, gdzie dzieje się dobro!

SEMKRK#19 BIG Prezentacje

Festiwal wiedzy porywał przybyły tłum od 12. do 20.. To było 8 godzin absolutnie TOPOWEJ merytoryki. To było takie uczucie dla mózgu, jakby, wiesz - jakby wciągać przez 8 godzin burgerki z najlepszych kawałków sezonowanej wołowiny, o!

Piotr Bortkiewicz z NPROFIT zaserwował na rozgrzewkę prezkę o tym, że wysoki ROASROAS (ang. Return on Advertising Spend) to wskaźnik, który mierzy efektywność kampanii reklamowej, określając, ile przychodu generuje każda wydana na reklamę złotówka. Innymi słowy, ROAS pozwala zrozumieć, jak bardzo opłaca się inwestować w określone działania marketingowe. Jak obliczyć ROAS? Obliczenie ROAS jest stosunkowo proste. Wzór wygląda następująco: ROAS = (Przychody z kampanii reklamowej) / (Koszty kampanii reklamowej) Na przykład, jeśli wydajesz 1000 zł na kampanię reklamową, a generuje ona przychody w wysokości...Czym jest ROAS? nie pojawia się na nudnych kontach. Zatem gdzie ten ROAS się pojawia? Piotrek punktuje problem osiadania na laurach w poszukiwaniu najlepszego targetowania - co ciekawe szerokiego, nieprecyzyjnego. Kapitalnie pokazał na przykładzie kampanii FB Ads, że mogą bazować nawet na prostych zdjęciach rodzinnych i luźnym targetowaniu - a i tak przyczyniają się do wykręcania lepszych ROASów.

Adrian Andrzejczyk z Cube Group - autor książki "SEOSEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej lub treści online w taki sposób, aby była lepiej widoczna i rankowana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Głównym celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jak działa SEO? SEO opiera się na trzech głównych filarach: Optymalizacja techniczna – Zapewnienie, że strona działa sprawnie, szybko się...Czym jest SEO? Marketing" - porównując świeżą instalację Google AnalyticsGoogle Analytics to bezpłatne narzędzie analityczne oferowane przez Google, które umożliwia właścicielom witryn internetowych i aplikacji mobilnych monitorowanie i analizowanie ruchu na ich stronach. Pozwala ono zbierać różnorodne dane na temat użytkowników, takie jak liczba odwiedzin, źródła ruchu, demografia użytkowników, zachowania na stronie, konwersje i wiele innych. Te informacje są prezentowane w formie przejrzystych raportów i wykresów, co umożliwia łatwą interpretację danych i podejmowanie decyzji dotyczących strategii marketingowej, optymalizacji treści...Czym jest Google Analytics? do bobaska, rozbudza wyobraźnię zaawansowanymi ustawieniami GA pod SEO. Myślisz, że umiesz w Analytics? Też tak myślałem przed tą prezką.

https://youtu.be/e0IXWP305Uw
Rozmowa z Adrianem Andrzejczykiem - SEMKRK#19 BIG

Michał Szylko z ICEA podzielił się bardzo bieżącą wiedzą, wszak rzecz odbywała się w czerwcu, a wystąpienie Michała kręciło się wokół May Core Update. Wnioski? Na zmiany widoczności narażeni są wszyscy, niezależnie od Trust FlowTrust Flow to wskaźnik określający wiarygodność danej strony internetowej w oparciu o jakość linków prowadzących do niej. Mierzy on, jak duże zaufanie mają linki przychodzące, czyli jakie strony linkują do danej witryny oraz jaką same mają reputację. Im więcej wiarygodnych, wartościowych stron linkuje do Twojej witryny, tym wyższy wskaźnik Trust Flow. Wskaźnik ten, stworzony przez Majestic, pomaga zrozumieć, na ile domena jest godna zaufania w kontekście SEO. Dlaczego Trust Flow...Czym jest Trust Flow?, Domain Rank czy długości tekstów na stronach.

Daniel Chruściński z Widocznych rozkminiał przed nami zagadnienia, związane z CTRCTR (ang. Click-Through Rate) to wskaźnik, który mierzy efektywność kampanii reklamowych w internecie oraz skuteczność linków umieszczonych na stronach internetowych. Jest to procentowy udział liczby kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń danego elementu, takiego jak reklama, link czy przycisk. Jak oblicza się CTR? CTR oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń i mnożąc wynik przez 100, aby uzyskać procent. Na przykład, jeśli reklama została wyświetlona 1000 razy i kliknięta 50...Czym jest CTR?, argumentując, że do konwersjiW kontekście marketingu internetowego i analizy danych, konwersja oznacza pożądaną akcję lub cel, który użytkownik podejmuje na stronie internetowej lub w aplikacji. Konwersja może przyjmować różne formy, w zależności od celów biznesowych, takich jak np.: Zakup: Przeprowadzenie transakcji, zakupu produktu w sklepie internetowym lub usługi na stronie internetowej. Rejestracja: Zapisanie się do newslettera, utworzenie konta użytkownika, wypełnienie formularza rejestracyjnego lub rejestracja na wydarzenie. Pobranie: Pobranie pliku, np. e-booka, raportu, aplikacji...Czym jest Konwersja? powinny prowadzić przede wszystkim kliknięcia.

Joanna Kwiatkowska  - tak, tak ta Joanna z Kubota S.A. - opowiadała o pozyskiwaniu ruchu organicznego. A umówmy się, że Kubota umie w brand awareness jak mało kto na polskim rynku!

Łukasz Walczuk (Empik) i Piotr Matusiak (Bluerank) opowiadali o tym, jak metamorfoza Empik była wspierana działaniami content i SEO.

Marcin Kościelski (Modivo S.A.) - pobujał nas wiedzą na temat współpracy z agencją SEO, ale od drugiej strony! Czyli pokazał perspektywę klienta. I to moim zdaniem było naprawdę super, ponieważ na konferencjach SEO zazwyczaj opowiadają freelancerzy.

Witold Wrodarczyk (Adequate) - postać wyjątkowa, bo nie dość że prelegent to Sędzia Główny tej edycji SEMKRK Awards. Na tę wiedzę czeka wielu z nas - czy Google Analytics jest legalny? Jakie kary grożą za brak zgód na cookies? Cookieless reality - świat bez ciastek - fikcja czy przyszłość?

Damian Lutowski (Rankomat) opowiedział o pracy z istniejącym contentem tak, żeby wyciskać z niego jak najwięcej. Poruszał takie zagadnienia, jak testy A/BTesty A/B to metoda badawcza używana do porównywania dwóch wersji strony internetowej lub aplikacji w celu określenia, która z nich lepiej wypełnia wyznaczone kryteria sukcesu. Innymi słowy, to sposób na eksperymentowanie z dwoma wariantami elementu (A i B), by zobaczyć, który jest bardziej efektywny w osiąganiu ustalonych celów, takich jak zwiększenie wskaźnika konwersji, poprawa zaangażowania użytkownika czy zwiększenie liczby subskrypcji. Jak działają testy A/B? Testy A/B polegają na losowym przydzielaniu...Czym jest Testy A/B? i linkowanie wewnętrzneLinkowanie wewnętrzne na stronie internetowej polega na tworzeniu hiperłączy między różnymi stronami w obrębie tej samej witryny. Oznacza to, że linki prowadzące z jednej strony do innej znajdują się w ramach tej samej domeny internetowej. Jak działa linkowanie wewnętrzne? Linkowanie wewnętrzne wykorzystuje hiperłącza, które łączą jedną stronę z drugą w tej samej domenie. Może to być link z jednego artykułu blogowego do innego, z menu głównego do podstron lub z...Czym jest Linkowanie wewnętrzne?, czyli wszystkie te nudne rzeczy, których nigdy nie chce nam się robić, a przecież - trzeba!

Natalia Paciorek i Michał Barczyk - X-KOM, czyli powrót legendy. Do dziś pamiętam wystąpienie Michała sprzed kilku lat - także na deskach sceny SEMKRK. Prezka cenna dla wszystkich właścicieli sklepów w Polsce.

Łukasz Chwiszczuk - tego człowieka przedstawiać chyba nie trzeba. Zdobył wszystko co można w tym kraju, a i tak wciąż dzieli się wiedzą. Kiedy Łukasz miał webinarWebinar to połączenie słów 'web' i 'seminar', co oznacza seminarium internetowe. Jest to forma prezentacji, warsztatu lub wykładu prowadzonego online, który umożliwia interakcję pomiędzy prowadzącym a uczestnikami. Dzięki webinarom możliwe jest przekazywanie wiedzy, szkolenia lub omawianie ważnych tematów bez konieczności fizycznej obecności w jednym miejscu. Jak działa webinar? Webinary odbywają się w oparciu o platformy do transmisji online, które mogą być hostowane na własnych serwerach, np. za pomocą serwera VPS lub...Czym jest Webinar? u nas kilka lat temu - jedna z uczestniczek fizycznie przyjechała do naszego biura mimo zamieci, żeby tylko go posłuchać! Tym razem Łukasz odpowiedział na pytanie o to, czy Performance MaxPerformance Max to zaawansowana kampania reklamowa oferowana przez Google Ads, która umożliwia reklamodawcom automatyzację i optymalizację działań marketingowych na różnych platformach Google. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i machine learningu, Performance Max dostarcza bardziej precyzyjne i efektywne reklamy, dostosowane do zachowań użytkowników. Jak działa Performance Max? Performance Max łączy różne formaty reklamowe, takie jak reklamy tekstowe, graficzne, wideo i produktowe, aby maksymalizować efektywność kampanii. Algorytmy Google analizują dane użytkowników i automatycznie dostosowują...Czym jest Performance Max? pozbawi pracy pół rynku digital marketingowego.

Grzegorz Strzelec - jak mnie ten facet imponuje! Wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Tym razem omówił dla nas generatory treści? Dobre one są? No ba, naprawdę przydatne! A niedawno podobne zagadnienia poruszała też u nas Milena Majchrzak - zapis webinaru znajdziesz na naszym blogu.

Przemysław Modrzewski - czyli pan z Google - opowiadał o tym, czy najnowsza generacja analityki została wymyślona po to, żeby żyło nam się trudniej czy łatwiej. Wniosek jest jeden: przejdź na GA4, najlepiej wczoraj.

After Party - czyli najdłuższa prezentacja z całej konferencji. Prezka na tematy dowolne, wygłoszona między każdym i wszystkimi. Zawierająca dodatkowy boost merytoryczny. Sponsorowana żółtą energią cyber_Folks;)

SEMKRK#19 BIG - mogło być lepiej?

Krótko mówiąc - nie bardzo! Ale mogło być więcej 😉 Może doczekamy się edycji dwudniowej i przeniesienia do większego lokalu? Hm? Ze światem SEO widzimy się w Krakowie na SEO Poland Conference we wrześniu! Bądźcie wysoko! 🙂

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

3 odpowiedzi do "semKRK#19 BIG – relacja z konferencji"

  1. Daniel Drożdż pisze:

    Nie wiem czy ktoś ma tyle zdrowia, żeby stawić się na dwudniowej edycji semKRK 😀

  2. Mam nadzieję, że zjawię się tam w przyszłym roku 😀

  3. Nawet znalazłem się na zdjęciu. 😉 Fajna impreza. Z pewnością zawitam na kolejną

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014