Czy Ty też wolisz, żeby Twój nowy sklep wyróżniał się na tle stu tysięcy innych sklepów? Najprościej zmienić logo, ale to przecież robią też wszyscy inni. By wyróżnić swój sklep internetowy, musisz przede wszystkim zmienić stronę główną, to co potencjalny klient widzi na początku. Nie musisz od razu przerabiać całego szablonu. Wystarczy odpowiednio skonfigurować moduły PrestaShopa.


Większość elementów strony głównej, jakie widzisz na stronie głównej sklepu pojawia się wskutek włączenia odpowiednich modułów. Dostęp do tych modułów stojących za blokami, linkami, zdjęciami i tekstami znajdziesz w panelu administracyjnym PrestaShopa.

Szablon

Aby zmienić moduły strony głównej w domyślnym szablonie, musisz skonfigurować poprzez panel administracyjny Moduły > Moduły moduł Konfigurator szablonu. W sekcji Ustawienia możesz włączyć/wyłączyć liczne opcje szablonu (np. wyświetlanie ikon serwisów społecznościowych, banera, opcji płatności), w sekcji elementów możesz dodawać poszczególne elementy strony (obrazki, linki, kod HTML) i podpinać je do różnych miejsc na stronie głównej. Tam też zobaczysz, co już zostało podpięte – klikając przycisk Edytuj > Usuń element możesz usunąć element. Klikając samo Edytuj możesz zmienić ustawienia elementu już dodanego.

Pozycje

Typowe szablony graficzne PrestaShopa oferują następujące pozycje: top (nagłówek), footer (stopka), left column (lewa kolumna), right column (prawa kolumna) oraz home (środek). Do tych pozycji na stronie można przyczepiać różne moduły, wybierając w panelu administracyjnym Moduły > Pozycje.

Tu można moduły edytować (wskazując ich pozycję) i odczepiać od miejsca (Edytuj > Odczep), oraz ręcznie ustawiać kolejność ich wyświetlania, za pomocą strzałek góra-dół.

Menu kategorii

Menu kategorii wyświetla wszystkie kategorie, jakie zdefiniowałeś w sklepie. Dostęp do niego uzyskasz w panelu administracyjnym, przez Katalog > Kategorie.

Aby dodać nową kategorię kliknij przycisk u góry Dodaj nową kategorię. Tutaj będziesz musiał podać nazwę kategorii oraz przyjazny adres URL (tak by np. zamiast mojsklep.pl/category.php?id_category=1 pojawiał się adres mojsklep.pl/butydamskie). Możesz też ustawić kategorie nadrzędną, opis, obrazek, miniaturkę, metadane dla wyszukiwarek i prawa dostępu do kategorii. Pozostaje kliknąć Zapisz i już masz nową kategorię.

Możesz też zarządzać kategoriami wyświetlanymi w górnym menu poziomym. W tym celu w panelu administracyjnym odwiedź Moduły > Moduły i usługi i znajdź moduł Górne menu poziome. Kliknij konfiguruj – będziesz mógł z listy dostępnych elementów dodać do tego menu co zechcesz. Jeśli na liście nie ma tego co potrzebujesz, pomoże panel Dodaj nowy link. Pamiętaj o kliknięciu Zapisz po wprowadzeniu wszystkich zmian.

Slider

Służący celom promocyjnym slider kontrolowany jest w domyślnym szablonie przez moduł Slider zdjęć na głównej stronie, który znajdziesz w panelu administracyjnym przez Moduły > Moduły i usługi. Moduł ten należy skonfigurować, ustawiając w nim w polu Ustawienia maksymalną szerokość zdjęć, czas przejścia między slajdami w milisekundach, czas pauzy w milisekundach i stan automatycznego odtwarzania.

Pod ustawieniami znajdziesz Listę slajdów, gdzie można wgrywać nowe slajdy (w prawym górnym rogu listy znajdziesz przycisk +), zmieniać kolejność ich wyświetlania (metodą przeciągnij i upuść), kasować je i edytować. Możesz też selektywnie wyłączyć slajdy, których nie potrzebujesz, klikając Edytuj, a następnie w opcjach zmieniając status Włączony na NIE.

Dodając slajdy musisz podać tytuł, adres URL do strony produktowej i podpis. Opcjonalnie możesz też przygotować opis slajdu, stosując prosty edytor.

Produkty

Najważniejsze zadanie sklepu to przedstawić klientowi produkty. W panelu administracyjnym poprzez Katalog > Produkty możesz dowolnie modyfikować ich opisy, powiązane zdjęcia i inne opcje.

By jednak zmienić ilość produktów do wyświetlania w bloku na głównej stronie, oraz czas przez jaki produkty są wyświetlane jako nowe, w panelu administracyjnym w Moduły > Moduły i usługi znajdź moduł Blok nowych produktów i skonfiguruj go.

Artur Pajkert z kubkiem cyber_Folks
>
Artur Pajkert
Od 18 lat dzieli się wiedzą i poradami w sprawach e-marketingu i hostingu, jako menedżer, autor publikacji, prelegent, bloger, wykładowca akademicki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?