Czy monitorujesz, co, kiedy i dlaczego piszą o Twojej marce inni? Nie? To błąd. Wiedza o udostępnieniach, recenzjach, wspomnieniach, a także cytowaniach daje Ci ogromne pole do manewru oraz promocji witryny – Twoja marka w sieci istnieje, czy tego chcesz czy nie, a monitorowanie jej pozwoli Ci na lepsze zaplanowanie działań marketingowych oraz PR-owych. W artykule wskażemy Ci najistotniejsze informacje o takich narzędziach jak Brand24, Monitori i innych.
Monitorowanie swojej marki w internecie oraz przylegających do niego kanałów social media jest niezwykle ważne. Dzięki niemu możesz zmierzyć, czy Twoje działania są skuteczne, dowiedzieć się, jaki wizerunek ma Twoja firma w sieci, mieć rękę na pulsie i utrzymywać nieustanny kontakt z klientami oraz zareagować, kiedy sytuacja staje się trudna dla Twojej firmy.
Co powinieneś monitorować?
• Czas spędzany przez klientów na stronie,
• liczbę odsłon,
• komentarze na portalach, forach i w mediach społecznościowych,
• współczynnik konwersji,
• liczbę fanów,
• liczbę wzmianek na temat Twoich artykułów w internecie,
• liczbę udostępnień Twoich treści w social media itd.
Jeśli masz problem i nie wiesz, od czego zacząć, poniżej podajemy informacje o najlepszych narzędziach, które posłużą Ci do monitorowania marki w sieci.
1. Brand 24
Szukasz efektywnego narzędzia do monitorowania marki w sieci? Najpopularniejszym i najskuteczniejszym tego typu produktem w Polsce jest Brand24, który monitoruje już ponad 22 000 marek na całym świecie, między innymi w USA oraz w Azji. Już za 89 zł miesięcznie [stan na 17.03.2017] otrzymasz w pakiecie możliwość monitorowania 6 słów kluczowych z limitem 5000 wpisów na miesiąc.
Zakładka Podsumowanie da Ci dostęp do wielu cennych informacji, takich jak liczba wspomnień o każdym słowie kluczowym z danego dnia, dokładne komentarze z kanałów social media, w których użyto podanych przez Ciebie słów kluczowych, oraz zmiany w wynikach z poprzedniego miesiąca. Źródła wyników podzielone zostały graficznie na różne kategorie, takie jak Facebook, Blogi, Mikroblogi, Newsy, Forum, Video, Zdjęcia itp. W tej zakładce można również sprawdzić, czy wypowiedzi użytkowników na temat Twojej marki są pozytywne, czy też negatywne.
Zakładka Wyniki została podzielona na różne kategorie: Wszystkie, Facebook, Blogi, Mikroblogi, Forum itd. Klikając w daną kategorię, uzyskasz wgląd w to, co zostało znalezione na jej temat – mogą to być np. źródło, sentyment wyniku (wypowiedź pozytywna/negatywna) itp.
W Analizie ukaże Ci się wykaz osób, które mają realny wpływ na to, co mówi się o Twojej marce, np. listę najaktywniejszych autorów komentarzy oraz analizę serwisów, na których je umieszczają.
2. Monitori
Monitori, podobnie jak Brand24, pozwala na monitoring portali społecznościowych oraz internetu w Polsce. Jest to jedno z najnowszych dostępnych narzędzi tego typu. Oprócz funkcji podobnych do tych z Brand24, Monitori oferuje monitoring obrazów, dzięki któremu możesz kontrolować, czy Twój logotyp nie jest wykorzystywany w sieci, tam gdzie byś tego nie chciał.
Narzędzie to nie tylko potrafi odnaleźć najbardziej aktywnych autorów komentarzy dotyczących Twojej marki, ale też zbierać o fanach informacje takie jak wiek, zainteresowania czy geolokalizacja, co jest niezwykle istotne przy wdrażaniu produktów oraz akcji marketingowych.
3. SentiOne
Kolejnym narzędziem czuwającym nad wizerunkiem Twojej marki w sieci jest SentiOne. Z nim poznasz opinie klientów o Twojej marce. Stworzony przez specjalistów algorytm przeszukuje internet poprzez zdefiniowane przez Ciebie słowa kluczowe, a następnie dostarcza informacji na tematy z nimi związane.
W ten sposób możesz zobaczyć, gdzie pojawiają się wzmianki na temat Twojej marki oraz jaka jest ich treść. Oczywiście nie są to jedyne opcje tego narzędzia, a to, co dostaniesz w zestawie, zależy od pakietu jaki wybierzesz.
4. Klout
Klout w najlepszy możliwy sposób uzupełnia standardowe funkcje analityczne, które dostępne są na portalach społecznościowych. Do Klout możesz podłączyć kilka różnych kanałów social media i porównywać, gdzie osiągasz najlepsze wyniki.
5. Sotrender
Narzędzie Sotrender jest płatne i pozwala na analizę profili Facebooka, Twittera czy YouTube’a. Najtańszy pakiet kosztuje 49 zł/m-c [stan na dzień 17.03.2017]. W Sotrender możesz śledzić zasięgi, zaangażowanie fanów oraz popularność Twoich treści. Bardzo szczegółowo monitoruje on odbiorców, np. mówiąc Ci, kto jest najbardziej popularnym fanem, ale też doradzając, w jaki sposób możesz poprawić komunikację na swoim kanale.
Wymienione wyżej narzędzia z pewnością dostarczą Ci wiele szczegółowych informacji na temat popularności Twojej marki oraz jej wizerunku w sieci, a także sprawdzą skuteczność podejmowanych działań. Dzięki temu z łatwością przyjdzie Ci analiza i wyciąganie wniosków, co przełoży się na ulepszanie kampanii marketingowych oraz wizerunkowych i komunikacji z klientami.
Polecane dla Ciebie
Czy kolorystyka strony może mieć wpływ na konwersję?
To, że kolory mają wpływ na nasze zachowanie, samopoczucie, działania, wiemy od dawna. Oczywiście różne kolory mają też różne znaczenie […]
Co powinna zawierać strona internetowa salonu beauty? 10 elementów!
Jeśli borykasz się z problemem braku klientek lub klientów, sprawdź, co powinna zawierać strona internetowa salonu beauty. Dzięki temu będziesz mógł w łatwy sposób zoptymalizować witrynę.
QS w reklamach AdWords – jak podnieść Wynik Jakości słów?
Każdy użytkownik systemu reklamowego Google AdWords wie, jak ważnym elementem jest Wynik Jakości. To niezwykle istotny czynnik, wpływający na wysokości […]
Szukasz dalej?