Czy monitorujesz, co, kiedy i dlaczego piszą o Twojej marce inni? Nie? To błąd. Wiedza o udostępnieniach, recenzjach, wspomnieniach, a także cytowaniach daje Ci ogromne pole do manewru oraz promocji witryny – Twoja marka w sieci istnieje, czy tego chcesz czy nie, a monitorowanie jej pozwoli Ci na lepsze zaplanowanie działań marketingowych oraz PR-owych. W artykule wskażemy Ci najistotniejsze informacje o takich narzędziach jak Brand24, Monitori i innych.

Monitorowanie swojej marki w internecie oraz przylegających do niego kanałów social media jest niezwykle ważne. Dzięki niemu możesz zmierzyć, czy Twoje działania są skuteczne, dowiedzieć się, jaki wizerunek ma Twoja firma w sieci, mieć rękę na pulsie i utrzymywać nieustanny kontakt z klientami oraz zareagować, kiedy sytuacja staje się trudna dla Twojej firmy.

Co powinieneś monitorować?

• Czas spędzany przez klientów na stronie,
• liczbę odsłon,
• komentarze na portalach, forach i w mediach społecznościowych,
• współczynnik konwersjiW kontekście marketingu internetowego i analizy danych, konwersja oznacza pożądaną akcję lub cel, który użytkownik podejmuje na stronie internetowej lub w aplikacji. Konwersja może przyjmować różne formy, w zależności od celów biznesowych, takich jak np.: Zakup: Przeprowadzenie transakcji, zakupu produktu w sklepie internetowym lub usługi na stronie internetowej. Rejestracja: Zapisanie się do newslettera, utworzenie konta użytkownika, wypełnienie formularza rejestracyjnego lub rejestracja na wydarzenie. Pobranie: Pobranie pliku, np. e-booka, raportu, aplikacji...Czym jest Konwersja?,
• liczbę fanów,
• liczbę wzmianek na temat Twoich artykułów w internecie,
• liczbę udostępnień Twoich treści w social media itd.

Jeśli masz problem i nie wiesz, od czego zacząć, poniżej podajemy informacje o najlepszych narzędziach, które posłużą Ci do monitorowania marki w sieci.

1. Brand 24

Szukasz efektywnego narzędzia do monitorowania marki w sieci? Najpopularniejszym i najskuteczniejszym tego typu produktem w Polsce jest Brand24, który monitoruje już ponad 22 000 marek na całym świecie, między innymi w USA oraz w Azji. Już za 89 zł miesięcznie [stan na 17.03.2017] otrzymasz w pakiecie możliwość monitorowania 6 słów kluczowych z limitem 5000 wpisów na miesiąc.

Zakładka Podsumowanie da Ci dostęp do wielu cennych informacji, takich jak liczba wspomnień o każdym słowie kluczowym z danego dnia, dokładne komentarze z kanałów social media, w których użyto podanych przez Ciebie słów kluczowych, oraz zmiany w wynikach z poprzedniego miesiąca. Źródła wyników podzielone zostały graficznie na różne kategorie, takie jak Facebook, Blogi, Mikroblogi, Newsy, Forum, Video, Zdjęcia itp. W tej zakładce można również sprawdzić, czy wypowiedzi użytkowników na temat Twojej marki są pozytywne, czy też negatywne.

Zakładka Wyniki została podzielona na różne kategorie: Wszystkie, Facebook, Blogi, Mikroblogi, Forum itd. Klikając w daną kategorię, uzyskasz wgląd w to, co zostało znalezione na jej temat – mogą to być np. źródło, sentyment wyniku (wypowiedź pozytywna/negatywna) itp.

Analizie ukaże Ci się wykaz osób, które mają realny wpływ na to, co mówi się o Twojej marce, np. listę najaktywniejszych autorów komentarzy oraz analizę serwisów, na których je umieszczają.

2. Monitori

Monitori, podobnie jak Brand24, pozwala na monitoring portali społecznościowych oraz internetu w Polsce. Jest to jedno z najnowszych dostępnych narzędzi tego typu. Oprócz funkcji podobnych do tych z Brand24, Monitori oferuje monitoring obrazów, dzięki któremu możesz kontrolować, czy Twój logotyp nie jest wykorzystywany w sieci, tam gdzie byś tego nie chciał.

Narzędzie to nie tylko potrafi odnaleźć najbardziej aktywnych autorów komentarzy dotyczących Twojej marki, ale też zbierać o fanach informacje takie jak wiek, zainteresowania czy geolokalizacja, co jest niezwykle istotne przy wdrażaniu produktów oraz akcji marketingowych.

3. SentiOne

Kolejnym narzędziem czuwającym nad wizerunkiem Twojej marki w sieci jest SentiOne. Z nim poznasz opinie klientów o Twojej marce. Stworzony przez specjalistów algorytmAlgorytm to uporządkowany zbiór instrukcji, które określają krok po kroku, jak rozwiązać dany problem lub wykonać określone zadanie. W informatyce algorytmy są podstawą działania programów komputerowych i systemów, umożliwiając automatyzację skomplikowanych procesów. Jak działa algorytm? Algorytm działa poprzez sekwencyjne wykonywanie zdefiniowanych kroków, co pozwala osiągnąć oczekiwany wynik. Może to być proste zadanie, takie jak sortowanie listy, lub bardziej skomplikowane, jak analiza danych w sklepie internetowym. Dobrze zaprojektowany algorytm powinien być...Czym jest Algorytm? przeszukuje internet poprzez zdefiniowane przez Ciebie słowa kluczowe, a następnie dostarcza informacji na tematy z nimi związane.

W ten sposób możesz zobaczyć, gdzie pojawiają się wzmianki na temat Twojej marki oraz jaka jest ich treść. Oczywiście nie są to jedyne opcje tego narzędzia, a to, co dostaniesz w zestawie, zależy od pakietu jaki wybierzesz.

4. Klout

Klout w najlepszy możliwy sposób uzupełnia standardowe funkcje analityczne, które dostępne są na portalach społecznościowych. Do Klout możesz podłączyć kilka różnych kanałów social media i porównywać, gdzie osiągasz najlepsze wyniki.

5. Sotrender

Narzędzie Sotrender jest płatne i pozwala na analizę profili Facebooka, Twittera czy YouTube’a. Najtańszy pakiet kosztuje 49 zł/m-c [stan na dzień 17.03.2017]. W Sotrender możesz śledzić zasięgi, zaangażowanie fanów oraz popularność Twoich treści. Bardzo szczegółowo monitoruje on odbiorców, np. mówiąc Ci, kto jest najbardziej popularnym fanem, ale też doradzając, w jaki sposób możesz poprawić komunikację na swoim kanale.

Wymienione wyżej narzędzia z pewnością dostarczą Ci wiele szczegółowych informacji na temat popularności Twojej marki oraz jej wizerunku w sieci, a także sprawdzą skuteczność podejmowanych działań. Dzięki temu z łatwością przyjdzie Ci analiza i wyciąganie wniosków, co przełoży się na ulepszanie kampanii marketingowych oraz wizerunkowych i komunikacji z klientami.

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014