W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie technologia odgrywa kluczową rolę w biznesie, coraz więcej firm z różnych branż decyduje się na digitalizację swojej działalności. Jedną z takich firm jest Leliwa Pruski, gospodarstwo zajmujące się produkcją wysokiej jakości roślin ogrodowych. Ich historia sięga głęboko w przeszłość, a pasja do ogrodnictwa przechodzi przez pokolenia, kontynuując tradycję i dziedzictwo. O prowadzeniu biznesu ogrodniczego i wprowadzaniu go do sieci rozmawialiśmy z Krzysztofem Pruskim, właścicielem firmy.


Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu o szkółce Leliwa Pruski i jej drodze do założenia własnego sklepu internetowego

https://youtu.be/KPBmbT9fi6M

Historia firmy Leliwa Pruski sięga lat 30. XX w. Opowiedz trochę więcej o niej i o osobach, które zarządzają nią i wprowadziły ją na rynek?

Produkcja szkółkarska w naszej rodzinie jest produkcją pokoleniową. Sama firma LELIWA to nawiązanie do tradycji i historii rodzinnej. Zachęcam do zapoznania się z nią na naszej stronie internetowej: szkolka-pruski.pl

Pomysł na budowanie marki LELIWA, a nie sprzedaż produktów jako gospodarstwo, powstał z 8-10 lat temu. Natomiast dopiero 3 lata temu postanowiliśmy wprowadzić nasze produkty do sprzedaży w internecie i położyliśmy nacisk na budowanie marki opartej na wielu latach doświadczenia i wysokiej jakości.

Jakie są tradycje Waszego gospodarstwa? Na jakich głównych filarach opiera się Wasza działalność?

Filarem naszej działalności jest produkcja róż, którą to nasz dziadek Włodzimierz zapoczątkował na terenie Łasku. Z upływem czasu i zmianą gustów naszych odbiorców, my również musieliśmy zacząć dostosowywać naszą produkcję do zmieniającego się rynku.

Obecnie ukierunkowujemy się, oprócz tradycyjnej sprzedaży roślin w stanie uśpionym, w okresie wczesnej wiosny – także na produkcję kontenerową roślin, które są podawane odbiorcy w pełnej okazałości przez cały rok. Są to róże, drzewka oraz krzewy owocowe w różnych formach.

Co skłoniło Waszą firmę do podjęcia decyzji o digitalizacji i wejściu do świata internetu poprzez prowadzenie sklepu online?

Naszej uwadze nie umknęło oczywiście, że sprzedaż w internecie cieszy się coraz większym zainteresowaniem, stąd decyzja aby wykorzystać kanały sprzedaży internetowej do oferowania naszych produktów klientom detalicznym. 

Jakie są główne wyzwania i możliwości, które napotykacie jako przedsiębiorstwo z branży ogrodniczej?

W naszej ocenie głównym wyzwaniem w branży jest brak wykwalifikowanych pracowników, a w produkcji szkółkarskiej bardzo wiele prac wykonywanych jest ręcznie. I aby zminimalizować brak kadr, wyzwaniem są nowe technologie produkcji, które stoją przed naszą firmą. W mojej ocenie gdyby udało nam się to zrealizować, da to naszej firmie możliwość dobrej produkcji oraz jej dużą elastyczność. 

W jaki sposób Wasze produkty wyróżniają się na rynku? Z czego jesteście dumni w kontekście oferowanych roślin i krzewów?

Dokładamy wszelkich starań – ale oczywiście każdy tak mówi. Poprzez pokoleniową produkcję cały czas się uczymy i pracujemy nad wyeliminowaniem błędów. Staramy się również podawać nasze produkty w najlepszej okazałości oraz wspieramy naszych odbiorców w trudnych chwilach produkcji.

Jeśli chodzi o klientów detalicznych, to zapewniamy im nie tylko produkt w postaci sadzonki, lecz również służymy poradą. Dzięki naszej stale poszerzającej się ofercie z pewnością każdy znajdzie sadzonkę dla siebie – sadzonkę wysokiej jakości.

Dlaczego zdecydowaliście się wybrać Stores by cyber_Folks jako narzędzie do prowadzenia sklepu internetowego? Jakie czynniki wpłynęły na tę decyzję?

Zdecydowaliśmy się wybrać _Stores przede wszystkim poprzez łatwość w stworzeniu strony internetowej od podstaw. Dzięki gotowym szablonom udało nam się szybko spersonalizować stronę i doprowadzić ją do funkcjonalności oraz uruchomić sprzedaż. 

Sklep internetowy szkolka-pruski.pl

Jakie były główne czynniki, które wpłynęły na Wasze zadowolenie z wyboru _Stores by cyber_Folks jako platformy e-commerce?

Głównym czynnikiem z którego jesteśmy zadowoleni jest intuicyjność obsługi strony z perspektywy klienta. Musimy dodatkowo nadmienić, że dział techniczny działa na bardzo dobrym i wysokim poziomie – problemy i różnego typu wątpliwości rozwiązywane są od ręki w profesjonalny sposób.

W jaki sposób _Stores wspiera Was w osiąganiu celów biznesowych i rozwoju online?

Strona jest wizytówką naszej firmy w Internecie. Dzięki niej jesteśmy w stanie zaprezentować ofertę naszej szkółki potencjalnym klientom. Również, dzięki profesjonalnemu i atrakcyjnemu wyglądowi oddaje ona jakość naszych produktów. Ponadto na stronie internetowej klienci znajdą informacje i poradniki dotyczące pielęgnacji i sadzenia róż oraz ciekawostki historyczne pokoleniowej produkcji roślin.

Jakie wymierne korzyści przyniosło Waszej firmie korzystanie ze _Stores w porównaniu z innymi dostępnymi rozwiązaniami na rynku?

Stworzenie strony internetowej na platformie _Stores umożliwiło nam zyskanie wielu nowych klientów zarówno detalicznych jak i hurtowych. Strona zachęca do zakupu poprzez profesjonalny i estetyczny wygląd oraz jest łatwa w obsłudze dla klienta. Stabilna i atrakcyjnie wyglądająca strona pozwala nam zaistnieć w sferze internetu i trafić do miłośników róż z całej Polski.

Jakie są Wasze obserwacje na temat zmian w zachowaniach zakupowych klientów w branży ogrodniczej w erze cyfrowej?

W naszej ocenie klienci mają coraz większą wiedzę i większe wymagania co do asortymentu i jakości. Poza towarem dobrej jakości oczekują również wsparcia, gdy dzieje się coś z roślinami.

Do swoich ogrodów, działek szukają konkretnych gatunków i odmian roślin, czemu staramy się sprostać. Wiele osób nie ma czasu na szukanie wymarzonych roślin osobiście – dużo łatwiej i szybciej sięgną do internetu, gdzie mogą kupić wszystko to, na czym im zależy. Próbujemy również sprostać temu wyzwaniu, stale powiększając liczbę oferowanych przez nas odmian.

Jak Wasza firma reaguje na trendy w zakresie cyfryzacji i handlu online w branży ogrodniczej?

Dostrzegamy potencjał sprzedaży przez internet, i coraz większe zaufanie kupujących do tego rodzaju zakupów. Również przed naszą szkółką pojawiają się duże możliwości. Cieszę się że mam wsparcie moich dzieci, które mają nowoczesne spojrzenie w zakresie cyfryzacji i handlu w sieci.

Mam pewność, że przez stworzenie elastyczności produkcji, będzie można łatwiej reagować na zmiany gustów klientów i trendy w sieci, które jak wiemy potrafią się bardzo szybko i często zmieniać.

Jakie są Wasze plany na przyszłość w kontekście dalszego rozwoju i ekspansji Waszej działalności?

Mam nadzieje że będziemy rozwijać sprzedaż w sieci, zwiększać asortyment oraz potencjał sprzedaży. Planujemy rozwój zarówno technologii produkcji róż, poprzez rozwój logistyki produktów, aż po obsługę klientów, których z roku na rok przybywa. Poprzez nasze działania budujemy solidną i jakościową markę – opartą na wielu latach doświadczenia w branży i chcącą cieszyć każdego miłośnika roślin – nawet tego najbardziej wymagającego.

Czy możecie wymienić jakieś unikalne cechy Waszych produktów, które szczególnie przyciągają uwagę klientów?

Nie ma co ukrywać, że produkty oraz odmiany, które są oferowane w naszej firmie są dostępne również w innych szkółkach. Lecz nasza firma stawia nie na sprzedawanie, ale na spełnianie marzeń. A robimy to, oferując rośliny w najlepszej okazałości.

Jakie są Wasze rady dla innych przedsiębiorców z branży ogrodniczej, którzy rozważają digitalizację swojej działalności i otwarcie sklepu online?

Wiem, że jest to wyzwanie w okresie wzmożonych prac wiosennych w ogrodnictwie. Trzeba pogodzić jeszcze sprzedaż oraz przygotowanie produktu do sprzedaży. Ktoś to musi starannie podać odbiorcy, a jak wspomniałem, z personelem jest ciężko. Wymaga to wiele czasu i co najważniejsze chęci. Jeśli jednak uda się sprostać tym wyzwaniom – satysfakcja klienta jest bezcenna.

Dziękuję za rozmowę!

Łukasz Badziak cyber folks
>
Łukasz Badziak
Projektant treści tekstowych i graficznych, marketingowiec, PR-owiec – w zależności od potrzeby. Majsterkowicz oraz entuzjasta odnawiania starych mebli.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014