Jednym z elementów reklamy Twojego biznesu może być blog firmowy. Jest to jedno z najtańszych narzędzi marketingowych, o elastycznym zastosowaniu, a dodatkowo naprawdę skuteczne. Zastanawiasz się, czy część swojego budżetu przeznaczyć na rozbudowę bloga firmowego? To jedna z lepszych inwestycji. Blog w e-commerce to renoma, wizerunek i możliwość zawiązania bliższych relacji z klientem! W artykule dowiesz się, jak prowadzić bloga firmowego i dlaczego warto to robić.

O czym przeczytasz w niniejszym artykule?

  • Jak wygląda polska blogosfera?
  • Jak założyć bloga?
  • Blog w e-commerce – jak zwiększa sprzedaż?

Polska blogosfera cały czas zapełnia się nowymi blogami firmowymi. Zazwyczaj pomysł na jego stworzenie pojawia się wraz z rozwojem firmy czy sklepu internetowego. Bywa i tak, że to bloger, który posiada dużą wiedzę na dany temat, stwierdza, że mógłby stworzyć sklep internetowy lub stronę usługową, dzięki której dodatkowo zarobi i jeszcze bardziej rozwinie się w danej branży.

1. Jak założyć bloga?

Najłatwiejszym sposobem na założenie strony firmowej oraz dołączonego do niej bloga, jest witryna oparta na popularnym CMS-ie typu WordPress. Zarządzanie stroną na WordPressie jest wyjątkowo proste. Dodatkowo, temu systemowi zarządzania treścią poświęcono dużą liczbę artykułów w internecie, a także posiada on jedną z największych społeczności w sieci, przez co, jeśli nawet będziesz mieć problemy z instalacją i dopasowaniem WordPressa, to łatwo w internecie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

2. Prowadzenie bloga opiera się na kilku zasadach:

  1. Dodawane treści muszą być unikalne, wysokiej jakości, wypełnione czymś więcej niż czystym tekstem – najlepiej uzupełnione o inne źródła contentu – treści wideo, infografiki, tabele.
  2. Artykuły, które dodajesz na blogu, powinny wyczerpywać temat – najlepiej, gdy kreujesz siebie w roli eksperta.
  3. Treści powinny być dodawane regularnie – nikt nie powraca na blogi, na których ostatnie wpisy pojawiły się np. pół roku temu i później. To świadczy źle nie tylko o blogu, ale i o całym Twoim e-sklepie.

97% unikalnych linków zdobywają firmy, które prowadzą blogi

3. Dlaczego warto mieć blog w e-commerce?

  1. Bliższe relacje z klientem
    Spory odsetek klientów podejmuje decyzje dotyczące zakupów, opierając się na informacjach o firmie znalezionych w sieci. Blog jest najlepszym miejscem, aby przedstawić wartości, jakimi kieruje się Twoja marka. Jest też świetnym źródłem informacji o Twoim biznesie. Blog firmowy, prowadzony w przemyślany sposób, potrafi rozwiać zakupowe rozterki klienta i przekonać go do kupna danego produktu. Ponadto, dzięki komentarzom na blogu, możesz lepiej poznać swoich klientów, tworzyć z nimi bliższe relacje i dopasować ofertę w taki sposób, aby była ona dla nich bardziej atrakcyjna w przyszłości.
  2. Lepsza optymalizacja sklepu pod wyszukiwarki
    Jeśli treści na Twoim blogu będą wysokiej jakości, publikowane regularnie i zaciekawią użytkowników, to możesz liczyć na to, że Twoją stroną zainteresują się również roboty wyszukiwarek. Dobrze zoptymalizowane treści ściągną ruch z wyszukiwarki, a wyczerpujące i inspirujące – z portali społecznościowych. A to przełoży się na zdobywanie linków oraz współczynnik konwersji. Pamiętaj też o tym, że Google promuje strony, które są regularnie aktualizowane. Każdy wpis na blogu jest oddzielną podstroną, co daje wyszukiwarce sygnał, że sklep internetowy staje się coraz bardziej rozbudowany, rośnie, a Google lepiej go postrzega. Nie zapominaj o starszych wpisach, aktualizowanie ich o nowe treści również pomoże Ci w zdobyciu większego ruchu.
  3. Pokaż swoją wiedzę i profesjonalizm
    Samo chwalenie się, że zespół Twojej firmy tworzą najwięksi eksperci, znaczy niewiele i właśnie w tym może pomóc Ci blog, na którym publikacje nie będą jedynie pustosłowiem, a prawdziwym dzieleniem się specjalistyczną wiedzą. Dzięki temu Twoja firma będzie lepiej postrzegana, a potencjalni klienci będą mieć do niej większe zaufanie.

Firmy blogujące około 15 wpisów miesięcznie otrzymują 5 razy więcej ruchu niż firmy, które nie blogują.

4. W jaki sposób prowadzić bloga firmowego?

  1. Jakie są Twoje cele? Kim są Twoi odbiorcy?
    Przed startem bloga firmowego powinieneś zadać sobie te znajdujące się w śródtytule powyżej, dwa niezwykle ważne pytania. Aby Twój blog był solidny, zastanów się nad tym, kim są odbiorcy Twoich produktów lub usług oraz co chcesz osiągnąć przez komunikację z nimi.
    Co może być Twoim celem? Chociażby budowanie pozycji eksperta, zwiększanie świadomości na temat marki, większa sprzedaż produktów, czyli finalnie wzrost zainteresowania Twoim biznesem. Powinieneś jednak wiedzieć, że inaczej będzie wyglądała treść na blogu firmy, która sprzedaje produkty skierowane do młodzieży, a inaczej blog biura podróży.
  2. Zróżnicowanie publikacji
    Blog, który publikuje artykuły w jednej formie, niestety szybko staje się nudny. Istnieje wiele sposobów, za pomocą których możesz pokazać swoją wiedzę, profesjonalizm czy produkty. Zawsze myśl o kliencie i o tym, co dla niego będzie użyteczne. Swoje wpisy urozmaicaj, tworząc grafiki, infografiki, wstawiając filmiki oraz zdjęcia. Blog nigdy nie powinien być jedynie tekstowy. Zastanów się nad tworzeniem i publikacją case studies. W tej formie możesz w pełni pokazać swój profesjonalizm oraz pracę, którą wykonujesz na co dzień, przedstawiając jej wyniki w atrakcyjnej formie.

O 55% więcej odwiedzin posiadają firmy ze stroną, na której znajduje się również blog

  1. Najważniejszy jest klient
    Treść na Twoim blogu powinna być przyjazna przede wszystkim dla Twojego klienta, pisz więc w sposób zrozumiały dla przeciętnej osoby, nie używając branżowego żargonu. Wpisy twórz w taki sposób, aby były one łatwe do przeczytania, czyli wstawiaj śródtytuły, oddzielaj akapity, wytłuszczaj ważne słowa oraz stosuj wypunktowania. Wyszukiwarki są ważne, ale pamiętaj przede wszystkim o użytkownikach strony.

    Wpisy na Twoim blogu nie powinny być sztywne, pozwól sobie tu na większy luz w komunikacji z klientem, nie popadaj tym samym w skrajność i na koniec: nie pozwól na to, aby blog przez dłuższy okres nie był aktualizowany, ponieważ nawet wierni fani o nim zapomną.

Blog w e-commerce – krótkie podsumowanie

Przekonaliśmy Cię? Załóż bloga jak najszybciej, pamiętaj też, że wcale nie musisz zajmować się tym samodzielnie. Wystarczy, że zlecisz to zadanie doświadczonemu copywriterowi, który stworzy dla Ciebie unikalne i interesujące artykuły na bloga. Jeśli jeszcze nie posiadasz strony internetowej, powinieneś zacząć być widoczny w sieci. Zacznij od znalezienia dobrego dostawcy usług hostingowych oraz załóż domenę. A następnie załóż bloga, z naszymi artykułami pójdzie Ci to szybko i sprawnie!  

Łukasz Bielawski
>
Łukasz Bielawski
Zawsze chętny do pomocy. Od 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, z naciskiem na działania seo oraz kampanie w ekosystemie Google Ads. Prywatnie pasjonat motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014