Tekst reklamowy w systemie linków sponsorowanych Google Ads to średnio tylko kilkadziesiąt znaków… zobacz, jakie błędy często popełnia się przy tworzeniu tekstów reklam, a gdyby okazało się inaczej – zmień to natychmiast, aby zwiększyć CTR i uzyskać więcej z Twojego budżetu!
1. Słowo kluczowe w treści
Brak wykorzystania słowa kluczowego w treści reklamy powoduje, że reklama jest po prostu mniej trafna. Wyszukiwarka pogrubia w tekście reklamy strony – Ads to słowo, które wystąpiło w zapytaniu użytkownika. Widoczne słowo kluczowe od razu wskazuje, że reklama dotyczy tego, czego użytkownik poszukiwał.
Ważne, żeby dopasować brzmienie reklamy możliwie dokładnie do konkretnego słowa i jego składowych. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą korzystać z tzw. KIT’a, czyli Keyword Insertion Tool. Wpisując w tekście reklamy ciąg: {=Keyword} w uproszczeniu sprawisz, że użytkownik zobaczy w tym miejscu dokładnie to, czego szukał. Jest to jednak temat oddzielny i rozwiniemy do na pewno szerzej w innym wpisie.
Jeśli chcesz zrobić to dobrze: nie obejdzie się bez odpowiedniego rozłożenia kampanii na grupy reklam. Jeśli np.użytkownik wpisał zapytanie „tani hosting” – należy mu wyświetlać reklamę cenową, która eksponuje atrakcyjną cenę usługi. Z kolei na zapytanie „hosting wordpress” dobrze jest wyświetlić reklamę, która pokaże, że na danym serwerze świetnie instaluje się WordPress’a. W tym wypadku także dobrze w treści reklamy umieścić wyszukiwane słowa.
2. Wezwanie do akcji
Bywa, że twórcy tekstu reklamowego próbują „upchnąć” w tekście reklamy bardzo wiele informacji na temat reklamowanego produktu lub usługi, zapominając o tak ważnym elemencie, jak wezwanie do akcji.
Wezwanie do akcji to najczęściej czasownik w drugiej osobie w trybie rozkazującym, wypróbuj, sprawdź itp. Zgodnie z wytycznymi Google nie należy stosować natomiast słowa „kliknij. Skuteczne i sprawdzone czasowniki to: „Sprawdź”, „Wypróbuj”, „Przekonaj się”, „Dołącz”, „Porównaj” itp.
3. Egocentryzm
Bardzo częsty błąd nie tylko reklam Ads, ale w ogóle błąd w komunikacji firm z odbiorcami: kreowanie komunikacji z perspektywy nadawcy, a nie odbiorcy komunikatu. Innymi słowy, zamiast „Mamy unikatową technologię”, lepiej napisz „Skorzystaj z unikatowej technologii”.
Nierzadko firmy przeceniają informacje, które nie stanowią korzyści dla Klienta. Mamy 10 lat doświadczenia nie brzmi tak dobrze, jak to, co Klienci zyskują dzięki temu doświadczeniu. Nie bój się zatem zdań typu: „90% Klientów ponownie u nas kupuje. Sprawdź, dlaczego?”
3. Zbyt wiele korzyści na raz
Mówi się: „Możesz mieć wszystko… tylko nie wszystko na raz”. Linki sponsorowane umożliwiają tworzenie nagłówka z 25 znaków i dwóch linii tekstu po 35 znaków. Razem mamy zatem do dyspozycji zaledwie 95 znaków, plus ewentualnie wyświetlany adres URL oraz rozszerzenia reklam. Naprawdę nie próbuj w tej objętości wymieniać wszystkich korzyści z Twojego produktu lub usługi.
W tak ograniczonych treściach zazwyczaj uda się skutecznie przekazać TYLKO JEDNĄ korzyść, góra dwie. Nie próbuj wtłoczyć wszystkich informacji w jedną reklamę, zamiast tego utwórz lepiej kilka reklam oraz regularnie sprawdzaj, która jest najbardziej skuteczna. Zagadnienie to może ponownie wiązać się z segmentacją na osobne grupy reklam, akcentujące odrębne korzyści i bazujące na odmiennych słowach kluczowych. Na przykład w grupie reklam wyświetlanych wpisującym hasło „warsztat samochodowy Poznań tanio” skupiaj się na dobrych cenach, a w grupie reklam wyświetlanych po wpisaniu „warsztat samochodowy Poznań opinie” na liczbie zadowolonych Klientów polecających warsztat znajomym.
5. Wykorzystuj potencjał adresów URL
Początkujący często zapominają, że URL wyświetlany można dowolnie kształtować w zakresie części po ukośniku. Dobrze wykorzystać to w tworzeniu Twojego tekstu w Google Ads.
Przykładowo, dla grupy reklam, wyświetlanych po wpisaniu słowa „hosting wordpress” dobrze, kiedy reklama wyświetla słowo kluczowe w adresie url po ukośniu, np. cyberfolks.pl/hosting-wordpress
Pamiętaj o rozszerzeniach reklam
Rozszerzenia reklam w linkach sponsorowanych to stosunkowo nowa funkcja. Pozwalają one wyświetlić dodatkowe informacje, jakie normalnie nie zawierają się w strukturze klasycznej reklamy Google Ads. Może to być np. numer telefonu albo linki do podstron Twojego serwisu.
Rozszerzenia reklam mogą wygenerować dodatkowe zainteresowanie użytkowników i nie wiążą się z ponoszeniem dodatkowego kosztu. Pamiętaj: Żeby skutecznie z nich korzystać, Twoje słowa muszą mieć dobre wyniki jakości, niski wynik jakości może spowodować, że rozszerzenia reklam nie będą wyświetlone.
Dobrze się to czyta przy kawie. Dziękuję!